![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
You're very welcome :)
|
hallo, ik heb even een vraagje. De laatste tijd eet ik veel minder, sport ongeveer elke dag een uur en drink veel water..maar ik val niets af:S ik weet wel dat ik met het warme weer vocht vasthou, maar dit kan toch nooit zo veel schelen??
iemand een verklaring waarom er geen gewicht afgaat wat wel zou moeten lijkt me..? |
Dat hangt er vanaf hoeveel "veel minder" is. Als je echt heul weinig eet, gaat je lichaam op de spaarstand en slaat het dus alle energie op die je binnenkrijgt.
|
Citaat:
Maar ik ken het ook, 30km per dag fietsen, 3x per week atletiek, ongeveer 1100 kcal per dag en toch amper afvallen :P |
Je zou idd denken dat je af zou vallen als je minder zou eten, maar als het veel te weinig wordt, schiet je ook niet veel op.
Ik eet zelf ook niet bepaald veel (max 1200kcal per dag) en sport veel, maar ik heb wel om de 2 a 3 uur een eetmoment en eet gevarieerd en nog wel de goede vetten (denk aan pindakaas, 20+ en 30+ kaas enz) en ik denk dat ik hierdoor af blíjf vallen. Als je echt 800kcal per dag zou eten en maar 3 eetmomenten per dag zou hebben, dan lijkt heb me logisch dat je lichaam niet optimaal verbrandt. Je moet je lichaam regelmatig energie toe blijven dienen. |
1200 kcal is erg weinig! Maar haal je dat echt als je wel pindakaas eet? (dat is al gauw 100 kcal per boterham!)
Per dag moet je eigenlijk 6 eetmomenten hebben, zonder je aantal kcal te verhogen. |
ik denk als ik dit zo hoor dat ik inderdaad te weinig eet..maar een aantal jaar terug heeft dit bij mij super gewerkt.
Ik zal hieronder opnoemen wat ik tegenwoordig eet: - ontbijt 2 plakjes ontbijtkoek (rond 7uur) - rond 10 uur zo'n pakje droge crackers/sultana -12 uur 1 boterham met beleg en weer zo'n pakje crackers -rond 4/5uur koekje/sultana oid -rond 6 uur avondeten normale portie en heel soms nog rond 8/9uur maar laatste tijd niet meer. is dit echt té weinig of kan het ermee door? sport ongeveer uurtje per dag (crosstrainen, situps etc) |
Dat is véél en véél te weinig.
|
Citaat:
Ik had eerder 5 eetmomenten (ontbijt, 10uur, lunch, 3uur, avondeten) maar nu met vakantie 4 (10uur, lunch, 3uur, avondeten) ik weet dat max 1200kcal erg weinig is, maar zo kan ik het wel volhouden in mn hoofd (hoger voelt aan als 'teveel' en 'aankomen') dus doe ik het maar zo. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mij lijkt als je zes keer per dag iets eet, dat je zowat constant aan het eten bent. |
Het lijkt ook wat weinig oke, maar wat moet er nog meer bij dan? Ontbijt gaat er bij mij om 7uur niet fatsoenlijk in, veel te vroeg. En ik heb de rest van de dag niet echt honger, pas rond het avondeten..en ik wil nog wel s de neiging hebben tot het eten van chocola..dus dat zijn ook weer extra calorieën he :P
|
Niet miepen over dat ontbijt, gewoon eten. Wennen, klaar. Niet zeggen dat dat niet zo is, ik heb 't zelfde gehad, boel mensen die ik ken ook en we eten nu allemaal ontbijt. Klaar.
Geen honger? Gewenning. Je moet niet eten met gevoel, maar met verstand. |
Citaat:
Zes keer vind ik ook nogal vaak. Maar om de 2 a 3 uur een eetmoment is gewoon echt goed voor je stofwisseling omdat ie telkens weer wordt aangezet tot verbranden en zo verbrand je je eten dus optimaal. |
Citaat:
|
Citaat:
En ontbijten moet gewoon. Dat helpt je stofwisseling op gang. Als je niet ontbijt, draait je lichaam op een laag pitje en gaat je eerste maaltijd daarna al bijna volledig naar de reserves. |
Citaat:
mijn dag: 0615 opstaan 0630 eetmoment 1000 eetmoment 1230 eetmoment 1500 eetmoment 1700 eetmoment 2030 eetmoment 0000 slapen |
Citaat:
Met die 4 eetmomenten ben ik veel afgevallen dus geen reden om het gaan te veranderen denk ik dan toch? (zodra school weer begint heb ik er om half8 een eetmoment bij, dus dan 5 eetmomenten op een dag, calorien blijven dan overigens wel gelijk) |
Citaat:
|
Met deze warmte heb ik echt totaal geen trek in eten. Ik eet net zo makkelijk niet, en pas echt als ik begin met eten heb ik trek. Wat zijn nou echt lekkere dingen voor met deze warmte?
|
IJsjes :p Ik heb ook geen trek in eten, voer verder ook niks uit dus ik vind het ook niet zo erg om nu weinig te eten. Komt vanzelf wel weer goed als het wat koeler wordt.
Verder zou je wat lichte dingen kunnen proberen als je toch iets wilt eten, salade, crackers, zoiets. |
Citaat:
Op zich, als je afvalt is er inderdaad weinig reden tot veranderen, toch is 6 eetmomenten voor je stofwisseling optimaal. Wil je een optimale stofwisseling of ben je tevreden met wat je nu doet? Het blijft een ieder-voor-zich-kwestie ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een avondmaaltijd van 300kcal lijkt me toch genoeg? |
Nee, minimaal rond de 500 is in principe normaal.
|
Pff nou ik heb bij 300 al een vol gevoel :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het enige wat ik weet, is dat ik alles bij elkaar zo'n 300 gram avondeten eet (normaal gesproken dan). ~ Vegetarische burger (100 gram). ~ (Volkoren)pasta (70 gram). ~ Groente (80 gram). Meestal dan nog een waterijsje toe... Maar als ik dat gegeten heb, zit ik ook echt vol. |
Citaat:
Lijkt me niet meer dan logisch toch. |
Citaat:
|
Citaat:
Voorbeeldje: 100gr magere kwark vult aardig, 25 gram havermout niet. Dat terwijl in 25 gram havermout al bijna 2x zoveel caloriën zitten als in 100gr magere kwark. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Jawel, het is te weinig, 50 gram pasta is niet genoeg. Maar dat weet je best.
|
ik bedoelde meer de producten...
(tis 60gr (ongekookt) trouwens dat scheelt nogal ;) ) |
Dat scheelt 35 kcal op een bordje pasta. :p Fact is nou een keer dat je een bepaald aantal kcal binnen moet krijgen en dat 300 kcal voor avondeten in principe te weinig is. Maar dit soort dingen weet je allemaal wel en voor die discussie is dit topic ook niet zo geschikt.
Overigens wil ik in het algemeen nog even benadrukken dat dit topic óók niet geschikt is om al te veel door te gaan op (eetpatronen van) mensen met een eetstoornis. |
Citaat:
volkorenpasta 70gr -> 200 kcal groente 80gr -> 20 tot 30 kcal waterijsje 135gr -> 100 kcal Net onder de 500 kcal dus :) Overigens is 80 gram groente véél te weinig. Het is erg gezond en er zit vrijwel niets in aan caloriën. Daar kun je dus wat nuttigs mee :) Ga daar eens op 200 gram zitten en laat dat ijs weg. (Mocht je een gezonde verandering willen :P) |
Milan, je hebt droge pasta gerekend, als ze op 300 gram avondeten uitkomt zal het ws. gaan om gekookte pasta? Iig, ga er maar niet teveel op door, daar is psych beter geschikt voor, daar loopt al een topic over eetstoornissen.
|
Citaat:
Citaat:
kipfilet 125 gr -> 190 kcal (mits je een hele kipfilet eet) kalkoen 125 gr -> 100 kcal Je eet dus tussen de 150 en 240 kcal in je avondmaaltijd. Ik heb een dusdanig extreem lage stofwisseling, dat dietisten er van schrokken en mij direct naar het ziekenhuis doorverwezen ivm mogelijke schildklier of hormonale problemen en ik heb een avondmaaltijd van 260kcal. Om je even een idee te geven. |
Citaat:
|
Citaat:
Vandaar ;) maargoed wat bloem zei.. ff genoeg hierover in dit topic ;) Ik hoef er zelf persee ook niet teveel over door te gaan :) Dankje iig voor al je reacties ;) |
Je kunt beter "troep" eten dan te weinig! Eet dan liever 's avonds een sneetje brood extra. Je kunt namelijk niet aan je ontbijt gaan compenseren voor je gemissen van die avond.
Maar goed, afsluitend dan maar :P graag gedaan hoor ;) |
I know I know ;) maar nu weer thuis en mn eigen producten dus gaat weer beter zo ;)
|
Het lijkt de laatste tijd wel alsof ik een dikkere buik heb gekregen. Als ik van de zijkant naar mezelf kijk, zie ik gewoon dat mn buik 'bol' staat. Ik bedoel dus niet dikker door vet, want mn buik is wel gespierd :) Ik heb niet echt een opgeblazen gevoel en ik drink ook genoeg met dit weer, dus een vochtophoping kan het ook niet zijn? Ik wil graag weten wat het is en wat ik ertegen kan doen, want het ziet eruit alsof ik een dikke buik heb :(
|
Staat er wel spanning op die buikspieren dan?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06. |