![]() |
Citaat:
en hier kan je het uitrekenen hier dus |
Citaat:
Citaat:
|
IK vroeg me af na hoelang een zwangerschapstest aangeeft of je zwanger bent?
Dus kan die test dat pas zien als je al een tijdje zwnager bent of kan dat al na een paar dagen/week? |
Alle tests kunnen worden gedaan vanaf de eerste dag waarop jouw menstruatie zou moeten beginnen . Pas dan kan er voldoende hCG in je lichaam aanwezig zijn om eventueel een zwangerschap aan te tonen. Misschien ben je ongeduldig en zou je het liefst meteen willen weten of je zwanger bent of niet. Maar een dergelijke test eerder uitvoeren, resulteert vaak - misschien ten onrechte - in een test die negatief uitvalt, omdat er niet voldoende hCG aangetoond kan worden. Als je een onregelmatige cyclus hebt, dien je van de langst mogelijke cyclus uit te gaan en daar een dag bij op te tellen, om te vroeg testen te voorkomen.
|
een vraagje ik voel me al 2 weken ongeveer (kan ook minder) misselijk het smorgens en heb zon raar gevoel in de onderbuik ik ben nou in de laatste week van de pil en weet niet meer of ik um vergeten ben (ben in de vorige keren wel vaker vergeten dus kans zit er dik in deze keer ook eens vergeten ben)?
wat kan dit zijn??? |
Als je seks onbeschermde seks hebt gehad zou ik even een zwangerschapstest doen.
|
Citaat:
doen moet ik wel wachten tot ik ongesteld ben of niet :s |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat ik zwanger ben maar ik ben uiteraard niet 100% zeker... daarom ga ik na mijn werk in de namiddag een test halen.
Ik ben best wel wat zenuwachtig om het resultaat va die test te zien... Pijnlijke borsten sinds meer dan een week en het lang uitblijven van mijn maandstonden zijn de eerste symptomen. Ik ben vermoeider dan anders en ik eet veel. Daarbij heb ik een gevoel dat mijn hart soms dubbel slaat soms tot in m'n slokdarm, ik weet niet of dit een symptoom kan zijn? |
zwangerschap kan hartkloppingen geven, maar de zenuwen over een eventuele zwangerschap kunnen dat ook doen, dus wacht nou maar gewoon die test af :) sterkte met wachten :)
|
Bedankt voor je reactie, ik ga gewoon even afwachten :)
|
en? :o
|
Ik ben zwanger... Ik word 25 jr dus dat kan wel eens gebeuren :)
Heb 2x een test gedaan en 2x positief. Vrijdag nog een bloedtest, dan ben ik 100% zeker :) |
Citaat:
jeej :) (y) |
Citaat:
een goede zwangerschap gewenst |
Dankjulliewel :)
|
Ben je er ook blij mee of...?
In ieder geval gefeliciteerd (Y) |
Je klinkt in ieder geval blij met die smileys :) Dus gefeliciteerd!
|
gefeliciteerd :)
|
Gefeliciteerd! :)
|
gefeli:)
|
Gefeli! Lijkt me erg bijzonder, zwanger zijn.
|
Ik vroeg me af of de pil invloed heeft op je zwangerschap, dus als je al zwanger bent. Kan hij dan bijvoorbeeld een miskraam veroorzaken? Ik heb het idee dat ik een tijdje geleden een miskraam heb gehad. Dit was ongeveer 3 weken nadat ik met mijn pilstrip was begonnen. Hiervoor slikte ik 2weken geen pil, omdat ik met mn vriend had besloten te stoppen (en evt zwanger te worden), maar ik ben door wat twijfels toch weer begonnen.
Nu weet ik verder niks zeker, maar voor mijn gemoedsrust wil ik dit toch weten, want dan weet ik wat zekerder wat er aan de hand was. En elledc, gefeliciteerd :) |
Citaat:
Het is wel totaal ongepland, maar het is wel welkom, het is een leven dat verandert maar ik zie het eigenlijk hoe langer hoe meer zitten. Bedankt voor de felicitaties :) |
Citaat:
Wel spannend allemaal :) |
Citaat:
Ik zou het eigenlijk ook wel willen. Het is meer mijn verstand wat me tegenhoudt: het komt absoluut niet uit, m'n vriend wil het niet en we wonen nog niet eens samen. Maar als ik dat allemaal buiten beschouwing laat... tsja... :) Gefeliciteerd dus (y) |
Citaat:
Fijne zwangerschap, en houd ons op de hoogte! :) |
Citaat:
Eigenlijk was het gepland over enkele jaartjes maar de buik heeft anders beslist. We wonen bijna een jaar samen en hebben beiden een werk dus dat zit wel goed. In het andere geval zou het indd ook moeilijker geweest zijn... Ik houd jullie alleszins op de hoogte :) |
Leuk man :)
Ik wil ook :o Maar eerst studeren, nog 2 á 3 jaartjes... |
ik ga vandaag een zwangerschapstest doen maar heb wel een heel klein beetje bloedverlies is het nou wel nodig om die test te doen?
|
Citaat:
april :confused: |
Citaat:
|
dan zal je die test wel niet hoeven doen denk ik
|
Niet bepaald orgineel, maar @ Elledc: Van harte gefeliciteerd, een fijne zwangerschap toegewenst en veel plezier met alles op orde maken :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Het kan weliswaar zijn dat je een miskraam hebt gehad (als een eicel bevrucht is, is de kans dat hij innestelt 34%) zoals jij bedoelt (officieel telt dit nog niet als miskraam), maar het zou net zo goed gewoon een doorbraakbloeding kunnen zijn, aangezien deze het meest optreden als je net met de pil begint (of wanneer je meerdere strips achtereen slikt, maar dat is buiten de bijsluiter om). |
jeetje wat kan je lichaam raar doen.
2 weken overtijd, had gevreeen met condoom, geen pil . En dan zorgen maken over dat je misschien zwanger kan zijn. Mensen, wees dus niet te snel overbezorgt want 9 van de 10 keer ben je niet zwanger. ben dus gewoon ongesteld geworden. en ga nu aan de pil :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar toch, met elke dag die voorbijgaat, wordt dit wel meer en meer paniek... :( Zou ik nog even wachten of een zwangerschapstest kopen? |
Een hele nacht amper kunnen slapen, maarrrrr... 't is niks !! Wat een opluchting :)
|
Ik gebruik de nuvaring. Die werkt in principe hetzelfde als de pil. Hij blijft 3 weken zitten, dan haal je m eruit en 2 dagen later word je ongesteld (ik dan).
Ik gebruik die ring nu al 2,5 jaar en ik word ALTIJD op woensdag ongesteld (als ik m er maandag uithaal). Nu had ik m er vorige week maandag uitgehaald, maar ik ben helemaal niet ongesteld geweest. Inmiddels heb ik er afgelopen maandag een nieuwe ring ingestopt dus word ik ook niet meer ongesteld. Weet iemand hoe dit kan? Ik ben niet zwanger, heb zaterdag een test gedaan. Ook heb ik geen stress, ben ik niet afgevallen en er zijn ook geen andere dingen veranderd t.ov. voorgaande maanden. |
@ Snoopy,
ik heb met mijn pil ook wel eens gehad dat ik niet ongesteld werd. Was niet zwanger, gewoon een maandje overgeslagen. Volgende maand werd ik wel weer gewoon ongesteld. Als je nog volgende maand weer niet ongesteld wordt, zou ik nog even een testje dan. En anders, sja, misschien je lichaam toch een beetje ontregeld:). |
Ik ben 22 en mijn vriend en ik hebben bewust gekozen voor een kind. ik ben nu dan ook 13 weken zwanger en vind het best een raar idee. je hele leven gaat veranderen, maar ik heb er wel zin in.
ik vond het een moeilijk beslissing, omdat ik wel weet dat ik nu al graag kinderen wil, maar toch bang ben voor de reactie van de buitenwereld. ik heb nog geen diploma, nou jah wel mijn VWO diploma, en ben nog vrij jong. de laatste jaren verliepen nogal anders dan ik gehoopt had, waardoor ik noodgedwongen niet mijn opleiding af kon maken en nog steeds niet kan. daarom wilde ik graag kinderen, om toch een beetje door te kunnen gaan met mijn leven. als ik straks weer in staat ben om mijn opleiding af te maken, ga ik dat zeker doen. Mijn vriend is 6 jaar ouder en hij is ook toe aan kinderen, dus waarom zouden we wachten... de mensen in mijn omgeving die het al weten, zijn erg enthousiast en hopen dat ons kind mij weer een doel zal geven om mijn leven weer zinvol in te kunnen richten en ik heb er wel vertrouwen in. waarom ik dit schrijf weet ik eigenlijk ook niet. wil het gewoon even kwijt... |
Ik vind het heel leuk voor je en denk echt wel dat het kan op je 22ste..maar ik denk niet dat je een kind moet "nemen" om een "doel in je leven te krijgen".. dan kan het nog wel eens heel erg tegenvallen :o
Gewoon even ter overweging :) |
Citaat:
Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp best wat je bedoelt, en ik heb zelfs op mijn leeftijd al geregeld het gevoel gehad dat kinderen (zelfs nu al) een zinvolle aanvulling op mijn leven zouden kunnen zijn. Maar met een paar minuten relativeren zie ik toch altijd weer in dat dat niet is wat ik mijn kinderen in de toekomst mee wil geven, en dat bepaalde problemen niet verdwijnen als ik mezelf meer zelfstandigheid MET kind toe-eigen. Voor mij komt bovenstaande gedachte vooral voort uit 'het gewoonweg niet voor mezelf willen doen'. Ik leg mijn streven (op sommige momenten) niet bij goed betaalde banen en een succesvol leven zolang ik niets tastbaars heb dat mij laat zien en voelen waarvoor ik het doe. Ik kan die dingen niet voor mezelf doen puur omdat ik het voortdurend het gevoel heb dat niet 'waard' te zijn, en laat ik mijn kinderen nu net niet op willen laten groeien bij een moeder met een minderwaardigheidscomplexje. Om maar even aan te geven dat het mogelijk verstandig is de komende maanden nog flink aan je eigen weg te timmeren (ik uit ervaring wetende dat het er daarna niet meer van komt), en te kijken welke punten jouw prioriteit hebben om je leven zo te vormen dat het straks zowel zinvol is voor jou, als voor een kind. Een hele fijne zwangerschap toegewenst trouwens, geniet er van! :) |
voor de zwangeren, van harte gefeliciteerd!
geniet ervan :) en ik wil ook weer... maar nog even wachten.. :) |
In het kort wat HvJ zei: het lijkt me nogal een grote opgave voor een kind om zin en richting te moeten geven aan jouw leven. Wat niet wegneemt dat je nog tijd hebt om dingen voor jezelf uit te zoeken en ik je veel geluk wens (y).
Ik zou vandaag ongesteld moeten worden maar nog geen buikkrampen waar ik anders verga van de pijn en door dit topic word ik natuurlijk een beetje paranoide ;). Maar volgens mij geen pil vergeten (2 maanden doorgeslikt), dus ik moet me geen zorgen maken. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18. |