SisterOfMercy |
13-02-2004 10:52 |
Citaat:
-=Kobuz=- schreef op 06-02-2004 @ 23:42:
-Hints: dames NOKKEN met die subtiele hints. Wij mannen begrijpen die toch vaak niet, of het moet er wel erg dik bovenop liggen.
-Onverschilligheid en onduidelijkheid vatten wij letterlijk op. Als de man dus zegt "Ik ga vanavond met mijn maten gaan stappen, mannen onder mekaar" en jij zegt daarop "Je doet maar", dan vatten wij dit op als goedkeuring, terwijl jullie het tegenovergestelde bedoelen. Kom dus de volgende morgen ook niet zeuren of vragen hoe laat we thuis kwamen, of er nog bijzonderheden gebeurd zijn en dergelijke. Helemaal fout: met een semi-boos gezicht en quasi-kwade stem vragen "Heb je het naar je zin gehad". Want daar zijn jullie goed in dames.
-Dramatisch of stresserig doen wordt niet gewaardeerd door de mannen. Zeur dus nooit meer over kleine dingen, zoals "waarom heb je geen zout meegenomen" of "ik heb vandaag 5 minuten op de bus moeten wachten". Er is niets mooiers als stilte (zodat we ongestoord voetbal kunnen kijken).
-Mannen vergeten veel. Van verjaardagen tot afspraken, van namen tot maten. Hier kunnen wij niets aan doen, dit zit in onze aard. Wij vergeten alles, opdat jullie ons dit weer kunnen vertellen. Op dit vlak hebben we jullie hard nodig, omdat we belangrijke dingen ook nooit in onze agenda schrijven, of dit vergeten. Als een man je verjaardag vergeet, of de naam van je beste vriendin, ga dan ook niet over de rooie.
|
Dat over die hints klopt wel redelijk ja. Maar meer nog over die onverschilligheid. Ik denk dat vrouwen bepaalde dingen als een gegeven zien, in dat soort situaties, en zich afvragen waarom hij het niet inziet. (want voor haar ligt het er erg dik bovenop).
Ik heb het zelf ook wel een aantal keren meegemaakt. Dan zegt zij 'ja' tegen iets, maar je wéét dat ze boos wordt als je het dan toch doet. Dat is best vervelend, want meestal gaat het om echt simpele dingen, zoals een feestje. En dan vraag je of ze meegaat, maar dat is ook uit den boze.
Dat over dat dramatische gebeuren, dat is onzin. In ieder geval van mijn optiek. Voetballers moeten tegen de muur, en ik vind praten met haar fijn. Zelfs als het nergens over gaat.
Vergeetachtigheid is er wel een beetje, maar niet zo erg als je het hier afschildert. Dat je de naam van d'r beste vriendin vergeet kan als je d'r pas een week kent ofzo, maar anders niet echt.
Misschien komt ook voorbij dat vrouwen zo graag winkelen. Gek genoeg vind ik dat niet erg, ik ga zelfs graag mee. (ik ben goed getraind)
|