![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zie zelfreflectie m.b.t. mannenbesnijdenis bv. Jews Against Circumcission. |
Citaat:
het is een verbond met het goddelijke - dit gaat even iets verder dan alleen maar een idioot ritueel ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(wat je eventueel wel kunt respecteren natuurlijk) |
Citaat:
Door wie wordt dit beweerd? Door mensen die niet besneden zijn? Citaat:
en hoezo stel je het gelijk aan marteling? |
Citaat:
geeft wel wat warmte in de winter :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
anyway.... wat is nu precies het verschil? Jij snijd een stuk van het geslachtsorgaan af bij al je mannelijke nakomelingen, dan zijn jullie het verkoren volk en zal ik jullie voorspoed schenken. Lijkt me een ritueel. |
Citaat:
Bewezen? Lijkt me sterk dat je dat kunt bewijzen. Iemand die erg jong besneden is, kan dat namelijk niet eens herinneren, laat staan nadelige psychologische gevolgen van ondervinden. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nee, natuurlijk niet... Hij/zij kan zich het immers niet meer herinneren. :rolleyes: |
Citaat:
En ja, volgens hjet judaisme (heet dat zo) is religie wel iets wat je een ander aandoet. En ik vind religie een persoonlijke zaak. Verschil van mening dus. |
Citaat:
En hoe weten ze dat dan? Citaat:
Haha :o Ja sorry, maar het lijkt me ten eerste voornamelijk een kwestie van goed uitleggen aan je kind wat er gaat gebeuren. Citaat:
|
Citaat:
imo is religie in de eerste plaats iets persoonlijks, maar dit kun je niet altijd persoonlijk houden en/of uiten zonder dat daar een ander niet bij betrokken raakt. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Dat valt niet onder letsel. inenting: bewezen beneficiair. haren knippen: groeit weer aan. Nagels: groeien ook weer aan. Besnijdenis: niet bewezen beneficiair, groeit niet weer aan. i.e. permanente beschadiging. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar vanuit ideologisch standpunt vind ik dat alle (geïnstitutionaliseerde) religies verbannen moeten worden. |
Heb niet alle reacties gelezen, dus wellicht is het al gezegd:
Een erg dom en onverantwoord idee. Waarom? Als dit bij wet wordt verboden in NL, zullen ouders hun kinderen in het land van herkomst laten besnijden waar de kans op infecties en een minder snelle heling groter is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik bedenk me net iets... Ayaan zou toch nog met T. van Gogh een tweede deel van Submission maken? Dit tweede deel zou vanuit de positie van de man zijn,.. zou dit een voorbode zijn op wat komen gaat? ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat zou ook gelden voor kinderarbeid. Dan zou er maar op gecontroleerd moeten worden :/ |
Citaat:
|
Citaat:
als we geluk hebben komt hirsi zelf niet in beeld :o |
Citaat:
dit punt is werkelijk erg, uhm....d*m |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het zou mij werkelijk niet kunnen schelen wat de wet, noch wat Hirsi Ali hier over zegt. |
Citaat:
|
Is het btw niet zo dat mannenbesnijdenis, net als vrouwenbesnijdenis, niet een van oorsprong joods of islamitisch gebruik is. Ik heb wel eens gehoord dat mannenbesnijdenis afkomstig is van oude woestijnvolken, die hiermee voorkwamen dat er allemaal zand tussen de voorhuid zou kunnen komen.
|
Citaat:
|
Citaat:
anyway, ja bij moslims wordt het ook later gedaan. Tot aan het zesde jaar geloof ik? |
afijn, Editie.nl had een rabijn te gast om uit te leggen waarom, de man leek wel een grammofoonplaat:
hoezo? -het is traditie waarom is het traditie? -vanwege de traditie hoe is deze traditie gekomen? -dat heeft god geschreven (!?!, wat een nonsens, maarja) waarom mag je dat niet zelf bepalen? -omdat god het heeft gezegd dus waarom kinderen geen vrijheid gunnen? -omdat het traditie is afijn, enz, enz, enz als dit veranderd moet worden zal het met een wet erdoor geperst moeten worden, op dit 'interview' afgaande hoeven we vanuit de hoek van religieuze leiders geen zinnig woord te verwachten. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik kan 1 nadeel opnoemen: moeilijker aftrekken verder alleen maar voordelen. |
Citaat:
Nadelen zijn in dit topic al eerder genoemd vrije wil mogelijke verminking cosmetisch |
Het is net zo babaars als bij volle verstand op iedere baby die je krijgt je initialen zetten met lidtekens op hun kont. Maar dan heet het op eens verminking. Hoe wel je natuurlijk prima kan leven met "JPB" op je aarsch.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36. |