![]() |
Citaat:
hij heeft een plaatje gepakt, dat in metasynth oid op de mac geladen en er een geluidsbestand van gemaakt. metasynth gebruikt namelijk beeld als oscillatoren (oftewel de 'geluidsgolfmakers' van een synth'). misschien dat hij het niet letterlijk zo gedaan heeft maar het komt wel in de buurt denk ik. wel grappig dat mensen er vanuitgaan dat hij het muziekstuk zo heeft gecomponeerd dat er uiteindelijk een gezicht te zien is. net zoals er ooit een boek over de genialiteit van bach is geschreven, over hoe hij op het einde alle melodieen zo mooi bij elkaar kon laten komen. natuurlijk is hij met dat eindstuk begonnen en heeft het vervolgens weer uit elkaar gehaald voor de opbouw. |
STATE_X / NEW_FORMS
VAN EXPERIMENT NAAR NIEUWE VORMEN vr. 2 en za. 3 juli Paard van Troje Op 2 en 3 juli van dit jaar vindt in Den Haag het nieuwe festival ‘State X New Forms’ plaats, een (voorlopig) ййnmalige samenwerking tussen de twee reeds langer bestaande aparte festivals ‘State X’ en ‘New Forms’. Beide festivals hebben reeds drie edities onder de eigen vlag op hun conto staan, maar om in te spelen op Den Haag Internationaal Cultuurjaar 2004 is gekozen voor een samenwerking bij de gezamenlijke vierde editie. Beide festivals programmeerden in het verleden muziek en andere kunstuitingen waarbij experiment en vernieuwingsdrift de sleutelwoorden waren. New Forms profileerde zich door een brede internationale programmering (o.a. Coil, Bill Laswell, Matthew Herbert en Von Magnet), terwijl State X vooral de vinger aan de pols hield van de Haagse underground. De organisatoren, het Paard van Troje (‘New Forms’) en het Haags Pop Centrum (‘State X’), zien voldoende inhoudelijke aanknopingspunten voor een succesvolle programmatische samenwerking en hopen bovendien een schaalvergroting te creлren die op termijn moet resulteren in een serieuze Nederlandse concurrent van buitenlandse tegenhangers als ‘Sonar’ (Spanje) en ‘All Tomorrow’s Parties’ (Verenigde Staten en Engeland). De intentie is dan ook uitgesproken bij gebleken succes dit samenwerkingsverband voort te zetten al zullen wel eerst de concrete resultaten worden afgewacht vooraleer hierover defintief de knoop wordt doorgehakt. Het festival vindt plaats in de zalen en het cafй van het Paard van Troje alsmede enkele andere locaties in het centrum van de stad. De organisatie heeft nog geen definitieve keuze gemaakt welke zalen buiten het Paard van Troje bij het festival zullen worden betrokken. Zeker is in ieder geval wel dat dat noch Theater aan het Spui, de voormalige thuishaven van ‘New Forms’, noch het Korzotheater, waar ‘State X’ tot dusver plaats vond, zullen zijn. Hoewel het programma met naar verwachting veertig tot zestig optredens pas begin mei definitief bekend zal worden, kunnen nu reeds de namen van Tortoise (Verenigde Staten) en No Means No (Canada) worden onthuld. Inhoudelijk heeft het festival, dat als ondertitel “Van experiment naar nieuwe vormen” heeft, een uitspraak van de architect Gaudi gekozen als thema voor de programmering: “Originaliteit is niet het zoeken naar nieuwe wegen, maar het terugkeren naar de bron”. ik weet, de namen die nu al bekend zijn is niet echt idm, maar uit ervaring met vorgaande state x festivals en ook new forms, weet ik dat het ook een veelbelovende idm en electro line up zal voortbrengen. (althans dat hoop ik mar) |
maar dat is hip
|
tortoise :cool:
|
daar staat ook iets over op nachtleven geloof ik.
|
Is iemand als Madlib eigelijk ook IDM??
http://www.bluenote.com/playasx.asp?MediaID=1432 Mystic Bounce http://www.bluenote.com/playasx.asp?MediaID=1426 Slim's Return |
Citaat:
maar idm is een lastig genre om te definieeren. |
http://www.modsquare.com
Check out the new interviews with PROSWELL (Merck), WARMDESK (Aposteriori), and MATTHEW MERCER (Forte), along with laptop soundcard reviews and music reviews, of course. verder interviews met een hoop m3rck artiesten (waaronder de nieuwe hype onzer aller Jimmy), die meestal ook wel gerelateerd zijn aan de demoscene (als je geen idee hebt wat dat is, www.scene.org) en reviews etc. ik vind het erg tof maarja ik kom dan ook uit die demoscene ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
wat hip, dat jimmyshit
" I was known for doing ''booty bass'' in Detroit with really dirty lyrics" :cool: hiii |
Citaat:
:cool: |
dat wordt dus verhuizen naar Detroit :cool: :o
|
bootybass is phat. 2life crew <3
|
Citaat:
Altijd lache om bij die IDM-1337 pikkies te vragen: "maar, wat is IDM dan precies'?" Heeft iedereen gelijk ruzie :cool: |
Citaat:
|
ik ben echt totaal n00b op het electro etc vlak, maar ik luister de laatste tijd steeds meer muziek op dat gebied, beetje seelenluft, the bays, jazzanova en meer van dat soort dingen...
ik weet niet of jullie nog wat lounge en wat vette, loungy electro etc weten? en misschien goede cd/platenzaken voor dit soort muziek... ik vind bij de gemiddelde platenboer alleen de standaard dingen die iedereen al kent |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
het was de kruistocht waard, en ik vond dexter en rude 66 echt géweldig |
legowelt was niet bijster interessant
gelukkig waren de homo's met de wiebelkontjes een goed alternatief :mad: |
Citaat:
|
Citaat:
loungeloungeloungelounge lounge lounge lounge lounge now.. wasn't that predictable? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ja. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Radboud Mens was die beat die 30 minuten lang aanhield.
Endorphins, Rude66, Dexter en Fastgraph (althan, dat denk ik) waren <3. |
ach het zal wel, het was vast leuk want er was eigenlijk niks wat ik echt rampzalig vond à la beans ;)
|
Niet fokken met Beans. :mad:
|
:(
|
Four Tet
+ Radion + DJ Jorg in doornroosje, nijmegen :cool: Een speciale aflevering in de serie Access to: met in de hoofdrol: Kieran Hebden oftewel Four Tet. Hij begon zijn carrière op zijn 17e met de postrock band Fridge. Een jaar later al, bracht hij zijn eerste album als Four Tet uit. Sindsdien kan dit muzikale wonderkind zijn creativiteit kwijt in beide projecten. Als Four Tet heeft hij zich de afgelopen jaren weten te ontwikkelen tot een vaste waarde binnen de electronica wereld. Zijn combinatie van akoestische en elektronische elementen klinkt vernieuwend en uniek. Hij maakt zijn eigen samples en bewerkt alles op een moderne manier. Toonaangevende muziekbladen als NME en Wire riepen in 2003 Four Tet’s album ‘Rounds’ uit tot elektronisch album van het jaar. Radiohead vroeg hem als remixer en hij verzorgde vele malen het voorprogramma. BBC radiolegende John Peel is zijn grootste fan! De muziek van de uit Deventer afkomstige Radion bevat dezelfde sfeer als Boards of Canada of Arovane. Lomechanik’s DJ Jorg zal de dansvloer bedienen met zijn fijnste electronica plaatjes. http://www.doornroosje.nl/scripts/maint.cgi?extend|1076341504 |
four tet komt ook in ekko (y)
|
Citaat:
|
nijmegen hoe lame
ik ga naar de ekko |
Citaat:
Wat er trouwens wel op staat is dat Lali Puna op 1 juni optreedt :cool: |
Citaat:
vrijdag 26 maart in doornroosje dus, kosten 7 euro ----- zaterdag 27 maart in de ekko, kosten 4 euro (geen vvk) |
Citaat:
en mokkeltje ik ga met je mee ;) |
Citaat:
|
komt ook in effenaar
|
gaat er nog iemand naar a silver mt zion :(
|
nee :mad:
|
Citaat:
want jij komt mij supporten in breda, voor je eigen instant booty shakers bestwil |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18. |