![]() |
Niet veranderen.
|
boeie,
ik zing t nooit :p |
Als je nou gewoon had opgelet bij geschiedenis op school, had je geweten waarom we "van Duitsen bloed" en "de koning van Hispanje heb ik altijd geëert" zingen.
Dus het Wilhelmus hoeft helemaal niet verandert te worden. Als je het je strot niet uitkrijgt, houd je gewoon lekker je mond dicht of ga je maar je Tsjechische volkslied jodelen. |
Citaat:
|
schitterend gewoon dat ander voorgesltede lied op de pg hiervoor...
lekker nationalistisch, laat maar merken dat je trots bent op NEDERLAND ! (y) :cool: (y) |
Citaat:
|
Oneens, niet de tekst veranderen, misschien wel een ander volsklied nemen met een andere melodie. Het Wilhelmus vergeleken met volksliederen van andere landen is zo een ontzettend treurlied, dat vind ik maar nix. (n)
Als je kijkt naar het Franse, het Belgische, het Duitse en het Italiaanse volkslied... dat zijn wel leuke volkslieden vind ik. :) Lekker vlot en zo... |
Ik vind het Wilhelmus juist een mooi, plechtig en statig lied. Is ook mooi om mee te zingen. Ik zie dus niet in wat eraan verandert moet worden.
|
oneens... Het is het oudste volkslied op de wereld geloof ik... Ik vind wel dat het iets heeft dat volkslied en waarom zoude we het veranderen... net of we het nog vaak gebruiken...
|
Citaat:
|
Ik heb zo weinig binding met het Nederlandse volkslied dat ik werkelijk geen oranje bal geef om eventueel nodige aanpassingen.
Ik kan me wat dat betreft wel vinden in Jaap Stam: "Ik heb niks met dat flutlied, dus zingen doe ik het niet." |
Citaat:
|
Citaat:
|
Gewoon ook het Russische volkslied nemen, veel mooier :)
|
Niet veranderen. Iemand heeft m nou eenmaal ooit zo gemaakt en dat moeten we respecteren. Het hoort bij Nederland, zoiets verander je niet.
Trouwens, we zingen helemaal niet over de Duitsers, dat DENKEN we maar. |
We moeten gewoon dat Franse volkslied nemen. :o
|
Citaat:
|
Oneens, ik vind dat het Wilhelmus zo moet blijven zoals het is. Een volkslied heeft voor mij juist waarde omdat het al zo oud is en al jarenlang (eeuwelang?) gezongen wordt dus moet het niet veranderen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Dit heeft niks met de geschiedenis te maken, want dat weet ik ook wel. Maar na wat die Duitsers hebben gedaan zou ik allang het volkslied veranderd hebben, kut koninghuis. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In het huidige volkslied wordt het woord nederland helemaal niet genoemd, dat vind ik toch wel horen bij een volkslied.
|
We kunnen er ook van maken ben ik van Turks bloed (y)
anyway, waarom niet gewoon een tekst die gewoon over Nederland gaat, over het land/volk weet ik 't |
Citaat:
Fluitsma & Van Tijn- Vijtien miljoen mensen (y) |
Citaat:
|
Ik vind dit toch een beter volkslied :p
Die Fahne hoch die Reihen fest geschlossen S.A. marschiert mit ruhig festem Schritt Kam'raden die Rotfront und Reaktion erschossen Marschier'n im Geist in unsern Reihen mit |
Ze kunnen het beter veranderen.. Ik ben blij dat we zoiezo niet ál die coupletten hoeven te zingen.
D'r zit er trouwens één tussen die ik niet echt geweldig vind: Zeer christlijk was gedreven mijn prinselijk gemoed, standvastig is gebleven mijn hart in tegenspoed. Den Heer heb ik gebeden uit mijnes harten grond, dat Hij mijn zaak wil redden, mijn onschuld maken kond. Heel mooi rijmend dat volkslied, maar we zijn niet allemaal christelijk in Nederland :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Eens :p
|
Waar in 't bronsgroen eikenhout,
't Nachtegaaltje zingt; Over 't malse korenveld, 't Lied des leeuweriks klinkt; Waar de hoorn des herders schalt, Langs des beekjes boord; refrein: Daar is mijn Vaderland, Limburgs dierbaar oord! Daar is mijn Vaderland, Limburgs dierbaar oord! Waar de brede stroom der Maas, Statig zeewaarts vloeit; Weeldrig sappig veldgewas, Kostlijk groeit en bloeit; Bloemengaard en beemd en bos, Overheerlijk gloort. Waar der vaadren schone taal, Klinkt met heldre kracht; Waar men kloek en fier van aard, Vreemde praal veracht; Eigen zeden, eigen schoon, 't Hart des volks bekoort. Waar aan 't Oud Oranjehuis, 't Volk blijft hou en trouw; Met ons roemrijk Nederland, Eén in vreugd en trouw; Trouw aan plicht en trouw aan God, Heerst van Zuid tot Noord. Sjoean wôh? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:D :p |
Citaat:
On topic: Gewoon houden zoals het is. Ik vind het mooi en het heeft stijl. Het is geen een of ander smartlap ofzo. En een nieuw volkslied....alsof heel Nederland ooit unaniem een nieuw volkslied zouden kiezen. |
Citaat:
|
Citaat:
Alhoewel ik de mijne pas oranje heb gemaakt sinds vandaag, maar dat doet er nu even niet toe :P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nee dat antwoord slaat idd helemaal nergens op. |
ik erger me ook aan het volkslied. Niet alleen om de tekst maar ook omdat het een saaie melody heeft. Het is geen strijdlied, het brengt nederland niet bijelkaar. Dus ik pleit voor een volkslied met uptempo erin, misschien dat tiesto iets kan samplenen
|
Citaat:
|
Oké even serieus, Wij hebben echt het mooiste volkslied ter wereld, luister maar eens naar andere volksliederen. Het Wilhelmus heeft juist een hele krachtige melodie. Dus ik vind niet dat we moeten zeuren.
Enne niks tegen het Limburgs volkslied hè. :mad: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle eendjes zwemmen in het water
Falderal de riere Falderal de rare Alle eendjes zwemmen in het water Fal de ral de ral de ra |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:47. |