![]() |
Citaat:
Ik zie het nog niet gebeuren, maar probeer al wel wat meer intensief te dansen, iets waar ik wel moeite voor doe :) Oh en ik doe oefeningen op de trilplaat, wat zijn de algemene ervaringen daar al mee? |
Citaat:
Ik heb alleen zo'n moeite met kleren. |
Citaat:
|
Als je naar uiterlijk kijkt moet je ook kijken naar het hoofd dat er op zit. :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb een korte broek aan die ik vorige zomer absoluut niet meer dicht kon krijgen :) :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Huidig BMI: 25,4 (1,66m 70kg)
Streef BMI: 20,7 (1,66m 58kg) Ik streef niet zozeer naar een ander BMI, dan naar een ander gewicht. M'n oude gewicht minus 2/3 kilo, ik voelde me toen namelijk ook al niet lekker in m'n vel zitten. |
Citaat:
|
Vandaag :)
Ontbijt 0,5 grapefruit (laatste tot nu, zomer komt weer :() 2 bb, 1x light-jam 1x appelstroop Tussendoor 1 bb rookvlees 1 appel Lunch 2 bb rookvlees Tussendoor 2 bb, 1x 20+ kaas 1x schouderham 1x becel light Avondeten 200g aardappelen 100g riblap Groente nog onbekend Avond 250g magere kwark 200mL magere melk Ik zit nu (excl. groente dus) op 1454kcal. Mét groente kom ik dus zéker aan de 1500, waarschijnlijk nog wel veel meer erboven (ik eet altijd veel groente). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik wil ook absoluut niet meer afvallen dan dit, want ik weet dat m'n gewicht gezond is nu. Ik wil ook kijken naar m'n uiterlijk, en niet naar het nummertje op de weegschaal. Dat deed ik eerst dus ook, maar de laatste tijd ben ik een beetje depressief erover. Ik zal het ff verder uitleggen; ik praatte laatst (op msn) met een meisje uit m'n klas, en 't was op dat moment ongeveer 2 uur 's middags. Ze zei zoiets als 'ik moet zo maar eens iets gaan eten'. Dus ik gevraagd of ze nog niet gelunched had, maar ze bleek het dus over 't ontbijt te hebben. Ik heb haar uitgelegd dat 't ongezond is om tot 2 uur 's middags niks te eten etc. Toen kwam het dus over afvallen te praten :s Ze zei dat haar gewicht heel erg schommelde, maar dat vond ze geen probleem, want als ze een paar dagen niks (of nauwelijks) at, viel ze zo weer af. (Tja, hoe ongezond kun je zijn :s) Uiteindelijk vroeg ze dus hoeveel ik weeg, dus ik gewoon 70kg gezegd. (Het klinkt dan wel hoog, maar ik schaam me er niet voor aangezien ik weet dat het voor mijn lengte gewoon gemiddeld is. Ze zei toen zoiets als dat ze dacht dat ik 60kg woog, en het kwam erop neer dat 70 toch wel erg veel is. Zij zelf weegt trouwens 48kg bij een lengte van 1,60. Erg weinig dus. Maar ondanks dat ging ik toch nadenken over m'n gezonde gewicht, dat door anderen als 'veel' wordt gezien :s Het grootste probleem (als ik me dik voel) heb ik altijd met uitgaan. Dan wil ik toch graag een leuk truitje aan, maar als ik dan iets aandoe en in de spiegel kijk vind ik mezelf te dik, terwijl dat volgens anderen (waarvan ik weet dat ze het eerlijk zeggen) niet zo is. Vooral bij m'n heupen vond ik mezelf vanmorgen dik (terwijl ik van anderen net hoor dat ze graag met me zouden willen ruilen). Sorry voor m'n lange verhaal, ik zit ff een beetje in de knoop. Ik denk dat ik zo snel mogelijk weer eens foto's ga maken (als ik batterijen heb voor de digitale camera) en dan meld ik dat hier wel ff (als ze klaar zijn). Misschien kan iemand anders er dan nog een mening over geven. |
@MeelFriek; je schema ziet er goed uit vandaag, vind ik (y)!
|
@ Happy:
Ik vind dat wat jij hier zegt erg lijken op het probleem dat Sneeuwvlokje heeft, waar laatst zo'n discussie over was. Ik denk dat heel erg veel mensen hier dat probleem hebben. Ik wil je aanraden om deze week de Esta te lezen, of in ieder geval een artikel daarin. Ik heb dat al eerder genoemd vandaag, het gaat over het zelfbeeld dat vrouwen vandaag de dag hebben, en hoe ze daar aan komen, zeg maar. Het is erg herkenbaar. En foto's maken is altijd aan te raden, heb ik vandaag ook gedaan, eigenlijk voor het eerst, op advies van iemand dat ik hier las. En ik zou niet ontevreden moeten zijn denk ik.... Hoewel ik dat wel vaak ben. |
Happy, ik herken wat je zegt, en ik ben benieuwd naar de foto's :) 70 Klinkt in mijn oren ook 'hoog', maar 68 dan weer niet. Terwijl, zoals je zelf al zei, je 2 kilo verschil waarschijnlijk niet eens kunt zien. Het is gewoon maar een getal, je BMI is hartstikke goed en als je vrij lang bent zul je nou een keer wat meer 'moeten' wegen, die lengte weegt gewoon ook extra ;)
Ik zeg trouwens de hele tijd dat ik heel erg van slank houd, maar eigenlijk moet ik het anders formuleren, ik hou heel erg van 'petite'. Dus fijngebouwd, en daarmee ook slank, maar wel met vormen en niet mager. (Een beetje dat zuidelijke idee, zeg maar.) Ik ben 1,77m, zal dus nooit fijngebouwd worden, net als Happy waarschijnlijk. Dat is ook niet het Westerse figuur, dat is nou een keer wat breder gebouwd dan dat hele fijne van bv. Franse mensen. |
Citaat:
Ik weet dat het op 't probleem van Sneeuwvlokje lijkt, maar er zijn toch een paar verschillen: -Ik was eerst wel teveden, maar ik ben ineens omgeslagen. -Sneeuwvlokje zit aan de ondergrens van een gezond gewicht, terwijl ik met een aantal kg minder, ook nog een gezond gewicht zou hebben. En daarom ga ik dus twijfelen of ik niet toch meer moet afvallen dan die 10kg die ik kwijt ben (maar ik houd m'n verstand erbij, en doe 't dus niet :)) |
@Happyyy: Weet niet of 't (voor een deel) op mij gericht was, maar ik bijt me niet vast op dat getal. Dat is gewoon een richtlijn voor mij. Komt ik erachter dat ik bij 61kg eruitzie zoals ik wil (alhoewel ik weet dat ik nooit tevreden zal zijn, maar dan zal ik gewoon even rationeel na moeten denken) dan stop ik daar.
Schema is iets anders nu van mij: Net 2 sultana (niet 2 pakjes, maar 2 koekjes uit pakje van 3 ;)) en 1 matse. Avondeten is opeens chinees, dat wordt in mijn geval dus nasi. [EDIT]Ik kom dus ook iets hoger uit, 1600kcal.[/EDIT] |
Citaat:
|
Citaat:
Mijn streefgewicht was eerst trouwens 68, maar omdat ik tevreden was toen ik aan 70 zat ben ik toen gestopt. |
Citaat:
|
Mensen dachten (of ze het nog steeds denken weet ik niet) ook altijd dat ik lichter ben dan ik werkelijk ben... 70 klinkt idd veel, ik heb ook zo iets van "ik wil iig onder de 70 zitten al is het maar voor de 'klank'". Of je nu 69 of 70 weegt, zo groot is het verschil niet, maar het klinkt en voelt gewoon anders, bij mij iig.
|
Ik denk dat ik dan toch maar voor de 68 ga. Morgenvroeg maar eens ff op de weegschaal gaan staan dan. Ik denk dat ik nog 2 kg te gaan heb, maar 't kan ook een halve kilo meer of minder zijn.
|
Citaat:
|
Mijn probleem zit denk ik iets dieper dan dat van Happyyy. Ik heb al een aantal jaren last van een negatief zelfbeeld als gevolg van dingen die in het verleden gebeurd zijn (maar die ik net iets te persoonlijk vind om hier te posten). Er zijn periodes geweest dat ik bijv. het licht uitdeed als ik op de badkamer was zodat ik mezelf niet hoefde te zien in de spiegel, zo erg was het.
Tot overmaat van ramp ging ik toen in een jaar tijd van 60 kg naar 71 kg (mijn lengte bleef was/bleef hetzelfde) en dat maakte mijn toch al niet zo geweldige zelfbeeld helemaal kapot. Ik heb toen tegen mezelf gezegd dat het genoeg was geweest, en dat ik er aan ging werken. Ik ben toen 13 kg afgevallen en woog daarna 58 kg. Naarmate ik afviel kreeg ik steeds meer zelfvertrouwen, en ik vond mijzelf (en ook mijn lichaam) soms zelf een beetje 'mooi'. De eerste paar maanden dat ik op mijn streefgewicht zat was ik blij met metzelf en met mijn gewicht, alhoewel ik wel een overdreven grote angst had om (weer) aan te komen/dik(ker) te worden. Maar de laatste tijd steekt de negatieve zelfbeeld weer de kop op. Ik weet van mezelf dat ik 'statistisch gezien' niet (te) dik ben, maar ik voel me gewoon niet lekker in mijn lichaam. Als ik in de spiegel kijk en mezelf zie weet (verstand) ik dat ik niet dik ben, maar ik voel (gevoel) me dik. Mijn verstand en gevoel zitten dus niet op een lijn, en mijn probleem is dus puur psychisch. Gelukkig maar, dat mijn verstand net iets sterker is dan mijn gevoel. Want mijn verstand zegt dat ik niet verder af moet vallen, omdat het anders niet gezond is voor mijn lichaam. De enige optie die dan overblijft is mijn gevoel veranderen, en dat komt neer op het verbeteren van mijn zelfbeeld en zelfvertrouwen. Momenteel werk ik daar dus ook hard aan. Maandagavond was echt een dieptepunt in mijn leven qua mijn zelfbeeld. Alle emoties en frustraties kwamen er toen uit, en ik haatte mezelf en mijn lichaam echt. Gelukkig was mijn moeder er toen om me op te vangen, en ik heb heel veel steun aan haar gehad. We hebben lang gepraat, en ik heb haar precies verteld hoe ik me voel. We hebben toen een soortvan afspraken en plan gemaakt om er aan te werken, en tot nu toe werkt dat prima. Het gaat veel beter met me, en ik voel me al een stuk fijner in mijn vel. (y) Lange post weer :bloos: |
Citaat:
|
Mijn huidige BMI is 21.9, 1.67m en 61.3kg.
Mijn streef BMI is 20.8, en 58kg (Voor de mensen die het opvalt, ik heb idd mijn streefgewicht met twee kilo verlaagd, :) ik ben sinds m'n 16de eigenlijk niet meer gegroeid in lengte/breedte/cup en schoenmaat, alleen mn heupen zijn iets breder geworden (en was noggal wat aangekomen door slecht eten ;) Mar het gaat momenteel zo goed, al 6.5kg kwijt, dat ik denk dat 58kg zat te halen is. uiteindelijk wil ik beginnen met meer krachttraining e.d.) |
Ik weet dat het niet goed is om het te verlagen naar 68, maar als je terug kijkt in vorige topics (toen ik hier pas kwam), toen was m'n streefgewicht 68, ik ben gewoon eerder gestopt omdat ik tevreden was.
Ik ben net trouwens eens een uurtje op m'n kamer geweest en ik heb eens goed in de spiegel gekeken. En ik was nu ineens weer veel blijer met m'n lichaam dan vanmorgen (eigenlijk voel ik me nu weer helemaal goed, geen idee hoe dat kan). Heb ook nog wat meer zomerkleren uit de kast gehaald, en na lang te hebben nagedacht was ik toch best tevreden (van 't ene op 't andere moment :| ). Ik heb na lang nadenken dus toch besloten niet meer af te vallen, en gewoon op dit gewicht te blijven. Ik heb me oa afgevraagd waarom ik eerst wel tevreden was, en nu ineens niet meer. En ik heb teruggedacht aan complimentjes die ik heb gekregen, sinds ik op dit gewicht zit. Dus, ik moet niet meer zeuren en op dit gewicht blijven :nono: |
@Happyyy: Heel goed hoe je dit voor jezelf hebt aangepakt! :)
|
Hmm... ik baal, want weer is het me niet gelukt om zelfs maar richting dat schema te gaan. Sterker nog, ik heb nog minder gegeten dan normaal... Bah, want ben ik toch ook een sukkel, zelfs eten lukt niet.
|
Citaat:
Wat een vragen allemaal :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben net wel een beetje fout geweest; 6 boterhammen met kaas en een paar plakken ontbijtkoek gehad. Dom, dom, maarja ik had er zin in :) En het gekke is; ik voel me nou weer helemaal goed en ben weer gemotiveerd om 't zo te houden... :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En 6 boterhammen met kaas is altijd beter dan een zak chips of reep chocolade. :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59. |