![]() |
Op zich kan het wel, geen FC voor betalden leden.
De FC is er omdat de server eht anders te zwaar krijgt, maar met het geld kan een neiuwe server bekostigd worden.. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ach ik zou best wel geld willen betalen voor het forum. Gewoon uit waardering, zit hier ten slotte al 4,5 jaar best vaak. :)
Maar om er nou iets voor terug te krijgen lijkt me niet handig, dan krijg je verschillen tussen de leden (en mensen verwachten er misschien iets voor terug te krijgen... zoiets van... je banned mij terwijl ik een betalend lid ben?) Misschien leuk om anders een actie met een goed doel te organiseren? |
Probleem is wel dat er dan geen nieuwe leden bijkomen. Die gaan dan allemaal naar een ander forum. Als je pas na een jaar moet betalen, wordt het al wat anders...
|
Citaat:
|
Citaat:
Het schept echter wel een bepaalde 'elite' groep. De vraag is of je daar op zit te wachten. Van mij hoeft dat op Scholieren.com niet, maar daar ga ik uiteraard niet over. :) |
Citaat:
Fora e.d die alleen voor een betalende groep zijn lijkt me echt niks. |
En dan een borg laten betalen per jaar, als je ban krijgt meteen die 25 euro kwijt :D :P
|
Citaat:
Ik denk dat je meer dingen, zoals email/webspace etc. moet aanbieden, wil je leden overtuigen om geld ervoor te betalen. Het percentage betalende leden zal sowieso hoogstens 10% worden van alle users, en dat is heel erg optimistisch ingeschat. Bovendien is GoT met scholieren vergelijken hetzelfde als Amerika met Nederland vergelijken. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Van die ene euro per lid zou Jon heerlijk rijk worden van het forum, en iedereen kan het denk ik wel missen. Maar hoe ga je dat dan betalen? De meeste betalingen via Internet gaan via de creditcard en de meeste scholieren hebben toch geen creditcard. En papa vragen of hij even wat over wil maken is eigenlijk ook geen doen... En andere betalingswijzen zijn misschien wel onhandig, heb ik geen verstand van eigenlijk.
Wat nog de beste optie zou zijn, mocht je geld van leden willen vragen, is gewoon zo'n paypal-achtig gevalletje inbouwen, zodat iedereen de optie krijgt om bij te dragen maar simpelweg niemand dat doet. Behalve dan de leden die een permban hebben en proberen iemand om te kopen. :D (y) Poeh. |
paypal of een 0900 nummer want gewoon 1 euro per gesprek kost ofzo.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat je vrij kansloos bent als je je een elite gaat voelen als je €1 hebt betaald aan et forum...niet bepaald iets om mee te patsen:D
Et is een klein bedrag..en als je er een symbolisch iets aanvast plakt als dank (een inbox voor 250PM is handig voor sommigen, maar niet iets om mee te patsen...al is een kortere/geen FC een stimulans voor de onzinners om te dokken :)) |
Ik zou betaald moeten worden omdat ik voor werk zorg voor de forumbazen ;)
|
Citaat:
Als een FB werk van jou heeft lijkt me dat iig niet positief. :p |
Het werkt uitstekend op SA, maar dat heeft misschien ook iets met de doelgroep te maken. In ieder geval is het technisch niet zo praktisch want weinig scholieren hebben een credit card.
|
Citaat:
Citaat:
Wat waarschijnlijk meer problemen oplevert is het betalingsysteem. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zou leuk zijn voor de forumbazen, alleen denk niet dat het hier dan nog zo druk zou zijn
Ik zou t wel betalen, zelfs wel 10 euro, maar dan wil ik wel FB+ worden :P |
Citaat:
|
Citaat:
|
zou je dan ook fb+ status kunnen kopen? :evil:
|
Kom op, laten we het bij serieuze speculaties houden. Status kopen zit er sowieso niet in dus.
|
Mocht het plan wel doorgaan vind ik dat fb's(+) ook moeten betalen.
|
Lijkt me helemaal geen slechte feature als je het combineert met kleine improvements als een grotere PM-box en een kortere flood control (hoewel ik eigenlijk vind dat de flood control op Onzin juist omhoog moet, op drukke momenten zorgt Onzin ervoor dat de rest van het forum onwerkbaar is, alleen door amusement in een vorm die er niet echt oppervlakkiger op kan worden).
|
Eigenlijk zou je onzin willen vervangen voor een soort chatbox. Tis nogal een verspilling van resources om die meuk allemaal op schijf op te slaan.
|
Citaat:
|
Ik denk niet dat zoiets verstandig is.
Ik zal nooit gaan betalen voor een Forum. Trouwens wat moeten jullie met dat geld? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zowieso zouden ook heel veel leden overstappen op een ander forum ja, zonde. (n) |
Citaat:
|
tegen!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Trouwens echt belachelijk dat mensne hier niet eens 1 euro voor over hebben. Zeker als het leden zijn die hier zoveel zitten dat als je het gaat omrekenen je hooguit 1 eurocent per uur kwijt bent. Bah, het is gewoon een eenmalige/vrijwillige bijdrage.
|
Citaat:
Ik heb ook een grote website die veel geld kost in de maand, daar ga ik toch ook geen geld voor vragen? Jah, soms heb ik wel eens een grote uitgave, maar dan dek ik die wel, da's het risico van het vak. Ik heb veel grote downloaders, maar die ga ik dan toch ook geen "profiteurs" noemen? Laat hem maar een paypal "donate" button plaatsen, als hij zo nodig geld wil van welwillende mensen. |
Wat is een euro op een mensen leven. Als je ziet wat al die admins/forumbazen voor een moeite moeten doen, hun vrije tijd opofferen om het hier een beetje in de gaten te houden.
Ik heb er zeker wel een euro voor over. |
Citaat:
|
Citaat:
Daarnaast zou ik Jon dan wel eens willen vragen hoeveel tijd hij er per week aan kwijt is... Ik ben altijd van mening geweest dat je een website niet betaald maakt, tenzij je niet genoeg tijd over houdt om te werken en anders te weinig verdient ofwel tenzij de website zichzelf anders niet terug betaalt. Ik heb een paypal donate button en heb in totaal in 4 jaar tijd $5.- gekregen van 1 iemand, terwijl in mijn actieve tijd, ik nog zo'n 7.000 uniques per dag had. Ik kan me dus niet voorstellen dat meer dan 1% van de bezoekers bereid is te betalen voor een website als deze. |
mocht het ooit zo ver komen dan ga ik me ergens anders vermaken
|
Scholieren.com trekt een groot publiek en kan daardoor voldoende adverteerders werven. De continuïteit van de website (c.q. het bedrijf) is dus voorlopig nog wel eventjes gewaarborgd. Betaalde diensten zouden een aanvulling kunnen vormen op de inkomstenstroom, maar nodig zijn ze niet. Bij betaalde diensten denk ik overigens eerder aan het huiswerkgedeelte van de site dan aan het forum.
|
Citaat:
s.com haalde in juli trouwens 8870 uniques per dag. Dat was in de meest rustige periode van het jaar. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10. |