![]() |
Citaat:
Citaat:
|
"Allah is He Who Created seven firmaments and of the earth a similar number . Through the midst of them (all) descends His command: that ye may know that Allah has power over all things, and that Allah comprehends all things In (His) Knowledge. (The Noble Quran, 65:12)"
The Seven "Heavens" refers to the layers of our atmosphere. troposphere stratosphere ozone layer mesosphere thermosphere ionosphere exosphere The Seven "Earths" refer to the layers that literally make up the Earth crust lithosphere upper mantle astenoshpere lower mantle outer core inner core OR they could refer to the "7 Continents" (in the context that "al-ard" also means ground) North America South America Australia Asia Africa Antarctica Europe |
Re: Atheisme vs agnosticisme: welke is een betere houding om aan te nemen in het leve
"Bovenstaand artikel stond in het NRC van 29 mei 2004. Wat vind je ervan?"
Bullshit van de bovenste plank. Schrijver wist duidelijk niet wat een atheist is. Atheistme is het ontbreken van geloof in god(en). That's it! Niet alle atheisten zeggen "God bestaat niet!" Ze geloven er alleen niet in. Sommige van de reacties zijn helaas al even stom als het artikel... "Atheïsme maakt het leven makkelijker, nergens hoef je rekening mee te houden. Stel, ik wil jou vermoorden, dan doe ik dat gewoon, terwijl een agnost denkt:"Tsja misschien bestaat er wel een hel en wordt ik daarvoor gestraft." Zoals Einstein al zei..."If people are good only because they fear punishment, and hope for reward, then we are a sorry lot indeed. " Maar goed, zie dat dit alweer van 4 jaar geleden is. Nou ja, beter laat dan nooit! XD |
Re: Atheisme vs agnosticisme: welke is een betere houding om aan te nemen in het leve
Mja, je hebt gelijk, maar desondanks is het niet echt beleid om dermate oude topics te uppen tenzij er grote nieuwe ontwikkelingen zijn. Verder is de man hoogleraar godsdienstwetenschappen, vrijwel op voorhand uitgesloten dat die iets te melden heeft. Verder vielen veel reacties nog in het tijdperk waarin figuren als Realmoslim nog op dit forum waren. Die kenmerkten zich nu niet bepaald door ruimdenkendheid of hoog intellectueel niveau.
|
Mensen die Einstein in het Engels citeren hebben ook zelden iets te melden.
Toch een reactie op het artikel: Drees maakt volgens mij de fout atheïsme als een ideologie te zien, terwijl het gewoon het neutrale uitgangspunt is waar iedereen mee begint. Je wordt geboren zonder geloof. Dat maakt het ook raar om jezelf atheïst te noemen; waarom zou je een deel van je identiteit laten bepalen door het feit dat anderen in goden geloven? Ik noem mezelf geen akabouterist, dus waarom wel atheïst? Nu ja. |
Wtf trouwens, 105 replies en 106 views.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59. |