![]() |
Citaat:
Hoe mooi kun je een droom verfilmen (y) |
Citaat:
|
Ik vind dat je wel héél erg goed moet opletten om te zien dat de hele film zich in een seconde tussen het moment dat haar hoofd het kussen raakt afspeelt...
|
mensen die denken dat ze Mulholland Drive helemaal door hebben, letten niet goed op.
|
Citaat:
Neh, maar als het verhaal weinig om het lijf heeft, kunnen de bijzaken daar imho weinig aan doen (iig niet de film tot genialiteit verheffen). Begrijp me goed, bij iets als Vanilla Sky is het nog erger, deze vond ik nog wel behoorlijk goed, maar tis voor mij gewoon net niet genoeg om 'geniaal' te zijn... |
stelletje zeikende nederlanders!
|
Citaat:
Nee, neem dan Eraserhead ofzo. Dan mag je zeggen dat je em niet snapt. |
kokosnoot
|
En ik ben van mening dat films die op het eerste gezicht veel lijken voor te stellen door een rare vertel manier vaak daardoor overrated zijn.
Memento bijv., is een goede uitzondering. |
Het nieuwe kleren van de keizer effect, ifkwim
|
Eraserhead is fantastisch omdat hij zo achterlijk en bizar is. Maar ik zou het geen geniale film noemen. Ik ben dan ook helemaal niet snel onder de indruk van films.
|
Citaat:
En ja geniaal tussen '', het is bij mij een beetje een persoonlijk menings woordje geworden(y) |
Citaat:
|
Memento is pas overrated... Damn
Als je zegt dat Mulholland Dr. veel voorstelt door de vage manier van vertellen dan mis je toch wel erg veel. Het verhaal is niet vaag verteld, het verhaal is simpel. De symboliek die er in voor komt is darentegen prachtig, en iedere keer dat je de film ziet, zie je meer verwijzingen en meer subtiele details :cool: |
Als iets je raakt of aanspreekt, omdat je de vibe erg herkent oid, neig je al snel naar een véél positievere mening dan iemand die dat niet zozeer heeft. Ik probeer onderscheid te maken tussen films die ik heerlijk vind omdat de sfeer me echt helemaal ligt, en films die ook daadwerkelijk geniaal zijn/in elkaar zitten. Twelve Monkeys is er zo een (die de sfeer heeft).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, maar ik reken een film met goede sfeer niet automatisch tot 1 van de beste films die ik gezien heb. Er spelen natuurlijk meer factoren mee.
|
Citaat:
En het is toch niet zo moeilijk? Er zitten ontzettend veel hints in. Ik had niet gelijk aan het begin van de film door nee, maar aan het eind wordt alles vrij duidelijk gemaakt, lijkt mij. |
Misschien is het ook wel zo, hoor, dat de vorm op zich genoeg is. Mja, ik ben er gewoon nog niet echt uit wat ik ervan moet vinden.
Als ik een dergelijke film heb gezien, straalt het in eerste instantie uit idd een hoop om het lijf te hebben, maar als je al die symboliek stript, blijft er dan nog wat over? Het feit dat je de film moet uitpluizen en er veel mysterieus wordt gehouden, geeft het een zweem van diepte mee, maar is die terecht?:cool: |
Citaat:
|
Ok.:cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ok :cool:
|
Zeg, wanneer zou deze nou eindelijk eens een keer dicht gaan?
|
Verdorie, ja :(
|
Geen tekst meer!
|
Rieno slaapt
|
gehaktsmaak
|
Citaat:
|
kan mij niet bommen
manderijn |
jezus nienke, ik snap best dat je zegt dat donnie darko overrated is maarja dan kun je net zo goed gaan zeuren over elke bioscoop film die er draait en veel mensen trekt..
het gaat er ook een beetje om wie vindt de film dan zooo goed dat jij het overrated vindt.. ik bedoel als een paar mensen uit jouw omgeving helemaal van omgw00t1337 over die film praten kan ik daar niets aan doen maar dat zijn geen filmkenners, je zou pas kunnen zeggen dat een film overrated is als ie door filmrecensenten (van kwaliteit) te veel opgehemeld wordt.. Requiem for a dream is echt een goede film misschien niet zooo sterk qua verhaal ofzo, maar qua beelden en dat icm met de muziek is zeer progressief. okay lynch is geweldig ik heb veel films gezien van em, zeer onder de indruk maar alsjeblief het is echt niet zo dat andere films verbleken.. (soms vind ik dat extreem lovende gelul over eraserhead ook wel eens nogal overrated, ookal is het een fantastische film.) |
'overrated' blijft idd een rare discussie.
|
de heer mulder werkt hier niet meer!
|
Als een film de hemel in geprezen wordt door ene helft van de wereld, dan vindt de andere helft hem gegarandeerd overrated.
En nu een slotje godverdomme |
mensen moeten eens niet zo zaniken.
overrated is ook echt een modewoord. |
ik bedoel dan ook niet overrated door recensisten.
requiem for a dream vind ik ook een goede film, ik heb hem zelfs gekocht, maar bij veel mensen die ik kan kan er niks negatiefs gezegd worden over die film en ik heb, net als bij donnie darko, het idee dat mensen hem sneller geniaal vinden omdat iedereen hem geniaal vindt. en, zoals ik al zei, ik ben niet snel onder de indruk dus ik vind snel dat mensen overdrijven. |
maar jij bent dan ook gewoon een alto, he tommy
|
Citaat:
|
Citaat:
en bas, wat jij zegt slaat al helemaal nergens op. zeiken-op-tom-uurtje is bij deze geopend :) brand los. |
dus deze hele discussie is niet nodig geweest
zoals ik al zei, mensen moeten niet zo zaniken |
Normaal doe ik het graag, maar in dit geval slaat het idd nergens op.
|
zeuren om 't zeuren om 't zeuren om 't zeuren
|
Citaat:
|
dat heb je al drie keer gezegd whaxx, maar als er niks te zeiken valt dan is de lol eraf.
|
Als er iemand nog iets weet om over te kankeren dan krijgt dit topic misschien wel vanzelf een slotje
|
Oh
Tom op de brandstapel. |
Citaat:
abrikoos |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:08. |