![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Ik kan me er gewoon in vinden in die regel. Ik ben niet Joods, maar ik vind het een goeie gewoonte. "Gij zult G-ds naam niet ijdel gebruiken." :) |
Citaat:
Ik heb het gezegt. Klopt als een bus. (y) Misschien kan je punt twee ook nog even toelichten met je mening? Of zeg je gewoon "nietus" en loop je gewoon weg? :) |
Citaat:
Jij zegt dus dat iedereen gelooft in (een) god, en dat is niet zo. Ik, bijvoorbeeld, geloof niet in een god oid. |
Citaat:
Citaat:
Dit is mijn mening. |
Citaat:
nouja veel plezier met je mening dan maar |
Citaat:
|
Wat Dr. Zoidberg -denk ik- bedoelt is: het Jodendom, de Islam en het Christendom geloven in dezelfde God....
|
Citaat:
Maar het stond er een beetje raar. |
Het staat er helemaal niet raar. Ik zette tussen haakjes welke stromingen in bedoelde. Dat is toch best een normale vorm van schrijven...
|
Citaat:
|
Citaat:
jij zegt dat iedereen in een god gelooft (in verschillende stromingen) en je presenteert het als een feit en daarna zeg je dat het je mening is das raar |
Citaat:
|
Citaat:
Ik geloof dat God van de Christenen Joden en Islam in dezelfde God geloven. ------------------------------------------------------ Je verzint er steeds nieuwe stukjes bij. :| |
Citaat:
Ik zeg niet dat alle mensen zo denken. Heb ik nooit gezegt. Ik gaf alleen mijn mening. Maar als jullie zo graag willen denken dat ik het aan jullie als feit probeer te verkondigen dan doen jullie dat maar lekker. Ik heb geen zin om me steeds te verantwoorden. |
Eerst deed je dit:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn pogingen om duidelijk te maken wat ik geloof zijn gefaalt, aangezien ik niet goed met woorden ben soms.
Bedankt voor het begrip. (y) Heel fijn dat jullie wat zitten te spotten. (y) Verstandig en heel spiritueel forum. (y)
Spoiler
|
Er is maar 1 God en iedereen , christenen, joden, moslims enz geloven allemaal in dezelfde God. Alleen mensen die afgoderij aanbidden hebben een eigen god verzonnen voor hun zelf.
Do not argue with the people of the scripture (Jews, Christians, and Muslims) except in the nicest possible manner - unless they transgress - and say, "We believe in what was revealed to us and in what was revealed to you, and our god and your god is one and the same; to Him we are submitters."(Holy Quran 29:46) For each congregation we have decreed rites whereby they commemorate the name of GOD for providing them with the livestock. Your god is one and the same god; you shall all submit to Him. Give good news to the obedient.(Holy Quran 22:34) |
Citaat:
|
Citaat:
2.Waarin moet hij zijn best doen. 3.Doe zelf ook je best om hem te dienen dan in plaats van hem te ontkennen. Waarom verwacht je verantwoordelijkheid van hem voor jouw ellende, als je hem niet dient en mij zelfs tegenwerkt als ik op Mystiek Hem verkondig als mijn god, terwijl allerlei wiccagoden en andere wezens wel toegestaan zijn? |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[/quote] En zolang wij blijven geloven zal er altijd oorlog zijn. Accepteren we dat er misschien wel geen god is, dan is er al heel wat minder oorlog op te wereld. [/quote] dan gaan we allemaal begeertes volgen en hebben we helemaal geen idee meer van goed en kwaad en rekenschap afleggen gezien worden. Citaat:
|
Precies Isa als we niet meer geloven dan weten we ook niet meer wat goed en slecht is en worden we weer een primitieve beschaving die weer eindelijk in evenwicht komt met de natuur. En dat is heel wat beter dan grote oorlogen voeren om een of andere godsdienst. Maar waarom zouden wij een god moeten dienen? Isa ik denk dat jou probleem is dat je teveel met je godsdienst bezig bent. Alle dagelijkse dingetjes bekijk jij via jou gelovige manier. En hoe durf jij te zeggen dat oorlog goed is? Echt weer zo'n christense uitspraak om te zeggen dat oorlog goed is want dan kan er liefde onstaan. Nou er kan ook liefde ontstaan als er geen oorlog is. Wat jij wil zeggen is dat er eerst 100 man moet doodgaan in een oorlog zodat er 2 vijanden vrienden kunnen worden????? Dan ben je echt ziek in je hoofd als je zoiets denkt.
En wat is er trouwens mis met primitief blijven? Beter dan nou, nu vernielen we deze wereld. Toen we nog zogenaamd holbewoners waren, waren we beter voor de natuur dan nu. Maar dat snap jij niet omdat je een mens bent dat veelste menselijk denkt. Je wilt alleen maar voorplanten en jezelf het zo gemakkelijk mogelijk maken op deze wereld, en dat daardoor de natuur kapot gaat kan jou niks schelen want GOD ZAL ONS REDDEN. Echt niet! Als god bestaat dan zou hij willen dat wij een beetje beter gingen worden voor de wereld waar we op leven, in plaats van deze te vernielen want dat gebeurt. |
Citaat:
En de laatste oorlog in naam van godsdienst is volgens mij alweer een tijdje terug. Het heeft ook meestal niks met de godsdienst en de belijders daarvan te maken, eerder met het instituut dat erbij hoort, bij de christenen dus de kerk. Ik denk dat je de gelovige niet moet aanvallen op dat soort dingen, natuurlijk zijn er moslims die in torens vliegen, natuurlijk zijn er priesters die hun lul graag in de aarsch van een peuter duwen. Maar er zijn ook atheisten die dat graag doen, en soms nog ergere dingen. Ik denk zelfs dat de gemiddelde gelovige het nog meer verafschuwt als een pedopastoor in opspraak raakt dan jij of ik. |
Citaat:
wil je evenwicht heel simpel wees een brenger van liefde a la christus. dwz houd van je naaste als jezelf, vergeef alles, zeker bij berouw, oordeel niet over wie dan ook waar je niks mee te maken hebt en keer de andere wang toe met erbarmen en kracht. dan krijg je evenwicht tussen MENSEN en DIEREN en NATUUR en zal iedereen je mededogen en liefde die je uitstraalt overnemen. Citaat:
wij zijn slechts in hem, hoe meer van zijn liefdeslicht wij hebben hoe meer goeds. Citaat:
Citaat:
alles heeft zijnr eden, en echt het is juist die god die veel van de menselijke pogingen tot oorlog heeft uitgedoofd. maar wij blijven maar wezens die onze begeertes volgen, haten, oordelen, tja dan moet god die maar eens toelaten dat willen we zo graag, om ons bij zinnen te brengen. Citaat:
of naar die soldaat die een kind ziet in het dorp, huilend, en toegeeft aan zijn erbarmen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
en bovendien, waarom vind je natuur belangrijker dan mensen? zijn mensen niet ook bewuste wezens? Citaat:
Citaat:
|
Beter stamoorlogen met speertjes en steentjes dan nucleaire oorlogen tussen hele wereldelen waar niet alleen mensen dood gaan maar ook onnodig de natuur. Daarom geef mij dus maar speertjes das veel beter. Maar dat snap jij weer niet jij ziet liever atoombommen.
|
Citaat:
ik probeer slechts naar de geest te kijken want ik geloof dat die natuur netb zo erg als het niet erger is, lijd onder onze haat en liefdeloosheid die we uitstralen, dan aan nucleaire straling. |
Citaat:
|
Dit volgende stukje plukte ik van een reeds vergeten site;)
Een klein stukje logische filosofie, In de 12de eeuw stelde de katholieke monnik John Dun Scotus zich de vraag "Kan God een contradictie creëren?" Bijvoorbeeld: kan God een driehoek creëren met vier zijden? Of een vierkante cirkel? Wie er machtiger is, de logica of God, daar is Scotus nooit achter gekomen. Maar hij ontdekte wél de wet van non-contradictie (een uitleg en de bewijsvoering zijn op internet gemakkelijk te vinden). Die wet stelt dat je, áls je contradictie toestaat in je redenering, ook een willekeurige stelling kunt bewijzen. Dus: uit de contradictie "er bestaat een vierkante cirkel" kan ik bewijzen dat Hitler een aardige man was, dat God niet bestaat, en dat God wél bestaat. Het maakt niet uit wat voor onzin, vanuit een contradictie kan ik het onomstotelijk bewijzen. De conclusie die Westerse filosofen hieruit trokken, was dat ze contradictie moesten vermijden – een voor de hand liggende conclusie, die perfect aansluit op de alledaagse ervaringen. Maar nu komt jouw probleem: de Goddelijke openbaring bevat contradicties. De Quraan, alsmede het onderdeel daarvan 'de Bijbel', spreekt zichzelf op vele punten tegen. Terzijde: mocht je stellen dat de Quraan geen contradicties bevat, dan verwijs ik graag naar jouw eigen citaat: "de schepping verloopt in de buik van de moeder". Blijkbaar is er een moeder voorafgaand aan de schepping... en dat lijkt mij een contradictie. In jouw e-mail lees ik trouwens dat er behalve een moeder in ieder geval ook nog een pen was, voorafgaand aan die schepping. De vraag is: wat doe je met die contradicties? Daarvoor zijn drie mogelijkheden: 1.- Je accepteert de contradicties van de Goddelijke openbaring. Dit betekent dat je ook willekeurige onzin moet accepteren, immers, die volgt uit die contradicties. 2.- Je accepteert de contradicties van de Goddelijke openbaring niet. Maar dan ga jij als sterveling sleutelen aan Gods woord. 3.- Je ontkent de wet van non-contradictie, maar dan leg je jezelf het zwijgen op en verbied je jezelf het denken. Immers, de waarheid van de wet van non-contradictie is bewezen, en als de ene 'bewezen waarheid' onjuist is, waarom zou een andere waarheid dan wél juist zijn? Over dit trilemma denken de filosofen van de katholieke kerk (en dat zijn geen domme jongens!) nu al 800 jaar na, maar ze hebben de oplossing nog niet kunnen vinden. (In de praktijk kiezen christelijke theologen vaak voor oplossing 2.) |
Citaat:
De natuur heeft geen belang en kan dus nergens aan lijden. Wat je bedoelt te zeggen is dat de habitat van mensen mogelijk aangetast zou kunnen worden door het gebruik van moderne wapens. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Massa is geen energie.
|
Citaat:
|
Jep, en in WOII werden ook onschuldige mensen vermoord en gevangenen gemarteld. Een 'goede' oorlog bestaat niet.
|
Citaat:
Bekijk de filmpjes hierop... http://www.iraqvictims.com |
Citaat:
Al met al ben ik het wel met Mephostophilis eens. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09. |