![]() |
Veel snelle losse creepy shots achter elkaar.
|
Ik vind het altijd scary als alles wat lief en schattig is, wordt omgezet in iets engs. Neem nou IT, gewoon dat hoofd van die clown alleen al;) ...En ik weet neit of iemand de kinderfilm "waterschapsheuvel"wel eens heeft gezien. Ik zag die film ooit eens op tv toen ik nog wat jonger was (denk goh ...leuk...een tekenfilm over konijntjes, hmjah mijn ouders waren toen ook niet in de buurt denk ik) Nou, was echt helemaal in shock :D Een paar jaar geleden zag ik de film weer op tv. En ik kreeg serieus weer kippenvel :bloos:
en inderdaad....gezichten die langzaam misvormen zijn enggg :eek: Jules: Rare hoofden zijn eng. En de Windowlicker clip Owwwwjah die windowlickerclip, Schrok me echt dood toen die kop in zicht kwam. Elke keer als die op tv komt (en dat is niet vaak) moet ik gewoon weer even kijken naar die kop (ik vind het trouwens ook een van de engste nummers allertijden) |
kvind dat van de ring eng jah.. en the exorcist.. vreselijK!
kdenk dat t door die geesten komt.. kgeloof er in.. en dat maakt het eng en spinnie.... vroeger vond ik de waterschapsheuvel ook eng! :bloos: |
Citaat:
de tering die windowlicker clip !!! ik zag die foto en kreeg fucking kippevel :s |
voor mij is een film eng, als ik daarna niet meer kan slapen en er nachtmerries van krijg
maar het scheelt enorm of ik een film overdag of 's avonds kijk the silence of the lambs is overdag echt een stuk minder eng, dan scream (als je die 's avonds in je eentje bekijkt) |
ik vin stukjes egt super eng waarin zeg maar als in "Signs" dat mel uit het raam kijkt en daar die alien op het dak stond was egt gieren en brulen bij mij vin ik zo'n eng idee uit je raam kijken en dan wat engs zien dat naar je toe komt
misschien kent iemand ook een stukje uit "Hush" van buffy the vampire slayer dat iemand uit het raam kijkt en er zo'n "Gentlemen" langs zweeft egt kippelvel momenten |
Citaat:
|
Citaat:
Maarre die windowlicker-achtige hoofden krijg ik nooit uit mijn gedachten als ik ze net gezien heb en dat is heel eng als je alleen thuis bent en het is donker. Bleh :( |
Citaat:
|
Citaat:
|
-geesten
-kinderstemmetjes -gekraak en geklop e.d -schaduwen -clowns ik vind veel eng. |
Citaat:
Zodat je even een indruk krijgt: :D owkeej... http://www.scifilm.org/images3/watershipdown3.jpg http://www-personal.umich.edu/~jland/water4.jpg |
Ik snap echt niet waarom jullie blair witch allemaal zo eng vonden. het was gewoon de meest neppe rommel ooit ("dat weten we ahahaaall....") en totáál niet eng!
maarrrrrdatisdusmijnmening :) The ring was eng omdat we die film zaten te kijken en de telefoon (in het echt) afging... echt EXACT op dat moment dat ie in de film ging... iedereen (het was op een feest met 20 mensen) had zoiets van AAAARGHHHHHHHHHHHHh :D En dat stuk dat ze uit de tv komt lopen was ook meesterlijk (y) It was ook eng. omdat die clown soms zo "zielloos" kon staren. en kon veranderen. enzo. |
Ik vind het allemaal maar een beetje raar wat hier staat.
Kinderstemmetjes, gekraak en geklop, schaduwen etc. worden hier allemaal 'eng' genoemd, maar je kan een doodsaaie film maken vol met deze dingen. Het gaat om de manier waarop je je onderwerp behandelt. Een goede regisseur kan van een tandenborstel nog een angstaanjagend voorwerp maken, en dat is niet overdreven. |
Citaat:
|
thx , het was idd die film
|
Citaat:
|
ET
die film is gemeen. ik ben daar ECHT bang van :$ echt |
Citaat:
|
in the others met nicole kidman
dat stukje dat der dochtertje zit te spelen onder een doek, en dan blijkt het ineens zo'n oud vrouwtje te zijn creepy ! |
Citaat:
|
ik denk dat the entity wel wat is voor jullie, waargebeurd ook.
deze dus: http://www.imdb.com/title/tt0082334/ |
Ik vind films nooit echt eng, hoogstens de sfeer.
De film die het meest indruk op me gemaakt heeft door zijn gruwelijke sfeertje is toch wel Cannibal Holocaust. Ik begrijp zelf niet helemaal waarom want op sommige momenten neigde ik ernaar om te lachen om bepaalde details in de film die eng waren bedoeld, maar het gehéél straalt zo'n eng sfeertje uit, geweldig gedaan. En dat er (schijnbaar) echte lijken zijn gebruikt om de moorden in beeld te brengen maakt het alleen maar gruwelijker. Bovendien is de muziek verschrikkelijk eenvoudig, maar gaat het af en toe door merg en been. Het is een soort Blair Witch project maar dan ouder en beter en realistischer, het had echt gebeurd kunnen zijn, en van die slappe vergezochte fictie-horrorfilms kunnen mij gewoon niet boeien. http://www.lfvw.com/cannibal_holocaust_se.jpg |
Als iets over geesten gaat of demonen/duivels, dan is dat eng voor mij. Bloed vind ik niet eng,maar vies.
|
Citaat:
|
Ik vind juist dat dat bijdraagt aan de sfeer, maar goed.
|
Citaat:
|
Horror vinnik trouwens totáál niet eng. Suspense thrillers al wel meer.
|
Citaat:
sus·pense (de ~ (m.)) 1 spanning hor·ror (de ~ (m.)) 1 genre van romans, films enz. die een griezeleffect beogen |
Het is wel zo dat ik zelf films onder genres plaats. Als een of andere gek een review schrijft en zegt, "haha dit is een horror, dus!" dan is het soms wel eens zo dat ik het als suspense thriller weg schrijf.
Onder horror versta ik vrijwel alléén films met veel gore erin zoals IT of the ring/ringu Al zegt imdb anders, Signs (bijvoorbeeld) plaats ik wel onder suspense thriller, je ziet niks (althans heel lang niet), maar de spanning is gigantisch. Die spanning noem ik 'eng'. Ik vind dat een eng effect geven. Maak ik mijn punt een klein beetje duidelijk? |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik vind van Aphex Twin de clip Come To Daddy echt freaky, veel erger dan Windowlicker
een impressie voor mensen die hem nooit gezien hebben: http://www.pitchforkmedia.com/record...e-to-daddy.gif http://www.replica21.com/archivo/g_h...nningham_5.jpg http://www.bbc.co.uk/collective/dnai...ectordvd/2.jpg en ik kan echt niet goed tegen vervormd geluid, hoge piepgeluiden en lange krakende geluiden in films. geluid doet me een stuk meer dan beeld eigenlijk. |
Dat plaatje van die windowlicker clip ofzo, vind ik echt eng, daar schrok ik dus ook van.
Ik vind het ook vreselijk eng als er een muziekje gedraait wordt wat jou opgefokt maakt, dat je weet dat er iets aankomt, maar je weet niet wat. En dan op een gegeven moment er tóch iets gebeurd. Totaal onverwachtte dingen vind ik ook niet leuk, mensen die ergens lopen en ineens gegrepen worden door iets of iemand. Ik kijk ook eigenlijk nooit zo'n film, ik ga het altijd te realistisch maken enzo. Neu, niet echt mijn ding. Je hebt trouwens ook een film met Nicole Kidman dat ze een geest is en met haar 2 kinderen in een huis woont *ik weet even niet meer hoe die heet* Dat vond ik ook eng, omdat je opeens nog een kind ziet wat niet van haar is, maar die leeft dus eigenlijk en praat met een van die kinderen van haar. En dat ze stemmen hoort maar niet weet van wie. Ja, dat beangstigd |
Citaat:
|
Citaat:
Hoe dan ook, er is gewoon een vaste definitie van het woord 'horror', die legatus net al gaf, en dat heeft niets met meningen te maken. Zeggen dat je onder horror alleen bloederige films verstaat is vergelijkbaar met zeggen dat je onder fruit alleen bananen verstaat. |
Citaat:
Verder had ik de indruk dat de film te veel bezig was met shockeren om het shockeren, wat op mij een beetje zielig overkwam. |
ik vind alleen snuff echt ENG...
naja niet eng, maar meer misselijkmakend. omdat je weet dat het echt is. |
Citaat:
Dat laatste klopt wel, maar ik had er geen last van. |
Citaat:
AAh thanx, nadat Windowlicker hier genoemd was moest ik aan deze clip denken, maar kon niet op de naam komen. Ik vind deze clip ook enger dan Windowlicker, echt een creepy sfeertje. |
Citaat:
En ik weet dat de bio industrie ook behoorlijk wreed is als het op de behandeling van dieren aankomt, maar die eet ik dan ook niet. |
ik heb nog 3 clips van Aphex Twin, ze zijn allemaal veel vaag/eng.
overigens vind ik in films het enge altijd zitten in de dingen zitten die niet gebeuren, of nog niet gebeurd zijn. Zodra de clou van het verhaal er een beetje uit is of je weet hoe het monster/schurk/ander evil iets eruit ziet vind ik er vaak al geen bout meer aan |
Zoals al vaker gezegd in dit topic schoot ik dus echt op uit me stoel toen de alien van signs ineens voorbij kwam lopen, fuck wat eng. Voor de rest vind ik van die enge geluiden en misvormde hoofden zoals eerder getoond ook heel erg eng :o
*schijterd* |
Citaat:
Nee. |
Citaat:
|
Citaat:
http://www.csicop.org/si/9905/snuff.html |
leeft die deodato nog ?
|
Citaat:
Nog steeds actief. |
Citaat: