![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
The Ring, TCM, Dawn of the Dead, Susperia... bah |
eigenlijk houd ik niet van horror maar soms kijk ik het wel. Als het dan te eng wordt denk ik:" Het is nep, daar staat de camera, nu roept de regiseur CUT, hier heeft een editor duidelijk zitten snijden, die schrijver heeft een goed verhaal bedacht, jeetje wat kan die geluidstechnicus goed muziek onder die film zetten...." Eerst mijzelf geruststellen en dan alleen nog maar naar de filmtechniek kijken in plaats van me mee te laten slepen.... :o
|
Citaat:
sorry :bloos: |
Citaat:
daarna hoorde ik dat als je bang was voor een enge film en je hem nog een keer keek je niet meer bang was.... toen sliep ik weer een week niet :S en the shining vond ik ook egt eng.... ga ik binnenkort weer 'ns kijken ;) |
durfde
Citaat:
|
toenk 5 was james bond werd een man opgeblazen in z'on druk voor duikers...
maar op m 'n 6e keek ik jurassic park en vonk helemaal nie eng :s hannibal viel laatst zwaar tegen was egt NIET ranzig en NIET eng.. maarja |
Citaat:
|
- The Ring
- Blair Witch Project 1+2 Die waren best wel eng, maar de serie van Nightmare on Elmstreet was echt lachen! Wat zijn dié films slecht... |
Citaat:
|
Citaat:
|
The Ring komt ook aardig in de buurt van eng
|
Citaat:
|
the ye, japanse horror. Er zitten 4 onovertroffen enge scenes in die film. Ik ga nooit meer graag liften in, in me eentje :D
|
Citaat:
|
Ik heb vroeger (kan je van vroeger spreken als je 17 bent? nouja, je begrijpt wat ik bedoel...) The Shining gezien. Mannnn wat een trauma's heb ik er aan over gehouden ;) ! Ik was toen een jaartje of 12 denk ik, en ik vond het echt zoooo eng.
Heb 'm laatst weer gekeken, en het viel vies tegen. Helaas. Nu is de magie van die 'enge' film voorgoed weg... :rolleyes: The Exorcist moet ook heel eng zijn, dus die heb ik laatst ook maar eens gekeken. Eng vind ik niet het goede woord. Eerder 'ranzig'. Wat een film zeg... Oja en blair witch project. Die was ook eng. Leuk eng. :) |
Gostbusters...toen die titanic in de haven kwam varen...ik wist nog geeneens wat het was, maar het was iets speciaals...dat kon k voelen..:P
verder nog it, the ring, what lies beneath en the exorcist.. :) |
Stephen King's "It", without a doubt.
Ik héb al nooit van clowns gehouden, maar toen ik deze film had gezien toen ik 10 was, was de horror compleet. Mijn ouders zeiden dat ik soms freakte des nachts. Ik heb hem laatst nog gezien, als vuursproef, en rilde nog steeds als ik z'n kop zag...ik hoor hem nog altijd zeggen "I'M YOUR WORST NIGHTMARE!". Vind clowns nog steeds stom. Als ik er eentje "leuk" zie doen denk ik: "rot op met je kop, je bent niet grappig, je bent eng" Over childhood trauma's gesproken :s |
Final destination :eek: Films waar geesten in voorkomen kijk ik sowieso niet, dan zie ik ze overal en ik ben er al bang genoeg voor, dus hm dat doe ik mezelf niet aan.
|
Citaat:
Ik heb een afkeer van films met geesten, die vind ik echt eng. |
net gothika gekeken, toch niet zo eng als me vrienden beweren. Ik vond het wel een goede film maar niet echt eng. Ik schrok een paar keer maar ik vind het einde niet goed uit gewerkt, dat had enger gekunt.
The ring vond ik het engste, maar dat kwam ook omdat ik in het donker naar huis moest fietsen. Toen was ik thuis en ging nog even tv kijken (daar had ik best veel moed voor nodig om in de buurt van de tv te komen ;) ). Na een halfuurtje valt het stroom in huis uit, en een paar seconde later gaat me mobiel "Seven days ..." zei een meisje stem :eek:. Pleures ik ben nog nooit zo geschrokken. Een vriend van mij had ze zusje laten bellen, en stroom viel per toeval uit, maar wat een timing. |
Citaat:
|
Citaat:
|
fucking exorcist is geniaal. niet focken daarmee
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind eigenlijk geen enkele film eng, zal wel komen omdat meestal Satan als het enge moet dienen en tja... Een Satanist heeft daar toch wat minder last van dan anderen. Ik vind de 'Omen' films zo slecht dat ze er goed van worden (hoewel de boeken echt uitstekend zijn _O_ ), alleen baal ik zo dat de Antichrist telkens net niet de wereld opeist zoals zijn recht is. Nou ja, da's dan mijn mening weer.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Vroeger vond ik de witches ook eng, als ze de pruiken enzo gaan afdoen.. :o
En nu, vind ik "the ring" "what lies beneath", "The sixth sense" wel eng, en verder kan ik er even geen een bedenken.. de laatste, vooral omdat ik het een beetje "psygologisch eng" vind.. |
irreversible, niet zozeer eng, maar wel aangrijpend en niet van kunnen slapen
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je de Ring hebt gezien, dan zijn die films zo bar slecht. Je kunt van alle "technische snufjes" gewoon zien hoe ze gemaakt zijn. Voor de tijd dat ze gemaakt zijn, zijn de films misschien wel goed. Maar na de Ring gezien te hebben vallen die films toch écht wel tegen! |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Ik heb het meest gegild enzow bij the Ring en The Texas Chainsaw Massacre (remake)
|
Blair witch.. er gebeurt niks, maar die spanning, op een gegeven moment zit die zo hoooooooog!!
Jammer dat het 2e deel bagger is :( !! |
Waarom vindt iedereen "The Blair Witch Project" zo eng? :s Ik vond het echt reuze meevallen hoor. :o
The Excorsist vond ik wel eng. OMG, moest af en toe echt gillen toen. :( The others is ook best eng... En nog zo'n oude dracula-film van heel vroeger. (Bijna) geen special effects of iets, maar zoooo eng. :eek: *ben alleen even de naam kwijt van die film...* |
Citaat:
|
The Shining denk ik.
Ook al vind ik die nu niet meer eng, ik kan niets engers bedenken, en ik heb toch aardig wat 'enge' films gezien |
blair witch project (1, de tweede was stront) en the sixth sence vond ik ook eng... Verder kan ik niet zo veel bedenken
|
De beste horrorfilms zijn niet de films die het allerengst zijn, ironisch genoeg. Kijk naar Dawn of the Dead, Night of the living dead, the Exorcist, The Thing, In the Mouth of Madness, Dark Water, The Fly, Candyman, Riget, Das Kabinett des Dr. Caligari, Bride of Frankenstein, meerdere Dracula-films etc. etc.
Sommige van deze films zijn op zich wel redelijk eng, maar ze moeten het vooral hebben van andere kwaliteiten. Het meest in het oog springende voorbeeld is The Exorcist . De film is nergens echt eng, maar wel altijd fascinerend en intens door het uistekende acteerwerk, dito script en de mooie cinematografie. Die factoren compenseren het "gebrek" aan scares en shocks. Dat maakt het dus alsnog een horrormeesterwerk. Uiteraard zijn er ook nog films die behoren tot de hoogtepunten van het genre en WEL gewoon eng zijn. :) |
Citaat:
|
[QUOTE]Dinalfos schreef op 27-06-2004 @ 14:02 :
[B]De beste horrorfilms zijn niet de films die het allerengst zijn, ironisch genoeg. Kijk naar the Exorcist, The Thing, Dark Water Ik vind deze films, en dan vooral Dark Water, nog altijd erg beangstigend. Bride of Frankenstein, meerdere Dracula-films etc. etc. Die waren in de tijd dat ze gemaakt werden angstaanjagend. |
Citaat:
|
Citaat:
Als het waar is wat ik heb gehoord |
[QUOTE]Juice schreef op 27-06-2004 @ 15:17 :
[B] Citaat:
Mja, The Thing vond ik vooral spannend , vanwege de haast klassieke suspense building uit vroegere films. En Dark Water had zeker griezelige momenten, maar de nadruk lag blijkbaar meer op het drama. Dat vond ik niet erg, want het was een bijzonder geslaagde film. En tja, de oude Frankenstein- en Dracula films werden in die tijd inderaad als eng beschouwd. Dus dat waren niet zulke goede voorbeelden. Maar goed IK vond ze in ieder geval niet eng, eerder mooi. |
Citaat:
|
Blair Witch Project en The Shining
|
Citaat:
Ik vond THE EXORCIST ook eng, evenals DARK WATER. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41. |