Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   waarom uit eerbetoon stemmen op LPF??! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=82844)

dystopia 10-05-2002 17:44

Citaat:

ratsja schreef:

en waarom niet......in theorie is het zeker mogelijk :D:D

We hebben het over de praktijk. In de praktijk is de kans zeer klein. Is ook nog nooit voorgekomen. Zou betekenen dat LPG +/- 400% van de laatste peiling moet krijgen. En die kans is idd zeer klein.

Rosa! 10-05-2002 21:59

ik ben het het er helemaal mee eens

ik vind het best goed dat hij zoveel heeft losgemaakt in dit land, maar je stemt op de ideeën en anders niet

Feestbeest nummer 1 10-05-2002 22:10

Ik denk inderdaad ook dat Pim niet had kunnen voorzien dat zich veel van zijn aanhang onder extreem rechts denkende mensen zou bevinden. Dit is hem uiteindelijk noodlottig geworden, omdat velen (en dus ook (extreem) links) hem met zulke mensen associëerden. Eigenlijk was Pim een soort gabber (tja, kapsel had ie al niet mee :D), onbedoeld/ongewild in verband worden gebracht met extreem rechtse paraktijken en denkbeelden. Alhoewel ik de laatste ben die zal ontkennen dat sommigen van zijn uitspraken/ideeën ook wel erg rechts waren. Ik was en ben ABSOLUUT niet van plan om op LPF te stemmen, en het is al helemaal je reinste onzin om uit eerbetoon op iemand(s lijst) te gaan stemmen. Pim heeft er nix aan, en bedenk wel; als je stemt op LPF stem je op een nieuwe lijsttrekker (of ander persoon van de lijst) die praktisch NIEMAND kent (tenzij je politicoloog bent ofzo). Maar je gaat mij niet vertellen dat de huilerige mensen die op TV in beeld kwamen en snotterden "Ik stem op Pim, das het laatste dat ik kan doen!" zoveel verstand van politiek hebben dat ze weten op wie (en welke nieuwe ideeën) ze stemmen. Zag vandaag op TV ook nog wat 'leuks': een vrouw vertelde vol overtuiging dat "mensen die alleen Turks of Marokkaans spreken beter af zijn wanneer ze volledig "INTREGEERDEN......nou vraag ik je...een vrouw die wil dat Marokkanen en Turken nederlands leren spreken, maar zelf niet eens het woord integreren uit haar mond kan persen....:D

mitsj 10-05-2002 23:07

Nou ziet ik vandaag op nova dat er weer ruzie is in de partij over wie de leider zou zijn :S.
Nou is het een onervaren en een onstabiele partij :S

bertbart 10-05-2002 23:45

Citaat:

mitsj schreef:
Nou ziet ik vandaag op nova dat er weer ruzie is in de partij over wie de leider zou zijn :S.
Nou is het een onervaren en een onstabiele partij :S

HILVERSUM (ANP) - Bestuurslid Dost van de Lijst Pim Fortuyn (LPF) heeft vrijdagavond in het tv-programma Nova het leiderschap van de lijst opgeëist. Na een overleg met andere LPF-leden zei Dost dat er na de dood van lijsttrekker Pim Fortuyn ,,iets moet gebeuren''.
Volgens hem moet er snel een nieuwe leider gekozen worden. Over de vraag wie nu de ,,informele leider'' is, bestaat volgens Dost geen misverstand. ,,Er is maar een leider, en die heeft zich op de achtergrond gehouden. Die leider ben ik.'' Zaterdag praat de LPF over het leiderschap.

Dost beklaagde zich over de verhoudingen binnen de LPF. Zo is Dost naar eigen zeggen niet uitgenodigd voor de begrafenis van Fortuyn. ,,Zodra Pim in de politiek is gekomen, heb ik hem ondersteund. Het is allemaal een grote machtsstrijd.''

In Nova reageerde vrijdag LPF-woordvoerder en -kandidaat Herben geïrriteerd. Hij is het interne gekonkel zat. Voorlopig ben ik de leider, benadrukte Herben.

:eek: het is echt een bende in die partij...

D@mien 11-05-2002 02:10

Ik vond et een beetje vreemd dat een dooie nog lijsttrekker mocht blijven, dus hebbik samen met mn vader de kieswet dr es bijgenomen. (lees: opgezocht op i-net) Wat blijkt?? In geval van overlijden moet een lid van de lijst geschrapt worden, geen uitzonderingen. Zouden ze em laten staan, dan zijn ze in overtreding vd wet...en dat kunnen de verkiezingen misschien overnieuw...
Gek eigelijk dat niemand dit al op TV heeft gezegt....

Bron: http://www.binnenlandsezaken.nl/cont...recht_3-02.pdf

hoofstuk i paragraaf 6 punt h.

Hij moet dr dus af. Als ie blijft staan, dan pas is dr sprake van aanval op de democratie oid...

Gatara 11-05-2002 09:54

Citaat:

D@mien schreef:
Ik vond et een beetje vreemd dat een dooie nog lijsttrekker mocht blijven, dus hebbik samen met mn vader de kieswet dr es bijgenomen. (lees: opgezocht op i-net) Wat blijkt?? In geval van overlijden moet een lid van de lijst geschrapt worden, geen uitzonderingen. Zouden ze em laten staan, dan zijn ze in overtreding vd wet...en dat kunnen de verkiezingen misschien overnieuw...

Hij moet dr dus af. Als ie blijft staan, dan pas is dr sprake van aanval op de democratie oid...

Interessant,... wist ik eigenlijk niet.

Artikel I 6.
1. Het hoofdstembureau schrapt, in de volgorde in dit lid aangewezen, van de lijst de naam van de kandidaat:

h. van wie een uittreksel uit het register van overlijden dan wel een afschrift van de akte van overlijden is overlegd;

Dit wordt ook nog eens herhaald in Artikel S4 1.e.

Gatara

Internationalist 11-05-2002 10:48

Citaat:

Suerte Donna schreef:
Pim is de enige politicus die echt vanuit zijn hart zijn ideeen uitsprak. Al die andere politici, die zijn pas theatraal.
alleen jammer dat zijn hart niet open stond voor alle andere harten en jammer dat een politicus nooit VOLLEDIG UIT HET HART MOET SPREKEN, simpelweg omdat er verschillen zijn. Pim hoorde je niet over de gevolgen van zijn mogelijke beleid.

En als zoiets dan misloop (40-45) speelt het volk, zoals altijd, de onnozele hond. Een beetje laf......

Internationalist 11-05-2002 10:51

Citaat:

D@mien schreef:

ik vroeg me idd al af hij hij wel mocht blijven staan, doden trekken namelijk veel kiezers. Ik bedoel, als Pim levend al 15% van de stemmen haalt, dan is rustig een kwart van de nederlanders dom genoeg om voor de humor op een dooie te stemmen..............................

misschien wordt het wel weer tijd voor een oorlog?

KontraDix 11-05-2002 11:25

Koude oorlog tussen links en rechts?

Internationalist 11-05-2002 11:32

Citaat:

KontraDix schreef:
Koude oorlog tussen links en rechts?
mneuj, denk niet dat er een koude oorlog komt. Ik denk dat er de komende tijd geprikt gaat worden. Zowel links en rechts gaat van zich laten horen, op stekeligge toon om de ander te prikken, dat gaat een tijd goed, maar dan........

Mujahid 11-05-2002 12:33

Citaat:

Chimera schreef:

Elke godsdienst waarin vrouwen ondergeschikt zijn aan mannen is achterlijk, en dient te worden betreden. Niet alleen de islam.

Islam predikt voor de gelijkwaardigheid van man en vrouw. Die dooie had sowieso niks in te brengen.

humandoll 11-05-2002 13:10

Op de LPF stemmen heeft volgens mij geen zin meer. Het was tenslotte de partij van Pim. Nu hij dood is stelt de partij weinig meer voor. Pim heeft gezegd dat als hij een van de grootste patijen was na de verkiezingen, zou hij een regering willen vormen met VVD en CDA. Het lijkt mij een beter idee om daar dan op te stemmen.

Chimera 11-05-2002 13:42

Citaat:

Mujahid schreef:

Islam predikt voor de gelijkwaardigheid van man en vrouw.

Vertel dat maar eens aan de mensen die de islam toch ietwat anders interpreteren.

Ander voorbeeld: Homosexualiteit. Homosexualiteit een ziekte noemen is net zo achterlijk.

Lyx 11-05-2002 13:48

Citaat:

Mujahid schreef:

Islam predikt voor de gelijkwaardigheid van man en vrouw.

:confused:
-is het niet zo dat vrouwen worden uitgehuwelijkt
-vrouwen in bepaalde islaamse landen geen onderwijs mogen volgen
-vrouwen mogen neit werken
-vrouwen zitten in bepaalde islaamse landen helemaal achter een sluier

mitsj 11-05-2002 14:57

Citaat:

-is het niet zo dat vrouwen worden uitgehuwelijkt
-vrouwen zitten in bepaalde islaamse landen helemaal achter een sluier
-Vrouwen mogen niet in de hemel

tenminste , koran spreekt zich op dat punt een beetje tegen.
FF een uitleg :

The Muslim Paradise is decidedly a man's heaven,
despite the fact that Sura 9:72 promises to both believing men and women
"gardens under which rivers flow, to dwell therein, and beautiful mansions,
in gardens of everlasting bliss."
Sura 44:51-54 promises believers they will be rewarded in Paradise with houris (Arabic hur)
"with beautiful, big, and lustrous eyes." Such damsels are clearly the reward for
Jihad-fighting men. That they could also be rewards for burqa‘-wearing women is unthinkable.
Occasional proof-texts to the contrary notwithstanding, Mohammed's heaven is a
penile paradise. (It is a pity no reliable translation of the Qur’an exists in English; all
available English versions have been cleaned up and civilized by apologetic translators.)

Mujahid 11-05-2002 15:22

Citaat:

Chimera schreef:

Vertel dat maar eens aan de mensen die de islam toch ietwat anders interpreteren.

Ander voorbeeld: Homosexualiteit. Homosexualiteit een ziekte noemen is net zo achterlijk.

Je moet eens leren de uitspraken van bepaalde personen te onderscheiden van wat het geloof zelf zegt. Ik hoopte eigenlijk dat je al zover was.

Rhinus 11-05-2002 15:25

Wat zeurt altijd iedereen over het Moslimse geloof?
Net of de Christelijke kerk zo goed is.

Abortus mag niet.
Homo mag niet.

Hoor je daar ooit iemand over?:confused:

Lyx 11-05-2002 15:28

Citaat:

Rhinus schreef:
Wat zeurt altijd iedereen over het Moslimse geloof?
Net of de Christelijke kerk zo goed is.

Abortus mag niet.
Homo mag niet.

Hoor je daar ooit iemand over?:confused:

het gaat om het feit dat
mujadin zegt dat volgens de islam man en vrouw gelijkwaardig zijn
dat vind ik dus nie

Rhinus 11-05-2002 15:38

Citaat:

Lyx schreef:
het gaat om het feit dat
mujadin zegt dat volgens de islam man en vrouw gelijkwaardig zijn
dat vind ik dus nie

Ja, dat snap ik :).
Maar altijd 'iedereen' (bijvoorbeeld Pim F. die zelf Christelijk was) klagen alleen over het Moslimse geloof. En dat terwijl 't Christelijke geloof ook niet zo 'top' is.

Ik vind dat als je moeilijk gaat doen over het ene geloof je dat ook over het andere gaat doen.

Mujahid 11-05-2002 16:11

Citaat:

Lyx schreef:

-is het niet zo dat vrouwen worden uitgehuwelijkt.

Hier kan ik dus heel kort over zijn. De Islam verbiedt het uithuwelijken dat tegen de zin van het meisje ( of de jongen ) ingaat.

Citaat:

Lyx schreef:

Om te beginnen zijn er kale cijfers die een paar vooroordelen kunnen wegnemen. Op de Jordaanse universiteiten bijvoorbeeld was in 1998-99 de helft van de studenten die zich inschreven vrouw. Het percentage meisjes dat betawetenschappers studeert, is hoger dan in Nederland. Vrouwen zijn in het M-O uberhaupt veel beter vertegenwoordigd in de wetenschappelijke staf. Zo is in Turkije twintig procent van de hoogleraren vrouw- in Nederland is dat nog geen 6 procent. Algerije telt tweemaal zoveel vrouwen in de wetenschappelijke top dan Nederland.
Waarom we dat niet weten? Westerse feministen houden niet op te benadrukken dat in zulke landen meer vrouwen analfabeet zijn dan mannen. Dat is waar, en dit analfabetisme moet ook bestreden worden, maar het is de halve waarheid. Als je kijkt naar de armoede daar, als je weet dat voorzieningen geconcentreerd zijn in de grote steden en als je je realiseert dat het uitgestrekte platteland verstoken is van onderwijs en ontwikkeling, is het eigenlijk verbazingwekkend hoeveel meisjes onderwijs volgen.

Citaat:

Lyx schreef:

De moderne mens erkent dat er geen ware vrijheid en waardigheid kan zijn zonder economische rechten.
1400 jaar geleden gaf de Islam vrouwen het recht en welvaart van hun vader en te erven en een eigen bron van inkomsten te verkrijgen, indien zij dit wilden.

In een conservatief land als Pakistan is zelfs het staatshoofd enkele jaren geleden een vrouw geweest. Hetzelfde geldt voor Iran ( vice-president nu), Indonesie( Megawati), Bangladesh en Turkije. Heb jij al een vrouwelijke Amerikaanse of Nederlandse presidente gespot? Ik wacht er nog steeds op!

Citaat:

Lyx schreef:
-vrouwen zitten in bepaalde islaamse landen helemaal achter sluier
Ja, in een land als Saudi-Arabie.( zelfs dit is een vertekend beeld, aangzien een flink deel van de zakenmensen bijvoorbeeld vrouw is). Het verplicht stellen van sluiers gaat ook tegen de geest van de Islam in. Er is immers geen dwang in de godsdienst volgens de Koran.

Mujahid 11-05-2002 16:21

Citaat:

mitsj schreef:

-Vrouwen mogen niet in de hemel

tenminste , koran spreekt zich op dat punt een beetje tegen.
FF een uitleg :

The Muslim Paradise is decidedly a man's heaven,
despite the fact that Sura 9:72 promises to both believing men and women
"gardens under which rivers flow, to dwell therein, and beautiful mansions,
in gardens of everlasting bliss."
Sura 44:51-54 promises believers they will be rewarded in Paradise with houris (Arabic hur)
"with beautiful, big, and lustrous eyes." Such damsels are clearly the reward for
Jihad-fighting men. That they could also be rewards for burqa‘-wearing women is unthinkable.
Occasional proof-texts to the contrary notwithstanding, Mohammed's heaven is a
penile paradise. (It is a pity no reliable translation of the Qur’an exists in English; all
available English versions have been cleaned up and civilized by apologetic translators.)

Hahahahaha, wat ben jij zielig zeg.
Ik vraag me dan ook oprecht af van welke hate-site jij deze anti-islamitische propaganda vandaan hebt gehaald(al heb ik wel een licht vermoeden). Wat zou dit in btw in hemelsnaam met deze discussie te maken hebben ( verondersteld dat het waar zou zijn, wat overigens overduidelijk niet zo is) ? Het schijnt toch echt een obessie voor je te zijn, mitsj. Treurig voor jou, maar heerlijk voor mij om te zien dat je aan een identiteitscrisis lijdt.

Gatara 11-05-2002 16:54

Citaat:

Mujahid schreef:

In een conservatief land als Pakistan is zelfs het staatshoofd enkele jaren geleden een vrouw geweest. Hetzelfde geldt voor Iran ( vice-president nu), Indonesie( Megawati), Bangladesh en Turkije. Heb jij al een vrouwelijke Amerikaanse of Nederlandse presidente gespot? Ik wacht er nog steeds op!

LOL... dat viel mij ook inderdaad recent op. En die Eurotop bestaat ook alleen maar uit mannen.
Wanneer kent het westen eindelijk eens vrouwelijke leiders?
En om dan te gaan vergelijken... de SGP wilt vrouwen helemaal niet laten besturen. Da's pas achterlijk dan vergeleken met de islam :D

Ben het eens met Rhinus die zegt:

Ik vind dat als je moeilijk gaat doen over het ene geloof je dat ook over het andere gaat doen.

Heb kritiek op je eigen geloof, zou ik zeggen. En als je atheist bent, hou je mond :) Of stel je in ieder geval neutraal op en bekritiseer/benader alle geloven op een gelijkwaardige manier.

Citaat:

Het verplicht stellen van sluiers gaat ook tegen de geest van de Islam in. Er is immers geen dwang in de godsdienst volgens de Koran.

Dat zijn die wetten die ernaast zijn,.. hoe heten ze ook alweer... die ongeschreven wetten.
Maar ik begrijp nog steeds niet hoe die tot stand zijn gekomen. Zijn ze universeel? Of zijn ze per persoon/groepering verschillend?

Gatara
Ps.: we gaan nu wel erg off-topic...

mitsj 11-05-2002 17:25

Citaat:

Wat zou dit in btw in hemelsnaam met deze discussie te maken hebben
Het ging over de rechten van een vrouw in de islam.

Citaat:

Hahahahaha, wat ben jij zielig zeg.
dat ik dat heb weten te vinden ?

Citaat:

Het schijnt toch echt een obessie voor je te zijn, mitsj. Treurig voor jou, maar heerlijk voor mij om te zien dat je aan een identiteitscrisis lijdt.
het staat er toch jonge. en wat heeft dit nou godverd*mme te maken met identiteitscrisis ?

In de online qu'ran staat het ook :):
http://islam.org/mosque/arabicscript/10_59/44_46-55.htm

Dus wat is jouw probleem ?
Schaam je je ervoor ?

En zo zijn er nog wel een aantal fouten te vinden in de koran

Slither 11-05-2002 18:19

Goed, De Booij is uit LPF omdat 'ie geen politieke aspiraties had, maar alleen z'n vriend Fortuyn wilde helpen (bron: http://nu.nl)...

Op zo'n partij stemmen dus nu veel mensen ...

Rhinus 12-05-2002 03:17

Citaat:

Gatara schreef:
Ben het eens met Rhinus die zegt:

Heb kritiek op je eigen geloof, zou ik zeggen. En als je atheist bent, hou je mond :) Of stel je in ieder geval neutraal op en bekritiseer/benader alle geloven op een gelijkwaardige manier.
[/B]
Ik ben ook(?) atheist. En ik kijk krieties(?) tegen alle geloven. Maar ik respecteer ze (hoop ik) allemaal.

Mujahid 12-05-2002 14:21

Hahahahaha, wat een enorme zelfkastijding, mitsj.

Quote eens even de tekst waarin staat dat vrouwen niet de hemel zullen betreden en wel NU METEEN. Anders ben je niets anders dan een leugenaar ( was je sowieso al).

Internationalist 12-05-2002 14:34

Citaat:

Chimera schreef:

Tuurlijk. Als ik 50% van de stemmen zou krijgen zou nederland (althans: een gedeelte ;)) ook een groot probleem hebben. Maar dat is even onwaarschijnlijk. Grootste partij, okay, maar LPF zal NOOIT alleen meer dan 50% van de stemmen krijgen.

dat is zoalng er geen economische crisis, oorlog oid is idd uitgesloten of iig dermate onwaarschijnlijk dat het de kans om de Staatloterij en de Lotte in dezelfde week te winnen niet passeert...

mitsj 12-05-2002 15:04

Citaat:

Quote eens even de tekst waarin staat dat vrouwen niet de hemel zullen betreden en wel NU METEEN. Anders ben je niets anders dan een leugenaar ( was je sowieso al).
Wat een groffe opmerkingen voor iemand die iedereen zou moeten respecteren ( zelfs mij )

Ik redeneer alleen maar logisch , iets wat religieusen schijnen te verleren.

Verders staan er nog meer dan 50 tegestellingen in de koran dus je zal wel alleen geloven wat het beste voor jouw uitkomt.

(moet dit onderwerp niet naar f&l forum eigelijk gaan :) )

Internationalist 12-05-2002 15:06

*vind dat bijbel/koran/klokhuis gepraat beetje saai en offtopic :o :p*

Mujahid 12-05-2002 15:22

Citaat:

mitsj schreef:

Wat een groffe opmerkingen voor iemand die iedereen zou moeten respecteren ( zelfs mij )

Ik redeneer alleen maar logisch , iets wat religieusen schijnen te verleren.

Verders staan er nog meer dan 50 tegestellingen in de koran dus je zal wel alleen geloven wat het beste voor jouw uitkomt.

Je bevestig weer eens wat voor een leugenaar je bent. Zoals ik al dacht heb je je bewering niet kunnen ondersteunen met citaten uit de Koran, terwijl ik dat wel kan:

En de gelovigen, mannen en vrouwen , zijn vrienden van elkander. Zij sporen aan tot het goede en verbieden het kwade en houden het gebed en betalen de Zakaat en gehoorzamen Allah en Zijn boodschapper. Dezen zijn het, wie Allah barmhartigheid zal betonen. Voorzeker, Allah is Almachtig, Alwijs.

(Koran 9:71)

Allah heeft de gelovigen, mannen en vrouwen tuinen beloofd waar doorheen rivieren stromen, heerlijke woonplaatsen in tuinen der eeuwigheid. En het behagen van Allah is het grootste. Dit is de grootste zegepraal.

(Koran 9:72)

Die juist handelt, hetzij man of vrouw en een gelovige is, hun zullen Wij voorzeker een goed leven schenken; en gewis zullen Wij hen belonen naar hun beste werken.

(Koran 16:97)

Voorwaar, de Moslims en de Moslima's en de gelovige mannen en vrouwen , de gehoorzame mannen en vrouwen, de waarachtige mannen en vrouwen , de standvastige mannen en vrouwen , de mannen en de vrouwen die nederig zijn, de mannen en de vrouwen die aalmoezen geven, de mannen en de vrouwen die vasten, de mannen en de vrouwen die hun kuisheid bewaren, de mannen en de vrouwen die Allah vaak gedenken - voor zulken heeft Allah vergiffenis en een grote beloning bereid. ( Koran 33:35)

Internationalist 12-05-2002 15:28

Muja en ander figuur wiens naam met een M begint, wissel MSN adressen uit ofzow, maar verkracht deze topic niet want anders, anders.........

komt er een slotjuh en is da jullie schuld :p

Mujahid 12-05-2002 15:31

Citaat:

mitsj schreef:

Hoe kun jij nou de Koran bekritiseren, als je er nooit in gekeken hebt(net als jouw idool Pim Fortuyn) ? Voor de rest ben je vervelend en voeg je niks aan de discussie toe. Ik zal maar in het vervolg beter hier in deze topic niet ingaan op je verdere geblaat.

Mujahid 12-05-2002 15:33

Citaat:

Internationalist schreef:
Muja en ander figuur wiens naam met een M begint, wissel MSN adressen uit ofzow, maar verkracht deze topic niet want anders, anders.........

komt er een slotjuh en is da jullie schuld :p

Zie mijn posting hieronder. :p. Ik zal er verder ook niet op ingaan.

mitsj 12-05-2002 16:11

Citaat:

komt er een slotjuh en is da jullie schuld
wat jij wil

LisanneOUD 12-05-2002 16:16

Mensen moeten niet uit eerbetoon op LPF stemmen!!! Stem op een partij met ideeen waar je het mee eens bent, maar ga niet in een keer uit 'eerbetoon' op bijvoorbeeld LPF stemmen.... ik bedoel je zit er wel voor vier jaar aan vast hoor!!!

s p e a r i t t 12-05-2002 17:32

Ik zou zelf nooit uit eerbetoon op LPF stemmen, maar ik vind het eigenlijk helemaal niet verkeerd. Als sommige mensen de verkiezingen als een soort condoleanceregister zien en dus op LPF stemmen, is daar toch eigenlijk niets verkeerds mee: deze mensen zijn dan ook overtuigd van hun stem, ze willen graag op LPF stemmen, en ookal is dat uit eerbetoon, dan is dat toch nog steeds hun mening, hoe zij het willen zien: een politieke reden. daarvoor is nederland ook een democratie: om de mensen te laten stemmen op wie zij graag willen stemmen, om wat voor reden dan ook(het is toch opzich geen onzinnige reden?). Ik zou het zelf nooit doen, maar ik kan er wel begrip voor opbrengen.

s p e a r i t t 12-05-2002 17:54

nog even over van dat 50% van de stemmen:
ALS LPF zoveel stemmen krijgt, is dat nog niet eens zo erg, want LPF kan van de 150 zetels maar max. 49 zetels krijgen! LPF KAN eenvoudig dus niet met meer dan 50% in de tweede kamer komen(en dat is maybe maar goed ook, volgens mij zou het dan niet echt verantwoord meer zijn: want veel mensen onervaren).

Ce-El-Wan 12-05-2002 20:54

Ik hoop dat mensen verstandig zijn en niet uit meelij op LPF stemmen aangezien we nu te maken hebben met een stuurloze partij zonder fractieleden met enige relevante politieke ervaring (wat Pim Fortuyn zelf trouwens ook niet had...). Als LPF in de regering komt dan kan ik met enige zekerheid toch wel zeggen dat er binnen een half jaar tot een jaar weer herverkiezingen komen al zou het alleen maar zijn door interne conflicten in LPF zelf. Onbekwaamheid van LPF-leden zou ook vrij snel to moties van wantrouwen e.d. kunnen leiden die de regering ten val brengt.

GrtZ

Joepie 12-05-2002 23:16

Citaat:

just~me schreef:
Ik heb op het nieuws van veel mensen gehoord dat zij van plan zijn om als een soort eerbetoon en om hun respect te tonen op de LPF willen gaan stemmen.. ik vraag me echt af waarom deze mensen dat in godsnaam doen..??
Dat lijkt mij een volkomen overbodige vraag.
Maar waarschijnlijk weet je niet (of wil niet weten) wat zich in dit landje de afgelopen 40 jaar heeft afgespeeld.

Gedurende die tijd is er door een bepaald soort mensen en politici (nee, ik noem geen namen) alles aan gedaan om de Nederlandse burger op een bepaald gebied monddood te maken.
Hij mocht alleen maar slikken en zijn mond niet opendoen op straffe van een gang naar de rechter. Democratie noemden onze "bestuurders" dat.
Soms waren er wel mensen die deze terreur trotseerden maar deze werden "vakkundig" op ijs gezet
En toen was er opeens ene Pim Fortuyn die niet zo dom en laf was als zijn weinige voorgangers en die zich niet liet intimideren door een bepaald soort lieden.
Hij durfde wél zijn mond open te doen en velen in dit kleine landje hadden weer een klein beetje hoop op een echte democratie waarin de vrijheid van meningsuiting (als allerbelangrijkst recht van een mens) in ere hersteld zou worden.
Helaas hebben diezelfde "soort mensen" er voor gezorgd, dat deze meneer uiteindelijk óók monddood werd gemaakt.
Letterlijk ditmaal.

Het is te hopen dat zijn moed niet voor niets is geweest, dat de Nederlander weer een beetje respect voor zichzelf krijgt en doorgaat met het uitroeien van bepaalde anti-democratische krachten in dit land die ALLES bespreekbaar vonden, behalve zodra dit spreken inging tegen hun "ware geloof".

En ja. Ik stem a.s. woensdag op de LPF.
Ik wil immers kunnen zeggen wat ik denk en vind zoals dat hoort in een echte democratie.
Ook al wordt het (zoals sommigen denken) een puinhoop.
Erger dan de reeds bestaande puinhoop kan het immers niet worden. Toch ?

Gatara 13-05-2002 00:57

Citaat:

Joepie schreef:

Ik wil immers kunnen zeggen wat ik denk en vind zoals dat hoort in een echte democratie.
Ook al wordt het (zoals sommigen denken) een puinhoop.
Erger dan de reeds bestaande puinhoop kan het immers niet worden. Toch ?

Pim Fortuyn heeft 10 jaar lang gezegd en geschreven wat hij dacht in de Elsevier. Als het inderdaad zo was dat dat niet kon, was ie allang een keer de gevangenis in geflikkerd of waren zijn stukken niet gepubliceerd.

Zelf heb ik ook meerdere malen kritiek geuit op het huidige beleid zonder daar ooit voor in de gevangenis te belanden of een boete betaald moeten hebben.

Als je wilt weten waar echt geen democratie heerst, moet je maar eens gaan naar landen als Turkije en daar openlijk op straat een demo organiseren waarin je pleit voor erkenning van Koerden en hun opvattingen. Je zult er niet lang staan.
(in Turkije is Amnesty International niet voor niets een verboden organisatie overigens).

Natuurlijk kent elke democratie haar grenzen. En die grenzen zijn bij de wet vastgelegd. Om artikel 1 kun je niet heen. ALs je meent dat je wilt zeggen wat je denkt en dat zo veel meer belangrijk vindt, moet je maar in een staat gaan leven waar dat kan. Zolang hier in Nederland artikel 1 bestaat, kun en mag je bepaalde uitspraken niet doen.
Ik mag niet zeggen: "De smerige jood sjoemelt met het geld en beduvelt je waar je bij staat." (nu zeg ik het wel, maar je weet wel wat ik bedoel).
En ik mag ook niet zeggen: "Die idiote moslims moeten hun kankerhoofddoekjes afdoen."
En waarom mag je dat niet zeggen? Omdat je daar de ander mee schaadt. En vrijheid houdt op daar waar je de vrijheid van een ander ontneemt. Ook de vrijheid van meningsuiting.

Dat je kritiek hebt op het huidige asielbeleid... daar heb je al jaren wat over mogen zeggen. Ik heb genoeg kritiek moeten aanhoren van VVD'ers en zelfs Janmaat met zijn CD mocht het 1 en ander kwijt.

Nee, Joep,.. ga jij maar eerst een paar maanden leven in een land waar ECHT geen democratie is. Dan ben je blij dat je hier weer "die illegalen moeten oprotten" mag zeggen.

Gatara

Manus J. van Alles 13-05-2002 16:29

Idd.

twiety 14-05-2002 10:46

Waar het ook, en vooral, om ging was dat er over invloeden van allochtonen i.h.k.v. racisme niet eens statistieken verzameld/gepubliceerd mochten worden. Hoe kan je dan in godsnaam iets aan de problemen doen, als je niet eens mag onderbouwen dat er een probleem.
Ook het zeggen dat allochtonen Nederlands moesten leren werd ontvangen door de 'linkse kerk' als "Hoezo, is Turks niet goed genoeg dan?" Om problemen met allochtonen enigszins aan te mogen kaarten moest je van hen eerst een betoog van een halfuur houden over de voordelen van de komst van allochtonen. Gelukkig is deze nepdemocratie nu een halt toegeroepen.

Anne 14-05-2002 10:48

Citaat:

dystopia schreef:
in de zin van 'oh die vind ik lief'
Ik vind de Tom de Graaf wel lief :D :o maar ik ga niet op D66 stemmen :p

Joostje 14-05-2002 10:57

Citaat:

twiety schreef:
Waar het ook, en vooral, om ging was dat er over invloeden van allochtonen i.h.k.v. racisme niet eens statistieken verzameld/gepubliceerd mochten worden. Hoe kan je dan in godsnaam iets aan de problemen doen, als je niet eens mag onderbouwen dat er een probleem.
Ook het zeggen dat allochtonen Nederlands moesten leren werd ontvangen door de 'linkse kerk' als "Hoezo, is Turks niet goed genoeg dan?" Om problemen met allochtonen enigszins aan te mogen kaarten moest je van hen eerst een betoog van een halfuur houden over de voordelen van de komst van allochtonen. Gelukkig is deze nepdemocratie nu een halt toegeroepen.

ben ik het wel gedeeltelijk mee eens hoor ;). Alleen met de bewoordingen niet.

twiety 14-05-2002 10:59

Citaat:

s p e a r i t t schreef:
Ik zou zelf nooit uit eerbetoon op LPF stemmen, maar ik vind het eigenlijk helemaal niet verkeerd. Als sommige mensen de verkiezingen als een soort condoleanceregister zien en dus op LPF stemmen, is daar toch eigenlijk niets verkeerds mee: deze mensen zijn dan ook overtuigd van hun stem, ze willen graag op LPF stemmen, en ookal is dat uit eerbetoon, dan is dat toch nog steeds hun mening, hoe zij het willen zien: een politieke reden. daarvoor is nederland ook een democratie: om de mensen te laten stemmen op wie zij graag willen stemmen, om wat voor reden dan ook(het is toch opzich geen onzinnige reden?). Ik zou het zelf nooit doen, maar ik kan er wel begrip voor opbrengen.
Verkiezing zijn NOOIT slecht voor een democratie. De redenen waarom gestemd worden zijn NOOIT slechte redenen. De kiezer heeft altijd gelijk, al zijn veel gevestigde partijen het daar niet mee eens (vandaar dat we ook geen gekozen premier hebben). Het enige waar wel aan gedacht moet worden is verantwoordelijkheid voor je inwoners, vandaar dat de echte extreem-rechtse partijen (die allochtonen eruit willen hebben) geweerd moeten worden om op te kunnen stemmen.

Joostje 14-05-2002 11:07

Citaat:

twiety schreef:

Verkiezing zijn NOOIT slecht voor een democratie. De redenen waarom gestemd worden zijn NOOIT slechte redenen. De kiezer heeft altijd gelijk, al zijn veel gevestigde partijen het daar niet mee eens (vandaar dat we ook geen gekozen premier hebben). Het enige waar wel aan gedacht moet worden is verantwoordelijkheid voor je inwoners, vandaar dat de echte extreem-rechtse partijen (die allochtonen eruit willen hebben) geweerd moeten worden om op te kunnen stemmen.

1) een land is gebaat bij een rationele regering. die komt alleen tot stand als er op rationele gronden gestemd word.
2) vraag is alleen, wat is extreem rechts? Bedoel je daarmee partijen die discriminatie toestaan?

twiety 14-05-2002 11:59

Citaat:

Joostje schreef:

1) een land is gebaat bij een rationele regering. die komt alleen tot stand als er op rationele gronden gestemd word.

Niet waar, er kan irrationeel op een rationele partij gestemd worden. En dynamiek in de politiek brengen, is wat anders dan irrationaliteit.

2) vraag is alleen, wat is extreem rechts? Bedoel je daarmee partijen die discriminatie toestaan?
Lees eens: partijen die allochtonen het land uit willen hebben.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.