![]() |
Baggerbeat; heroïne verdwaalt in mij
en jij bent er niet. Je zou er zijn zei je, maar de eenzaamheid doet de ramen dicht. Ontwricht legt ze me in bed, een droom voor mijn ogen en het kleine wondje op mijn arm bloedt mij dood en ook de wereld gaat dicht. |
Het was koud.
Jij duwde de deur dicht - haar in de war, rode neus - en sloot de winter buiten. De wind verstopte zich onder een dikke donzen donderdeken en huilde. :o |
Citaat:
|
Ga heen, rotjoch, spelen met taal is leuk. Soms. :(
|
Woorden schieten tekort
Een stille lach openbaart zich Ha ha Ha ha ha Mij vervullend van genot Puur |
Citaat:
|
Stilte haat me,
de trein is lawaailoos en een tussenpoos lang kijk ik bang naar buiten- maar er gebeurt niets. |
Ik wil je niet,
ik hoef je niet meer, echt. sinds gister ben je ouder en met kinderen ben ik slecht. _________ Hoeveel karaktertrekjes vervelen zich aan jou? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De wereld is - bij volle maan - niet wat ze is
bij duisternis. |
Citaat:
|
een bloedrode jurk
met spierwitte stippen op blote voeten in het groene gras een strakblauwe hemel een knalgele zon honderden sproeten wou dat ik het was |
een groot kasteel
met zeventien kamers lange gordijnen een gouden toilet twintig lakeien honderden taarten ‘k heb al wat geld opzij gezet |
Soms
Heel even Denk ik wel eens Waar ben ik nou in godsnaam mee bezig en Vanavond wordt de maan verduisterd Dat vind ik toch een beetje eng Gelukkig maar Dat ik de maan niet ben Interpunctie bij gedichten is voor mij 1 groot raadsel, dus vandaar de afwezigheid daarvan. |
kun je
je gevoel uitschakelen en niets maar dan ook niets ervan merken dat je leeft hier in een leven zonder liefde vol haast en drukte maar dat je denkt dit is een leven wat ik wil dat wil ik |
Het liefst
vind ik jou. Vandaag nog. |
Haiku voor de NS-dubbeldekkers:
rupsje Nooitgenoeg vreet kilometers spoor. rei- zigers lust ze niet |
Herinnering aan Sporza
Denkend aan Vlaand'ren zie ik gele banieren hoog en venijnig langs de finish staan |
Over intriges en verledens;
bloed, ijzer en tranen. Grote mannen, grote vragen over raadsels en oplossingen. Zo is geschiedenis, en liefde. |
Hij zei: 'Ik heb een teorie'
dus het klopte al bij voorbaat nie. |
Citaat:
edit: let op de subtiele doch geniale wijziging |
Haha dankje, dat is inderdaad een geniale wijziging! :D
ik ga even editten geloof ik. :o |
Mijn hart
Gebroken Gegeten Gescheurd Mijn hersenen Shaken, Not stirred |
Citaat:
Leuk anyway! |
Je zou kunnen zeggen
Dat de zon alleen gaat schijnen Als je er niet om vraagt En dat wanneer de regen komt Die alles weer vervaagt |
Verleden
Jaren voorbij Alleen met mezelf Jaren van jullie Jullie tegen mij En ik met mezelf Maar zonder jullie Ben ik alleen Alleen zonder mezelf Omdat ik niet weet Simpelweg niet weet Wie ik was Wie ik ben En bovenal Wie ik zijn wil |
Citaat:
dus het klopte al bij voorbaat niet Met de t. dus een stukje minder leuk, ik zal niet met de eer strijken. :) Zaterdag een masterclass gevolgd en twee gedichtjes geschreven: Taakverdeling Mijn broertje zeurt. altijd. ‘Stop met op mijn hakken stappen!’ Borden, glazen en restjes kip vallen. Kunst noemt het kapot op de nu vieze vloer. Gelukkig is opruimen deze week zijn taak. Wat is er op tv? en deze: Eenrichtingsverkeer Kunt u mij vertellen waar ik heen moet? Deze wegen zijn de langste vol getoeter en onderling gescheld. Ik waan me verdwaald. Wat nou als deze straat doodloopt, Of zich wat mij betreft te pletter rent? |
Er zitten mooie gedichten bij, mensen! (y) Ik heb ook een poging gedaan.
De boom was er ineens. Stevig, zonder door de grond gevoed te zijn. Hij werd een huis. Mijn huis. Een riant huis. Een huis als in een boom. |
je wandelt door mijn ooglandschap
en zie je ook de dieptes daar? word je niet moe van het geklauter word je mij niet moe? je zegt te verdrinken maar wil je dat alsjeblieft- graag gedaan-dankjewel niet doen? en die ademnood is ook niet nodig ach kwel me niet zo en doe ook je ogen eens dicht ik voel me zo bekeken, merk je dan niet dat er zo weinig valt te zien? het wil niet echt lukken de laatste tijd :| |
@Quis:
Citaat:
|
Oh, Kaneel, ik wil je kussen
waarom zit er een computer tussen? |
Een leven zonder kus
is als een veter zonder lus. |
waar moet je horen
als je huis plotseling vol is van hevige pijn en een graf maar wat grond is waar moet je dan zijn? |
1e keer seks
Als je maar een beetje van me houdt, Laat de rest me koud 2e keer seks Laten we trouwen Ik heb nog nooit zo van iemand gehouwen 3e keer seks Toch apart, zo met je ex |
ik zit op mijn wolk
en ik staar naar beneden de bomen, de huizen ze glijden voorbij ik stap in de druppels en laat me eens vallen die parapluutjes zijn vast weer voor mij |
Er groeien honden uit het gras
en kleine kindervoeten springen zo hard op en neer dat je bijna zou vergeten hoe breekbaar ze zijn. De boom in en de appels plukken die voorlopig nog niet rijp zijn, maar het geeft niet: het is al bijna zomer. Blonde krullen in de war van het spelen met de hond en met de appels, van het klimmen in de boom. En kijk, de honden kijken ziek en broos zoals de boom waaronder opeens iedereen nu lijkt te zijn. Je had me zo beloofd dat je er niet uit zou vallen, niet vandaag. Vandaag was ik al zo boos. |
Gruwelijk de kreet
maar pijnlijker de stilte. |
De paraplubak viel om en
ik dacht "het zal weer niet," maar het zou weer wel. |
soms fluisteren we het
maar niet met woorden aan je mond en ogen kan ik voelen dat jij het ook beleeft we lachen maar mogen niet want ze zien het ze vragen ernaar de lichtjes in onze ogen begeven zich op verboden terrein |
Citaat:
|
Citaat:
doet me denken aan de gecichtjes van ... pfff, weet ik zo snel niet. |
Ach als ik denk
en als ik droom vergeten hoop verschroeit, schrijnend jou te zien, waarom kan jij niet bij mij zijn, waarom kan ik niet bij jou zijn? Daar, waar ik weg kan kruipen, verdwijnen, als een klein kind bij zijn moeder, zo zoek ik mijn jou. jouw mijn? Ik begrijp het niet? Ik stop met dromen, dag te dromen uit te komen voor wat ik denk en wat ik doe en wat ik droom en wat ik voel. |
De maan floot
ik flaneerde filosofeerde over hoe aangenaam wolken wiegden blaadjes zweefden dat ik nooit meer naar huis zou gaan. De maan floot, het was een wijsje zonder ritme of melodie ik vroeg me af hoor jij het ook? en bleef staan kijken bij je raam De maan floot en ik floot mee over wolken die wiegden blaadjes dansten windvlagen vlogen ik floot en bleef nog uren staan Een vroege ochtend en jij was koud lag daar beneden aan mijn deur wolken huilden blaadjes bedekten je dromerige glimlach en je starre blik ja he, in mijn hoofd, toen ik net wakker was, was het briljant, maar als je het dan gaat uittypen blijft er niks van over :s |
Citaat:
alleen het eerste gedeelte is misschien een beetje moeilijk.. |
Citaat:
|
Citaat:
oeh dat klinkt mooi.. maar weet ik niet wat het betekent :bloos: |
Ik vind het begin juist veel mooier dan het einde. In het begin is het heel dromerig, je zou er een muziekje onder moeten zetten.
Maar de laatste twee strofes vind ik niet zo mooi. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07. |