Gimme more beer |
18-11-2003 20:08 |
Citaat:
Happydeath schreef op 17-11-2003 @ 17:15:
Ik denk dat rechts opportunistisch genoeg is om dan ook een streng milieustandpunt in te nemen.
|
Helaas is het nodig om dat nu, sterker nog, enige tijd geleden al gedaan te hebben. De handelingen achteraf zullen zoals zo vaak gezien veel te laat komen. Veel diersoorten zijn tegen die tijd uitgestorven, het broeikaseffect zal in ernst toenemen en de wederopbouw van onze omgeving zal erg zwaar worden.
Ook veel nieuwe long- en hartziektes zouden hun intrede kunnen doen en het percentage lichamelijke afwijkingen zullen, net als de laatste decennia al goed te zien was, toenemen.
De plannen om bijvoorbeeld de subsidie op groene energie stop te zetten vond ik schandalig en dat bewijst voor mij toch weer een hoop. Gelukkig is dat niet doorgezet.
Bezuinigen op milieu is dus duidelijk niet vooruitstrevend of goed op de lange termijn, zoals deze regering wel zo graag financiele maatregelen voor de lange termijn wil proberen te maken.
Nederland kan er enorme financiele voordelen aan hebben om hier grote stappen richting een duurzaam energiegebruik te nemen. Zeker als het gaat om de toekomst is dit een goed uitgangspunt. Nu maar hopen dat onze regering dat toch nog enigszins op tijd inziet!
|