Afwezignummer2 |
03-07-2010 13:44 |
Citaat:
Lucky Luciano schreef:
(Bericht 30621805)
Dat je je oneindig lang kan bewegen binnen een ruimte, betekent niet dat de ruimte zelf oneindig groot is.
|
Zeg je dat ik het niet snap als jij zo'n antwoord geef, ben je nu al zo oud (ja, ik heb jou ook opgezocht, je hebt geregistreerd in 2002:p).
Niemand beweert (of lees ik nou verkeerd?) dat je onbeperkt kunt bewegen in het heelal, je kunt alleen niet snel genoeg gaan om de uitzettende randen te bereiken.
Je kunt het niet tot het einde uitleggen op een 'aardse' kijk, maar stel dat je alleen in een gigantische ballon zit, die wordt opgeblazen met 500m/s, terwijl jij maar met een snelheid gaat van 2m/s, dan kan je dus nooit de randen bereiken, aangezien je in die ballon zit kan je dus geen manier gebruiken om sneller te gaan, zodat je tóch de randen zult bereiken.
Nu heeft het heelal geen randen, ('aards' gezegd, een explosie blijft ook uitzetten omdat het geen randen tegenkomt waaraan het kan stoppen) dus blijft het doorvallen en zo doorgaan.
Citaat:
liquidRain schreef:
(Bericht 30628751)
Het verteld wel wat er VOOR de oerknal was dus het beantwoord wel mijn vraag... ;)
|
Dis!:p Maar ok, het blijft wel zo, dan moet dat ook een begin hebben, aangezien het een parallel universum is moet het geen uitzonderingen op de aarde hebben, niet?;)
@Lieve_Lucianotje: vind je het niet geweldig dat iemand die pas volgend schooljaar in VWO5 zit, je zover krijgt dat je naar mijn profiel gaat om dat te kopieëren? Dat noem ik een diepe faal. Wat jij hierop zult zeggen is dat ik dit zeg omdat ik het niet zal begrijpen en zelf faal? Of is dat ook weer een faal?
|