![]() |
Hoeveel gram groenten eten jullie per dag? Ik kom meestal wel op ca. 350g rauwe groenten uit. Is dat (te) veel?
|
Ik denk dat je heel veel groenten op een dag moet eten om té veel binnen te krijgen. Volgens mij is 350 gram zelfs aangeraden!
|
Ok, tnx! Op de site van 't Voedingscentrum staat 200 gram.
|
op 't voedingscentrum staat idd minimaal 200 gram groente. Meer lijkt me niet ongezond ofzo. Maar verschilt ook nogal per groente. 350 gram rauwe spinazie is bijvoorbeeld veel minder dan 350 gram rauwe broccoli en tomaat is weer heel anders ;)
gewoon doen wat jij goed vind, groente is gewoon gezond :) |
350 gram groente lijkt me niet ongezond. De getallen die het voedingscentrum geeft zijn richtlijnen. ;)
|
Groente kan je gerust kg per dag van opeten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat kan iemand die last heeft van diarree, maag- en darmklachten het beste eten? Mijn vader is nou al 3 dagen behoorlijk beroerd, maar hij moet natuurlijk wel iets eten..
Ik was van plan om voor het avondeten iets van groentensoep te maken, is dat wel ok voor hem? Wie kan mij vertellen wat je absoluut niet of juist wel moet eten als je deze klachten hebt? |
M'n mams gaf me vroeger altijd droog beschuit. En als dat goed ging, beschuit met een plakje kaas. Maar weet niet of dat in dit geval handig is?
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat hij veel moet drinken weet ik ook ja, maar hij wil het niet.. Hij drinkt normaal al veel te weinig, maar nu heeft hij er nog minder zin in (en hij is heel eigenwijs). |
Koop dan een pakje ORS voor hem. :)
|
Ik ben sinds gisteren ook weer gezond bezig, dus volgens de richtlijnen die ik 'n paar maanden terug gekregen heb. :o
'n Paar liter water per dag, om de 2u iets eten, tussendoortjes variëren, warme maaltijd zorgen voor minstens 'n half bord groenten etc... :o Had me niet echt meer gehouden aan alles en zeker na de feestdagen zat ik weer bijna aan m'n gewicht van augustus. :'( Vanavond ook weer joggen. *O* Meer bewegen en minder tot mij nemen dus weer. :bloos: |
Ik ben vandaag weer naar de sportschool geweest, maar alleen cardio gedaan. Ik ben geminderd met snoep en frisdrank tot bijna niets, maar ik eet niet zoveel groenten en fruit. Ik hou er gewoon niet van.
Ik wil wel meer fruit eten bijvoorbeeld, maar een stuk fruit krijg ik bijna niet weg. Ik dacht erover om het te gaan mixen, dat is toch gewoon even gezond? Dan kan ik er eventueel ook nog wat groente doorheengooien ofzo. |
Citaat:
|
methuus: "een paar" liter water per dag?? is één niet genoeg?
ik heb een dikke vier weken geleden mijn elleboog gebroken, en ik kan al terug even goed zwemmen als ervoor :cool: was nog maar zes weken bezig met zwemmen (incl. leren zwemmen!) -> ik bleef wel boven en ik geraakte wel vooruit, maar ik had niks techniek en kon amper 25 meter doen voor ik buiten adem was. na zes weken zwemles van mijn vriend deed ik ongeveer een half uur over een kilometer schoolslag, da's niet slecht hé? sinds deze week kan ik mijn rechterarm al redelijk goed terug gebruiken bij het zwemmen (de week ervoor ging ik ook al wel zwemmen, maar gebruikte ik m'n rechterarm eigenlijk niet), en laatst deed ik ongeveer 35min over een kleine kilometer (denk 850m ofzo dat ik gedaan heb). zal wel geen kwaad kunnen hé? morgen toch eens aan de kinesist vragen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Door koffie gaat je vochtruitscheiding wel iets sneller, maar je raakt niet méér kwijt. Je kunt koffie dus gewoon meerekenen! |
Citaat:
|
I don't know, maar ik weet wel dat mijn pa bijna alleen maar koffie drinkt en nog steeds niet is uitgedroogd:y
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben ook al drie dagen bezig met mijn lijn. Het is de laatste maanden echt te veel. Ik wil erg graag 5 kg van. Liever meer, maar ik denk niet dat ik zoveel zelfdiscipline heb. Mijn belangrijkste doel is dat ik nooit meer snaai 's avonds. En overdag neem ik naar mijn werk alleen fruit mee. Op deze manier gaat het denk ik wel langzaam, maar hopelijk lukt het mij:)
|
En nu de waarheid over koffie: je mag het niet meerekenen, maar je hoeft er ook geen extra glas water voor te drinken (heb ik tenminste ergens gelezen (waar weet ik niet meer, wel een betrouwbare bron);)
|
Citaat:
Maar goed, volgens mij gaat het vooral om wat ~lienepien~ zegt. |
Citaat:
|
Hoe kun je op een gezonde manier 2000kcal eten op een dag?? Ik heb eens gekeken op caloriechecker en vandaag heb ik 1200 "gezonde" kcal gegeten en 1200kcal aan chocolade. Stel, ik eet (bijna) geen chocolade meer, hoe kom ik aan die overige 800kcal zonder teveel meer te eten (want honger heb ik eigenlijk niet meer na mijn 1200 gezonde kcal...)?
Vandaag (opgestaan rond 11u): Ontbijt @ 11u30: 2 sneetjes bruin brood met 2 repen chocolade + 1 glas halfvolle melk Lunch @ 13u: 2 aardappelen, 5 dikke spruiten, 100 à 150gr varkensvlees + een mandarijn en een kiwi als dessert Vieruurtje @ 16u: 2 Leo's + vers geperst fruitsap (2 sinaasappels) Avondeten @ 19u30: 2 tosti's met ham, kaas en schijfjes tomaat + 1 glas melk + 3 chocotoff's als dessert ;) Tussendoor nog enkele chocotoff's gegeten (7 in totaal denk ik) En straks eet ik waarschijnlijk nog wel een kommetje druiven ofzo... Tips? |
Citaat:
Pindakaas en kaas en worst kun je op je brood doen, dat bevat aardig wat kcal. Je kunt volle melk ipv halfvolle melk drinken. Tussen je ontbijt en lunch een tussendoortje nemen (bv. liga of sultana). Bij je lunch wat meer groente kan geen kwaad (vijf spruiten lijkt me niets). ;) Eventueel na het avondeten ook nog een tussendoortje. Ik denk dat je dan een aardig eind komt. |
Citaat:
Volle melk vind ik vies... Momenteel zit er sowieso maar 1u30 tussen mijn ontbijt en mijn lunch en ik moet mij al verplichten om te ontbijten want ik heb nooit honger na het opstaan, dus daar krijg ik geen tussendoor meer tussen ;) Wat meer groenten...ja normaal is het wat meer, maar spruiten vind ik niet zo lekker. Het waren wel 5 grote spruiten :p Maar in groenten zitten sowieso niet veel caloriën... In ieder geval thx voor de tips. |
Citaat:
Kijk op de verpakking van de honey pops, ik eet ze nooit.;) :p In groenten zitten idd niet veel kcal, maar wel heel veel voedingsstoffen. ;) Eerder opstaan of later lunchen is geen optie? Anders na het avondeten nog een tussendoortje? |
Ja, dat was ik van plan, na het eten nog een tussendoortje (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je moet die repen ook niet tussen je boterhammen leggen ofzo heah, maar gewoon: hap boterham of twee, hap chocolade. (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is geen broodbeleg.
|
Citaat:
|
In België ook hoor. Heerlijk: verse witte boterhammetjes met redelijk wat boter en hagelslag 1cm dik. (y) :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ehm bij mijn ouders (in nederland) aten we juist altijd hagelslag door yoghurt of vla als toetje.
lekker boeiend. |
Wij aten "vroeger" ook hagelslag in toetjes, maar dat was wel "bijzonder" en niet het hoofddoel van hagelslag, zeg maar :p Ik ken in Nederland echt niemand die een hap brood en dan een hap chocolade neemt.
|
Hoeveel verzadigde en onverzadigde vetten moet je normaalgezien per dag eten? Ik zit momenteel aan 25 gram en 41 gram... Geen idee of dit te veel of te weinig is...
En ik zit aan bijna 1800kcal vandaag. Heb maar 1 leo gegeten, 1 chocotoff en hagelslag op mijn boterham vanmorgen (= "maar" 400kcal aan chocolade dus) Straks nog een tussendoor proberen binnenkrijgen van 200kcal...waarschijnlijk een 50tal druiven :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15. |