![]() |
Citaat:
Het is geen rámp allemaal, nee natuurlijk niet, het lijkt mij alleen wel een grappig extraatje. Als het allemaal teveel werk is en we gaan binnenkort over naar vB 3.5 en men vindt het niet nodig etc. etc. dan laat je 't lekker zitten :p ik zal er niet wakker van liggen. Over de uitvoerbaarheid kan ik niet oordelen, het nut ervan zal eens in de zoveel tijd wel bewezen kunnen worden. en een beetje overdrijven is toegestaan in een discussie? (a) |
Citaat:
Citaat:
Overigens vind ik het heel knap dat dronken mensen nog een computer op kunnen starten, waarschijnlijk een wachtwoord in kunnen voeren, een browser kunnen opstarten en nog naar het forum surfen ook :o (Of ze moeten het allemaal nog open hebben staan toevallig). |
Citaat:
|
Citaat:
In die positie is het gewoon beter dat de betreffende lokale FB er zelf naar kijkt, want die heeft toegang tot de banman, kan posts verwijderen, et cetera, kortom heeft gewoon een veel beter overzicht op en inzicht in de situatie. De enige reden die ik dus kan bedenken voor een dergelijk systeem is dat het de FBs achteraf werk bespaart als ze de volgende ochtend de shit moeten opruimen, maar voor zover mij bekend en door M@rco al beschreven kost dat niet gigantisch veel moeite en wordt het gewoon als taakvervulling gezien. Het is aardig dat je ons werk uit handen wilt nemen, maar ik zie hier meer nadelen aan zitten dan voordelen. Als je die leden zelf de mogelijkheid geeft posts te verwijderen is het hek natuurlijk van de dam, ik kan je op een presenteerblaadje geven dat daar - zeker op sommige beruchte subfora - gedonder mee gaat ontstaan. Dus ook al kunnen leden een afkoelban uitdelen dan nog zal er een FB aan te pas moeten komen om het weer op te ruimen. |
Dat opruimen gaat trouwens alleen snel als er sprake is van een klootclone, anders kan het veel langer duren.
|
Citaat:
het is absoluut NIET mijn bedoeling dat LEDEN kunnen gaan bannen! Het gaat erom dat FB's (die nu helemaal géén banmogelijkheden hebben, alleen indirect, wat soms lang duurt) een tijdelijke ban uit kunnen delen! Leden moeten niet gaan bannen, daar ben ik het helemaal mee eens dan kan ik na dit topic nergens meer komen :confused: :D En ik vind 't raar dat banmails, banopheffingen etc. totaal niet geautomatiseerd gaan. Zoals eerder gezegd is het bans opheffen vrij gemakkelijk geautomatiseerd te doen. Banmails zouden automatisch moeten kunnen worden verstuurd zodra er geband is. (wat ook wel wordt gedaan denk ik? voor zover ik banmails heb gezien leken ze allemaal op elkaar) |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Forumbeschrijving: Onzin, het forum waar je al je spam kwijt kunt. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Forumbazen mogen nu NIET bannen. Mijn idee is: geef forumbazen en alleen hen, dus geen leden, de mogelijkheid om de tijdelijke bans uit te delen. Een banmail moet gestandaardiseerd worden (of is dat al), maar dat wil niet zeggen dat ze hetzelfde zijn! Een gestandaardiseerde banmail is bijvoorbeeld: Beste <nick>, hierbij deel ik je mee dat je vanaf heden tot <datum> <tijd> uur geband bent van het forum van scholieren.com. De reden daarvan is: <reden>. Met vriendelijke groet, <forumbaas(+)/beheerder> <email> Dat is gestandaardiseerd, maar niet identiek! En het automatisch opheffen van bans geeft een veel groter gemak bij dit soort bans. Als je zeker bent dat er een systeem is dat deze slaap-je-roes-uit-bans automatisch om 12:00 uur opheft, scheelt dat een heleboel werk. Zo ook voor het uitdelen van bans. Als een FB(+)/beheerder alleen maar een formuliertje: nick: .............. soort ban: .......... tijdsduur ban: ............ motivatie: ................................................ hoeft in te vullen, waarna er automatisch een mailtje wordt verstuurd en bovendien de ban automatisch wordt opgeheven tzt, scheelt dat heel veel werk. Zeiken over bans is standaard. Als het FB-team zorgt dat het goed gemotiveerde bans uitdeelt, op redelijke wijze wil discussieren en het ook eerlijk eventuele fouten toegeeft, lijkt me dat daar geen grote problemen mee hoeven te ontstaan. |
Citaat:
Wat dat betreft maakt vB3 het leven wel makkelijker :) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
ik doe hier 't werk van een heel softwarebedrijf :confused: :D |
Citaat:
Zolang de politie een wettige reden heeft, mag je zeiken hoeveel je wilt, je hebt geen poot om op te staan. Als op dezelfde manier het FB-team alleen bant met motivatie en die motivatie nog kenbaar maakt ook, wordt 't gezeik vaak gebaseerd op drogredeneringen en non-argumenten :p daar moet je dan doorheen prikken :) en nou weer ontopic. wat vind je van het idee dat een FB (!!!) een tijdelijke ban uit kan delen om orde te behouden in afwachting van een FB+ voor een beslissing over of die persoon een langere ban verdient of niet? :) |
gebeurt het dan zo vaak dat iemand loopt te spammen zonder dat er binnen niet al te lange tijd een fb+ online is?
|
Citaat:
en dit hoeft niet alleen om spammen te gaan ofzo |
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Ja, en nu is het weg! Inderdaad een mooi voorbeeld. :D
|
we gunnen natuurlijk allemaal Kruimel d'r barbecue, maar íets waarmee FB's tijdelijk in kunnen grijpen zou wel handig zijn, of niet? :)
|
Er zijn 6 FB+ en 2 beheerders, dus genoeg capaciteit. Soms even wachten, daar ontkom je niet aan. Zeker in de vakantieperiode. Verder geen probleem, kwestie van uren hooguit.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Echt... waar sommige mensen zich druk over kunnen maken... spam op een forum... :| :D |
Citaat:
Om een voorbeeld te nemen, door met jullie te discussiëren zijn wij al meer tijd kwijt dan we ooit gewonnen zouden hebben door dat systeem in te voeren. Now scram. |
Citaat:
Verder vergeet jij de kant van de normale forumbezoeker (misschien vergeet jij zelfs de kant van een forumbaas op een ander forum). Ik kan wel gaan discuseren in hoeveel tijd het zou kosten, maar het is veel belangrijker of het iets toevoegd aan het forum. Ik denk dus dat het iets toevoegd omdat het een hoop overlast kan besparen van forummers die dronken zijn of gewoon zinnen hebben om te irriteren voor normale forumsbezoekers en ik denk ook voor forumbazen. Verder denk ik ook dat het wel degelijk tijdwinst kan geven, maar dat vind ik hoe dan ook van ondergeschikt belang. |
Citaat:
Jij doet er trouwens net zo hard aan mee, maak je je ook zo druk om gespam op een forum? |
Citaat:
Spoiler
Bovendien is het nu eenmaal een forumregel, dat er alleen gespamd mag worden op Onzin. |
Citaat:
Trouwens, spam van dronken mensen is LEUK. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat een hoogstaande topic!
|