![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Daarna kun je, zodra je eigenlijk ongesteld moet worden (afhankelijk van jouw lichaam, een paar dagen) een test doen. Als je nu eerder stopt weet je als je niet ongesteld wordt nog niet of het daardoor komt. Je lichaam kan dan inderdaad sowieso een beetje in de war raken. |
Dankje. Ik voel me zo stom.
|
Ik heb ook een vraag; afgelopen woensdag heb ik mijn laatste pil geslikt en ik zou dus allang ongesteld moeten zijn. Dat ben ik volgens mij niet geworden, ik heb wel af en toe donkerbruine/zwarte afscheiding. Is dit dan een klein beetje heel donker bloed en ben ik toch ongesteld maar heel licht? Kan het zijn dat mijn lichaam het 'gewoon' een keer overslaat, of moet ik me zorgen gaan maken en naar de huisarts stappen?
|
Citaat:
Ik moet er nu nog 3 slikken en dan heb ik mijn normale stopweek, die wil ik graag aanhouden ivm met de dag dat ik ongesteld word. Maar als je een doorbraakbloeding hebt gehad, word je dan nog wel gewoon ongesteld in je officiele stopweek? |
Citaat:
2: Ja, maar het kan soms een beetje minder zijn. Niets om je zorgen over te maken in ieder geval. |
Citaat:
|
Iemand hier die microgynon 50 slikt? Ik wil namelijk even weten of je er dan veel bijwerkingen van hebt gehad. Ik heb deze pil voorgeschreven gekregen vandaag, omdat ik dan minder doorbraakbloedingen heb hopelijk.
|
Citaat:
|
Ik heb een vraagje,
ik heb nog nooit een 'echte' doorbraakbloeding gehad (in die 3 jaar dat ik nu de pil slik), wel af en toe wat bloedverlies maar niet echt meer dan dat. Maar nu denk ik dat ik er eentje heb: -ik ben als het ware wel "ongesteld" maar de kleur bloed is anders (heel vies donker, beetje bruin, is dit oud bloed?) -ik heb de pil niet doorgeslikt ofzo dus ik zie eigenlijk niet in waarom ik nu een doorbraakbloeding zou hebben Mijn vraag is dus: is dit wel echt een doorbraakbloeding of is er iets anders aan de hand? |
Citaat:
Wacht dat in ieder geval even af, dan kan je altijd nog langs de huisarts, want zoals ik al zei, waarschijnlijk is er niets aan de hand. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het kan zijn dat de pil in jouw geval zo 'goed' werkt dat je menses zo'n beetje is stilgevallen. Het kan (zoals je zelf al bedacht had) een keer overslaan. Het enige grote risico is dat je nu zwanger bent als je ergens in de afgelopen maand onveilig bent geweest. Maar dat lijkt me sterk want daar heb je 't al niet over. |
Kan het zijn dat je pil op een gegeven moment niet meer 'sterk' genoeg is om zwangerschappen te voorkomen? :)
|
Citaat:
Ik ben zeker niet onveilig geweest. Ik hoop dat ik het gewoon een keer heb overgeslagen, maar ik wist niet of dat wel mogelijk is. In ieder geval bedankt voor de info :). |
Door mijn medicijngebruik is mij door mijn dokter ooit verteld dat de pil bij mij nooit veilig zijn zal... (In de mate die word beloofd in de bijsluiter, 100% veilig bestaat natuurlijk niet). Met andere woorden.. ik zal ALTIJD een condoom moeten gebruiken, omdat de kans anders groot is dat ik zwanger word. Nu ik erover nadenk heb ik bijna het idee dat de pil slikken gewoon eigenlijk weinig zin heeft?
Ik ben al eens aan de pil geweest en dit was echt alles behalve een success. Ik had regelmatig bloedingen.. er was geen dag dat ik onvoorbereid naar school oid kon, er was altijd wel wat bloed te vinden. Ik zit er nu over te denken om over te stappen op een ander anti-conceptie middel ik zou alleen niet zo weten welke. Dit omdat ik de pil echt beu ben... continue " ongesteld" zijn is ook geen pretje. Nu wil ik binnenkort naar de huisarts gaan maar ik vroeg me af of er mensen zijn met een soortgelijk probleem en wat voor anti-conceptie middel gebruiken jullie dan? |
Citaat:
succes ermee |
Ik zie hier trouwens nog niemand die hetzelfde probleem heeft als ik!
toen ik begon ben ik 4 weken lang ongesteld geweest. en 3 week geleden vergat ik 1x de pil, en ben nu nog steeds ongesteld!!! Niemand die dit ook heeft? :confused: :( |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar ik ben ongeveer een kleine maand gestopt met mijn pil. En nu sinds een week heb ik enorme last van mijn tepels. Ze doen echt pijn.
Ik ben niet zwanger, heb overlaatst nog gewoon mijn regels gehad, en sinds ik gestopt ben met de de pil heb ik ook geen seks meer gehad. Kan dit met het stoppen van de pil te maken hebben? Of kan dit geen verband hebben? Of weet iemand raad? Alvast bedankt! |
ik heb nogal een specifieke vraag,
ik ben afegelopen zaterdag mijn pil vergeten (yasmin) het was de eerste van de 3e week. toen ik zondagavond mijn pil van zondag wou nemen, zag ik dat ik die van zaterdag was vergeten en heb ik die alsnog genomen, ik heb er dus meteen 2 tegelijk genomen. pas daarna ging ik in de bijsluiter kijken ( onder t moto eerst denken dan doen :bloos: :o :rolleyes: ) en zag ik dat ik eigelijk óf had moeten stoppen (waarvoor t dus al te laat was) en meteen een stopweek had moeten inlassen en daarna gewoon zoals normaal 1 hele strip nemen, óf dat ik doorslik en de stopweek oversla. Dit laatse kan ik dus nog doen, maar doe ik liever niet, omdat ik dan tijdens mijn volgende strip waarschijnlijk doorbraakbloedingen krijg ( en t voordeel van de pil was altijd dat mn bloedingen volledig als geplanned gingen) ik heb (de bewuste:P) zaterdagavond voor t laatst seks gehad, zoals altijd zonder condoom. mijn vraag is, kan ik niet ook gewoon mijn strip afmaken (dan slik ik vrijdag mn laatste pil) en wel n stopweek inlassen. maar dat ik in die tussen tijd alleen met condoom of geen seks heb? dat ik nu die paar daagjes volledig beschermd ben snap ik, maar t zijn n paar dagen en mn stopweek, dus dat valt wel te overzien:P ook is mijn vraag, of afgelopen zaterdag dan niet onveilig was... |
Ik neem mijn pil altijd rond 1 uur 's nachts in als ik naar bed ga. Zo ook vannacht, maar vanochtend ontdekte ik dat ik veel dunnere ontlasting had als normaal. Dat was rond kwart voor 9 ofzo.
Ik weet dat een pil 3-4 uur nodig heeft om opgenomen te worden door je lichaam. Dat zou dan dus rond een uur of 5 vanochtend zijn geweest. Hoe kan ik nou zeker zijn dat mijn darmen niet toen al van slag waren? Of maakt dat verder niet zo veel uit zolang je geen diarree hebt of over geeft? |
De pil wordt opgenomen in je dunne darm. Dunnere ontlasting wordt veroorzaakt doordat er in je dikke darm minder vocht uit wordt gehaald. Alleen bij erge diarree of bij een opname-stoornis (bv. coeliakie, cystische fibrose, Crohn, etc, allemaal chronische ziektes) heeft het invloed op de pil :)
|
Citaat:
Stop je wel op vrijdag, dan loop je niet zozeer tijdens je stopweek het hoogste risico, maar vooral aan het eind van je stopweek en in week 1. Dan moet je die dagen dus veilig doen. |
Citaat:
thnx a lot (y) (y) (y) ik heb altijd gedacht dat wanneer je je stopweek eerder inlaste je niet meer beschermd was tijdens je stopweek :o , maar ik ga je plan opvolgen:) |
ik ben vrijdag begonnen met een nieuwe strip, na een stopweek. alleen heb ik die nacht overgegeven, weet niet goed hoeveel uur later. zaterdag heb ik gewoon de volgende pil ingenomen en ik heb niet meer moeten overgeven.
ik neem aan dat t nu niet veilig is, maar is dat deze hele maand? en kan dit überhaupt wel? er staat kijk bij vergeten en dan staat er neem deze zo snel mogelijk alsnog in, maar dat kan dus niet....en dan zou ik de eerste 7 dagen een condoom moeten gebruiken. is dit ook zo bij overgeven? |
Je weet het niet goed, maar misschien wel ongeveer? Als je binnen 4 uur overgeeft is het een probleem, maar anders niet. Als het ongeveer na vier uur was weet je natuurlijk nog niets :P
Maar de pil is dan vanaf het vergeten 7 dagen onveilig, ook als je hem niet alsnog neemt (alleen is de onveiligheid dan iets groter). Maar pas op: in de eerste week is hij ook met terugwerkende kracht onveilig, 7 dagen vóór het overgeven. Dit omdat sperma een tijdje in de baarmoeder kan overleven (in de praktijk 3-5 dagen, maar voor de zekerheid wordt de grens op 7 gezet). Dus als je in de 7 dagen voor het overgeven seks hebt gehad, is het verstandig om in je aankomende stopweek een zwangerschapstestje te doen. Maak je niet té druk hierover, want de werking van de pil is nu niet nul, alleen minder dan 99,97 %, maar doe het testje wel, ook weer voor de zekerheid. |
volgens mij was het rond de 4 uur later, daar schiet ik dus niks mee op.
maar de 7 dagen ervoor is t dus ook onveilig. dan moet ik eens gaan nadenken.. dankjewel |
Ik ben lekker suf bezig. Heb gisterochtend de pil van woensdag genomen van de ene kant van de strip. En 's avonds was ik dat alweer vergeten en nam ik de goede kant van de strip.
Kan het kwaad om 2 pillen per dag te slikken? Als ik mijn strip nu afmaak kom ik er één tekort, hoe op te lossen? |
Kan geen kwaad. En na afloop van deze strip er een uit een reservestrip nemen of doorslikken.
|
Of gewoon een dag eerder stoppen dan normaal, ook geen probleem.
Denk er dan wel aan dat je de stopweek wel weer op tijd begint. |
Hey, ik neem al meer dan 2 jaar Mercilon. Is het normaal dat met de tijd mijn "menstruatie" nog steeds minder wordt?
Bvb. vorig jaar nog moest ik op sommige dagen tampax super gebruiken, maar de laatste maanden kom ik toe met mini. En normaal begint het steeds ongeveer tussen de woensdag 21u en de donderdagochtend 9u (dus ik zou ze nu normaalgezien moeten hebben) maar het is al bijna 15u en nog altijd niets... :s Is dit normaal? Want ik ben altijd redelijk snel bang dat ik toch zwanger ga worden...Nochtans heb ik altijd de pil goed geslikt (varieert wel over 6 uur, maar dat kan geen kwaad neem ik aan?) |
ja ik heb er geen 'officiele informatie' over maar bij mij wordt het ook steeds minder en korter. Nu is het sowieso normaal dat tussen je 15e en 30e menstruaties geleidelijk minder hevig worden, maar ik heb wel het gevoel dat langdurig de pil slikken daar in mee speelt.
|
Even een vraagje, niet dat ik mij (veel) zorgen maak, maar toch.
Vorige week woensdag ongesteld geworden (later dan normaal) & normaal is het zaterdag over. Momenteel ben ik het nog een beetje & dat heb ik eigenlijk nog nooit gehad. Kan dat dan zomaar een keer voorkomen of....? (Zelf denk ik dat het een keer kan, maar ik slik nu ongeveer 5 jaar de pil en ik heb dit nooit gehad. Tevens heb ik ook last van buikkrampen etc.) |
sinds vandaag de nuvaring :cool:
|
Citaat:
Als het slechts 1 of 2 dagen of zelfs enkele uren betreft dan hoef je je geen zorgen te maken. Vooral niet als je bloeding ook gelijk is aan de voorgaande keren. De buikkrampen die je nu plotseling hebt kan ik niet zo 1,2,3 verklaren, maar het lijkt mij niet iets om je zorgen over te maken. Miss heb je de laatste tijd meer stress? Dat kan alles verklaren (ook dat je later bent). Anyhoe, het lijkt me niet iets om je zorgen over te maken als voor de rest alles wel normaal is. Groetjes, een co-assistent |
Citaat:
|
Citaat:
Ja, dat zou best wel eens kunnen als ik er eens goed over na ga denken. Nu valt het allemaal weer wel mee etc. maar het voelt nog niet 100% goed |
Vraagje,
Ik ben de laatste pil van mijn eerste week vergeten, ik begon op zaterdag en ben die van vrijdag vergeten. Nou ja vergeten, ik neem normaal mijn pil rond 10u 's ochtends en nu heb ik de pil van vrijdag om 22:45 's avonds geslikt. Dat is drie kwartier later dan de 12 uu die er voor staat om nog veilig te zijn. Moet ik me nu zorgen maken? Scheelt die drie kwartier echt zoveel? |
Citaat:
|
Oke dank jewel!
Zoiets vermoedde ik zelf eigenlijk ook al, maar het is wel geruststellend omdat nog even van een ander te horen :) |
Eigenlijk zou ik de pil nog 2 dagen moeten slikken; dan begint mijn stopweek. Normaal duurt het dan nog enkele dagen voor ik ongesteld bent.
Ik ben nu echter al ongesteld geworden, zo'n 5 dagen eerder dan 'normaal' dus. Ik heb geen seks gehad, ben geen andere pil gaan slikken en ben hem ook niet vergeten te slikken. Waar kan het dan aan liggen? |
Citaat:
Heb je toevallig meerdere strips achter elkaar geslikt? Ook als het niet zo is kan het je lichaam af en toe te lang duren. Heb je even pech deze keer, maar na je stopweek is het gewoon weer over. Pas als het vaak gebeurt zou ik me zorgen gaan maken. |
Hey, ik ben deze strip 2x een pil vergeten, beide in week 2, en begin nu net aan week 3. Seks staat pas weer voor 22 juni in de planning (haha i know, maar dan zie ik mijn vriend weer). Is het dan veilig qua zwangerschap om het zonder condoom te doen? ben even in de war..
|
Dat is veilig, want dan zit je alweer in de nieuwe strip.
(Als je dus gewoon een stopweek houdt nu na deze strip). |
yess! bedankt!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17. |