Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Wat is de mooiste stad van nederland? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=430129)

de abt van sion 30-09-2002 15:24

Citaat:

PimpDude86 schreef:
:confused:

wie legt hier de link tussen klasse en kennis

en wat heeft maastricht er mee te maken

heel limburg mag van mij "afvaren"

1) Ik niet.
2) Maastricht is de bron van het kwaad.
3) Ga werken bij de Europese Unie.

Gonzo 30-09-2002 15:25

Citaat:

PimpDude86 schreef:
Ik heb het meer over het volk, en dat betreft Heerlen, Brunssum, Kerkrade, Landgraaf, Simpelveld, Voerendaal, Sittard, Geleen....moet ik nog doorgaan?
Je mag je stelling effe iets beter uitleggen ja.

de abt van sion 30-09-2002 15:25

Citaat:

Gonzo schreef:

in hun aarde.

:D Inderdaad..., in hun aarde.

Gonzo 30-09-2002 15:27

Citaat:

de abt van sion schreef:
:D Inderdaad..., in hun aarde.
Tja, ik ben een rasechte Limburger he. Moet je me niet kwalijk nemen :o.

de abt van sion 30-09-2002 22:31

Maastricht is
- klein
- lelijk
- ongestructureerd
- voorzien van een vuile rivier
- vol arrogante inwoners
- met benauwende pleinen
- behept met een drugsprobleem
en het ligt verkeerd. Het had in België moeten liggen. Maar de Belgen zijn wel zo slim geweest om de grens net onder die verderfelijke stad te leggen. Eén Luik is wel genoeg.

moenbase 30-09-2002 22:41

Citaat:

de abt van sion schreef:
1) Nee. Het is een feit. Jammer voor jou.

2) (En ik kan het onpartijdig beoordelen, want ik kom noch uit Maastricht, noch uit Heerlen).

1) Heb je bewijs je van 'je feit'?

2) Dus omdat jij het onpartijdig kan beoordelen is het een feit? Of trek ik nu de verkeerde conclusie.

moenbase 30-09-2002 22:47

Citaat:

de abt van sion schreef:
Maastricht is
1- klein
2- lelijk
3- ongestructureerd
4- voorzien van een vuile rivier
5- vol arrogante inwoners
6- met benauwende pleinen
7- behept met een drugsprobleem

1) Klein?
2) Wat vind je er zo lelijk aan?
3) Uitbreiding vind plaats 'in' zo'n beetje elke stad. Gebouwen gaan ook met hun tijd mee.
4) Zijn er wel schone (grote) rivieren?
5) Je scheert iedereen over één kam, had ik niet verwacht van je.
6) Wat bedoel je hier precies mee?
7) Is dat niet in elke stad zo?

IloveRoda 01-10-2002 14:10

De mooiste steden.. Pfff.. lastig.. Eindhoven is mooi, net als Tilburg, Kerkrade en Maastricht. De walgelijkste vind ik Amsterdam

IloveRoda 01-10-2002 14:14

Ga toch niet in op die abt. Gun hem dat plezier nu niet. De hele provincie Limburg is een obsessie voor hem. Waarschijnlijk is hij er verketterd, eruit gezet of weet ik veel wat. Hij is namelijk wel Limburger geloof ik, maar hij wordt klaarblijkelijk niet als dusdanig gerespecteerd en daar heeft hij nu nog steeds een dilemma van.
Natuurlijk is Maastricht namelijk een mooie stad. Niet voor niets werd het Onze Lieve Vrouwenplein onlangs door de ANWB uitgeroepen tot het mooiste plein van Nederland. Daarnaast behoort Maastricht tot de 10 grootste steden van Nederland..
Abt heeft de nare gewoonte totaal geen argumenten te gebruiken. En als je daar wat van zegt is zijn argument: 'je moet de argumenten zoeken'.
Het spijt mij, maar in de korte tekst 'Maastricht is te klein' vind ík geen argument.
Waarschijnlijk gaat hij als hij dit leest alleen maar in op dingen waar hij iets tegen terug kan zeggen. Op andere zaken gaat hij niet in. Maak jullie dus niet zo druk om hem, hij weet geloof ik niet beter.

Talon 01-10-2002 14:45

Citaat:

de abt van sion schreef:
Maastricht is
- klein
- lelijk
- ongestructureerd
- voorzien van een vuile rivier
- vol arrogante inwoners
- met benauwende pleinen
- behept met een drugsprobleem
en het ligt verkeerd. Het had in België moeten liggen. Maar de Belgen zijn wel zo slim geweest om de grens net onder die verderfelijke stad te leggen. Eén Luik is wel genoeg.

is elke stad niet vol arrogante inwoners, en zonder structuur?

kissie17 01-10-2002 17:08

limburg is een lelijke k*tstad en groningen is natuurlijk de allervetste allercoolste stad van nederland!!!!!!!!!!!

feyegirl 01-10-2002 17:15

Citaat:

kissie17 schreef:
limburg is een lelijke k*tstad en groningen is natuurlijk de allervetste allercoolste stad van nederland!!!!!!!!!!!

okay ik weet niet van wie jij topografie hebt gehad maar limburg is geen stad. en groningen is ook niet de vetste stad van nl

SuuS 01-10-2002 17:27

alkmaar utrecht en amsterdam vinnik leuk :) wel ver rijden dat wel... :( :eek:

de abt van sion 01-10-2002 17:59

Citaat:

moenbase schreef:
1) Heb je bewijs je van 'je feit'?

2) Dus omdat jij het onpartijdig kan beoordelen is het een feit? Of trek ik nu de verkeerde conclusie.

1) Ja.

2) Ja. Nee.

moenbase 01-10-2002 18:25

Citaat:

de abt van sion schreef:
1) Ja.

2) Ja. Nee.

1) O

2) Waarom? Ok.

Zwarma 01-10-2002 19:41

Citaat:

IloveRoda schreef:
Ga toch niet in op die abt. Gun hem dat plezier nu niet. De hele provincie Limburg is een obsessie voor hem. Waarschijnlijk is hij er verketterd, eruit gezet of weet ik veel wat. Hij is namelijk wel Limburger geloof ik, maar hij wordt klaarblijkelijk niet als dusdanig gerespecteerd en daar heeft hij nu nog steeds een dilemma van.
Natuurlijk is Maastricht namelijk een mooie stad. Niet voor niets werd het Onze Lieve Vrouwenplein onlangs door de ANWB uitgeroepen tot het mooiste plein van Nederland. Daarnaast behoort Maastricht tot de 10 grootste steden van Nederland..
Abt heeft de nare gewoonte totaal geen argumenten te gebruiken. En als je daar wat van zegt is zijn argument: 'je moet de argumenten zoeken'.
Het spijt mij, maar in de korte tekst 'Maastricht is te klein' vind ík geen argument.
Waarschijnlijk gaat hij als hij dit leest alleen maar in op dingen waar hij iets tegen terug kan zeggen. Op andere zaken gaat hij niet in. Maak jullie dus niet zo druk om hem, hij weet geloof ik niet beter.

hehehe, Bartjuhh.:p
En je vertelt niet eens dat je zelf in Heerlen woont. Dan zien we dus weer hoe trots je bent op jou stadje.:)

Wijze vrouw 01-10-2002 20:03

Verona!
(onee dat is natuurlijk geen nederland)

Sjied No Clue 01-10-2002 20:31

Ik snap niet dat jullie niet inzien dat Heemskerk echt Tha PLace To Be is. (we krijgen heus binnenkort stadsrechten!) :o

En als in een dorp dat toevallig nu al stad is dan kies ik voor Amsterdam op 1 en Utrecht op 2...

Goes15 01-10-2002 20:46

Leiden, gene twijfel mogelijk...

roman 01-10-2002 21:33

HAARLEM niet alleen omdat ik er zelf woon :D

de abt van sion 01-10-2002 23:31

Ja, maar jongens, luister nu: Heerlen is ècht mooi. De Akerstraat, de Oliemolenstraat, noem maar op.

Tangaslip Jongentje 02-10-2002 08:58

Citaat:

She-Devil schreef:
Ik snap niet dat jullie niet inzien dat Heemskerk echt Tha PLace To Be is. (we krijgen heus binnenkort stadsrechten!) :o

Hehehe, ik denk dat Beverwijk ze eerder krijgt. :p

KWACK 02-10-2002 12:47

GRONINGUUHHH !!!!!!!!!!!

NOTHING BEATS THE WEED CITY OF HOLLAND
GRÛNN 2 all the stupid people who don't know the word "GRÛNN"
it means GRONINGEN.

Er Gaat Niks Boven GRONINGEN

CobainMeisje 02-10-2002 13:03

Am*dam en Hilversum

Bor 02-10-2002 14:24

dordrecht, oudste stad van HOLLAND

IloveRoda 02-10-2002 14:42

Citaat:

de abt van sion schreef:
Ja, maar jongens, luister nu: Heerlen is ècht mooi. De Akerstraat, de Oliemolenstraat, noem maar op.
Hij kent ook 2 straten.. Verder gaat ie nergens op in. En ja, zwarma, ik woon in Heerlen, en dat is denk ik ook de meest verrte stad van NL.

Gonzo 02-10-2002 15:44

Citaat:

de abt van sion schreef:
Mag jij mij één mooi iets noemen op de Akerstraat.

IloveRoda 02-10-2002 15:49

Citaat:

Gonzo schreef:
Mag jij mij één mooi iets noemen op de Akerstraat.
hehehe.. idd! En dan Akerstraat-Noord in Hoensbroek.. Helemaal tuig-buurt :D Misschien bedoelt ie dat.. Mooie dingen aan de Akerstraat.. ehm.. Bernardinis-Kapel (op de school)!!! Ja, denk dat ie dat bedoelt!!

de abt van sion 02-10-2002 19:30

Citaat:

IloveRoda schreef:
hehehe.. idd! En dan Akerstraat-Noord in Hoensbroek.. Helemaal tuig-buurt :D Misschien bedoelt ie dat.. Mooie dingen aan de Akerstraat.. ehm.. Bernardinis-Kapel (op de school)!!! Ja, denk dat ie dat bedoelt!!
Nee, ik heb het over Heerlen. Bernardinus, ja, en het oude AMF-gebouw, bijvoorbeeld.

LittleLucille 02-10-2002 20:12

k woon in venlo en moet zeggen vind het een mooie stad...
en van dat mensen gaan zegge van ooe is slechte stad..
het is net ook in wat voor deel je gaat kijken in venlo...
dat vind ik teminste..
want venlo-west... (blerick) vind ik bijvoorbeeld weer wel een ''goede buurt''...

KontraDix 02-10-2002 20:18

Rotterdam...
Heerlijke mooie stad met dan wel een overdaad aan moderne gebouwen, maar wanneer je je daar overheen zet zie je de schoonheid...die geweldige skyline...de erasmusbrug bij nacht...de havens...de architectuur...de sfeer...en de brede schone winkelstraten...dat is heel wat anders dan amsterdam met zijn in staat van ontbinding verkerende smalle donkere straten.

En afgelopen weekend heb ik toegegeven dat Utrecht ook een sfeervolle stad is. :)

Alana 03-10-2002 19:38

Groningen!

Ik ben de Walrus! 03-10-2002 19:46

Citaat:

McCaine schreef:
Utrecht, Den Bosch, Maastricht, Winterswijk en omgeving Bennekom/Renkum/Wageningen. In die volgorde.

Leeuwarden is by far de lelijkste.

De omgeving van Bennekom/Renkum/Wageningen, is inderdaad een wereldSTAD :rolleyes:

Mooie steden in volgorde:
1) Den Haag (statig, koloniale sfeer, veel groen)
2) Rotterdam (manhattan maar dan in t klein)
3) Utrecht (grachten, gezelligheid)
4) Maastricht (echte zuidelijke gezelligheid, mooi met de maas erdoorheen)

de abt van sion 03-10-2002 20:19

Citaat:

Ik ben de Walrus! schreef:
4) Maastricht (echte zuidelijke gezelligheid, mooi met de maas erdoorheen)
Als die de echte zuidelijke wanorde van die stad meespoelt, ja...

Monica 03-10-2002 20:19

Citaat:

blackfairy schreef:
Gouda ruleert !!! hehehe not.. binnestad is dan wel mooi maar de rest is saai crimineel en dood...

ik stem op Utrecht...denk ik

Zoveel steden hebben dat.. De binnenstad ervan is mooi en er komen allemaal toeristen op af, maar zie jij weleens toeristen in een buitenwijk van een stad?
Noord is inderdaad vrij saai, Goverwelle vind ik toch wel aardig meevallen, daar leeft de boel nog wel aardig. En crimineel, ja ok dat is waar. Maar Factor op Nederland 1 schepte wel een heel erg verschrikkelijk beeld, moet ik zeggen.

Pleiten voor je stad :cool: :)

Hotboy15 04-10-2002 15:23

Utrecht Utrecht Utrecht Utrecht Utrecht Utrecht Utrecht Utrecht Utrecht!!!!

robijnbeertje 06-10-2002 17:00

Amsterdam

Wat Maastricht betreft de stad opzich is niet lelijk, maar die maastrichtenaren moet ik niet, heel aso volk

de abt van sion 06-10-2002 17:55

Citaat:

robijnbeertje schreef:
Amsterdam

Wat Maastricht betreft de stad opzich is niet lelijk, maar die maastrichtenaren moet ik niet, heel aso volk

Ook dat nog, ja.

Quiana 06-10-2002 18:05

Hm, Amsterdam, k hou wel van de drukte en alles :)
En Den Haag, tja, vind ze allebei wel :cool:

Tox 06-10-2002 18:53

Nijmegen

gizmo 06-10-2002 21:13

Citaat:

Tox schreef:
Nijmegen
jahaa.. ik had het goed geraden dus :p

hehe nee oke.. ehmzz ik vind groningen of amsterdam.. weet he tniet zo goed :o

moenbase 06-10-2002 21:29

Heeft iemand Rotterdam al genoemd?

DeuS 06-10-2002 23:22

Citaat:

Alicia Silverstone schreef:
Leiden natuurlijk
Zekerz!!!
Nog 3-10 gevierd? :D

kissie17 14-10-2002 09:52

GRONINGEN (y)(y)(y)(y)(y)

berteltje 14-10-2002 09:56

Utrecht en Groningen

Sookie 14-10-2002 12:06

Amsterdam en Rotterdam

kastdeur 14-10-2002 12:08

amsterdam (y)

Razzle 14-10-2002 12:13

Dokkum! :)

kastdeur 14-10-2002 12:19

Citaat:

Razzle schreef:
Dokkum! :)
omfg

freakjuh 14-10-2002 17:26

amsterdam....of leiden.... :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.