![]() |
Citaat:
Hier volgt mijn gedicht (het heeft hier eerder al gestaan) :) Winter Wij met z’n tweetjes voorzichtig op een krakende spiegel van ijs Vlokken vloeien samen Het landschap is gehuld in een dikke warme jas Alles is wit behalve onze neuzen Voet voor voet al schaatsend op het plots stilstaande water Alsof alle drupjes samen van de kou geschrokken zijn Maar opeens een stap teveel een zwarte kraak De aandacht van het verlamde landschap gewekt Ik lig in het water Jij neemt m’n hand Het ijs is gebroken |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maak een gedicht voor de Tweede Kamer
Met welk gedicht wil jij je eigen volksvertegenwoordiging dagelijks confronteren? Doe zelf een voorstel voor een gedicht voor het Logement, het bijgebouw van de Tweede Kamer via De Dienst. Uitgangspunt van de Dienst is dat het totale budget van 16 miljoen eurocenten voor een kunsttoepassing, met zorg wordt uitgegeven in samenspraak met de Nederlander. In een apart gebouwtje in het Logement doet de Dienst een jaar lang voorstellen voor kunsttoepassingen waarop iedereen via deze website kan reageren. Het Nederlandse volk kan ook zelf ideeën aanleveren voor kunst.
http://de-dienst.nl |
Ik vind dat de laatste strofe haar gedicht juist afmaakt :) Mooi.
|
Mwhoehaha ikke ben een van de genomineerde van de wedstrijd van www.jongeschrijvers.nl ... In de catogorie: songtekst :D Na dat vind ik in ckere vorm toch wel een gedicht, dus ik moest het hier even kwijt... Maareh donderdag is de uitreiking... Spannend.....
|
wedstrijd: Jongeschrijvers
Hoi Hoi,
Zijn er hiero mensen die mee doen aan de wedstrijd van Jongeschrijvers. ( www.jongeschrijvers.nl ) ? Ik had in eerste instantie aan alle catogoriën mee gedaan. Dat is : verhaal, songtekst en slogan. En uiteindelijk ben ik een van de 10 genomineerde geworden bij Songtekst;) Morgen avond is de uitslag :) Als je eerste wordt win je gewoon: 1500 euries :eek: 2e: 750 3e: 250 :D Niet dat ik er vanuit ga dat ik iets ga winnen, want er moeten ook 7 verliezers zijn;):P Maareh ik zal na morgen avond wel even laten horen of ik nog in de prijzen ben gevallen of niet :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Heb ook meegedaan aan doemaardichtmaar, en vraag me af of ik dit jaar weer mee kan doen voor volgend jaar. Eer die uitslag er dan is ben ik namelijk wel negentien geworden.
Maarja.... Grtjs. PS: Lovetear; met welk gedicht stond jij in die bundel? |
Citaat:
Aanschouw hoe glinsterend haar blik beweegt, over koele maagdenvlakten hun oppervlakkigheid teruggevormd, tot hun oorspronkelijke diepgang De duif vliegt terug in ’t ei, de terugkeer van mysterie gedwongen door haar aanzien, heimwee naar het slot van zijn begin Verdrietig, doch ’s zomerschoon Allemachtig prachtig. |
Hoorde die laatste zin er ook bij, of schreef je dat over je eigen gedicht? :p
Mooi geschreven, wel stoer altijd om in bundels te staan. Het begin van je ...carriére? You never know... Grtjs. |
Citaat:
De moordgasten waren dr ook, maar die konden niks anders zeggen dan: Kut, of, je moet je bek houden.... En dat vond iedereen dus geen mooie muziek en iedereen ging weg:P Majah ik sta wel in het bundelboekje;) mwhoehahaha:P |
Ik heb trouwens mee gedaan met deze:
Mijn nieuwe liefde Ik word wakker. Gelukkig naast jou. Naast mijn andere helft, van wie ik sinds gister zoveel hou. Helaas moet ik uit bed. Het is tijd. Maar ik wil niet weg! Niet weg van zo'n wereldmeid. Ik klim uit bed, helaas ik moet nu echt gaan. En kijk jouw lieve gezichtje nog éénmaal aan. Je gezicht wordt langzaam gestreeld, door de opkomende zon. Het gezicht waarvan ik zojuist een lief glimlachje won. Een lach waarvan ik de oorzaak was. Vol met liefde, geluk, blijdschap en die hele poespas. Bovendien was jij niet de enige met zo'n lach. Want jij, jij bent de oorzaak van mijn o zo vrolijke gedrag. Maar dag lieverd, dag schat, ik moet weer naar het werk. Wat ik door jou aanwezigheid, bijna helemaal vergat. ( in gedicht vorm( is 1e strofe iets anders) vin ik hem alleen ietsie leuker;P) |
Citaat:
|
Citaat:
:D |
Stom
Ik kan niet praten, alleen maar denken. Zou iemand mij het leven kunnen schenken? Zodat ik, alleen maar even, mijn mening zou kunnen geven. Dit is 1 van mijn eerste gedichtjes. Kuzzz Tamiyca. |
Citaat:
Ik zal toch even reageren op je gedichtje: Voor een eerste gedicht is het niet slecht, maar ik mis toch nog wel een heleboel eerlijk gezegd; de rijm is veel te gedwongen; op deze manier lijkt het afgezien van de inhoud meer een strofe uit een sinterklaagedicht.. de inhoud is interessant, maar de uitwerking eigenlijk wat minder. Probeer je gedachten eens op een geheel andere manier te verwoorden (gebruik bijv. beeldspraak), probeer je gedicht eens in een geheel andere vorm te gieten en wat minder gedwongen te rijmen, of helemaal niet te rijmen :). Keep up the good work iig (Y)! O, en typ je gedichten niet in roze, dat leest irritant :o. |
Ja en wat vinden jullie nou van mijn gedicht... Die dump ik ook niet voor niks hiero dr bij.... Maar jullie vergeten mijne kennelijk helemaal :'(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
hallow,
Ik heb deze week een paar gedichten opgestuurd om mee te doen aan de "Soetendaellepoëziewedstrijd 2004" in Belgie. Iemand daarmee bekend? Het is een samenwerkingsverband met "Doe maar, Dicht maar" maar ik had er nog nooit van gehoord. Je moest je gedichten opsturen naar een gewoon huisadres en niet ter atentie van de wedstrijd o.i.d. dus ik vond het maar een beetje vreemd. |
Citaat:
Nee, ik ken het niet. |
Weet er iemand of er binnenkort een gedichtenwedstrijd is?
|
Citaat:
|
hallow,
Ik heb deze week een paar gedichten opgestuurd om mee te doen aan de "Soetendaellepoëziewedstrijd 2004" in Belgie. Iemand daarmee bekend? Het is een samenwerkingsverband met "Doe maar, Dicht maar" maar ik had er nog nooit van gehoord. Je moest je gedichten opsturen naar een gewoon huisadres en niet ter atentie van de wedstrijd o.i.d. dus ik vond het maar een beetje vreemd. Heey Sue, Ik ken de soetendaelle wedstrijd, heb er zelf al aan meegedaan (2 maal) en dit jaar heb ik weer meegedaan. De soetendaellewedstrijd is vrij bekend in belgie. 't Feit dat je je gedichten moet opsturen naar een huisadres is omdat het een vzw is die deze wedstrijd organiseert. Je krijgt sowieso altijd een brief (begin oktober) om je te laten weten of je al dan niet gewonnen hebt. Groetjes |
Sorry dat ik nogmaals iets post.. maar kent er iemand nog dichtwedstrijden voor mensen van m'n leeftijd (20) die hier in belgie doorgaan? (of in nederland waar belgen aan kunnen deelnemen) De meeste dichtwedstrijden gaan maar tot mensen van 18 jaar (zoals doe maar dicht maar)
groetjes |
Ja dat zuigt eigenlijk he.. Eigenlijk zouden we zelf een NL-BE wedstrijd moeten maken voor mensen tot en met de 25 ofzo ;)
|
Dat zouden we inderdaad kunnen doen ik ook van jou...maar hoe?! :)
|
Als ik nou zelf niet bezig was geweest met mn eigen organisatie(is totaal iets anders) had ik het wel leuk gevonden om zoiets te organiseren... Maareh zoek iemand in NL met n btje organiseer talent en zoek wat sponsors voor n prijs,locatie, en alles wat nodig is om dr n speciaal moment van te maken;)
|
Is er eigenlijk wel eens een dichtwedstrijd op DoP geweest? Lijkt me namelijk leuk :) net als de columnwedstrijd op Letteren...
|
ff iets anders, maar www.doemaardichtmaar.nl en www.kunstbenden.nl kan iedereen weer mee doen aan de wedstrijden!
|
ik heb vandaag een brief gekregen dat ik genomineerd ben voor de poeziewedstrijd. prijsuitreiking is de 26e maar ben benieuwd hoeveel mensen daarvoor genomineerd zijn haha :D. kent iemand het?
www.poeziewedstrijd.nl |
en als je nou ouder bent dan 18? wie weet een leuke dichtwedstrijd?
|
Ja, inderdaad, dat lijkt mij ook wel wat... :o
|
Citaat:
jij zit bij mij op school, ik heb je gedicht gehoord, heel erg goed. je bent ook met mn vriendje op vakantie geweest :o wil je me toevoegen op msn? z0pje@hotmail.com |
klopt! :D echt rete chill... heb je net toegevoegd :) ow en je bent zeker het vriendinnetje van sander, of nie?
|
ik Heb 3 gedichten net opgestuurd via de site naar doemaardichtmaar, hopen dat ze ze goed vinden!:)
|
hejj
Heeft iemand toevallig iets gehoord van ´De gouden flits?´ kussie |
Citaat:
Boilingpoint.nl Magazine DICHT WEDSTRIJD 2004 (tot 31 december 2004)
|
Nog wat wedstrijden voor 18+. Overigens is de eerste wedstrijd uit de bovenstaande post van mij NIET MEER LOPENDE (over de zee).
Stichting Jambe - thema: poëzie (tot 1 mei 2005)
Stichting De Hoekse Taalkamer - thema: "Hoek van Holland – de zonnigste badplaats van Nederland" (tot 27 januari 2005)
Culturele Raad Papendrecht - thema: "Leven aan het water" (tot 13 december 2004)
De Vleermuis Uitgeverij - thema = [Thema is vrij] (16 april 2005)
Literaire Site Meander - thema: feest (31 oktober 2004 en verplicht 18+)
|
Citaat:
Mn gedichten komen in een bundel en als prijs krijg ik die bundel en nog een paar andere. Super! En misschien wel het leukste is dat ze willen dat ik mn gedichten kom voordragen bij de uitreiking! Spannend! Nog meer mensen op DoP die meegedaan hebben en gewonnen hebben? Zou leuk zijn! |
Citaat:
|
Ik heb ook meegedaan maar heb nog niets gekregen :(
Zal er blijkbaar niet bij zijn want ik kan me moeilijk voorstellen dat de post van België naar Nederland sneller gaat dan van België naar België *snif* Sue1, proficiat meid!!!! En idd toon eens je gedichten die gewonnen hebben, ben echt nieuwsgierig :) |
Een vriend van mij heeft ook nog nix gehoord.. wij wonen allebei in Nederland dus ik weet niet hoe het zit..
De gedichten die hebben gewonnen hebben al eerder op DoP gestaan.. namelijk Eindeloos en Alsof (eigenlijk heeft ie niet echt een titel maja). Hieronder zet ik ze nog een keer: Eindeloos Dagen jaren maanden, de volgorde uit het oog. Alles kan anders, het zou kunnen maar het is gewoon. Vandaag of gister, morgen zou ook nog kunnen, eventueel, maar ergens ooit hoop ik, ergens ooit wordt het speciaal. Dezelfde stoel dezelfde houding, alles gaat voorbij. Vooruit, achteruit, er is geen verschil. Het gaat voorbij en ik zit maar. Soms sta ik ook wel, daar niet van. Of ik lig, dat doe ik ook soms. Maar het idee blijft hetzelfde, er verandert niets. Een eindeloos heen en weer, een déjà vu waar geen eind aan komt en wanneer het begon ben ik vergeten, net wist ik het nog. Alsof Ik zou zo graag doen alsof. Ik denk dat het net echt zou lijken. Jij hoog in de bomen en ik op mijn knieën op de grond. Laten we doen alsof. Alsof er nooit een einde aan gekomen is en alsof dit altijd zo geweest is. Laten we net doen alsof. Ik zei geen gedag voor altijd. ik zei het omdat ik maar even weg ging. Ik dacht toch dat ik het duidelijk zei, maar misschien dacht ik maar alsof. Maar nu ben ik toch weer hier, het is niet alsof je me nooit meer zien zal, alsof ik je verliet zonder afscheid, alsof ik geen gedag zei. Laten we doen alsof. Alsof ik je hart nooit gebroken heb, alsof ik maar even weg ging. Laten we doen alsof ik niet loog. Ik zou zo graag doen alsof. Ik denk dat het net echt zou lijken. Jij hoog in de bomen en ik op mijn knieën op de grond. Ik kreeg er hier redelijk wat lovend commentaar op, maar dat ze goed genoeg waren om te winnen had ik geen idee van :eek: |
Sue1 ze zijn goed, en geloof me vrij, het niveau van de Soetendaellewedstrijd ligt heel hoog. Maar soms versta ik ze niet goed, er zijn al 4 gedichten me bekroond waarvan ik denk "hmm die zijn niet zo goed" maar meestal halen ze er wel de goede dingen uit. (lees: die van jou zijn echt goed :) )
Je zal het zien in de bundels die je gaat krijgen dat het een heel hoog niveau is, dus :) wees vereerd dat je gewonnen hebt ;) Vrees dat bij je vriend het zo geen positief nieuws gaat zijn (al hoop ik voor hem natuurlijk van wél) maar ik heb vandaag m'n brief gekregen dat ik er niet bijzit en aangezien jij je brief al gekregen hebt. (Ze sturen brieven naargelang de 1e prijs, 2e, 3e enz die van de 1e prijzen eerst enz) -hmm sorry vr de ietwat verwarde uitleg :s hoop dat je het begrijpt- |
Ik begrijp je helemaal Nerwen Elensar.. :)
Ik voel me ook zeker vereerd! Van die vriend heb ik nog steeds niets gehoord, maar die zal indd wel niet gewonnen hebben :( Bedankt voor de complimenten! Nog meer winnaars van de Soetendaelle wedstrijd op Dop? |
Nee, maar wel gefeliciteerd (y) .
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19. |