![]() |
Grieg / Peer Gynt suite en dan vooral No. 2
|
Dat blijft toch wel Carmina Burana
|
Citaat:
|
Delibes - lakme[ flower duet]
Maurice ravel - bolero |
- Rossini: Willem tell, Barbier van Sevilla
- Alfred Reed: Hij heeft veel ooie werken geschreven waraonder: A smphonioc Prelude en Russian Christmas Music - Ravel: Bolero |
Ravel's bolero is echt verschrikkelijk.
|
Citaat:
|
Citaat:
En Anitra's dance Maar absoluut O Fortuna uit de Carmina Burana natuurlijk, van Carl Orff, grijsgedraaid en verneukt of niet, het origineel blijft inmens kippevelwekkend. Dance Macabre van Saint-Saens Carnaval des Animaux - Saint Saens Prince Igor van Borodin Henry Purcell: Ode for Queen Mary's birthday, heerlijke barok. Bolero kan ik ook wel waarderen. Vivaldi met zijn 4 seizoenen natuurlijk. Om even de opera ook aan te halen: Carmen en die Zauberflöte ^^. |
Citaat:
|
Ik speel zelf ook nog wel eens klassiek piano, en om te spelen heb ik toch wel een voorkeur voor de Mazurka's van Chopin. Om te luisteren ga ik voor van een symfonie in as dur van Schubert, weet alleen de verdere benaming niet, maar het is iig veel te moeilijk voor mij om te spelen.
|
Het laatste klassieke stuk dat ik mooi vond is: Bach - Air for G-String
|
Zoveel, maar bovenaan staat toch wel: Canon van Pachellbel.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
- Het vioolconcert van Tchaikovsky
- de pianoconcerten van Brahms - vioolconcert van Mendelssohn - Pianoconcert van Schumann - 2e Rhapsodie van Brahms - 2e pianoconcert van Rachmaninov - prelude in cis van Rachmaninov - 3e en 5e pianoconcert van Beethoven - 17e pianoconcert van Mozart And the list goes on and on for ever... :evil: oops ik ben Chopin vergeten... |
Nagenoeg alle pianostukken van Ravel, Debussy, Chopin en wat Bach.
Piano <3 |
Citaat:
das echt een klassiek stuk :D |
Für Elise van Beethoven. Maar zijn wel meer goede stukken dan deze.
|
op dit moment het concert voor twee violen van J.S. Bach in D mineur
|
Trompet concert in D - Telemann
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37. |