![]() |
Citaat:
|
Zelfs met mn kaapverdiaanse kennis, kom ik al een heel eind in het Italiaans. :p En andere romaanse talen, for die materie. ;)
|
En Roemeens.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
fins is echt belachelijk moeilijk, zo ver ik weet en italiaans wil ik wel graag leren trouwens!
|
Citaat:
|
Fins is en moeilijk en nutteloos.
|
Fins is niet zo moeilijk voor zover ik dat heb gemerkt, het is veel gestructureerder dan Nederlands en de uitspraak is veel makkelijker. Het lastige is vooral dat de zinstructuur heel anders is (bijv. geen voorzetsels) en de vocabulaire totaal niet op die van de Germaanse of Romaanse talen lijkt.
|
Indoeurooppalaiset kielet
Lingue indoeuropee |
Citaat:
Ik pest je maar. Weetikveel hoe fins werkt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, de klemtoon ligt altijd op de eerste lettergreep, en de klinkers spreek je altijd hetzelfde uit (al zijn er wel veel 2-letterige klinkers, zoals au en äy). Het is dus bijv. Hélsienkie.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
nee ik heb weleens uit automatisme dat gezegd en daarmee bijvoorbeeld mijn moeder 'niet zo slim' genoemd. |
Liisa zou je heten in Finland, Lisaaah. :y
|
Citaat:
|
Citaat:
Nee ik heb soms nogal de gewoonte om 'dat zei je moeder gister ook' te zeggen (ja mannenhumor ofzo ik weet het niet) en soms is dat ook heel leuk maar meestal enorm fout. |
nee helemaal niet waar ze ook is, ze blijft lisaaah! :mad:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Of dat is meer Elmúr. Ik weet niet of er in het Fins ook een "uh" is.
|
Citaat:
Citaat:
|
"teräsbetoni (gewapend beton)":D Ik hoor Cornald Maas het nog zeggen, want zo heette de Finse inzending ook, van het esf 2008. :D
|
Citaat:
'dat zei je moeder gister ook' HAHAHAHHAHhahahahdus (n):D:o |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Nou, tot klinkerharmonie (:cool:) gelezen, en daar hou ik het bij voor vandaag. :p
|
Citaat:
:bloos: |
Citaat:
Ik zie het voor me.... -'Wilt u het bonnetje ?' 'Ja dat zei je moeder gister ook.' |
Slapen.
|
Ok, nog één leuk dingetje. Als één is yksi, dan is eerste
Spoiler
|
Citaat:
Citaat:
Oh god ik krijg ook allemaal foute zinnetjes in mijn hoofd waar je dat op kunt zeggen. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
slaap lekker kazet!
|
Mag ik de cover?
Je bent zelf un-de-cover. haha :( |
Ik wil werk doen waar je héél veel mee verdient. Ik zit serieus te overwegen om te gaan strippen ofzo, of in een bordeel te gaan werken. -O-
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Stefenootje geloof me, dat wil je niet ;) en nee daar heb ik geen ervaring mee :P
Wat verdient nog meer goed want ik wil erg rijk worden het komende half jaar |
Voor in het topic over titels van erotische kinderboeken: ''Van A tot Z, de carrière van een aandachtsslet.''
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09. |