![]() |
Ik vroeg mij af of ik al een zwangerschapstest kan doen nog vóórdat de menstruatie uitblijft?
|
Citaat:
Maar als hij positief uitvalt, dan ben je zwanger (want het hormoon zit in je urine, en dat zit er alleen als je ook echt zwanger bent). Dus als je het écht zeker wil weten, dan kan je beter wachten tot de dag waarop je ongesteld had moeten worden maar het niet wordt. |
hoi
ik en mijn vriendin hebben sex gehad zonder condoom, ze is aan de pil en over 2 dagen is de strip afgelopen, hoegroot is de kans dat ze zwanger kan raken? moet ik morningafterpil halen voor haar? Volgende week heeft ze een stopweek. graag een eerlijk en duidelijk antwoord |
Als ze de pil niet vergeten is is die kans nihil.
|
Citaat:
|
Precies, dat is dus het hele idee van de pil; anticonceptie. Als ze de pil goed slikt (dus regelmatig; geen pillen van de strip vergeten; rekening houden met overgeven/diarree), dan is ze gewoon beschermd tegen zwangerschap.
|
Moch je om wat voor reden dan ook denken dat je zwanger bent doe dan gewoon een test. Ik kan begrijpen dat dat niet altijd even leuk is maar dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent. Zelf ben ik 24 en nu 30 weken zwanger (ik moet nog 10 wk) van mn tweede kindje. Mochten er jongens/meiden zijn met vragen schroom je niet om het aan mensen te vragen. Voor alle succes
|
Gefeliciteerd (y)
|
Ik heb vorige maand met een jongen sex gehad, veilig, maar weet niet zeker of dit allemaal goed is gegaan. Onder de seks was ik eigelijk net ongesteld geworden, dat wist ik zelf nog niet maar ben er later achter gekomen. Na die ongesteldheid, ben ik voor het eerst met de pil begonnen. Zondag ben ik gestopt voor de stopweek, maar vandaag ben ik nog steeds niet ongesteld. Kan ik nu zwanger zijn??
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je net begint met de pil, dan kan het allemaal iets langzamer op gang komen (dat was bij mij en vele andere vriendinnen in ieder geval het geval, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik toen nog geen seks had en ook denk/dacht dat de pil pas na een x aantal keer/weken/maanden helemaal safe is :o
|
Citaat:
Dus, heb je seks gehad in de pilperiode, en wanneer was dit, en was dit met of zonder condoom? Je kan er vanuit gaan dat een condoom goed werkt, als je het juist gebruikt. |
Citaat:
Nee, ik ben met een jongen naar bed geweest maar tegelijkertijd ben ik ongesteld geworden. Dit was niet alleen bloeden, want het was 7 dagen lang en ik moest ook ongesteld worden. Na de menstruatie van die keer dat ik met hem seks heb gehad ben ik met de pil begonnen, het merk revidon. Zondag was de laatste dag van mijn strip. Maar ik ben nu nogsteeds niet ongesteld. Dus ik vraag me af, omdat ik ongesteld was onder de seks eigelijk al (dit was het eerste uur dat ik ongesteld was ongeveer) of ik zwanger kan zijn geworden of niet. |
Ik kan me niet voorstellen dat iemand zwanger raakt op de eerste cyclusdag met een condoom erbij. Maar dat je niet ongesteld bent geworden, is toch wel verdacht.
|
Ja, maar omdat dit de 1e strip is van de pil die ik ooit slik zegmaar, zou het misschien ook daar aan kunnen liggen? Ik weet niet hoor=P Ik slik revidon zie er wel veel klachten over, maar dan meer dat mensen te vroeg ongesteld worden enzo...
|
Citaat:
Zo ja, was de seks, tijdens de pilperiode (dus 2e of 3e week) met of zonder condoom. pff sorry voor de overduidelijke formulering, het is nu al de 3e keer dat ik het vraag en het is best wel belangerijk zeg maar :o |
ooh sorry, nee ik heb alleen toen sex gehad... ben echt bang dat ik zwanger ben enzo:O
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zou ergens deze week ongesteld moeten worden (tussen afgelopen donderdag en komende dinsdag), en volgens mijn biologieboek kun je dan niet meer zwanger worden. Maar ik vraag me af of deze informatie betrouwbaar is, ik heb gister en eergister seks gehad met mijn vriend en ik ben toch wel bang om zwanger te worden...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je seks wilt hebben, gebruik dan een condoom. Dat beschermt tegen zwangerschap en tegen soa. Want je kan nu ook een soa hebben opgelopen. En alsje van plan bent om vaak seks te hebben, dan is het ook geen slecht idee om iets van een pil/nuvaring/spiraal/prikpil/implanon te gaan gebruiken. Keuze genoeg. |
Citaat:
Het is nu 18 dagen na de laatste dag dat ik volgens het boek vruchtbaar zou zijn, ik denk niet dat er serieus meer dan een week speling in mijn menstruatiecyclus zit... |
Citaat:
|
Even een verhaaltje.
Ik lees veel dat mensen denken dat als je de pil slikt er bijna nooit iets fout kan gaan, ik bedoel dit ook niet om angst op te wekken of iets. Maar om mijn eigen ervaring te vertellen. Begin maart kreeg ik last van mijn darmen, kreeg medicijnen maar ik bleef er last van houden. In juni kreeg ik pijn in mijn buik, en ben ik er achter gekomen dat ik zwanger ben. 20 weken. Ik was netjes aan de pil, en netjes ongesteld. Het aan de pil zijn, zegt dus niet altijd wat. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En nou hopen dat ik deze week toch nog ongesteld word... |
Citaat:
dus ik word mama, en ik ben inmiddels op mijn grote roze wolk:) Voor die medicijnen, ben ik al zwanger geraakt. voor het hele gedoe met mijn darmen. |
Citaat:
Nouja, gefelicteerd dan maar denk ik :). Geniet van de grote roze wolk! Straks zijn het grote bruine poepluiers :D. |
heyhey,
ik ben een tijdje geleden geleden voor het eerst begonnen met de pil. Ben begonnen op de eerste dag van mijn menstruatie en ben hem geen een dag vergeten. Normaal gesproken duurt mijn ongesteldheid maximaal 5 dagen bij mij, afgelopen keer (dat ik begon met de pil) was ik veel heftiger ongesteld dan gewoonlijk... en na 6 dagen ofzo werd het wel minder (wat je normaal de laatste dag een beetje hebt, zo'n inlegkruisjes-dag ) maar... Ik heb bloedverlies gehad tot mijn 18e dag... Ik heb gister de strip uitgeslikt en ben tot nu toe elke dag misselijk geweest, en ook last van opgezwolle pijnlijke borsten en buikpijn. Mijn huisarts vroeg of het kon dat ik zwanger was toen ik aan de pil begon... Ik heb nee geantwoord... en het lijkt me ook erg onwaarschijnlijk, omdat ik 'gewoon' ongesteld geworden ben wanneer het hoorde. Maar ik bedenk me nu dat ik daarvoor wel seks gehad heb, voordat ik aan de pil begon. Hij is onbeschermd in mij geweest heel even, ja ik weet dat het dom is want ik wil niet zwanger worden... :bloos: Is er een kans dat ik zwanger ben? en waar kan ik een zwangerschapstest kopen?? en word je gewoon ongesteld als je aan de pil bent én zwanger bent? want over een paar dagen moet ik ongesteld worden... en als die uitblijft ga ik me al helemaal zorgen maken... :s |
Tijdens de eerste pilstrip is 'spotting' (kleine beetjes menstruatiebloed) heel normaal, ook elke dag. Bijna 10 % van de vrouwen die met de pil begint heeft daar de eerste strip last van! Ik had het zelf gedurende alle 21 dagen.
Misselijkheid, opgezwollen borsten en buikpijn kunnen bijwerkingen van de pil zijn. Als je wel ongesteld bent geworden, is de kans dat je zwanger bent echt miniem. Bij vrouwen die de pil gebruiken komt het soms voor dat ze ongesteld worden terwijl ze zwanger zijn (omdat er een kunstmatige cyclus is), maar ook dan zijn meestal de zwangerschapshormonen sterker waardoor de menstruatie uitblijft. Bij vrouwen die de pil níet gebruiken komen menstruaties tijdens de zwangerschap eigenlijk niet voor, behalve soms de eerste, maar dat is heel zeldzaam. Als je je ondanks die echt heel kleine kans toch zorgen maakt, kan het nooit kwaad om een zwangerschapstest te doen - zekerheid is altijd beter dan stress! Zwangerschapstesten zijn gewoon bij de drogist te koop, ze kosten ongeveer 10 euro. Bij de apotheek zijn ze ook te koop. |
Citaat:
Dat is dus ook mijn grootste angst. Dat ik ooit zwanger raak en er pas na die grens achter kom... Je bent ook niet een keer ziek geweest en dat je toen hebt overgegeven of diarree hebt gehad ofzo? Of een keertje antibiotica? Of was dit echt 'pech'? |
Dit was echt "pech",
maargoed, daarna ben ik pas ziek geweest. ow en abortus er is een kliniek ergens in nl waar het tot 24 weken nog gedaan word. Maar dan wekken ze het op, en gaat het daarna gewoon dood. Afschuwelijk. |
Abortus na 20 weken mag alleen als er een echt goede reden is waarom het niet eerder gebeurde (bv bij de 20-weken-echo erachter komen dat het kind een aangeboren ziekte heeft die zo ernstig is dat het niet langer dan een paar weken zal leven). Het zou kunnen dat 'eerder niet weten dat je zwanger was en geen kind willen' ook als goede reden wordt beschouwd. Er zijn geen regels voor wat die echt goede reden kan zijn, het wordt per individu bekeken.
|
Ja je hebt gelijk:)
Maar pas op 20 weken erachter komen, had een rede kunnen zijn. Maargoed ik moest er niet aan denken. |
Je blijft schrik houden van dit soort verhalen, moet er echt niet aan denken zeg. Toch gefeliciteerd maanmeisj!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wel gefeliciteerd iig! |
Mijn vriendin heeft haar 3 kinderen ook dwars door de pil heen gekregen. In eerste instantie zeiden ze dat ze verminderd vruchtbaar was, maar na die zwangerschappen toch maar meer onderzoeken gedaan, bleek ze hypervruchtbaar te zijn :)
Gefeliciteerd met je roze (of blauwe!) wolk maanmeisj! |
Citaat:
Ik vraag me trouwens nog steeds af hoe het kan dat iemand er pas na 20 weken achter komt. Als je toch door de pil heen zwanger wordt, dan zou dat bij de meeste vrouwen toch te merken moeten zijn aan het feit dat je niet ongesteld wordt, en indien dat niet het geval is zou je toch stukken minder erg ongesteld moeten zijn? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:54. |