Citaat:
Gatara schreef:
(Bericht 29251664)
Aaah maar je geeft dus wel aan dat er mogelijk strafrechtelijke consequenties aan vast zitten. Leuk voor zo'n school. Want hoe je het went of keert, de school wordt erop aangekeken op het feit dat ze zo iemand hadden aangenomen.
|
Mwoa, dat zou moeten blijken voor de rechter, ik schat de kans op strafrechtelijke vervolging op eigen nota kleiner dan strafrechtelijke gevolgen op basis van een aanname dat iedereen die zeg 'moslim' genoemd wil worden zich op een bepaalde manier moet gedragen.
Ik zou persoonlijk de school er nooit op aankijken want je kan niet altijd van te voren ruiken dat iemand bepaalde voorkeuren heeft.
bovendien ben ik het (deels) met kenjirro eens dat iedereen, mits op eigen nota, zelf een respectvolle manier van begroeten mag hanteren, mits het in dit geval niet expliciet in de functieomschrijving wordt weergeven.
stelt de school dat handen schudden een intergraal deel van de functie als docent is dan kan je mensen daar achteraf op aanspreken.
Je kan ook niet tegen je kind zeggen: ga maar buitenspelen, je mag alles doen en daarna zeuren dat hij in de modder is gaan spelen.
|