Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Gezelligheid kent geen saai met Linda Prins #1610 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1853209)

Stefenootje 10-02-2012 23:15

Maar dat zou betekenen dat iedereen na 5 jaar zo goed kan schilderen als een Hollandse meester, qua stillevens enzo.
Ik weet zeker dat er ook talent bij komt kijken. Ik zal zoiets van z'n leven niet kunnen leren. En anders vind ik het raar en bizar, als iedereen zoiets kan leren.

moesasji_oud2 10-02-2012 23:17

Citaat:

Stefenootje schreef: (Bericht 32348883)
Maar dat zou betekenen dat iedereen na 5 jaar zo goed kan schilderen als een Hollandse meester, qua stillevens enzo.
Ik weet zeker dat er ook talent bij komt kijken. Ik zal zoiets van z'n leven niet kunnen leren. En anders vind ik het raar en bizar, als iedereen zoiets kan leren.

http://weburbanist.com/2009/07/12/st...-brain-damage/

Anders maar zeker raar en bizar!

En hoi Martin :o

Martiño 10-02-2012 23:17

Hai Joris

Martiño 10-02-2012 23:17

Ik heb behoefte aan een warm mannenlichaam :mad:

Noedelhap 10-02-2012 23:18

Citaat:

Quintiano schreef: (Bericht 32348876)
[filmpje]

Wat een goede cover is dit toch :bloos:

Meh. Ik vind het een beetje suffig. Ik mis de snerpende gitaar.

Noedelhap 10-02-2012 23:18

Citaat:

Paranoide schreef: (Bericht 32348874)
Ha, ja, MindCandyMan en z'n zieke vooruitgang. Heel indrukwekkend, ja. Ik had zelfs een keer een topic over 'm geopend op ARTistiek.

Maar de grap is dat iedereen dergelijke vooruitgang kan boeken. Iedereen. Je moet er alleen elke dag iets voor doen.

Ja.

Mén, ik ben blij dat de tekeningen weer online staan, ik miste ze al!

Stefenootje 10-02-2012 23:18

Citaat:

Martiño schreef: (Bericht 32348889)

Ik ook wel.

DeZiekeGnoe 10-02-2012 23:20

Ik zo aan een warm vrouwenlichaam dat ik een warm mannenlichaam bijna zou gaan waarderen. :o

Stefenootje 10-02-2012 23:21

Citaat:

LeMiserable schreef: (Bericht 32348904)
Ik zo aan een warm vrouwenlichaam dat ik een warm mannenlichaam bijna zou gaan waarderen. :o

Dat is al de derde quasi-homoseksuele post die ik van je lees in een korte tijd, you need to tell something? :P

Martiño 10-02-2012 23:21

Ben je een beetje lekker, LeMiserable?

Martiño 10-02-2012 23:22

Afgetraind zwemlichaam waardoor we je sleutelbeenderen goed kunnen zien?

Aldan 10-02-2012 23:22

Ik heb zin om mijn vader te zien en triktrak met hem te spelen en de wereld te bespreken. Dat er vogels bestaan die pinguins eten, en dat er in Rusland een dorp is waar je 's nachts je huis niet uitkan omdat de straten door wolven geterroriseerd worden. Alle honden van dat dorp zijn al opgegeten. En hoe je beren kan ontwijken.

DeZiekeGnoe 10-02-2012 23:22

Citaat:

Stefenootje schreef: (Bericht 32348907)
Dat is al de derde quasi-homoseksuele post die ik van je lees in een korte tijd, you need to tell something? :P

Dat ik mijn vriendin mis :p

Citaat:

Martiño schreef: (Bericht 32348908)
Ben je een beetje lekker, LeMiserable?

Ik vrees het ergste.

Martiño 10-02-2012 23:23

Hm, tja. Jammer dan.

Quintiano 10-02-2012 23:23

Citaat:

Noedelhap schreef: (Bericht 32348891)
Meh. Ik vind het een beetje suffig. Ik mis de snerpende gitaar.

Dr. Avalanche meer op de voorgrond, gitaar toch duidelijk aanwezig maar inderdaad, niet zoals de prominente rol die Keith heeft. Het is écht een Sisters-sound hierdoor, maar ook onmiskenbaar Stones. Ik vind het echt heel fijn gedaan :bloos:

Aldan 10-02-2012 23:24

Citaat:

Martiño schreef: (Bericht 32348915)
Hm, tja. Jammer dan.

:D Hij heeft foto's gepost, je kan het zelf beoordelen.

Noedelhap 10-02-2012 23:24

Onbevestigde geruchten op Weibo, het Chinese equivalent van Twitter, beweren dat de Noord-Koreaanse leider Kim Jong Un vermoord zou zijn in Beijing, China. Het is speculatief omdat uren nadat de geruchten zijn begonnen er nog geen bevestiging of ontkenning vanuit de overheid is.

:eek:

Trimm Trabb 10-02-2012 23:24

Ik heb behoefte aan een lieve bebaarde Engelsman met een bierbuikje.

[/geennieuws]

DeZiekeGnoe 10-02-2012 23:25

Heb ik op die foto's niet nog belachelijk lang haar? :p Weet zo niet meer wat ik gepost heb. :o

Paranoide 10-02-2012 23:25

Citaat:

Stefenootje schreef: (Bericht 32348883)

Dat kan ook, of althans, ongeveer. Het kost ~10.000 uur om meesterschap te bereiken in de meeste dingen, zegt men. Dus met gedurende vijf jaar elke dag 5 uur oefenen ben je er al. MindCandyMan heeft er zeven jaar over gedaan trouwens, volgens mij.

Talent speelt wel een rol natuurlijk, en inzicht, en of je een (goede) docent hebt, maar dat heeft vooral invloed op de snelheid waarmee je leert.

Of je vervolgens ook als een Hollandse meester bepaalde subtiliteiten in je werk kunt leggen waardoor het meer spreekt dan 't echte leven is iets anders, dat is wel puur talent. En of je überhaupt boeiend werk zal kunnen maken ook. Maar technisch vakkundig hyperrealisme ligt voor 't oprapen voor iedereen met genoeg tijd en zelfdiscipline.

Trimm Trabb 10-02-2012 23:26

Ik denk ook wel dat als je iets heel graag wilt en je je erop focust en elke dag oefent als een malle, dat je dan ook wel heel goed kan worden, ja. Maar dan moet je dus wel die discipline hebben.

Ik had gisteren voor het eerst maar mijn notitieboekje gepakt en er wat lelijke poppekes in getekend. Nu vind ik het zonde dat ik mijn mooie lege boekje heb verziekt met die lelijke kutkrabbels.

Stefenootje 10-02-2012 23:28

Citaat:

Paranoide schreef: (Bericht 32348925)
Dat kan ook, of althans, ongeveer. Het kost ~10.000 uur om meesterschap te bereiken in de meeste dingen, zegt men. Dus met gedurende vijf jaar elke dag 5 uur oefenen ben je er al. MindCandyMan heeft er zeven jaar over gedaan trouwens, volgens mij.

Talent speelt wel een rol natuurlijk, en inzicht, en of je een (goede) docent hebt, maar dat heeft vooral invloed op de snelheid waarmee je leert.

Of je vervolgens ook als een Hollandse meester bepaalde subtiliteiten in je werk kunt leggen waardoor het meer spreekt dan 't echte leven is iets anders, dat is wel puur talent. En of je überhaupt boeiend werk zal kunnen maken ook. Maar technisch vakkundig hyperrealisme ligt voor 't oprapen voor iedereen met genoeg tijd en zelfdiscipline.

Hm oke. Maar je zegt, meesterschap bereiken in de meeste dingen. Maar iets als zang zal iemand die geen mooie stem/muzikaal gevoel heeft NOOIT heel erg goed kunnen, ook al oefent hij jaren en jaren. Of een muziekinstrument.
Zelfde geldt denk ik voor de meeste sporten?

Noedelhap 10-02-2012 23:28

Citaat:

Hoe staat het met jouw teken-practice? Nog werk te showen? :p

Stefenootje 10-02-2012 23:28

Citaat:

Trimm Trabb schreef: (Bericht 32348928)
Ik denk ook wel dat als je iets heel graag wilt en je je erop focust en elke dag oefent als een malle, dat je dan ook wel heel goed kan worden, ja. Maar dan moet je dus wel die discipline hebben.

Tja, ik heb dat sowieso nergens voor, dus dat wordt al niks.

Stefenootje 10-02-2012 23:31

Citaat:

MindCandyMan heeft er zeven jaar over gedaan trouwens, volgens mij

http://www.conceptart.org/forums/att...1&d=1171549650
Maar dit kon hij al na twee jaar hè :eek:

Paranoide 10-02-2012 23:32

Citaat:

Trimm Trabb schreef: (Bericht 32348928)

Ja, technische vakkundigheid is voor 98% gewoon keihard oefenen. Ik ken zelfs mensen die lichtelijk beledigd raken als iemand zegt dat ze getalenteerd zijn, want dat vinden ze afdoen aan de jaren die ze hebben besteed aan intensief hun skillz verbeteren. Is ook dezelfde denkfout die veel opdrachtgevers in kunstkringen maken, trouwens. Kunstvaardigheid zien als een godsgeschenk en niet als iets waar je gewoon voor moet studeren, zoals bij alle andere vaardigheid.

Citaat:

Ik had gisteren voor het eerst maar mijn notitieboekje gepakt en er wat lelijke poppekes in getekend. Nu vind ik het zonde dat ik mijn mooie lege boekje heb verziekt met die lelijke kutkrabbels.
Een goede reden om door te gaan, want het boekje is nu toch verpest. Kun je er net zo goed iets mee doen, n'est-ce pas? ;)

Aldan 10-02-2012 23:33

Citaat:

Stefenootje schreef: (Bericht 32348936)
Hm oke. Maar je zegt, meesterschap bereiken in de meeste dingen. Maar iets als zang zal iemand die geen mooie stem/muzikaal gevoel heeft NOOIT heel erg goed kunnen, ook al oefent hij jaren en jaren. Of een muziekinstrument.
Zelfde geldt denk ik voor de meeste sporten?

Iemand met een ziekte waardoor zijn handen steeds trillen of waardoor hij geen kwast kan vasthouden zal ook nooit professioneel schilder worden. Voor sporten geldt hetzelfde: niet alle lichamen zijn gemaakt voor alle sporten. Een stijf iemand kan met heel veel training een prima turner worden, maar nooit een topturner. Ik weet niet waar de grens ligt tussen 'ziekte waardoor je iets niet kan' en 'gewoon lichamelijk iets niet kunnen'.

O en over muziek - volgens mij kan je dat heel erg leren. Ik heb zes jaar blokfluit gespeeld zonder er goed in te zijn, en in mijn zevende jaar zag ik het licht en toen kon ik het en was ik ook in andere muzikale dingen vrij goed (op gehoor tonen benoemen, blind meespelen met andere muziek, dat soort dingen). Dus. Ja. Ik weet niet. Ik denk niet dat het zo simpel is als Paranoide zegt, maar wel dat je bijna altijd in bijna alle dingen goed kan worden, als je er de discipline en tijd maar voor hebt. (en spullen, schilder worden als je onmogelijk aan verf kan komen is natuurlijk ingewikkeld)

Martiño 10-02-2012 23:34

Citaat:

Aldan schreef: (Bericht 32348920)
:D Hij heeft foto's gepost, je kan het zelf beoordelen.

Hm. Ok.

Aldan 10-02-2012 23:35

Citaat:

Martiño schreef: (Bericht 32348953)
Hm. Ok.

Wil dat zeggen 'hm, LeMis kan ermee door', 'hmmm, ik zal eens zoeken' of 'aha, wat fijn dat ik dat nu weet'?

Stefenootje 10-02-2012 23:36

Citaat:

Aldan schreef: (Bericht 32348950)
(op gehoor tonen benoemen

Dat is een absoluut gehoor, en het lijkt me sterk dat dat aan te leren is? Dat is iets wat maar erg weinig mensen kunnen dacht ik, dat heb je of heb je niet.

moesasji_oud2 10-02-2012 23:37

Citaat:

Martiño schreef: (Bericht 32348888)
Hai Joris

Citaat:

Martiño schreef: (Bericht 32348889)

:bloos::D

Aldan 10-02-2012 23:39

Citaat:

Stefenootje schreef: (Bericht 32348957)
Dat is een absoluut gehoor, en het lijkt me sterk dat dat aan te leren is? Dat is iets wat maar erg weinig mensen kunnen dacht ik, dat heb je of heb je niet.

O, dat wist ik niet. Maar het is niet alsof ik er zo mee geboren ben, het is wel duidelijk beter geworden in de loop der jaren.

Stefenootje 10-02-2012 23:40

Citaat:

Aldan schreef: (Bericht 32348960)
O, dat wist ik niet. Maar het is niet alsof ik er zo mee geboren ben, het is wel duidelijk beter geworden in de loop der jaren.

Hm oke. Want ik heb al vanaf jonge leeftijd muziekles gehad, en veel gezongen en stuff, maar als ik een toon hoor kan ik 'm niet benoemen hoor :P

Maar heb het ook nooit geoefend ofzo, wist niet dat dat zin had, dus msischien moet ik dat eens proberen.

Paranoide 10-02-2012 23:41

Citaat:

Stefenootje schreef: (Bericht 32348944)
[afbeelding]

Maar dit kon hij al na twee jaar hè :eek:

Ja, want dit is vrij makkelijk. ;) Het is de Bargue-methode, studeren van gipsafgietsels. Pure observatie, nul eigen inbreng, vaste opbouwstructuur, bepaalde truukjes om je waarnemingsvermogen continu te toetsen, soms letterlijk dingen kunnen opmeten en overnemen, heel lang de tijd (moeten) nemen voor één tekening, en het gips is wit dus je hebt alleen toon. Geen kleur. Dat maakt het veel simpeler. Bovendien had 'ie ook een leraar die hier veel ervaring mee had, dus ook uitstekende begeleiding.

Als het even meezit ga ik dit binnenkort ook doen, ik ben heel benieuwd. Het schijnt behoorlijk leerzaam te zijn.

Martiño 10-02-2012 23:42

Citaat:

mijamoto schreef: (Bericht 32348958)
:bloos::D

Ja, kom eens vlug hier dan :bloos:

Aldan 10-02-2012 23:45

Citaat:

Stefenootje schreef: (Bericht 32348962)
Hm oke. Want ik heb al vanaf jonge leeftijd muziekles gehad, en veel gezongen en stuff, maar als ik een toon hoor kan ik 'm niet benoemen hoor :P

Maar heb het ook nooit geoefend ofzo, wist niet dat dat zin had, dus msischien moet ik dat eens proberen.

Het hielp voor mij heel erg om op mijn fluit mee te spelen met random liedjes op de radio, of mijn moeder die zong, en later proberen klanken in mijn omgeving na te doen (magnetron, een kliko (kan dat met een blokfluit? Nee, maar het is heel leerzaam om te proberen), raps, schuiven van een stoel). Op een gegeven moment hoorde ik heel snel waar ik hem moest pakken op mijn fluit, en dan weet ik ook welke noot het is. Je speelt ook piano of zoiets toch? Dan zou ik dat proberen. (Y) Het is heel nuttig en ook best heel leuk. Minder voor je omgeving als je schuivende stoelen na gaat doen, maar gewoon, de klank van die stoel onthouden en zoeken wat daar het dichtste bijzit.

Stefenootje 10-02-2012 23:47

Citaat:

Aldan schreef: (Bericht 32348968)
Het hielp voor mij heel erg om op mijn fluit mee te spelen met random liedjes op de radio, of mijn moeder die zong, en later proberen klanken in mijn omgeving na te doen (magnetron, een kliko (kan dat met een blokfluit? Nee, maar het is heel leerzaam om te proberen), raps, schuiven van een stoel). Op een gegeven moment hoorde ik heel snel waar ik hem moest pakken op mijn fluit, en dan weet ik ook welke noot het is. Je speelt ook piano of zoiets toch? Dan zou ik dat proberen. (Y) Het is heel nuttig en ook best heel leuk. Minder voor je omgeving als je schuivende stoelen na gaat doen, maar gewoon, de klank van die stoel onthouden en zoeken wat daar het dichtste bijzit.

Maar heb je het nu over meteen iets reproduceren, of echt kunnen benoemen of iets een C of een E is?

Want als ik een liedje hoor, en al ken, dan kan ik het vrij snel meespelen op blokfluit of piano (gewoon basic hè), maar als iemand me een toon laat horen, dan weet ik niet zo op het gehoor of het een C is of iets anders.

Aldan 10-02-2012 23:50

Citaat:

Stefenootje schreef: (Bericht 32348972)
Maar heb je het nu over meteen iets reproduceren, of echt kunnen benoemen of iets een C of een E is?

Want als ik een liedje hoor, en al ken, dan kan ik het vrij snel meespelen op blokfluit of piano (gewoon basic hè), maar ik als iemand me een toon laat horen, dan weet ik niet zo op het gehoor of het een C is of iets anders.

Allebei. Ik moet me vaak wel concentreren om een toon te kunnen benoemen, en om een toon te reproduceren. Als je zegt 'zing een bes' moet ik me eerst concentreren om de c/a te vinden en vanaf daar naar een bes.

Quintiano 10-02-2012 23:51

C&A is toch niet zo moeilijk om te vinden?

:D;d;;d;d;D:D;d;d;;;d;;dd;D:D

Aldan 10-02-2012 23:54

Maar het is eigenlijk ook niet echt alsof ik tonen helemaal moet zoeken, want ze hebben wel een bepaalde structuur waarin ze in mijn hoofd liggen, zegmaar. Het is een beetje moeilijk uit te leggen. Het lijkt op een soort van trappetje met uithollingen waar de passende noot precies inpast. Maar dat trappetje heeft ook wel echt moeten groeien en beter en sterker worden. :y

Stefenootje 10-02-2012 23:54

Citaat:

Aldan schreef: (Bericht 32348976)
Allebei. Ik moet me vaak wel concentreren om een toon te kunnen benoemen, en om een toon te reproduceren. Als je zegt 'zing een bes' moet ik me eerst concentreren om de c/a te vinden en vanaf daar naar een bes.

Hm, dat vind ik wel knap/apart, wist niet dat dat zo aan te leren was.

Aldan 11-02-2012 00:01

Ik weet niet of iedereen het kan leren, waarschijnlijk moet je wel een basisiets hebben.

Bij blokfluiten kan ik het het beste horen, en dat is zo ontzettend grappig. Nu kan ik de noten dan gewoon in mijn handen voelen als ik ze hoor, en de structuur helemaal zo van aan... voelen? Er is geen naam voor hoe dat voelt. (/A-cluster) Dat is wel het fijne aan iets al duizend jaar doen, het wordt op een gegeven moment alleen nog maar leuker.

En nu heb ik heel veel zin om muziek te maken, maar het is vier uur 's nachts, dus daar moet ik niet aan toegeven. Beter ging ik maar slapen. Welterusten, forum.

DeZiekeGnoe 11-02-2012 00:07

Welterusten!

Ik heb van je gedroomd trouwens :o:D.

moesasji_oud2 11-02-2012 00:07

Citaat:

Martiño schreef: (Bericht 32348964)
Ja, kom eens vlug hier dan :bloos:

:D mocht het ooit gebeuren dat ik daarvoor open sta je bent de tweede die het hoort!

Quintiano 11-02-2012 00:08

Trouwens, betreffende de topictitel: clicketyclick.

:D(Y)

Aldan 11-02-2012 00:09

Citaat:

LeMiserable schreef: (Bericht 32348989)
Welterusten!

Ik heb van je gedroomd trouwens :o:D.

Van mij? :D Wat dan?

En ik slaap nog niet, want mijn slaapliedje was geladen, ik luisterde en... klikte halverwege weg. :( Nu moet hij opnieuw laden en dat duurt weer allemaal zo lang.

DeZiekeGnoe 11-02-2012 00:15

Citaat:

Aldan schreef: (Bericht 32348992)
Van mij? :D Wat dan?

En ik slaap nog niet, want mijn slaapliedje was geladen, ik luisterde en... klikte halverwege weg. :( Nu moet hij opnieuw laden en dat duurt weer allemaal zo lang.

Ik droomde dat ik wakker werd, en jij midden in mijn kamer stond.
Je was heel erg serieus alle reacties uit het meest recente saai topic aan het voorlezen, alsof het om het testament van mijn ouders ging of zo.

Moest elke reactie een cijfer geven. Als ik lager dan een vier gaf, en jij het met me eens was, werd diegene van wie de reactie was geliquideerd. Op een gegeven ogenblik mezelf een 3.8 gegeven. Jij was het roerend met me eens en toen werd ik wakker.

Quintiano 11-02-2012 00:15

http://pastebin.com/2vYRVMtq De tering, KPN. Y U NO SECURE!?

Je zal er maar tussen staan :(

Edit: 'Ze' hebben 16GB aan data weggeslurpt; dit zijn slechts een paar regeltjes als 'bewijs'.. -o-

Paranoide 11-02-2012 00:24

Citaat:

Noedelhap schreef: (Bericht 32348937)
Hoe staat het met jouw teken-practice? Nog werk te showen? :p

Alleen maar studies en tot overmaat van ramp ook nog allemaal traditioneel :D Veel gestures en stillevens. Er zit weinig boeiends tussen, afgezien van wat aardige perspectiefstudies en een paar mooie glas-in-lood-ramen. Maar ik oefen echt te weinig, de laatste weken (n) Eerder 5 uur per week dan 5 uur per dag. :')

Mc Kauw 11-02-2012 03:42

er wa een een kerel die mijn hoedje afkapkte nee, afpakte vanacht ja dat! en die rende joh! Dus ik eracheter aan en uitindelijk gooide hij het hoedje op srtraat! Het watje! }

Was niet eens mijn hoedje hoewel ik did weerdeer wel beweerde maar dus nie tzo was!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55.