![]() |
ik zeg;;nooit meer meedoen aan songfestival..;)
toch alleen maar vriendjespolitiek ja:p kijk even naar de landen die door zijn en hoe dicht ze bij elkaar liggen... |
Ik hoop dat al doe oostelijke landen niet elkaar de punten geven
|
Mijn mening over de nummers die door zijn:
anti-scroll spoiler 1e halve finale
Spoiler
anti-scroll spoiler 2e halve finale
Spoiler
|
He, jammer jongens. Volgend jaar weer een jaar! Hopelijk gaan we dan weer eens een keertje winnen! Ik wacht al zo lang. (n)
|
Citaat:
Maar wat zit iedereen dan te zeuren over dat alleen oostbloklanden door zijn, dat is toch al niet zo. Van mij had best Slovenië wel door gemogen en Denemarken niet, bijvoorbeeld. Bovendien zitten er al drie westerse landen sowieso in de finale, er zíjn ook gewoon meer oostbloklanden? |
Ik ben blij dat ik rustig kan genieten van het esf en niet overal om hoef te zeiken. :d
|
Citaat:
|
Er zitten trouwens nog best wat Westerse landen bij, als je hieronder kijkt. Ik denk dat de verhouding van westerse en oosterse landen die door zijn in vergelijking tot hoeveel meededen, best mee valt? (Engeland en Duitsland enzo zitten er natuurlijk standaard in, die krijg je straks ook nog)
Zweden: Finland: Portugal: Malta: IJsland: Noorwegen: Denemarken: Griekenland: Turkije: Israël: Roemenië: Bosnië-Herzegovina: Kroatië: Azerbaijan: Moldavië: Albanië: Ukraïne: Estland: Litouwen: |
Die oostblokkritiek is dan ook ouderwets.
Ook nu weer 7/10 landen vorig jaar ook door. :p |
In 2007 haalden alleen maar Oostblok-landen de finale, maar dit jaar valt dat heel erg mee.
Er zijn een ook een hele hoop niet-Westeuropese landen niet door (Belarus, Letland, Servië, Slovenië, Slowakije, Hongarije). Verenigd Koninkrijk, Spanje, Duitsland en Frankrijk zijn natuurlijk automatisch geplaatst (net als Rusland dit jaar), maar ook Portugal, IJsland, Denemarken, Noorwegen, Zweden zijn door. België, Nederland en Ierland helaas weer niet. Volgend jaar maar eens Ilse DeLange, Anouk of Within Temptation sturen. |
Moldavie was niet door toch? En Armenie wel! @ Balance
|
Moldavië is ook door.
|
Fijn dat Balance het even overzichtelijk heeft opgelost:)
Ilse Delange sturen lijkt me best een goed idee, weet niet of ze d'r zin in heeft, maar hé, je moet wat over hebben voor je land...:P |
Balance is Armenië vergeten inderdaad.
Vanavond zijn er trouwens andere hosts dan in de semi-final, waaronder Alsou die in 2000 2de werd met Rusland. Ben er blij om, ik ergerde me aan die neppe glimlach van dat meisje. |
Frans Bauer heeft aangegeven interesse te hebben in deelname volgend jaar :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
playbacken staat weer hoog in het vaandel dit jaar?
|
Jaaaaaaaaaaaa Noorwegen. *O*
|
Jammer dat Noorwegen heeft gewonnen. Misschien komt het door de invloed van vakjury dat een land met een oubollig nummer heeft gewonnen. Ik had liever dat een eigentijds nummer had gewonnen van een land zoals Azerbeidjan, Armenië, Turkije of Oekraïne(y)
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik had op Estland gestemd maar Nederland heeft hen helemaal geen punten gegeven, dus mijn stem was een beetje zinloos :( Maar ik vond Noorwegen wel een goede winnaar, kan daar wel mee leven. |
Voor iedereen die denkt, dat Nederland niet door is vanwege de Oosbloklanden. http://www.songfestival.nl/index.php?id=10&tx_ttnews[backPid]=9&tx_ttnews[tt_news]=601Nederland is geëindigd op de 17e positie tijdens de tweede finale. De toppers hebben ook geen punten van de West-Europese deelnemene landen gekregen. Conclusie: het nummer van de toppers was gewoon slecht. En met de positieve uitslag voor Noorwegen, wil ik voorlopig niet meer horen dat het esf een Oost-Europees-onderonsje is.
|
:d Ik vond dat nieuwe presentatieduo ook eng trouwens. :|
|
Ik vind Noorwegen echt hartstikke leuk :D
hoopte al dat die ging winnen, geweldig vioolspel en hij heeft echt een grappige uitstraling (y) het liedje heeft iets oubolligs, maar het is ook ontzettend origineel, ja top(y) |
Ik vond het liedje origineler dan het 1 in een dozijn nummer van bv. Turkije, Azerbedjan of Oekraïne. :p Dat was allemaal ongeveer van hetzelfde soort.
|
Ik was al fan van Noorwegens Alexander Rybak, tijdens de nationale race. :cool:
|
Geweldig dat Noorwegen heeft gewonnen! En wat een score! (y)
Ik heb speciaal mijn avatar ervoor aangepast! :D En IJsland is tweede geworden _O_ |
Ik vond Ierland wel goed :D Alleen ze gingen net niet door >.<
|
Tros gaat volgend jaar het songfestival uitzenden. Dat wordt natuurlijk helemaal een ramp. Ze komen waarschijnlijk aanzetten met Jan Smit, BZN, Nick en Simon of misschien wel met Chipz! Wat een verschikkelijk idee!:(
|
Oh nee. :( Ik vreesde er al voor, met die Yolanthe (wat was zij verschrikkelijk trouwens zeg) als puntengeefster en die Toppers-soap bij de Tros. :(
|
Geen goed nieuws.
Straks komt de TROS met Jan Smit of Frans Bauer of een andere gare TROS-corryfee. Ik opteer nog steeds voor Ilse DeLange als beste keuze voor volgend jaar. |
Frans Bauer had wel interesse in het songfestival laten blijken zeiden ze ergens. :D
|
Dat was ook maar een gerucht. :p
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16. |