![]() |
Bespeel mij als een grillig instrument
Kus me teder Omarm me Haal geluiden uit me -Ik wist niet dat ze bestonden- En sluit me dan weer in mijn kistje op. |
Kan 1 van jullie artistieke breinen mij helpen om dit gedicht te ontrafelen: kortom...waar gaat dit over ?
Voor hen De blanke huizen door licht bewoond Broze botten, doorzeefde stof Teer verdeeld De vorm van woorden een buigzame waaier Achter een wasdoek gordijn Worden schimmen aangewakkerd Totdat er namen, mensen zijn In mij droom van as |
hey niggaplease,
je kunt beter even een nieuw topic openen op het culturele & maatschappelijke vakken forum, onder huiswerk :) |
Haat,
hier overal, om ons heen, ik voel me klein, nietig. |
Hersenloos
Gevoelloos Levenloos |
Citaat:
|
Citaat:
Rampjaar 1672 ;) |
1e keer
Ze probeerde nog te vliegen, maar het mocht niet baten, toen ze had besloten het gebouw niet langer via de trap te verlaten |
Citaat:
Citaat:
|
Ik wil huppelen
maar het is regendag. De straten van de stad strekken zich somber voor mij uit. Ze willen niet gekieteld worden. |
Citaat:
|
Een reden voor
Bedenkelijk Bedachtzaam Begrijpelijk Mijn gedachten verstoor Gezellig Gelukkig Geliefd Zie en hoor Handen Hoofd Hemel Ga langzaam door Machtig Miezerig Meer Wat ik verloor Vrij Vredig Verliefd I want more |
'Dit gat moet gedicht!'
Zei hij kordaat 'Rozen zijn rood, viooltjes zijn blauw,' grapte zijn toenmalige vrouw Als straf werd met het arme wicht, het gat toch nog een keer gedicht. |
Citaat:
|
Hmm, hier ook weer twee probeerseltjes van mij. :)
Ik zal niet zijn Hij ook niet Wij samen niet Dus ook jij niet Waren we maar wel ~~~~~~~ Een harde klets weerklinkt in de stilte De kinderlijke onschuldigheid vermoordend Lippen trillen, tranen rollen, ogen smeken Liefde is als een wolf in schaapskleren En mijn hart bloedt dood (Ik twijfel of ik 'onschuldigheid' door 'onschuld' moet vervangen, want met beide woorden klinkt het wel mooi.) (Ook twijfel ik of ik de laatste zin moet vervangen door 'En ik ben de prooi.') |
Ginnegappen, zei ze
dat moeten we meer doen net als hinniken met meer letters |
groene stukjes natuur
verstopt in het bruin van de beschaving één momentje rust van het razende; filevorming in mijn hoofd |
Ik wil je alle seizoenen kusjes geven.
Gut. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alles wat je zei had op het
puntje van je tong moeten struikelen. |
Citaat:
Goed, ik zal maar ophouden met mijn knoeiwerkjes.... |
Citaat:
|
Eindelijk dat de dag schittert
Zand van verre reizen legt een avontuurlijk laagje over alles wat hier stilstaat. Struisvogels onthoofden het zand ik kijk op en neerwaarts gaan de druppels zon. Eindelijk dat de dag schittert. |
@Quis: leuk, mooi. Is alleen schitterd niet schittert? (hij ~)
___________ Onze blender is een blunder, hij kapt vingerkootjes korter. |
Citaat:
En dankje. :) En je hebt natuurlijk gelijk, ik schaam me diep. |
Citaat:
|
Verf
Je laat je vlekken achter; ik verander: rood, groen, geel, paars. Uitersten, naast elkaar; mijn vertrouwen is niet langer oranje, blauw, zwart, wit. Ik neem ze op, ik klaag niet. |
Ik vond nog iets uit 2003 dat ik op een verveeld moment had gemaakt.
Futility I found that motion occurs, when only there's a source that delivers. It's the thought that can make you astound Energy it costs to make the world go round People hasting with little effect in the end, is it instinct that prevents for our minds to bend. Not I can fight what drives my life. A fearful anticipation of a dreadful strife |
Zij
Ooit vloog zij in gedachten, en had ze een prachtig leven. Die tijd is nu voorbij, het is haar niet meer gegeven. |
Adam adem!
We bliezen in om de beurt en na elke drie seconden zette ik mijn lippen weer op de jouwe en wou wel van je houden, maar wie weet redde jij het niet. ssst! Omwille van je hart brak ik al je botten |
ik ben zo alleen,
niemand om mij heen. ik ben het enige mens op dit land, die hier loopt, door het eenzame strand, |
soms droom ik van stoer zijn,
soms droom ik van oorlog of pijn, soms droom ik van een droomland, soms droom ik van een goudgele strand, maar waar ik het liefst van droom, waar ik het liefst mijn blik op zoom, liefst niet van verre maar van dichtbij, ja......... dat ben jij. op de puntjes hoort eigelijk een naam. maar ja, ik kan nu even niemand meer bedenken. |
title today: rood in een glaesje.
straks vallen mijn ogen dicht en tolt mijn hoofd van de rest af, dan slaap ik naar een andere wereld toe, ik zoek hem vaker, maar hij verschuilt zich achter flauwigheden, voor mij, wat is er met mij en met “kom op, doe niet zo raar?” |
Liefste
waarblijf je ik mis je ik mijdt je |
De wind zingt
wolken fluisteren op de klanken van het water. Golvend, ruisend kloppend hart. :o |
Citaat:
ik mijdT? |
Als ik boos word wanneer je hier weer bent,
maakt dat dan dat je nooit meer weggaat of kom je dan gewoon niet meer terug? |
Biefiftietoo
''En het sloeg in als een bom.'' |
Je ziet me en je voelt me,
en, Oh ja, je houdt van me, maar weet je, Zodra je weg bent vergeet je dat ik ooit heb bestaan. Want durf je mij wel aan? Volgens mij lijkt het nergens naar.. En ik ben niet zeker over die laatste zin.. Iemand suggesties? |
Citaat:
liefste waar blijf je ik mis je ik mijd je ik haat en nijd je |
Citaat:
Als je die laatste zin toch wil veranderen, misschien: Zo laat je onze liefde vergaan. of Dus laat je me weer in de waan. |
lach me omver
vang me in je armen en doe alsof het niet was gepland blaas de plukjes verlegenheid weg uit mijn gezicht kus me, doe alsof je me niet kent |
iedere morgen als ik ontwaak
dan knijp ik mijn ogen dichter dan zou mogen en krijg kramp in mijn kaak want dan groeit het besef net als elke dag voorheen ik ben weer alleen want jij bent van me weg maar elke dag minder pijn ik, alleen ik, zonder jou en hoeveel ik ook van je hou het went om alleen te zijn |
de wereld van de weke mond
daar ben ik nog niet geweest ik vraag me af, zo om het even is de liefde wel een eis? moet het weten nog heel even voordat ik nu verder reis ga je mee? ik heb kaarten voor twee eerste rang en voorste rijen met tanden en oh mijn god waar laat ik mijn handen? |
Citaat:
'En ik ben de prooi' is een erg sterke eindzin en volgt logischer uit de voorgaande zin. het is een mooi gedicht :) (y) |
VERVREEMDING
Een gapende afgrond tussen ons en wijzelf, wordt dieper en dieper. Het contrast wordt groter, maar slechter gezien. De fundamentele tegenstrijdigheid in jij en wij. |
Ik wil je, maar ik wil het niet.
Ik wil je armen om me heen. En ik haat je erom. Ik schaam me ervoor, dat ik je haat. Ik schaam me voor de gedachten in mijn hoofd. Ik heb je pijn en verdriet toegewenst. Ik heb je zelfs dood gewenst. En dat spijt, soms dan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:36. |