Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Welke film heb je het laatst gezien, en wat vond je ervan?[deel 7] (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=933765)

Missy Muffett 28-08-2004 21:30

In de bioscoop: Harry Potter 3

Thuis: 13 going on 30 (gewoon een grappige film vond ik) en Godsend (die was toch wel spannend,...alleen een beetje een verwarrend einde)

Mushu 28-08-2004 23:14

Vanavond: 8 femmes.
Fantastische franse film met geweldige actrices en een geweldig verhaal.

Nijn* 29-08-2004 00:00

Philadelphia; erg mooie film, met Tom Hanks in de hoofdrol.. Mooi gemaakt.. :)

Cosa_nostra 29-08-2004 04:18

men behind the sun.
een van de ziekste film ooit.
gaat over hoe de japanners de chinezen martelde. en het werd allemaal goed in beeld gebracht. hoe ze een autopsie doen op een levend iemand. en als een man bij ratten wordt gegooid en die hem dan met ze 400 tegelijk aanvallen (n) (n). en dat waren dan nog de minst erge scenes.

Ghost 29-08-2004 04:22

Beyond the Poseiden Adventure
kutfilm, khad 'm ook niet afgekeken..

the tourist 29-08-2004 09:01

School of rock. Grappig, maar meer niet.

BCR 29-08-2004 09:33

The Full Monty. Ik vind m erg leuk (y)

ConcordDawn 29-08-2004 09:48

lock, stock and two smoking barrels.
geweldige film :D (y)

Sithan 29-08-2004 10:15

The Village...briljante film :cool: (y)

OceanEye 29-08-2004 11:38

Mean Girls...grappig maar verder beetje flauw

YPrue 29-08-2004 11:44

'Anne Frank - The whole story' (2e deel): Ik vond dit deel beter dan het eerste deel. Ben Kingsley bleef echt geweldig, en de laatste scenes op het eind waar hij in voorkwam, waren echt indrukwekkend. Hannah Taylor Gordon speelde Anne nog steeds goed. De concentratiekamp-scenes hadden van mij nog wat realistischer gemogen.
Conclusie: een goede film, maar het komt toch niet aan het niveau van Schindler's List.

Nanaki 29-08-2004 22:07

Happiness - niet mijn ding :/

Anneka 29-08-2004 22:10

someone like you, net op yorin, was ok niet echt bijzonder.

battlestar 29-08-2004 22:33

dangerous lives of altar boys

blijft leuk :)

Rioto 29-08-2004 23:52

may - kicke

Dinalfos 30-08-2004 01:02

De Dominee

Niet onaardig. De sfeer is goed getroffen en het acteerwerk, ondanks een enkele zeer matige bijrol, over het algemeen van een redelijk niveau. Wel vond ik het script wat ongebalanceerd, met de nogal in stijl verschillende eerste(dramatische opbouw)en tweede(grimmigere onderwereldperikelen)helft. Dat had best fraai kunnen uitpakken maar, hier deed het een beetje geforceerd en onnatuurlijk aan. De ontwikkeling van Bruinsma's personage stopte veel te abrupt, om vervolgens plaats te maken voor het harde gangstertype zoals hij werd neergezet in de media. Ook merkte ik dat ik helemaal niets voelde toen
Spoiler
en de slotscene was eveneens voor verbetering vatbaar. Het kan aan mij liggen natuurlijk, maar dat gevoel heb ik niet.

Desalniettemin is De Dominee een boeiende schets van Bruinsma's dubieuze carriere geworden. Gewelddadig, kil en sfeervol waar het nodig is en precies wat je verwacht van een film als deze. Maar het blijft jammer van die onbalans.

Cheops 30-08-2004 01:12

The Gods Must Be Crazy

zeer leuke film (y)

lovetear 30-08-2004 07:32

American psycho: ik had hem een keer eerder gezien, maar nu realiseerde ik me eigenlijk pas hoe geweldig die film in elkaar zit en wat het eigenlijk allemaal inhoud.

O brother where art thou?: geweldig :D .

D 30-08-2004 09:51

Hero; goede film naar mijn mening. :)

my iron lung 30-08-2004 10:11

de zaak alzheimer
wel oké, jan decleir redt heel de film (y)

Pebbles 30-08-2004 11:08

Mona Lisa Smile, leuke film :)

Hero_Zero 30-08-2004 11:28

American Splendor, leuke film maar ik heb geen zin om te onderbouwen waarom.

CrazyMoon 30-08-2004 13:17

Van Helsing op dvd, erg gave film!!!

Milk 30-08-2004 13:24

Citaat:

CrazyMoon schreef op 30-08-2004 @ 14:17 :
Van Helsing op dvd, erg gave film!!!
:|

aniki 30-08-2004 13:45

rushmore gisteravond op tv.
Wel aardig.

Nijn* 30-08-2004 17:28

Citaat:

lovetear schreef op 30-08-2004 @ 08:32 :

Whaha, die's toch met George Clooney? Die's echt té leuk :D

Pebbles 30-08-2004 17:33

Citaat:

laatst gehuurd, echt ontzettend leuk :cool: (y)
vanavond ga ik hem weer kijken :cool:

Pinksterhaas 30-08-2004 19:06

Citaat:

Cheops schreef op 30-08-2004 @ 02:12 :
The Gods Must Be Crazy

zeer leuke film (y)

Dat is ook de laatste film die ik gezien heb. (y)

WolterB 30-08-2004 22:49

The Little Mermaid

Voor t eerst de Engelstalige versie en dat is stukken mooier, maar t blijft gewoon een prachtfilm :bloos:

CrazyMoon 31-08-2004 12:12

Citaat:

Milk schreef op 30-08-2004 @ 14:24 :
:|
vond jij em niet leuk? :)

Milk 31-08-2004 12:13

Citaat:

CrazyMoon schreef op 31-08-2004 @ 13:12 :
vond jij em niet leuk? :)
Ik vond em koppijn opleverend vergezocht slecht. Achteraf hadden we er wel nog lol om, toen we hem finaal de grond in boorden.

Briseïs 31-08-2004 12:16

Along Came Polly.

Deze film heeft me tot een verbijsterend inzicht gebracht: ik heb een hekel aan Ben Stiller.

battlestar 31-08-2004 22:13

kramer vs. kramer

erg mooi nog steeds.

Nanaki 31-08-2004 22:19

Citaat:

Dat nr uit die film is tof :)

Sithan 31-08-2004 22:27

The village voor de 3e keer :bloos:

Ketjing 31-08-2004 22:32

Memento;

2 woorden:
vaag, fantastisch

cyc 31-08-2004 23:15

Citaat:

aniki schreef op 30-08-2004 @ 14:45 :
rushmore gisteravond op tv.
Wel aardig.

-Were you in the shit?
-Yeah, I was in the shit.

(y)

Eternal sunshine of the spotless mind

Prachtig

Dmnq 31-08-2004 23:38

Beetlejuice.

Anonymous John 01-09-2004 03:39

Dogville. Verontrustend goed. Vond het alleen jammer dat de film Amerika probeert aan te vallen met een universeel thema.

lovetear 01-09-2004 07:42

Citaat:

Nanaki schreef op 31-08-2004 @ 23:19 :
Dat nr uit die film is tof :)
Inderdaad, en dat iedereen er dan zo'n fan van is en helemaal uit zijn dak gaat op dat slome countrynummer :D .

Mijn laatste film is irreversible: Blijft een geniale film, mensen moeten echt door die schokkende scenes heen kijken, want hij is zoveel meer dan dat.

cyc 01-09-2004 18:03

The Cat Returns (Neko no Ongaeshi)

kawai! ^_^

Envy 01-09-2004 20:10

se7en.
vond em wel gaaf.

Dinalfos 01-09-2004 20:43

Citaat:

lovetear schreef op 01-09-2004 @ 08:42 :
Inderdaad, en dat iedereen er dan zo'n fan van is en helemaal uit zijn dak gaat op dat slome countrynummer :D .

Mijn laatste film is irreversible: Blijft een geniale film, mensen moeten echt door die schokkende scenes heen kijken, want hij is zoveel meer dan dat.

Ik vond irreversible juist een dodelijk saaie film met een fantasieloos gefilmde
Spoiler
en oppervlakkige, irritante karakters. Het enige goede dat ik kan bedenken aan die film is de
Spoiler
.

Wat had irreversible (jou) zoal te bieden dan? Ik zie het namelijk echt niet. Ja, of het moet de schaamteloze homofobie en het tenenkrommende en onnodig pretentieuze camerawerk zijn. Of misschien de Mementostructuur? Mja, die werkte mij hier alleen maar op de zenuwen.

Rioto 01-09-2004 21:26

Citaat:

Milk schreef op 31-08-2004 @ 13:13 :
Ik vond em koppijn opleverend vergezocht slecht. Achteraf hadden we er wel nog lol om, toen we hem finaal de grond in boorden.
stoer.

Milk 01-09-2004 21:45

Citaat:

Maypole schreef op 01-09-2004 @ 22:26 :
stoer.
Dat beweer ik niet. Maar achteraf hadden we er pas lol om, beetje laat vind ik.

lovetear 01-09-2004 21:50

Citaat:

Dinalfos schreef op 01-09-2004 @ 21:43 :
Wat had irreversible (jou) zoal te bieden dan?
- emotioneel verhaal dat je aan het denken zet(er zijn geen misdaden, alleen maar daden is geen alledaagse boodschap vind ik)
- acteerprestaties van niveau
Spoiler
. Daarnaast wordt er ondanks dat er niet veel achtergrondinfo over de acteurs is gegeven toch duidelijk wat voor personen het zijn, dat kun je oppervlakkig noemen, maar ik noem dat eerder een goede prestatie van de acteurs, ik leefde wel met ze mee.
- camerawerk vond ik niet onnodig pretentieus, het camerawerk vertelde eigenlijk hetzelfde verhaal als de geestdrift van de acteurs, als zij zwaar in de problemen zaten was het camerawerk onoverzichtelijk en chaotisch, en bij de stukken waarin geen vuiltje aan de lucht is zijn lange, rustige en overzichtelijke camerawerk, dat vind ik vrij goed gedaan, maakt de film veel indringender vind ik.
- de mementostructuur vond ik goed uitgewerkt, misschien een extra pluspuntje, maar niet de reden waarom ik het zo'n geweldige film vind.
Spoiler

-
Spoiler

Van homofobische propaganda is niet echt sprake vind ik,
Spoiler

Dat zijn allemaal dingen die de film mij te bieden hadden.

Luna 01-09-2004 22:39

fear and loathing in las vegas. voor de 2e keer maar ik kon me van de eerste keer weinig herinneren.
echt een veeeeeette film, ik heb echt zoo gelachen en johnny depp is :cool:

Briseïs 01-09-2004 22:52

chocolat, omdat ik vandaag eindelijk de dvd op de kop heb getikt. ja leuk natuurlijk.

Dinalfos 02-09-2004 00:00

Citaat:

lovetear schreef

emotioneel verhaal dat je aan het denken zet(er zijn geen misdaden, alleen maar daden is geen alledaagse boodschap vind ik)
Ik vond dat juist erg simplistisch. Zeker nadat ik zoveel mensen had gehoord over de verborgen complexiteit van deze film. Ik had echt zoiets van "waar blijft de complexiteit"? We moesten sympathiseren met(of ons op zijn minst laten intrigeren door)de karakters en hun belevenissen, maar ondertussen wel pikken dat Noé zijn moraal Stone-stijl aan ons opdrong.

Citaat:

- acteerprestaties van niveau
Spoiler
. Daarnaast wordt er ondanks dat er niet veel achtergrondinfo over de acteurs is gegeven toch duidelijk wat voor personen het zijn, dat kun je oppervlakkig noemen, maar ik noem dat eerder een goede prestatie van de acteurs, ik leefde wel met ze mee.
Ik vond dat het acteerwerk, met name van Cassel, niet veel verder reikte dan de oppervlakte. Oftewel een hoop masculien geschreeuw(dat later in de film dan zogenaamd moet afzakken om weer te geven welke gemakzuchtige karakterboog Cassel had ondergaan) en grote gebaren. Dat werd later wel iets beter, maar hij kon mij toch nergens overtuigen. En Monica Beluci, tja, die weet wel hoe ze
Spoiler
. Maar het script is te mager om haar karakter een beetje een geraamte te geven. Dat leidt er toe dat de film zich moet beroepen op het shockerende effect van "een" vrouw die door "een" enge man wordt verkracht. Dat vinden we natuurlijk allemaal vreselijk, maar de shock kwam bij mij dus niet voort uit medeleven en zorgen voor haar personage. Ook niet achteraf.

Het deed me wel iets, maar niet op een dieper niveau. Zoals een wilde vreemde vrouw die wordt verkracht in plaats van bijvoorbeeld een hele goede vriendin of nog closer. Dat is het nadeel van een(in mijn ogen) zwak script(en met script bedoel ik niet de dialogen, want die waren grotendeels geimproviseerd, wat soms duidelijk te merken was), niet afdoende acteerprestaties en de Mementostructuur in combo. De structuur brengt het risico met zich mee dat als het script niet goed genoeg is dan zullen de gebeurtenissen in het begin(het einde dus)je achteraf(na afloop van de film of geleidelijk aan door de film heen) ook niet dusdanig bewegen dat er een terugwerkende kracht van uit gaat. Dat had ik met Memento wel en met Irreversible absoluut niet.

Citaat:

- camerawerk vond ik niet onnodig pretentieus, het camerawerk vertelde eigenlijk hetzelfde verhaal als de geestdrift van de acteurs, als zij zwaar in de problemen zaten was het camerawerk onoverzichtelijk en chaotisch, en bij de stukken waarin geen vuiltje aan de lucht is zijn lange, rustige en overzichtelijke camerawerk, dat vind ik vrij goed gedaan, maakt de film veel indringender vind ik.
Ja, ik denk ook dat het camerawerk de state of mind van de acteurs reflecteerde, maar ik zie niet in hoe dat de film diepgang geeft. Dat soort methodes worden als sinds het begin gehanteerd, zij het natuurlijk net even iets minder gestileerd en extreem dan door Noé. Ik vind het dan ook niets toevoegen.

Maar goed, dit standpunt kan ook komen doordat ik teveel verwachte op intellectueel-cinematisch gebied, zoals ik in het bovenstaande stukje al zei. :)

Citaat:

- de mementostructuur vond ik goed uitgewerkt, misschien een extra pluspuntje, maar niet de reden waarom ik het zo'n geweldige film vind.
Spoiler

Okay.

Citaat:

-
Spoiler

De details kan ik me niet herinneren, eigenlijk. Je bedoelt dat
Spoiler
Mja, die boodschap is mij dan kennelijk ontschoten. Maar het zou voor mij denk ik niet genoeg zijn om de film te redden. Dat had de plotoutlining moeten doen.

Citaat:

]Van homofobische propaganda is niet echt sprake vind ik,
Spoiler

Mja, maar Gaspar Noé staat bekend als vrij conservatief, en zeker met zijn andere nogal abusief ingestelde filmI Stand Alone in het achterhoofd is dat niet zo gek. En Vincent Cassel kwam op mij ook niet echt over als open minded in de interviews die ik van hem gezien heb. Ik vond het eigenlijk maar een naar mannetje. Misschien dat dit mijn mening over de film behoorlijk heeft aangescherpt.

Trouwens, Noé geeft zelf eerlijk toe de film(s) alleen gemaakt te hebben om te provoceren. Daarbij gebruik makende van veel visuele truukjes en geluiden die het verhaal in geen enkel opzicht stuwen of ondersteunen. Dat werkt voor sommige regisseurs goed, maar die hebben dan ten minste nog een beetje cinematisch talent. En daar kan ik Noe persoonlijk niet echt op betrappen, hoewel I stand alone nog wel iets te bieden had.

Anonymous John 02-09-2004 04:37

The Girl Next Door. Verhaallijn werdt rommelig in de tweede helft, maar alles bij elkaar geteld een van de betere recente teen komedies.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.