Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   the blair witch project (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=949110)

Master of Puppets 12-09-2004 14:13

Citaat:

jet schreef op 12-09-2004 @ 13:01 :
ik ook, ik durfde hem niet om 10 uur savonds te kijken terwijl ik alleen thuis ben :o

nu ga ik hem binnenkort om 3 uur smiddags bekijken met heel veel mensen bij me in de buurt

Tja, allicht is hij dan niet eng :|

Ik zapte toevallig langs Book Of Shadows dus daar heb ik een stukje van gekeken.

Cruz 12-09-2004 14:15

(n) (n)

HC4L 12-09-2004 14:21

net alsof die film zo eng is.
gewoon een kutfilm, zoveel spanning zit er niet in. vooral niet in die eerste film, beetje vaag gezeur over lui die kwijtraken in een bos en een zwaar kuteind.
vooral het eind, dat is nog de grootste teleurstelling aan die film. heel veel dingen worden niet opgelost en het is geen goed eind.

dutch gamer 12-09-2004 14:54

Citaat:

HC4L schreef op 12-09-2004 @ 15:21 :
gewoon een kutfilm, zoveel spanning zit er niet in. vooral niet in die eerste film, beetje vaag gezeur over lui die kwijtraken in een bos en een zwaar kuteind.
vooral het eind, dat is nog de grootste teleurstelling aan die film. heel veel dingen worden niet opgelost en het is geen goed eind.

Er bestaat ook nog zoiets als een "open einde".

scala 12-09-2004 15:23

Gare film, had 'm al eerder gezien; ik vond al dat geruzie en geschreeuw uiterst irritant (n)

HC4L 12-09-2004 15:32

Citaat:

dutch gamer schreef op 12-09-2004 @ 15:54 :
Er bestaat ook nog zoiets als een "open einde".
ja ik weet ook wel dat dat een open einde heet dat hoef jij me niet te vertellen.
en een open einde is zwaar kut omdat je dan met vragen blijft zitten snap je, en dan vind ik een film in weze niet af.

dutch gamer 12-09-2004 15:37

Citaat:

HC4L schreef op 12-09-2004 @ 16:32 :
ja ik weet ook wel dat dat een open einde heet dat hoef jij me niet te vertellen.
Rustig maar hoor... :)
Citaat:

en een open einde is zwaar kut omdat je dan met vragen blijft zitten snap je, en dan vind ik een film in weze niet af.
En idd... een open einde is niet altijd fijn nee, maar ik denkt dat het in dit geval echt bij het verhaal hoorde.

ALX 12-09-2004 16:55

Citaat:

hahahaha sorry hoor maar ik vind dit uiterst lachwekkend, ga maar lekker naar je hersendode popi spierbundel-actiefilms kijken.

vagejuffie 12-09-2004 18:38

Citaat:

jet schreef op 12-09-2004 @ 13:01 :
ik ook, ik durfde hem niet om 10 uur savonds te kijken terwijl ik alleen thuis ben :o

nu ga ik hem binnenkort om 3 uur smiddags bekijken met heel veel mensen bij me in de buurt

dat durven kijken wast niet, ik was op stap en ik wil m van de week nog wel n keer all1 kijken int donker en dan lkkr die adrenaline in mn bloed voelen stromen > Heerlijk!! :D :evil:

Uice 12-09-2004 19:45

Citaat:

en een open einde is zwaar kut omdat je dan met vragen blijft zitten snap je,
Nee dát moet je aan iedereen uitleggen.

Verder is het idd een uiterst hilarische maar ook zorgwekkende opmerking.

anne1234 12-09-2004 19:53

Citaat:

Konijn schreef op 12-09-2004 @ 13:32 :
Spoiler

slik :s

(by the way, bedankt , nu weet ik het eindelijk :) :) )

Vice 12-09-2004 21:56

Om eerlijk te zijn vind ik deel 1 best wel een kutfilm. :|

battlestar 12-09-2004 22:20

van deel 1 heb ik een paar nachten wakker gelegen :s

en ik ben juist blij dat de film een open einde heeft, zou een beetje jammer zijn als je ineens een heks voorbij zou zien rennen ofzo hè :rolleyes:

levi's 16-09-2004 11:24

ik snap echt niet wat er zo eng aan die film is... het is wel leuk spannend! (y)

GUANO APES!! 19-09-2004 17:06

vind die film echt helemaal nix

goodfella 26-09-2004 17:26

fock die heks, zet het bos af en stuur er wat bloedhonden in. Dan word die film een stuk leuker

Dreaming Angel 26-09-2004 18:07

Ik vind deel 1 écht geweldig !! Deel 2 heb ik niet gezien , maar al die commentaar over dat deel zo te zien weet ik ook niet of ik die nog wel wil zien ..
Wat ik vooral erg sterk vond in deel 1 , was dat er totaal geen muziek bij was gemonteerd zodat je écht niets kon horen aankomen ofzo ..
Ik had overal gehoord dat 'ie echt heel eng is , maar dat vind ik echt wel heel erg meevallen !! Alleen dat laatste vond ik wel heel erg apart , in dat huis !!
& in het begin vond ik het wel heel erg echt lijken , later hoorde ik dat 't toch echt wel een gemaakte film was .. Jammer , want ik vind da altijd wel leuk , van die films met die mythes erin & waar mensen dan scheites benauwd voor worden ..

Love
~Angel

JantjePietje 26-09-2004 18:12

Citaat:

goodfella schreef op 26-09-2004 @ 18:26 :
fock die heks, zet het bos af en stuur er wat bloedhonden in. Dan word die film een stuk leuker
Ik denk niet dat ze haar levensverzekering met die low-budget van 40 duizend dollar had kunnen bekostigen. Maar die smerige kapitalisten hebben wel honderden miljoenen verdiend aan deze suffe film. De film zou idd wat leuker zijn geworden, als er bloed zou vloeien. Veel bloed.

Sprinkle 26-09-2004 19:14

Deel 2 vond ik echt drie keer niks, jammer want ik had me er wel op verheugd. Heb alletwee de films een lange tijd geleden gezien. Deel 1 is wel geinig :)

Pizzakoerier 26-09-2004 20:37

Deel 1 heeft inderdaad veel meer een paranoïde sfeer vanwege de suggestie, maar om eerlijk te zijn vond ik deel twee veel leuker en ook iets enger :p met die vertraagde en omgekeerde video's met die dansende heks, gets :o

spemmey 01-10-2004 11:24

Citaat:

HC4L schreef op 12-09-2004 @ 15:21 :

? Volgens mij snap jij de film niet. Het einde lost juist ALLES op! De legende blijkt gewoon waar te zijn. Niks open eind, alles wordt aan je verbeelding overgelaten, zoals in de hele fim het geval is. Als je geen verbeelding hebt, cq vatbaar bent voor dit soort legendes, kun je de film niet waarderen, dat is in jouw geval waarschijnlijk ook zo

legatus 01-10-2004 11:42

Citaat:

spemmey schreef op 01-10-2004 @ 12:24 :
? Volgens mij snap jij de film niet. Het einde lost juist ALLES op! De legende blijkt gewoon waar te zijn. Niks open eind, alles wordt aan je verbeelding overgelaten, zoals in de hele fim het geval is.
Alles wordt opgelost, maar aan je verbeelding overgelaten? Je spreekt jezelf nogal tegen.

THE BLAIR WITCH PROJECT heeft overduidelijk een open einde. Was het de heks? Rustin Parr? Prachtig einde.

Konijn 01-10-2004 15:44

Citaat:

legatus schreef op 01-10-2004 @ 12:42 :
Alles wordt opgelost, maar aan je verbeelding overgelaten? Je spreekt jezelf nogal tegen.

THE BLAIR WITCH PROJECT heeft overduidelijk een open einde. Was het de heks? Rustin Parr? Prachtig einde.

Het is geen open einde.
Het is precies zoals spemmey zegt. Alles wordt opgelost, maar het wordt alleen niet letterlijk in beeld gebracht. (Zie eventueel mijn spoiler een eind hierboven).

Je zou het heel misschien een open einde kunnen noemen omdat je niet weet, wíe het is, de heks of iemand anders, omdat je dat niet ziet. Maar het is overduidelijk wat de hoofdpersonen overkomt, dus daarmee is het klaar. Geen open einde.

legatus 01-10-2004 16:45

Citaat:

Konijn schreef op 01-10-2004 @ 16:44 :
Het is geen open einde.
Het is precies zoals spemmey zegt. Alles wordt opgelost, maar het wordt alleen niet letterlijk in beeld gebracht. (Zie eventueel mijn spoiler een eind hierboven).

Je zou het heel misschien een open einde kunnen noemen omdat je niet weet, wíe het is, de heks of iemand anders, omdat je dat niet ziet. Maar het is overduidelijk wat de hoofdpersonen overkomt, dus daarmee is het klaar. Geen open einde.

Je spreekt jezelf óók tegen. Alles wordt opgelost, maar het is onduidelijk wie het doet - omdat het niet letterlijk in beeld wordt gebracht. Dat is een open einde. Je argument is dat de hoofdpersonen sterven, dús is het geen open einde. De spil van het verhaal draait om de legende. Is het waar of niet? Als dat opgelost is dán spreek je van een open einde. Dán is alles opgelost. Klaarblijkelijk is dat niet het geval.

Konijn 01-10-2004 16:59

Het verhaal draait inderdaad om de legende.
En die blijkt aan het einde waar te zijn, door de manier waarop datgene met de hoofdpersonen gebeurt.
Maakt niet uit dat je niet ziet wie het doet. (Naar mijn mening).

legatus 01-10-2004 17:08

Citaat:

Konijn schreef op 01-10-2004 @ 17:59 :
Het verhaal draait inderdaad om de legende.
En die blijkt aan het einde waar te zijn, door de manier waarop datgene met de hoofdpersonen gebeurt.
Maakt niet uit dat je niet ziet wie het doet. (Naar mijn mening).

Natuurlijk maakt dat iets uit. Ze hebben het doelbewust niet laten zien zodat het open blijft voor interpretatie. Rustin Parr zette de kinderen in een hoek. Wat de heks deed is onduidelijk. Maar, was het de heks? Rustin Parr? of een bezeten Rustin Parr? Er zijn verschillende mogelijkheden. Het einde is overduidelijk open.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.