![]() |
Citaat:
Het heeft volgens mij veel meer zin om ze goed voor te lichten over wat er kan gebeuren en wat de consequenties kunnen zijn. En daar kun je wat mij betreft best mee beginnen in groep acht van de basisschool. De meeste komen in de eerste of in de tweede met al dit soort dingen in aanraking en als ze dan al goed weten wat de gevolgen ervan kunnen zijn dan zullen ze er al een stuk minder snel mee beginnen. Doen ze het dan toch dan ga ik er vanuit dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Weten ze dat niet dan zijn ze gewoon dom en kunnen ze het wat mij betreft lekker uitzoeken. |
Citaat:
Wat mij betreft mogen kinderen daar zo lang mogelijk van genieten, moeten ze zich op hun 8e al gaan druk maken over make-up? Ik ben bij het jeugdwerk en zie kinderen van 10 zich gek maken over of ze de juiste string dragen en hun oksels wel geschoren hebben. Waar zijn we dan mee bezig? minivolwassentjes te kweken? Alsof we die niet al teveel hebben. Maar Wammus: vanwege die tendens is het idd interessant om er al op de lagere mee te beginnen. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als er voorgelicht word om het voorlichten, om de kinderen er meer van te laten begrijpen, dan is er niets mis. Maar begint de voorlichting vroeger omdat kinderen vroeger aan drugs beginnen en omdat de voorlichting eerder moet beginnen om nog hetzelfde effect te hebben, dan is er wel iets mis. zei ik dat nou goed en begrijpelijk, of...? |
ik dronk ook toen ik zo oud was als jij, maar niet op schoolfeesten, daar gaven e dat niet eens.
ga naar een kinderdisco ofzo! (y) :p |
Citaat:
Artikel 20 1. Het is verboden bedrijfsmatig of anders dan om niet alcoholhoudende drank te verstrekken aan een persoon van wie niet is vastgesteld dat deze de leeftijd van 16 jaar heeft bereikt. Onder verstrekken als bedoeld in de eerste volzin wordt eveneens begrepen het verstrekken van alcoholhoudende drank aan een persoon van wie is vastgesteld dat deze de leeftijd van 16 jaar heeft bereikt, welke drank echter kennelijk bestemd is voor een persoon van wie niet is vastgesteld dat deze de leeftijd van 16 jaar heeft bereikt. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Van mij mag jij best drinken, als je ouders er maar bij zijn...
Je gaat toch ook niet autorijden op je 15de? Je gaat toch ook niet scooteren op je 13de? Er zijn regels, iedereen moet zich eraan houden, waarom jij niet? |
pfft geen alcohol voor minderjarigen, kan uit de hand lopen als er geen ouders bij zijn. :nono: Ik heb ook nooit gedronken voor mijn 16e :D
|
ik ben nu 15 en drink ook gewoon alcohol.. en rook ook af en toe.. maar das alleen op feestje en ask me flink ... voel. ik vind dat je wel mag drinken maar dan wel onder toezicht van een oudere.. mijn vrienden zijn 17 en heel verantwoordelijk.. ze geven om me en letten op me.. ook let ik zelf op dak niet te ver ga.. kben wel 1 keer te ver gegaan en toen lagk kotsend in de bosjes.. neem van mij aan dat dat geen pretje is.. toen was ik 14 dus alweer tijdje terug... mja.. alcohol ken veel schade aanrichten dus als jet gebruikt pas er wel mee op...
xxx |
Citaat:
en natuurlijk gewoon de hele tijd uitlachen :) |
1e
zie ik dat iedereen braaf invulde dat ut officeel voor 16 jr en ouder is ag kom op, alsof men hiero niet zelf dron onder 16. ik dronk op die leeftijd heel soms, maar gewoon thuis, wijn enzow, ik vind dat nie mag in kroeg enzow, want das gewoon verboden, maar verder moet je niet moeilijk over doen. wet verbied het maar ouders blijven baas. tenminste, dat denkt iedereen, maar ouders zijn dan ook strafbaar. ag boeie, who cares. er is ook een verschil tussen een bonbon of toetje of pannekoek met drank en je volgieten met wiskey |
op mijn 13e begon ik af en toe te drinken, en op mn 14 bijna elk weekend, maar als ik nu 14 jarige meisjes in de stad zie die dronken zijn vind ik het maar een triest gezicht :)
|
Citaat:
|
ik mocht ook twee keer niet op schoolfeest komen omdat ik consumptiebonnen had vervalst en me helemaal lam gezopen :)
maar tuurlijk mogen ze op een schoolfeest geen alcohol schenken aan personen <16.. Alhoewel ze het bij ons zo deden dat je vanaf de 3de klas 2 alc consumptiebonnen kreeg.. |
Citaat:
ben jij serieus 17 enzow? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Van mij wel maar als ik kinderen krijg mogen ze pas op hun 15/16e zuipen. Breezers mogen ze hun hele leven niet zuipen ik wil wel normale kinderen. Fuck breezers.
|
nee op je 13/14e moet je ranja drinken en geen alcohol
en bezopen trutjes van die leeftijd verdienen een nekschot. en die ouders die t toestaan ook |
Citaat:
kinderen worden steeds jonger 'volwassen' of beter gezegd, ze doen graag stoere dingen zoals drinken en roken en voelen zich dan heel oud en wijs terwijl ze net 14 zijn ofzo :rolleyes: best zorgwekkend als je het mij vraagt (n) |
Citaat:
|
Citaat:
en dat is idd heeel zorgwekkend dat ze steeds jonger volwassen worden, ik merk het zaterdagavond onder t cafe hangen ook, dan zijn er meisjes van net 14 die helemaal stoned en bezopen over straat lopen en tot half 3 uitmogen van mams en paps en veral piercings hebben, ik moest daar niet eens aan denken toen ik 14 was... |
ah joh, niet zo overdrijven...ik leef ook nog
|
mijn ouders houden echt van me.. ik mag thuis drinken en ik krijg geen tijd mee als ik uitga. ze willen alleen niet dat ik alleen thuis kom. en als ik kots moet ik het zelf opruimen. van mijn ouders mag ik zelf beslissingen nemen omdat ze zeggen dat ik het anders toch stiekem ga doen omdat veel van mijn vrienden ook gewoon stiekem uitgaan enzo. daarom heeft ze liever dat ik eerlijk ben en dat ze weet waar ik ben dan dat ik dingen verzwijg en stiekem ga doen. ze laat me zelf volwassen worden.
|
Citaat:
Je mag pas drinken vanaf je 16e. Ben jij 16? Nee he? Dus mag je niet drinken. Klaar. Kanker nu maar weer op. |
Al is het natuurlijk wel gaaf als dronken kinderen ernstig stomme acties uithalen, of nog beter, onder een auto komen ofzo. Vanuit dat oogpunt gezien support ik het helemaal.
|
ik vraag me ineens ontzettend af op welke leeftijd al die 16-plussers die hier posten voor het eerst dronken waren.
ik bedoel jullie doen wel heel heilig over die 16+ regel maar ik vraag me af hoeveel van jullie die zelf overtreden hebben *overigens; niet dat ik het er zelf mee eens ben dat 13jarige elke weekend dronken thuiskomen |
Citaat:
|
mja je hebt wel gelijk ofzo. Maar als je het van buitenaf bekijkt dan ziet het er echt aso uit.
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu mag ik bijna alles, ik krijg ook geen uur om thuis te komen ofzo. Ik ga wel meestal met oudere vrienden/vriendinnen mee die m'n ouders meestal ook wel kennen. Vooral m'n vader kent ze goed, ik heb echt een coole vader :d hij heeft een café en kent dus keiveel mensen, ook van mijn leeftijd of iets ouder. Dus m'n ouders maken er geen problemen van :). Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
waarom drink je btw niet? |
haha, wat een topic :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
nja daar kan ik me iets bij voorstellen maarja dan nog vind ik dat als mensen eerst zelf ook zo waren ze niet zo moeten zeuren :nono: ik bedoel ik erger me ook wel es aan de traagheid van bejaarden, maar ook ik weet over 60 jaar weinig verschil tussen een muntje van 10 en 20 eurocent :D , om even een (redelijk kromme) vergelijking te maken |
ja is ook zo, maar het is wel waar. Ik heb ook als 13/14 jarige zat rond gezwalkt over straat en als ik die mensen nu zo zie dan denk ik van: gvd waar zijn hun mee bezig
|
^hehe ik vind het wel grappig
|
Citaat:
|
ik vond dat het niks toevoegde aan de rest van mijn drugsgebruik
|
Citaat:
|
ik vond het een aardig goeie reden. Alleen ik kreeg wel veel commentaar uit de omgeving, die vonden juist dat het andersom moest zijn
|
Citaat:
nee ff serieus, ik zuip niet omdat ik een hekel heb aan de meeste bezopen mensen en ik niet zo wil zijn. en omdat ik ook lol kan hebben zonder alcohol. |
Citaat:
|
Citaat:
:nono: Kanker is niet om mee te schelden maar om dood aan te gaan, vraag maar aan mn oma. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41. |