Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Plan: politie geen tattoo, oorbellen en piercings. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1717780)

T_ID 22-10-2008 12:57

Citaat:

Kazet Nagorra schreef: (Bericht 28362007)
Niet exact, maar ik zie wel geregeld vrouwelijke agenten met lang haar, die hebben dat natuurlijk niet los hangen dan. Ik neem aan dat er voor mannen dezelfde eisen gelden m.b.t. haar, zou wel erg achterlijk zijn als dit niet zo was.

Voila, zo wordt dat dus ondervangen. Je kunt je natuurlijk nog steeds afvragen of het zin heeft om alle politieagenten een marinierskapsel aan te meten (was dat eigenlijk de inzet van de aankomende regelgeving die hier besproken wordt?), maar het gevaar bestaat dus wel degelijk. We zijn misschien gezegend met een landje waar de gemiddelde crimineel wanneer je dat vraagt netjes zijn handen in de lucht steekt en opgeeft (vooral omdat hij weet dat zijn proces pas een jaar later komt en van straf nauwelijks sprake is, maar goed) maar er lopen nog steeds gevaarlijke figuren rond die ook gearresteerd moeten kunnen worden zonder dat er direct een arrestatieteam bij gehaald moet worden.

danie--lle 03-11-2008 18:03

ze hebben wel een punt om alle dingen af te schaffen die gevaarljik kunnen zijn zoals oorbellen en piercings omdat ze daar zichzelf mee kunnen verwonden maar bijvoorbeeld tattoo's of lang haar maakt politieagent zijn niet gevaarlijker dus is dus gewoon onzin

hookee 04-11-2008 04:14

Citaat:

danie--lle schreef: (Bericht 28426622)
ze hebben wel een punt om alle dingen af te schaffen die gevaarljik kunnen zijn ..

Wie is "ze"? Volgens mij is het gevaarlijk zijn niet de reden van afschaffing maar de door mij eerder aangegeven reden: uitstraling. Als bijkomend doordruksmoesje zouden ze het als reden kunnen aangeven. Persoonlijk vind ik het eigen risico.

arPos 04-11-2008 08:10

Gewoon als inwijdingsritueel een tattoeage van het nevenstaande op het lijf laten zetten:
http://lh6.ggpht.com/_X_6yfOWUcYE/Rf.../Nederland.jpg

Mobius 04-11-2008 08:37

Ligt eraan. Er zijn mensen met politieke tattoos, zowel links als rechts, die nooit neutraal kunnen zijn in bepaalde situaties. Toch vind ik het onzin om hierop te beoordelen, een goede psychologische test wijst zoveel meer uit dan dit soort selectiecriteria.

arPos 04-11-2008 09:15

Citaat:

Mobius schreef: (Bericht 28429690)
Ligt eraan. Er zijn mensen met politieke tattoos, zowel links als rechts, die nooit neutraal kunnen zijn in bepaalde situaties.

ehm ok.

Mobius 04-11-2008 09:44

Citaat:

arPos schreef: (Bericht 28429824)
ehm ok.

Waarom streep je dat door? Ik ken mensen met anarchy-tekens, hakenkruizen, ik zag laatst zelfs een plaatje van iemand die "Fuck the police" getatoeëerd had. Laat je dat zomaar toe?

T_ID 04-11-2008 10:36

Citaat:

Mobius schreef: (Bericht 28429884)
ik zag laatst zelfs een plaatje van iemand die "Fuck the police" getatoeëerd had. Laat je dat zomaar toe?

Ik zie niet waarom men geen seksuele relaties met agenten zou mogen beginnen? ;)

Mobius 04-11-2008 19:29

4 november lolbroekendag?

arPos 04-11-2008 23:18

Citaat:

Mobius schreef: (Bericht 28429884)
Waarom streep je dat door? Ik ken mensen met anarchy-tekens, hakenkruizen, ik zag laatst zelfs een plaatje van iemand die "Fuck the police" getatoeëerd had. Laat je dat zomaar toe?

Uiteraard niet, net zo min dat je die mensen toe laat in de horeca, kom nou.

maar het feit dat er mensen bestaan (zowel links als rechts) die in bepaalde situaties niet neutraal kunnen handelen (net of agenten dat doen :rolleyes:) heeft gewoon geen jota met tatoeages an sich te maken.

dat ook tatoeages naast vele andere dingen gebruikt kunnen worden om infantiele en ietwat achterlijke gedachtengangen uit te drukken is evident en lijkt me weinig nieuwswaarde hebben.

overigens ken ik naar aanleiding van zo'n fuck the police tatoeage nog een leuke situatie waarbij de beste meneer agent, beat up low-life op zijn rug had maar ala.

ik begin me zo langzaamaan na al je opmerkingen wel over op m'n hoofd begin te krabben is over wat voor lui u zich mee omringt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09.