Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Welk boek lees jij nu? Deel XXIII (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1801874)

Larry Flint 30-06-2010 18:17

Ik ben net begonnen in de Welwillenden van Jonathan Littell dus ik kan er weinig over zeggen behalve dat ik enorm benieuwd ben :o

Issun 01-07-2010 17:35

De verborgen geschiedenis, zo heet 't geloof ik, van Donna Tart (geloof ik xD).

Giles 02-07-2010 20:35

Pilgrims, maar de ander van Keiller was leuker. En erbij Het Handboek voor de Moderne Vrouw.

Duckdoggy 04-07-2010 11:43

lees er twee tegelijk omdat ik niet kon kiezen
pizza maffia en tegen de muur op

Lilium 04-07-2010 12:29

Godenslaap van Erwin Mortier en De hond van Baskervilles (Sherlock Holmes) van Doyle.

YumYum 04-07-2010 19:49

Taal is zeg maar echt mijn ding... Maar ik weet nog niet of dat boek wel echt mijn ding is

Andijvie 05-07-2010 14:06

Citaat:

YumYum schreef: (Bericht 30644517)
Taal is zeg maar echt mijn ding... Maar ik weet nog niet of dat boek wel echt mijn ding is

Ik heb er stukken van gelezen en vond die wel aardig, net zoals haar stukjes in de NRC-next, maar voor iemand die zegt dat 'taal echt haar ding' is, vind ik het allemaal nogal beperkt en cliche :o Dan vind ik dat taal echt veel meer mijn ding is dan het hare ;)

YumYum 05-07-2010 20:21

Wat jij zegt precies, beperkt en cliché... Ik had al voor mezelf besloten dat ik dit boek er maar een beetje 'bij' moet lezen dus bij deze ga ik in een schitterend gebrek van Arthur Japin beginnen.

Calyx 05-07-2010 20:27

Larry!! En anderen (A).. Nog tips voor mij?

Morgen komt "Die laatste zomer" van Tatiana de Rosnay (schrijfster van "Haar naam was Sarah") *O*

Larry Flint 07-07-2010 08:50

Citaat:

Calyx schreef: (Bericht 30648535)
Larry!! En anderen (A).. Nog tips voor mij?

Morgen komt "Die laatste zomer" van Tatiana de Rosnay (schrijfster van "Haar naam was Sarah") *O*

Zie pm!!

OT:
Ik lees nog steeds de Welwillenden en het is echt vreselijk en heftig en misselijkmakend maar wel ontzettend goed. Does that make any sense? :facepalm:

HFSH 08-07-2010 17:14

Jupiter van Ben Bova aan het herlezen.

niña 08-07-2010 21:15

Citaat:

Larry Flint schreef: (Bericht 30652537)
Zie pm!!

OT:
Ik lees nog steeds de Welwillenden en het is echt vreselijk en heftig en misselijkmakend maar wel ontzettend goed. Does that make any sense? :facepalm:

Ik ben er heel benieuwd naar *O*

Zelf las ik Water for elephants en vond het uitermate charmant (y)

Mutant_oud 08-07-2010 21:25

De vloek van de eksters - Clive Woodall

Soms wat kinderlijk geschreven, maar ik vind het een mooi boek (heb hem al eerder gelezen).

Giles 13-07-2010 21:42

Starship Titanic van Terry Jones, maar geïnspireerd door Douglas Adams.

Geel 14-07-2010 20:54

Blijkbaar heb ik een heel beroemd boek. Op wikipedia las ik dat het verfilmd was in 1983. Ik heb de eerste druk (uit 1977) van de Nederlandse vertaling van The thorn birds (De doornvogels) - Colleen McCullough. Een familieroman dus :D. Het grappige is dat ik het helemaal geweldig vind! :o Het is mijn eerste familieroman, en ik denk ook niet dat ik ooit aan familieroman begonnen zou zijn als ik het boek niet van een oud-bibliothecaris had gekregen. :)

Verder lees ik ook in het boek The Best of Roald Dahl. Zijn verhalen zijn <<3!

Lilium 15-07-2010 11:29

@ Geel: Geniet ervan! :)

OT: Ik lees nu Honger van Knut Hamsun. Over een schrijver aan het eind van de negentiende eeuw in Oslo die zo arm is dat hij vaak honger lijdt.

Kikaa 15-07-2010 17:22

Ik lees nu de therapie.

dennis018 20-07-2010 18:35

ik lees nu michael koryta het stille uur

Hawahaai 21-07-2010 06:53

Ik heb op vakantie (te) veel boeken gelezen, waaronder:
- herman koch: het diner
- tatiana de rosnay: haar naam was sarah
- sebastiaan fitzek: de therapie
- paolo giordano: de eenzaamheid van de priemgetallen

Vogelvrij 21-07-2010 08:18

Citaat:

niña schreef: (Bericht 30658185)

Zelf las ik Water for elephants en vond het uitermate charmant (y)

Water voor de olifanten(Y) Fijn boek.


Ik lees Mrs Dalloway.

Lilium 21-07-2010 08:41

@ Vogelvrij; als je het dan toch over fijne boeken hebt... ik vond Mrs. Dalloway ook een fijn boek.

Ik lees nu het tweede deel uit de serie over Het Bureau van Voskuil. Tevens ga ik beginnen in 'De voorlezer' van Schlink.

Lilium 21-07-2010 08:43

Edit: dubbele post

Giles 22-07-2010 19:26

Youth van J.M. Coetzee.

Wat een deprimerend hoofdpersoon zeg. Om de zoveel pagina's komt er weer een klaagzang over hoe hij niet geboren is voor vrolijkheid, dat kunst alleen door lijden tot stand kan komen etc etc.

Azèche_oud 23-07-2010 13:30

Les liaisons dangereuses
Ik vind het ontzettend leuk. En op vakantie nog Mara en Dann gelezen van Doris Lessing, en iets van Natalia Ginzburg. Doris Lessing vond ik geweldig, die heb ik bijna in één keer uitgelezen op het strand. Natalia Ginzburg vond ik een beetje vaag, onduidelijk, wazig, plotloos.

Vogelvrij 23-07-2010 15:46

Citaat:

Lilium schreef: (Bericht 30686836)
@ Vogelvrij; als je het dan toch over fijne boeken hebt... ik vond Mrs. Dalloway ook een fijn boek.

Tot nu toe vind ik het echt supersaai. Maar dat had ik ook wel verwacht.

Hawahaai 24-07-2010 07:56

Ik stond laatst voor een poppenkraam - Lucie Mosterd

FA 24-07-2010 08:18

Citaat:

Vogelvrij schreef: (Bericht 30694247)
Tot nu toe vind ik het echt supersaai. Maar dat had ik ook wel verwacht.

Modernisten zijn altijd oersaai. Ik kan ze niet uithouden... ;)

OT:
De Achtjaarlijkse God van Eddy C. Bertin en meer bepaald het verhaal over de ontmoeting tussen 2 vreemden. Nog eens! It's so fascinating... <3

Lilium 24-07-2010 08:44

Citaat:

Vogelvrij schreef: (Bericht 30694247)
Tot nu toe vind ik het echt supersaai. Maar dat had ik ook wel verwacht.

Saai? Tja... het gaat ook helemaal nergens over natuurlijk. Ik vond de taal op zich mooi en dat hield mij in zijn greep.
Ik had voor Mrs. Dalloway de roman The Hours gelezen; misschien dat die geholpen heeft om Mrs. Dalloway te waarderen.

Geel 24-07-2010 21:32

Ik heb in twee dagen het boek Fire van Kristin Cashore uitgelezen. Ik schaam me er wel een beetje voor, want het is niet echt een hoogstaand boek, maar ja, wat gedaan is, is gedaan. :o

Citaat:

Mevrouw Lul schreef: (Bericht 30547039)
Weet niet of ik dit hier mag vragen aangezien we hier eigenlijk moeten vertellen wat we lezen maar om er nou een heel nieuw topic voor aan te maken.... Heeft iemand al iets gehoord over 'Het boek van de kinderen' van A.S. Byatt? Kan nog geen lezersreacties vinden maar hij staat zo mooi in de etalage van de boekenwinkel :O.

[afbeelding]

Een veel te late reactie, maar toch. :p Ik heb een paar bladzijdes van het boek gelezen (in het Engels, was jij hem van plan om in het Nederlands te kopen?) en ik vind het begin maar moeilijk. Maar misschien komt dat omdat het Engels ook zo ingewikkeld is. Als ik wat verder ben laat ik het wel weten.

Hawahaai 25-07-2010 10:41

De gijzeling - Sebastian Fitzek

Hawahaai 26-07-2010 07:32

N.a.v. de scholieren.com ranglijst heb ik Het gouden ei van Tim Krabbé maar eens gelezen.

Vogelvrij 26-07-2010 13:48

Citaat:

Lilium schreef: (Bericht 30695607)
Saai? Tja... het gaat ook helemaal nergens over natuurlijk. Ik vond de taal op zich mooi en dat hield mij in zijn greep.
Ik had voor Mrs. Dalloway de roman The Hours gelezen; misschien dat die geholpen heeft om Mrs. Dalloway te waarderen.

O, ik dacht juist dat het handiger was om eerst Mrs Dalloway te lezen, misschien niet dan. Ach ja. Ik lees nu ook een boek in de vorm van een veilingencollectie, van Leanne Shapton. Aanrader.

Em. 26-07-2010 14:34

'De larf' van Midas Dekkers. Interessant geschreven, zowel hoe hij tegen dingen aankijkt als het boek zelf. En gelukkig goed doorleesbaar, want anders heb ik 'm nooit uit voor m'n ouders 'm meejatten op vakantie. :P

Panopticon 26-07-2010 19:44

'Indian Camp' van Ernest Hemingway.

Lilium 27-07-2010 08:54

Citaat:

Vogelvrij schreef: (Bericht 30700344)
O, ik dacht juist dat het handiger was om eerst Mrs Dalloway te lezen, misschien niet dan. Ach ja. Ik lees nu ook een boek in de vorm van een veilingencollectie, van Leanne Shapton. Aanrader.

Vast wel, maar ik had zin om te beginnen in The hours. :P

Ik lees nu Alias Grace van Atwood en ik vind het prachtig.

Infidel 27-07-2010 11:36

Ik heb net weer House of Leaves gelezen (ja, dat moest even). Ik kocht het boek toen ik vijftien was, toen heb ik vrij veel voetnoten overgeslagen. Nu heb ik het boek in zijn geheel uitgelezen, al moet ik toegeven dat ik waarschijnlijk nog steeds de helft gemist heb, ondanks dat ik elke letter gelezen heb. Ik heb vast nog enkele 'de eerste letter van elk woord'-grappen gemist. Desondanks heb ik eindelijk de illusie dat ik het boek begrijp, en nu mag ik van mezelf Only Revolutions bestellen.

Hawahaai 28-07-2010 09:00

Ingreep van Robin Cook. Geen aanrader, doet me denken aan (een slechtere versie van) de DaVinci Code van Dan Brown.

Geel 28-07-2010 12:59

Anna, Hanna en Johanna van Marianne Fredriksson. Blijkbaar een ooit beroemd geweest boek. Ik vind hem een beetje raar, weet niet echt wat ik ervan moet denken.

Woman in White van Wilkie Collins. Maar daar heb ik alleen het voorwoord nog van gelezen.

Azèche_oud 28-07-2010 13:18

Heeft iemand 'Ségou' van Maryse Condé gelezen? Ik heb namelijk al duizend keer de eerste pagina gelezen, maar besluit elke keer dat ik tóch iets anders ga lezen. Is hij aan te raden?

Em. 28-07-2010 13:20

Citaat:

Geel schreef: (Bericht 30705224)
Anna, Hanna en Johanna van Marianne Fredriksson. Blijkbaar een ooit beroemd geweest boek. Ik vind hem een beetje raar, weet niet echt wat ik ervan moet denken.

Oh, die heb ik ooit ook gelezen. Ik vond het wel interessant, vanuit verschillende perspectieven. Was dat niet het boek waarbij Hanna nog verkracht was en toen in zo'n molen ging wonen en alles? Ik kan me eigenlijk niet meer herinneren wat er nu met die andere vrouwen was. Mmm, ik heb net even de samenvatting doorgelezen maar de rest zei me nu niet bijster veel, alleen het deel van Hanna dus. :P

Geel 28-07-2010 15:17

Citaat:

Em. schreef: (Bericht 30705281)
Oh, die heb ik ooit ook gelezen. Ik vond het wel interessant, vanuit verschillende perspectieven. Was dat niet het boek waarbij Hanna nog verkracht was en toen in zo'n molen ging wonen en alles? Ik kan me eigenlijk niet meer herinneren wat er nu met die andere vrouwen was. Mmm, ik heb net even de samenvatting doorgelezen maar de rest zei me nu niet bijster veel, alleen het deel van Hanna dus. :P

Aha, dus er wordt iemand verkracht? Bedank voor de spoiler! :( ;)

Em. 28-07-2010 18:18

Oeps, sorry :bloos:
Ik dacht dat het helemaal in het begin gebeurde. Niet dus. Nou ja, gelukkig herinnerde ik me ook niet meer dan dat. Alhoewel ik ook nog wel weet hoe en waar. 't Is me een raadsel waarom ik alleen Hanna kan herinneren, maar goed.

Larry Flint 30-07-2010 10:37

Ik heb op vakantie gelezen:

Eten, bidden & beminnen - Elizabeth Gilbert: kon ik stiekem best heel erg van genieten :o

Beatrice & Virgil - Yann Martel: vond ik erg tegenvallen maar misschien had ik té hoge verwachtingen na life of pi.

Een lang weekend - Joyce Maynard: prima vermakelijk en soms wel aandoenlijk

Dorsvloer vol confetti - France Treur: best aardig maar niet geweldig

Middlesex - Jeffrey Eugenides: aanrader! duurde even voordat ik er echt in zat maar daarna een ontroerend portret van griekse immigratie generaties

Bright shiny morning: wat schrijft Frey toch enorm fijn en mooi! ontroerend en grappig.

De welwillenden - Jonathan Litell: sowieso de meest aangrijpende van het lijstje en ik ben nog steeds wel soort van in shock

En nu ga ik beginnen in The other hand - Chris Cleave!

Hawahaai 30-07-2010 11:14

Citaat:

Larry Flint schreef: (Bericht 30709976)
Dorsvloer vol confetti - France Treur: best aardig maar niet geweldig

Die heb ik op vakantie ook gelezen. Ik vond het een verhaal zonder begin en zonder eind en had er meer van verwacht (n.a.v. opmerkingen in de media).

OT: nu bezig in De Passievrucht van Karel Glastra van Loon.

Ieke 01-08-2010 11:10

Gisteren het laatste deel van de Milleniumtriologie. Ik wilde het nooit lezen, voor een deel omdat de kaften en titels me niet aanspraken, maar het was wel fijn. Alleen dat 3e deel was wel een beetje voorspelbaar op een aantal vlakken, terwijl 1 en 2 dat wat minder hadden vond ik.

Hawahaai 01-08-2010 11:12

Intussen 'Echte mannen eten geen kaas' en 'Bindi' gelezen van Maria Mosterd.

Geel 01-08-2010 12:07

Citaat:

Hawahaai schreef: (Bericht 30714058)
Intussen 'Echte mannen eten geen kaas' en 'Bindi' gelezen van Maria Mosterd.

Jij leest wel snel zeg!

Hawahaai 01-08-2010 12:16

Citaat:

Geel schreef: (Bericht 30714152)
Jij leest wel snel zeg!

Vakantie :o

Lilium 01-08-2010 12:42

Ik ben nu aan het lezen in De koperen tuin van Vestdijk. Tot nu toe heb ik me er door heen moeten worstelen, omdat het gaat over klassieke muziek, waar ik heel weinig van weet.

Hawahaai 02-08-2010 12:15

Zusje van mijn zusje door Maya Lievegoed


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.