Citaat:
Piloff schreef op 25-01-2007 @ 09:59 :
Ik heb nog nooit echt een vriendje gehad die vreemdging, maar goed, ik denk dat ik alsvolgt zo handelen/denken:
Ik zou het mezelf niet kwalijk nemen en denken dat hij gewoon een loser is vanwege het vreemdgaan. Dat is op dat moment zijn keuze geweest en ik accepteer het liever (uiteraard nadat ik hem dump) dan dat ik een levenslange grudge tegen hem heb. Ik zal hem er zeker niet voor haten, ik zal zijn eerlijkheid waarderen en that's it.
De gevoelens die ik voor hem heb gehad veranderen dan niet, dat voelde op dat moment goed en als juist, waarom zou ik dan vinden dat ik voor gek stond? :o Ik heb toen van hem gehouden, handelend/voelend naar alle info die ik had.
Ik denk wel dat als ik een keer door iemand bedonderd wordt, dat ik hem dan niet echt meer vertrouw en daarom geen echte hardcore vriendschappelijke relatie met hem kan hebben. (Tenzij ik maandenlang geen seks had gewild, hem keer op keer zonder begrip seksueel afwijs, etc. Dan kan ik het vreemdgaan me goed voorstellen.)
|
Denk dat het lastig is om al over dit soort situatie's te oordelen als je er zelf niet in hebt gezeten, ten eerste is het niet zomaar een losse scharrel geweest die vreemd is gegaan, maar heeft ze ruim 4 jaar lang een relatie met deze jongen gehad, dan zit je echt goed aan elkaar vast, en is het ineens een heel ander verhaal wanneer je vriend vreemd gaat, plus van wat ik begreep heeft deze jongen zijn verhaal ook lang voor zich gehouden en zomaar van de 1 op de andere dag zijn "bom" gedropt.
Dus als je er na 4 jaar achterkomt dat je vriend vreemd is gegaan, en jou aan de kant zet terwijl hij je nog een schuldgevoel aan probeert de smeren en zijn eigen egoistische geweten leeg probeert te gooien, dan kan ik me er wel iets bij voorstellen dat je kwaad bent.
en tuurlijk, zoals ik ook al eerder heb gezegt, brengt zo'n woede natuurlijk altijd risico's met zich mee, maar ik krijg niet echt de indruk dat deze woede "verkeerd" is. Sterker nog, zonder deze woede zou het naar mijn mening alleen maar langer duren om eroverheen te komen. en dat je daarna je vriend niet meer vertrouwd lijkt me niet meer van vanzelfsprekend.
het is altijd beter om niet boos te zijn, om beter te weten, om erboven te staan en voor jezelf te kiezen, etc etc... maarja aan de andere kant is het altijd makkelijk om er zelf buiten te staan en te zien hoe je zelf zou reageren of hoe iemand had moeten reageren...
Als hij nou bij zijn eerste twijfels dit al kenbaar had gemaakt, en niet zo lang had verzwegen dat hij vreemd was gegaan, misschien had er dan nog wel sprake kunnen zijn van "eerlijkheid waarderen" maar in deze situatie kan ik van wat ik zo lees niet echt de indruk krijgen dat hier sprake van is.
@ Kapoen; Just hold that one thought ;)
|