![]() |
Citaat:
Je ruimt daarmee een groot probleem uit de weg, maar veroorzaakt ook een nieuwe; namelijk dat leden veel meer eisen gaan stellen aan forumbazen. Daar heeft Jon noch de Fb's zin in neem ik aan, dus dat zal uiteindelijk allemaal wel niet gebeuren. |
Wat je op andere fora ook regelmatig ziet is betalen voor extra features. Op Ars Technica bijvoorbeeld kun je voor een aantal dollar per jaar je account upgraden, wat inhoudt dat je een soort persoonlijk fotoalbum kunt aanmaken, je kunt posten in bepaalde fora waar mensen die niet betalen alleen maar kunnen lezen, enz. Op zich wel goed, al denk ik niet dat het bij dit forum zou werken, gezien de doelgroep ;)
|
Citaat:
|
Ik vind ten eerste het idee om mensen te laten betalen om op een internetforum te mogen posten grote bullshit. Ik denk niet dat je dan heel veel leden meer overhoud. Ik zelf zou ook niet betalen voor eventuele extra's die ik dan zou krijgen. Het is toch goed zo... Of niet? Waarom zou het dan nog veranderd moeten worden met dit soort dingen?
|
Citaat:
Ten eerste lijkt me inderdaad de kans dat scholieren.com een verplicht betaald forum wordt, enorm klein. Dus laten we 't daar verder niet over hebben. Maar toegevoegde waarde geven aan mensen die wél betalen, is helemaal geen slecht idee. Voor de mensen die niet willen betalen verandert er niks. No big deal, zelf weten. Maar waarom zou Jon geen gebruik maken van extra diensten die hij zou kúnnen offeren, tegen een geringe vergoeding? Meer foto's in je fotoboek, scholieren.com mail adres, dat soort zaken. Dingen die Jon geld kosten, maar die op zo'n manier gefinancierd kunnen worden. Nogmaals; een verplichte betaling voor het forum komt er toch niet. Maar ik snap niet waar die weerbarstigheid is ontstaan tegen extra diensten voor betaling. Typisch Nederlanders zouden de Vlamingen zeggen; wel van alles willen maar nooit ergens voor betalen. Voor niks gaat de zon op, zeggen we dan. :) |
Citaat:
|
Citaat:
De opties die ik noemde kwamen gewoon uit het wilde weg. Hier kan je bijvoorbeeld een overzicht zien van wat je bij T.net kan krijgen als je een abo hebt. Ik zeg niet dat dat voor jou interessant zou zijn, maar misschien voor een aantal andere leden wel. Dat is iets wat eerst uitgezocht zou moeten worden. |
Citaat:
De mensen die wél geďnteresseerd zijn in die extra's (ik zou erg graag een grotere pm box willen bijvoorbeeld) kunnen er zelf voor kiezen om wél te betalen. Of de mensen die gewoon Jon een keer wat willen geven hebben op die manier het idee dat ze d'r ook nog wat extra's voor terug krijgen. Maar onder geen beding is het een verplicht iets en als je de extra's niet wil is er ook niks aan de hand. Er zit geen nadeel aan 'niet betalen'. |
Citaat:
|
Citaat:
De mens is een gierig persoon, die draait het liefst elke dubbeltje 2x om. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ben wel benieuwd hoe je die 1 euro wilt gaan innen dan.
de bank lacht je uit als je 1 euro wilt overmaken :D en om nu allemaal (het merendeel is ook nog eens minderjarig) te moeten paypallen is onzinnig. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk overigens dat er best een groot deel van de vaste forummers (de verslaafden onder ons :p) bereid is om eenmalig een euro neer te leggen. Ook al ben je gierig van oorsprong, je komt hier zo vaak en maakt zo vaak gebruik van de diensten: wat is dan die ene euro? Maar dat zeg ik alleen vanuit mijn eigen gedachte. Het kan ook dat ik mensen verkeerd inschat. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk perspoonlijk dat het Jon een biet zal wezen als 10% afhaakt als er betaald moet worden, zolang 90% wél 1 euro neer wil leggen. Winst is belangrijk, een paar afhakende leden niet. |
Citaat:
|
Ik vrees dat het niet veel makkelijker te maken is voor mensen zonder credit card.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ff internet bankieren, en hoppa het is overgemaakt. Gewoon je naam/nick erbij zetten en email adres. En klaar is kees. Heb je ook niet van die soort dingen dat je extra aan kpn moet betalen, etc. |
Citaat:
Citaat:
|
Nee ik niet, maar jij wel!
Vind het een beetje zonde als meer dan de helf naar zo een bedrijf gaat, ik betaal immers aan jouw en niet aan kpn of een ander bedrijf. |
Citaat:
|
KPN is voor het innen. Je factureert aan een bedrijf dat onder meer zorgt voor de faciliteiten (lijnen, servers, software, etc) en de administratie. Hoe het precies zit met de inkomstenverdeling weet ik niet precies.. heb het ooit eens uitgezocht. Er zal wel een staffel op zitten: hoe meer je omzet hoe gunstiger de verdeling.
Het grote voordeel van zoiets is dat er geen investering nodig is en je geen administratie bij hoeft te houden. Voor de gebruiker is de drempel laag: iedereen heeft een telefoon, er is geen speciale software nodig, je hoeft niet eerst een bedrag te storten in een electronische portomonnee die je daarna toch nooit meer gebruikt. Maar goed, we zitten nu al te praten over de mogelijke technische uitvoering voor de oplossing van een probleem dat niet bestaat :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Daarnaast ging het om een euro, dus reken maar uit wat ik bedoel... |
Citaat:
Ja natuurlijk kunnen we ook vaker op banners klikken. We kunnen ook vaker vrijwillig geld storten. Doet iemand dat? Nee. Dus dat is niet relevant. |
Vrijwillig geld storten werkt denk ik niet.
Maar jah, wie het kleine niet eerd is het grote niet weerd. Maar ik vind het wel belachelijk dat kpn zoveel opeist. Er moet toch een andere manier zijn... |
Ik heb even het hele topic doorgelezen, ik denk dat het belangrijk is dat;
- uitgezocht wordt of er interesse is (die is er, als ik dit topic lees) - uitgezocht wordt waarvoor je precies moet betalen dan (extra opties op het forum / bepaalde dingen op het huiswerkgedeelte, voor wie is het nuttig en is het van belang dat het voor iedereen nuttig is of is een kleine groep geinteresseerden ook genoeg?) - uitgezocht wordt hoe je moet betalen (op Collegenet gaat t inderdaad via een 0900 nummer en daar is redelijk animo voor, probleem is alleen dat het vanuit België/Aruba etc. niet werkt) - uitgezocht wordt wat Jon er precies aan heeft, als het evenveel kost uiteindelijk als dat het opbrengt, is het dan nog de moeite waard? heb ik het zo goed samengevat? |
Citaat:
Maar het is en blijft natuurlijk speculatie. Hopelijk heeft Jon over een tijdje wat aan de ideeën die we hier op doen of de meningen die gegeven worden. |
Citaat:
|
Jeej, zet er gewoon een paypal account op, klaar.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36. |