![]() |
Citaat:
Voor zover ik me kan herinneren vind ik jouw korte gedichten meestal ook érg leuk. Langere gedichten heb ik denk ik niet van je gelezen (ik lees te weinig op dit forum). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat een complimenten :bloos: .
(Ik was eerst mevrouwmus ;) ) nieuw account enzo. |
Citaat:
|
hahaha. :D
|
beladen
een gedachtegang van secondes omhelzen je woorden wanneer we ons rimpelden in water - zich een wervelimago om ons heen vouwde als een gesloten boek. uren zijn weerspiegelingen van zomerogen; drijven je onderhuids boven als je meent te zinken aan zogenaamde zwaartekracht. |
'Waar denk je aan?'
Jouw liefdevolle blik kon niets anders dan mij 'jou' te laten zeggen. Maar stiekem, dacht ik als jij nou... dan zou ik... en wij niet... Nee! ik, mij Jij keek mij verliefd aan ik rolde mijn ogen en veranderde 'jou' in 'ons' -- ach een beetje cliché misschien |
Nu poëzie voor poëten is,
haat ik voor het eerst de inspiratie in mij. Nu jij niet langer wilt lezen van een woordkunstenaar vraag ik me wanneer je me verlaat. Nu het vaandel een woord draagt is het de zijlijn die vraagt wat waar is- en ik nu naast jou ook mezelf mis. |
Citaat:
Ik heb het nu een aantal maal gelezen en ik blijf me alleen wel afvragen wat je met de zijlijn bedoelt? |
Citaat:
|
ah oke! Ik snap hem.
|
Mooie gedichten allemaal :)
Stairway To Heaven A Single Feather is Falling down The oceanblue sky As rain clouds darken all And reaching for the sacred sun The insane thought haunts my mind What if I could build A stairway to heaven? -- Of moet 't persé nederlands zijn (dan heb ik er niet zo veel :o) |
Ik houd van de winter
Want mijn pantoffels zijn koukleumen en daarom doen ze steeds mijn voeten aan. |
Ik vermenigvuldig alles wat ik van je heb
met honderd, en altijd als ik je verlies herhaal ik scènes in mijn hoofd en neem ik deeltjes van je mee; een haartje lijkt dan ineens van levensbelang. Oh ik ben soms zo cliché. Bah. |
toch heeft het wel wat hoor. :)
----- ik doe ook aan clichés :o ----- Je bent een beetje mijn spiegelbeeld, maar een beetje ook weer niet. Als ik kijk naar jou dan denk ik ik lijk er op, maar toch ben jij mij niet. Je bent een beetje van hetzelfde en nog een beetje meer van jou. Maar zeg eens, weetje dat ik niet een beetje maar echt zielsveel van jou hou? |
:D het doet me denken aan de vliegende panters, door al die eetjes
|
Hoop danst op stiletto's
tussen glazen potten toekomst. Ik zie je staan, jouw vertrek staat niet zo gek in zwart geschreven. Wanneer ik Einstein zou zijn, zou je zijn gebleven. |
Een probeersel dicht niet zo vaak dus....
Ongeluk nek krak smak grond hond lik blaf waf baasje bel snel ziekenhuis veilig wel snel Ik weet niet of het wel goed is :bloos: Comentaar is welkom. |
Citaat:
|
Voor mijn ik
Er is nog nooit een gesprek geweest dat mijn nek doorsneed. Zelfs toen je me bijna bedeesd verweet egoïstisch te zijn, verroerde ik me niet. Ik keek dan wel opzij maar dat deed ik slechts voor mij. |
Luduvudu
Dat je niet meer goed articuleren kan |
Maar?
Een maar vliegt zo uit de mond, en zaait grote onrust rond. |
Je noemt je mijn vader
en ik lach nog een keer. Koffie, brood en amnesie- wat zei je ook alweer? |
Staartdeling.
Februari en maart: ieder de helft. |
Gras
ik hou van alle sprietjes omdat ze me allemaal kietelen. |
Tijd
tijd gaat sneller dan je denkt sneller dan dat je wilt veel sneller dan je bij kan benen (in twee seconden opgeschreven nadat iemand me de tijd vroeg en verbaasd was dat het al anderhalf uur later was dan ze dacht) |
Mijn schoenen zijn te klein, ik weet ook niet
welke maat ze waren. Met stappen rond de wereld lijkt alles nog steeds ver weg. Ik ben niet wie ik moet zijn. Dat maakt me ook even niet uit. Denk ik. |
Citaat:
|
Citaat:
Omdat ie geen eigen topic hoeft: Confetti zonnestralen In stoptreinvaart ga ik langs plaatsen waar ik al vaker voorbij ben gegaan, maar nog nooit eerder vandaag. De wolken maken cirkels op de grond en van binnen lijkt het net alsof het warm is buiten, alsof we wachten op de zomer. Wanneer ik de slingers zie, zing ik zachtjes dat ze lang zullen leven. Ik weet niet wie er jarig is en het kan me ook niet schelen; vandaag vier ik feest voor iedereen. |
Als we stoeien op het schoolplein,
wil je me dan zachtjes duwen? En dat ik dan, om maar niet te vallen, me vast mag houden van jou. |
Citaat:
|
Citaat:
die is mooi vooral dit laatste gedeelte :) |
Een brief aan mijn leven
Lief leven, als jij me ooit verlaten wil zeg je dat dan een dag van te voren? Dan blijven we liggen onder zacht linnen zonder de ochtend te laten beginnen, in lepeltje-lepeltje of lipje-lipje en met je vingers draai je de film waardoor ik nu al heimwee krijg. En dreig je 's nachts in slaap te vallen dan leg ik mijn ijsklompen op je buik, klop koortsachtig op je hoofd, schuif je oogleden omhoog maar jij komt na wat je belooft. |
Ga je mee naar het pretpark?
Ik wil zo graag verliefd worden. |
In de lift
Jij en toen ook ik Zoef - de deuren dicht - Wie drukt er als eerste op een van de knopjes? Ik denk doe jij maar want dan moet ik vast - toevallig - op dezelfde etage zijn |
De kracht die door mij stroomt
wil zijn als een vriend maar ik kan niet kiezen |
Tandartsafspraak
Even kijken of ik een gaatje heb. |
Waarom men nog verrast kan raken door de dood,
gewone zaken van het leven zoals het weer verliezen van een ander of muziek. Fragmenten van je leven. Ik kan er niet mee verder. |
De mannen
Gezellig tot er meer dan drie zijn; het gevecht om de one-liners barst los en weg is de intelligentie van weleer. |
Hoi
Zei hij Hoi Zei ik En toen was er een klik. |
Ga maar - zwaartekracht
is niet mijn macht; je valt alleen als je vallen wilt. Je gilt en ik sta radeloos te kijken. Het zwaard brandt, de kantlijn wordt zwart en ik weet mij gestorven. |
Sterke vriendschap
Mooier als de zonsopgang Kostbaarder dan een opaal Krachtiger dan de giftigste slang Maar vriendschap verslaat het allemaal De betekenis van Sport Sport, een woord wat zo breed kan zijn. In het woordenboek heeft het vele betekenissen. Je hebt sport met spieren maar ook met brein Daarover moet je je niet vergissen Sport zie je vooral met een bal of een net. In een wedstrijdvorm punten scoren. Maar met een denksport maak je een goede zet Als nooit iemand gedaan heeft tevoren Je kan het kijken in het stadion of op de buis. In het stadion voel je de sfeer naar je komen. Maar zit je thuis. Dan wordt de spanning je toch ontnomen Je kijkt naar een wedstrijd van voetbal of volleybal. Je ziet de schwalbes en de enorme smashes. Het wordt buiten gespeeld of in de sporthal En hoe er punten gemaakt worden met succes. Het spel draait om teamwork en sportiviteit. En om de punten op het scorebord. Maar ook om vriendschap en rivaliteit. Dat is de ware betekenis van sport |
Onschuld
Een lieveheersbeestje Zo'n kleine rooie Is ook geen vegetariër. |
ik kan hier alleen
maar met groeiende bewondering jullie stukjes lezen en mezelf vol nijd aan proza wijden :s waarschijnlijk staat er binnen enkele dagen hier een vreselijk gedichtje van me omdat ik het toch niet kan laten om eens te proberen :p |
zo ziek als een hond
ruik zelfs aan mn kont Ik staar uit het raam Op zoek naar inspiratie Hoezeer ik ook probeer Ik blokkeer bij “degustatie” Is dit nu writers block? ik heb jullie proberen te waarschuwen :o laat die P.C. Hooftprijs maar komen :p |
Je zei
Hier werd ik verliefd op Judith Herzberg Je stond daar op het veld En droeg verzen uit Beemdgras voor Ik zat en plukte de grond kapot De mensen luisterden want jij vertelde En ik, ik was jaloers Maar op wie weet ik nog steeds niet (weet iemand of het ook mogelijk tekst te centreren? en zo ja, hoe dan?) |
Citaat:
Zonder de . |
een seconde
zwellend groeien schreeuwend – naar ongekende dieptes klauwen zij haar verstikte ledematen uiteen twee seconden helzwarte demonen schrijnend - tot in de kern van het bestaan villen zij het omhulsel van haar zielenpijn drie seconden verlossend uitgewroet vervagend – als een wegebbende koortsdroom kruipen zij misselijk vervuld weer heen ik schrijf nooit gedichten en ik weet niets van hoe het hoort. commentaar is welkom. ;) |
vergeten verhalen verleden
ik wou dat ik het opnemen kon |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:11. |