![]() |
Wat is god? Een mannetje dat in de lucht zweeft? Of een spirit dat we niet kunnen zien? Echt niet dus: God bestaat niet. God is een creatie van kortzichtige mensen die antwoorden willen hebben. Hoe komt men in fucksake aan al die verhalen? Omdat mensen bang zijn voor het onbekende. Mensen gaan dingen verzinnen. Zo worden die verhalen vertelt en anders gemaakt. Mensen houden vast aan de verhalen die ze gehoord hebben. Ze verdedigen dit, omdat ze er echt in geloven. Mensen gaan er zelfs oorlog om voeren.
|
uhm, tja, dat vat het mooi samen.
@gespleten geest: "in een beschaafdere staat, mogen we hopen, zelfs dan de Kaukasische mens," eigenlijk staat hier dus, zonder de onderbreking: "in een beschaafdere staat dan de Kaukasische mens," in feite praat Darwin dus over de vorm van mensheid die zich dan nog verder gaat ontwikkelen, die waarschijnlijk in conflict zal raken met de andere subsoorten van de mens die, of hetzelfde blijven, of een andere evolutionaire richting kiezen.. gezien het feit dat wij mensen elkaar soms al om een vuile blik afmaken niet eens zo'n rare voorspelling. |
Volgens Darwin zijn negers en aboriginals meer verwant aan apen dan de kaukasische mens. Deze kaukasische mens vindt hij beschaafder, wat er beschaafd is aan het uitroeien van andere rassen zie ik overigens niet in.
Tja.. het is gewoon een domme voorspelling gebaseerd op de achterhaalde veronderstelling dat het witte ras superieur is aan de andere rassen. |
Om de een of andere reden denken anti-Darwinisten dat de evolutieleer zoals die tegenwoordig door alle (zichzelf respecterende) biologen wordt aangehangen exact dezelfde is als de evolutieleer die Darwin zelf propageerde in the Origin of Species. In die eeuwen is er wel wat verspijkerd aan de theorie. Het is dan ook nogal kinderachtig en dom om Darwin persoonlijk aan te vallen op ideeën die wij nu als verwerpelijk achten, en die in die tijd doodnormaal waren.
|
ik vind het echt heel erg dom van al die miljoenen mensen dat ze in een god geloven
of in iedergeval in de regels van een zogenaamd "heilig"boek gaan houden. een boek wat geschreven is in een tijd waar men nog nooit van evolutie gehoord had een boek wat geschreven is door mensen het is ook heel erg dom om te denken dat god speciaal die regels heeft gemaakt voor de mens... god is PRECIES hetzelfde als bijvoorbeeld sinterklaas. alleen dan op grotere en bredere schaal. (moet ik dit nog uitleggen?) |
dan heb ik nog een vraag waar kwam het water vandaan Met Noah en de ark??
zoiezo het is naief om in iets te geloven dat je niet kan bewijzen. Ben een keer een discussie met een dominee aangegaan en wat hij alleen kon zeggen omadt wij er in geloven dat is al genoeg yeah whatever |
Citaat:
|
even voor de christenen die schepping en noach persé als waar moeten zien omdat ze anders zichzelf geen goed-gelovige vinden:
waarom? Denk je dat God gelukkiger wordt als je de binding met je naaste verliest doordat je vasthoud aan iets wat in de wereld om je heen als 'onmogelijk' wordt gezien. Ik zit ook in dubio wat dat betreft, want aan de ene kant begeef je je op een hellend vlak als je de grote lijnen in de bijbel (het woord van God?) al niet meer als waar neemt. Aan de andere kant moeten we niet vergeten waarom we op aarde zijn. Heb uw naaste lief als uzelf en de heer met geheel uw hart. Naaste liefhebben gaat niet als je alle banden kwijt raakt met de wereld en alleen leeft in je eigen kleine christelijke gemeenschap. |
de enige god waar ik begrip voor kan tonen is kracht van het ontstaan
god kan nooit iets met het spirituele te maken hebben. Het spirituele wat alleen wij mensen hebben komt voort door de ontwikkeling van de hersenen. Wat weer iets fysisch is. God kan dus nooit iets met leefwijzen te maken hebben. Dat is alleen iets van mensen. Regels met betrekking tot god komt alleen maar voort omdat we ermee opgevoed worden. Hoe komt het dat je in sinterklaas GELOOFT? Je wordt ermee opgevoed. Hoe komt het dat je in god GELOOFT? Je wordt ermee opgevoed. Verschillende culturen -> verschillende geloven -> god is het antwoord op het onbegrijpelijke, maar daar moet je geen leefregels os spirituele dingen aan vastbinden want dat is de grootste onzin die deze wereld kent. Afschaffing van geloof leidt tot wereldvrede. Maarjah, het is moeilijk om domme mensen iets anders doen laten geloven dan waar ze al die jaren mee opgevoed zijn. Dat laten ze niet zo snel los. Geloof is iets voor boven de 16. Voorbeeld: iedereen kent de film the matrix wel. Neo gelooft eerst niet in de matrix, omdat hij zijn hele leven iets anders kent en vertelt is. Nadat ie "wakker"is geworden begint ie er wel steeds in te geloven omdat ie alles ziet. En zien is geloven. Helaas is bij godsdienst dat niet aan te tonen. |
Citaat:
Darwin baseert zich bij voorspellingen over negers tegenover het kaukasische ras op zaken als dat bij mensen vasn het negroide ras vaak de tanden ietsjes meer naar voren staan, en dat dat iets meer lijkt op de schedel van een aap dan bij andere mensenrassen. of dat waar is of niet maakt eigenlijk geen ruk uit, aangezien alle rassen los van 'wie is het verste weg geevolueert van de aap' simpelweg onder de collectieve noemer "mens" vallen, verder is een van de dingen die je moet bedenken is dat geen soort superieur te beschouwen is, tenzij het gedrag daar aanleiding toe geeft. Volgens mij overleven mensen van alle rassen tot nu toe aardig goed, dus om nu direct waardeoordelen te gaan vellen... Verder leren de uitkomsten van eerdere discussies hier dat kritiek op de auteur(s) niet geaccepteerd wordt als een minpunt voor het boek dat deze auteur(s) schrijft. Dus waarom dat voor Darwin en de evolutie nu opeens wel zou moeten kunnen... tja... |
ik heb die film van harun yahya ook gezien, en 90 % van het flimpje zit hij darwin en darwins voorspellingen af te kraken. Viel me tegen van hem.
btw, ik zie dat de ongelovigen heel goed zijn in het afkraken van andermans geloof ( vooral Christendom ), maar ze komen zelf niet met een verklaring voor hoe de aarde dan is ontstaan. |
uhm, waar werd ernaar gevraagt dan?
het is trouwens een redelijk lang verhaal om uit te leggen hoe onder invloed van aantrekkingskracht uit sterrenstof planeten en zonnen ontstaan. Verder wijs ik er nog maar eens op dat het niet hebben van een antwoord geen wilde aannames rechtvaardigt. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik krijg het gevoel dat jullie zelf helemaal geen verklaring hebben, en alleen maar goed zijn in andere gedachten af te kraken. En over die bewijslast, gelovigen hoeven niets aan te bewijzen. Ze geloven voor hun zelf, niet voor jullie ofzo. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ook moet in aantekenen dat dit verhaal geen effect heeft op mijn dagelijks leven, en dus in feite een theorie voor de lol is. de big bang is plausibel, dus daar begin ik. daarvoor is simpelweg weinig meer dan wild gissen. ok, boem, alles vliegt zijn kant op, de melkweg hangt vol met een stofwolk. Aangezien op den duur deeltjes bij elkaar komen door toeval (hun baan+snelheid veroorzaakt door blablabla, maar ja, irrelevant) dat klontert samen onder de invloed van aantrekkingskracht van materie, en een sneeuwbal effect ontstaat: meer materie->meer aantrekkingskracht->meer materie, etc. Planeten ontstaan, de snelst groeienden worden door hun eigen kracht in elkaar gedrukt tot enorme dichtheden, waardoor in de kern temperaturen ontstaan waarop kernfusie mogelijk is: een zon is geboren... Planeten staan op afstand daarvan, en worden door de zon beinvloed, de planeten krijgen een baan (waarom ze niet de zon in worden getrokken is me ooit eens uitgelegt, maar dat kan ik niet goed meer herhalen). toevallig stond een zo'n planeet op een afstand die een temperatuur opleverd zoals we hem nu kennen, en onder invloed van straling vormden aminozuren (die in de ruimte voorkomen) de eerste eiwitten. vandaar worden steeds meer organische zaken gevormt totdat uiteindelijk het eerste eencellig leven ontstaat. vanaf daar volgt mijn idee het gangbare model van de evolutie. |
Citaat:
Ik leef liever, met het gevoel dat ik ergens voor leef( al is er een kans dat wat ik denk niet klopt), dan dat ik leef met de gedachte, dat alles wat ik meemaak, geenenkel doel heeft. En dan maak ik ook nog eens kans om in de hemel te komen. ;) :cool: |
Citaat:
Het moet allemaal wel erg toevallig zijn dat alles toevallig goed op zijn plek komt, zodat wij hebben kunen leven. Ik bedoel, als bijvoorbeeld de zon 1 meter dichterbij ons stond, zouden we nooit hebben bestaan. ( en ik kan zo echt waar, duizenden toevalligheden verzinnen). Ten tweede, nogmaals :( , hoe is die bigbang nou ontstaan? Uit wat? Waarom? Jouw doel is toch om mensen te bekeren? ( dat zei je volgens mij een keer) Als je een duidelijk antwoord heb op deze vragen, geloof ik voortaan, wat jij gelooft. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Google geeft me dit over de M-theorie. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
maar, ik had beloofd in herhaling te vervallen, prima, dan zal ik de onbeantwoordde wedervraag ook maar weer van stal halen: Ten tweede, nogmaals :( , hoe is god nou ontstaan? Uit wat? Waarom? |
Citaat:
Eigenlijk begrijp ik het wel, maar ik wil niet voorbarig conclusies trekken. Geef mij gewoon eens antwoord. |
Citaat:
Maar alsnog, moet het wel heel toevallig zijn dat de aarde is ontstaan,en blijft bestaan. |
Citaat:
dus worden vragen gestelt over theorie B, die aantonen dat deze onjuist, waarna zal worden geprobeerd jemet je eerdere eigen argumenten om de oren te slaan. een handigheidje in argumentatie, maar ja, valse dillemma's schetsen lokt dit trucje dan ook wel uit. Meph is trouwens al meerdere posts bezig dit aan de kaak te stellen. en levert tevens een alternatief in de vorm van de snaar-theorie (of M-theorie) Ik ben ook geen fan van van dit soort trucjes, dus wat zullen we doen? alle valse dillemma's laten voor wat ze zijn of elkaars vergelijkende vragen beantwoorden? |
Citaat:
Of ze zeggen dat er weer iets voor de oerknal was, als verklaring voor de oerknal, maar dan laten ze weer de vraag hoe dat is ontstaan onbeantwoord. Dus veel toevoegende waarde hebben al die theorien niet. |
hebben ze dat niet?
ze weerleggen 'alleen maar' het punt waarvandaan de oorsprong van het heelal verklaard kan worden een paar miljard jaar terug in de tijd. Wat daarvoor was doet er voor deze theorie niet toe, en aangezien we dat waarschijnlijk nooit zullen weten, is het ook relevant. bij gebrek aan alternatief (want een hypothetische god moet toch ook ergens uit ontstaan zijn, anders geld hetzelfde) neem ik deze snaartheorie dan ook aan. |
@T_ID,
als je wil dat ik jouw vragen beantwoord, moet je eerst mijn vragen beantwoorden, en niet op een zielige manier ontwijken, met a is b dus b is bla bla bla. Je lijkt balkenende wel man. (n) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Binnen al die tijd, hadden er zoveel dingen onze wereld kunnen vernietigen, maar wonder boven woonder, of hoe dan ook, we leven nog. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En nu de concrete aanwijzingen. |
Citaat:
En sowieso, als god zou bestaan, zouden we niet vanuit de wetenschap beredeneren, maar vanuit god. Die verklaring van jouw, is hier wat misplaatst. |
Citaat:
En dat ik met mijn minimale kennis al heel wat voorbeelden kan opnoemen, moet eigenlijk genoeg zeggen over die theorie. |
Citaat:
Niets is altijd het begin van alles. voorbeeldje: er stond waar ik deze letters op zet, net nog niets, maar door mijn toedoen, staat er nu een hele regel. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Reductio ad absurdum: Alle mensen zijn man. Voorbeeldje: Ik ben mens, en een man. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
- materie - iets anders Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Correct? |
Citaat:
Citaat:
Een meteoriet inslag, een virus dat slim genoeg is, om ons allemaal te doden, of alleen de bomen/planten, enz. Ik kan makkelijk, een a4 vullen met wat on zou kunnen hebben uitgeroeid, maar ik denk dat jij dat ook wel kunt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00. |