Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Piercing en tattoo topic #22 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1497305)

innogen 23-11-2006 15:01

Citaat:

NyteWolf schreef op 22-11-2006 @ 19:18 :
Toch maar voor de snakebites gegaan (y).
T staat me wel.

Citaat:

Krynn schreef op 22-11-2006 @ 20:45 :
Feuteu!

EvilConduct 23-11-2006 16:04

Citaat:

Bloemenstermeis schreef op 22-11-2006 @ 23:52 :
[B]Evilconduct> Bedankt voor je tip over L'Extremist, heb daar inderdaad wel goede dingen over gehoord.
NP. Ik moet er wel bij zeggen dat ik er alleen voor piercings heen zou gaan. Niet dat ze slechte prenten zetten, sowieso is Electric vele malen beter, maar ik krijg bij hen altijd het gevoel dat ze liever 40 klanten per uur hebben dan dat ze echt veel tijd voor je nemen.
Ik kan me vergissen, misschien dat alle tribal-helden me van m'n stuk brengen, maar zo komen ze op mij over...

innogen 23-11-2006 16:33

Citaat:

EvilConduct schreef op 23-11-2006 @ 17:04 :
NP. Ik moet er wel bij zeggen dat ik er alleen voor piercings heen zou gaan. Niet dat ze slechte prenten zetten, sowieso is Electric vele malen beter, maar ik krijg bij hen altijd het gevoel dat ze liever 40 klanten per uur hebben dan dat ze echt veel tijd voor je nemen.
Ik kan me vergissen, misschien dat alle tribal-helden me van m'n stuk brengen, maar zo komen ze op mij over...

L'Extremist heeft toch een stand op Lowlands? Mijn zusje heeft daar afgelopen keer een tattoo laten zetten en hij was heeel mooi gedaan (Y) Blond meisje had hem gezet, en zij deed het echt goed, tattoo was mooier/scherper dan het oorspronkelijke plaatje vind ik.
Het was toen wel druk en de een na de ander, maar dat is logisch op een festival. Ik vond niet dat ze het afraffelde of wat dan ook, helemaal niet juist.

EvilConduct 23-11-2006 19:56

Dat een na de ander zijn ze volgens mij wel gewend. ;)

Gwen. 23-11-2006 23:14

Ik snap niet wie er een tattoo op Lowlands zou laten zetten.
Ik heb er wel een keer een ringetje uit mijn lip laten verwisselen maar dat is dan ook dat. Het is vies op een festival en dat is dus kut aftercare.

innogen 24-11-2006 10:54

Citaat:

Gwen. schreef op 24-11-2006 @ 00:14 :
Ik snap niet wie er een tattoo op Lowlands zou laten zetten.
Ik heb er wel een keer een ringetje uit mijn lip laten verwisselen maar dat is dan ook dat. Het is vies op een festival en dat is dus kut aftercare.

Het was de laatste dag en ze ging diezelfde avond nog naar huis dus zo vies was het niet ;)

Krynn 24-11-2006 15:52

Aftercare is overrated anyways...echt :S

llell 24-11-2006 18:44

http://img373.imageshack.us/img373/1...obe1zq9.th.jpg

http://img373.imageshack.us/img373/9...obe2lj0.th.jpg

links, mijn nieuwe kind: toen er nog geen lekkere bloedblaar achter zat.

EvilConduct 24-11-2006 20:32

Je zou bijna 'oor' voor je schermnaam zetten.

HAHHAHAHAHAHA... Ha.... ha.... Uch.. mmh..

Dus...

:p

Paranoide 24-11-2006 20:41

Ik ben vergeten of ik 't hier weleens gevraagd heb, maar volgens mij niet, dus - hoe zit het met tattoos boven op littekenweefsel? Wordt dat lelijk of komt het er uit te zien als op 'gewone' huid, met hooguit wat hoogteverschillen oid?

EvilConduct 24-11-2006 20:44

De kans dat de inkt blijft zitten is best klein. Vooral lijnen zou ik er niet op zetten.

Het is per persoon verschillend. Ik ken lui waar het met een week weg was, bij anderen blijft het jaren goed.

Gewoon even met je ariest overleggen.

llell 24-11-2006 20:53

Citaat:

EvilConduct schreef op 24-11-2006 @ 21:32 :
Je zou bijna 'oor' voor je schermnaam zetten.

HAHHAHAHAHAHA... Ha.... ha.... Uch.. mmh..

Dus...

:p

goed gevonden (y)

:)

Magic1 25-11-2006 18:44

Citaat:

llell schreef op 24-11-2006 @ 19:44 :
[afbeelding]

[afbeelding]

links, mijn nieuwe kind: toen er nog geen lekkere bloedblaar achter zat.

NICE!!
Zelfde zo'n mooie combinatie gezien!
Staat je echt wel :)

Hoe groot is je lobe(s)?

llell 25-11-2006 20:16

Citaat:

Magic1 schreef op 25-11-2006 @ 19:44 :
NICE!!
Zelfde zo'n mooie combinatie gezien!
Staat je echt wel :)

Hoe groot is je lobe(s)?

de tunnels zijn 10mm, en ik ga denk niet meer veel groter.

die nieuwe zit nu op 2,4mm, en die wil ik op 5mm....eerst genezen, duurt zo lang :(

Krynn 25-11-2006 20:27

Citaat:

llell schreef op 24-11-2006 @ 19:44 :
[afbeelding]

Moooooooooi oor is dat :)

Magic1 25-11-2006 21:17

Citaat:

llell schreef op 25-11-2006 @ 21:16 :
de tunnels zijn 10mm, en ik ga denk niet meer veel groter.

die nieuwe zit nu op 2,4mm, en die wil ik op 5mm....eerst genezen, duurt zo lang :(

Hmm.. mooi hoor! Het staat je echt, ook je lobes

Over de genezing; ga je mss niet te snel met stretchen?
Want als je maat per maat doet, duurt het toch zeker niet langer als 1 a 2 weken voordat je verder kan. :)

llell 26-11-2006 10:54

Citaat:

Magic1 schreef op 25-11-2006 @ 22:17 :
Hmm.. mooi hoor! Het staat je echt, ook je lobes

Over de genezing; ga je mss niet te snel met stretchen?
Want als je maat per maat doet, duurt het toch zeker niet langer als 1 a 2 weken voordat je verder kan. :)

uiteindelijk wil ik m op 5mm, niet meteen de volgende keer. M'n conch stretch ik niet zelf trouwens, tunnels wel.

Magic1 26-11-2006 11:35

Citaat:

llell schreef op 26-11-2006 @ 11:54 :

uiteindelijk wil ik m op 5mm, niet meteen de volgende keer. M'n conch stretch ik niet zelf trouwens, tunnels wel.

Conch zou ik ook niet aanraden om zelf te doen ;)

Maar nice! (y)
je bent goed bezig!

tarja 27-11-2006 14:47

-> EvilConduct->

ik ben bij Tattoo Palace in Amsterdam geweest. naja, ik heb na 3 dagen toch maar ingesmeerd en nu ziet 't er wel allemaal goed uit:) maar toch bedankt! Ze zeiden dat Vaseline echt te vet is, dat de wond niet kan ademen (en dat je een schaafwond ook niet gaan insmeren met Vaseline).

'I'he Prophet 27-11-2006 15:02

Citaat:

Krynn schreef op 22-11-2006 @ 20:45 :
Feuteu!
Ja eh heb ik niet want ik maak bijna nooit foto's van mezelf.
Gave nickname heb je wel trouwens (y).

'I'he Prophet 27-11-2006 15:04

Citaat:

tarja schreef op 27-11-2006 @ 15:47 :
-> EvilConduct->

ik ben bij Tattoo Palace in Amsterdam geweest. naja, ik heb na 3 dagen toch maar ingesmeerd en nu ziet 't er wel allemaal goed uit:) maar toch bedankt! Ze zeiden dat Vaseline echt te vet is, dat de wond niet kan ademen (en dat je een schaafwond ook niet gaan insmeren met Vaseline).

Insmeren met bepanthen is echt (y).

EvilConduct 27-11-2006 18:17

Citaat:

tarja schreef op 27-11-2006 @ 15:47 :
-> EvilConduct->

Goed dat je het toch gedaan hebt. Vaseline heb ik zelf nooit gebruikt trouwens. Ik geloof dat al mijn vrienden ook altijd uierzalf gebruikt hebben.

Bedoelden ze misschien dat je hem niet moest wassen? Dat zou ik wel weer begrijpen.

Had je trouwens al een foto geplaatst?

Krynn 27-11-2006 19:41

Ik dacht het verhaal al te herkennen...

Nee, hij (Ferry) zegt echt dat je een tattoo helemaal met rust moet laten na het zetten. Niet wassen, geen crèmes, beetje talkpoeder is alles wat mag volgens hem.

Ik heb daar zes jaar geleden schijt aan gehad. Na een dag ben ik er fijn dikke lagen Vaseline op gaan smeren. M'n voetje kwam anders de dag niet ongeschonden door. Dan maar even niet ademen, korsten zijn erger en het hele zooitje trok als de pest voordat ik begon te smeren.

Anyways.

De man zet prima tattoos...z'n nazorginstructie is alleen...apart :p

Krynn 27-11-2006 19:43

Citaat:

NyteWolf schreef op 27-11-2006 @ 16:02 :
Ja eh heb ik niet want ik maak bijna nooit foto's van mezelf.
Gave nickname heb je wel trouwens (y).

GEEN excuus meneertje! We hoeven maar één lichaamsdeel te zien, dus hoe erg kan het wezen :p

En dank :)

mandarijn 27-11-2006 21:40

Vraagje :
Ik heb een zwarte tattoo op mn rug en vorige week had ik er een puistje op, kan dat een lidteken worden?? :/

llell 27-11-2006 23:01

Citaat:

Krynn schreef op 27-11-2006 @ 20:43 :
GEEN excuus meneertje! We hoeven maar één lichaamsdeel te zien, dus hoe erg kan het wezen :p

En dank :)

hulde!

Niet zo miepen mannetje :nono: ;)

Krynn 28-11-2006 15:18

Citaat:

mandarijn schreef op 27-11-2006 @ 22:40 :
Vraagje :
Ik heb een zwarte tattoo op mn rug en vorige week had ik er een puistje op, kan dat een lidteken worden?? :/

Als-ie al genezen is niet, dacht ik.

Leineh. 28-11-2006 22:08

voor de dag ermee Roelof! ik ben benieuwd :D

tarja 29-11-2006 09:17

Ja:) naja, ben dus ook maar na 3 dagen gaan smeren met bodylotion zonder parfum want hij zei dat dat het enige was dat erop mocht.

Naja, tis nu al 2 weken geleden dus kan er nu ook niks meer aan veranderen.
De korstjes zijn eraf, ziet er allemaal wel goed uit. Alleen zijn sommige stukker lichter dan andere (de tattoo is helemaal 'zwart').
Hoort dit zo of moet ik ff terug gaan? Het ziet er zeg maar uit alsof er op sommige stukken veel minder inkt ofzo zit:s..

Sooz 29-11-2006 10:28

Citaat:

Krynn schreef op 27-11-2006 @ 20:43 :
één lichaamsdeel [/B]
en daar ben je toch zo goed in Roelof dus geen smoesjes.

mandarijn 29-11-2006 11:36

Citaat:

tarja schreef op 29-11-2006 @ 10:17 :
Ja:) naja, ben dus ook maar na 3 dagen gaan smeren met bodylotion zonder parfum want hij zei dat dat het enige was dat erop mocht.

Naja, tis nu al 2 weken geleden dus kan er nu ook niks meer aan veranderen.
De korstjes zijn eraf, ziet er allemaal wel goed uit. Alleen zijn sommige stukker lichter dan andere (de tattoo is helemaal 'zwart').
Hoort dit zo of moet ik ff terug gaan? Het ziet er zeg maar uit alsof er op sommige stukken veel minder inkt ofzo zit:s..

Dat had ik ook, dat het er op sommige plaatsen lichter was. Dus ik opgebeld, nieuwe afspraak gemaakt en laten bijkleuren. Dat was 2 á 3maanden na het zetten. Na een half jaar (na de zomer) vond ik 'm nog steeds heel licht, dus ik weer terug gegaan en 'm weer opnieuw laten inkleuren. Beide keren niks betaald.
Nu ben ik een jaar verder en vind 'm nog steeds heel licht, dus ik zit er over te denken om weer eens langs te gaan.
Hij lijkt echt grijs en niet zwart....

tarja 29-11-2006 13:00

ja, tis nu pas 2 weken geleden dus misschien kan ik 't nu nog niet laten bijkleuren:) maja, maar een tattoo kan nooit echt zwart zijn, maar bij mij zijn sommige stukken toch donkerder dan andere stukken en dat kan echt niet! maja, hoop dat 't dan wel gratis is om te laten bijkleuren..

mandarijn 29-11-2006 13:25

Citaat:

tarja schreef op 29-11-2006 @ 14:00 :
ja, tis nu pas 2 weken geleden dus misschien kan ik 't nu nog niet laten bijkleuren:) maja, maar een tattoo kan nooit echt zwart zijn, maar bij mij zijn sommige stukken toch donkerder dan andere stukken en dat kan echt niet! maja, hoop dat 't dan wel gratis is om te laten bijkleuren..
Bij mij zag je echt strepen erop zitten... :/

tarja 29-11-2006 13:48

ja, ik heb twee lichte strepen door de tattoo heen :( ... komt 't wel goed :confused:

Magic1 29-11-2006 14:51

Citaat:

tarja schreef op 29-11-2006 @ 14:48 :
ja, ik heb twee lichte strepen door de tattoo heen :( ... komt 't wel goed :confused:
Ga gewoon terug voor het bij te laten kleuren. (y)
Maak een afspraak of bel hem daarvoor.
Dan zal het zeker wel goed komen. :)

Qamra 29-11-2006 16:28

Smeer je nog? Dat maakt het ook heel erg licht, maar dat trekt vanzelf weg.. Wacht eerst maar even tot het genezen is..

Krynn 02-12-2006 19:53

Citaat:

tarja schreef op 29-11-2006 @ 14:00 :
Allereerst: wat Qamra zegt.

En dan:

Ik ben te lui om terug te lezen, dus: waar heb je 'm zitten? Ik heb er één op m'n enkel tegen het hielbot aan, en ik heb niet de illusie dat ik daar ooit een egaal gekleurde tattoo zal krijgen, veels te weinig vlees daar.

Maar als jij 'm op een doorsnee vlezige plek hebt zitten en er zitten nadat-ie helemaal genezen is kleurverschillen in het zwart...ja, bij laten kleuren. Kan gebeuren, iedereen geneest verschillend. Wel zo snel mogelijk teruggaan, of, als je een paar maanden niet in Amsterdam komt, de shop bellen en vragen of ze iets opschrijven of zoiets...bijkleuren hoort gratis te zijn maar ze moeten zich jou natuurlijk nog wel herinneren. Bijkleuren geeft verder geen problemen qua genezing, die is bijna hetzelfde als de eerste keer dat een huid getatoeëerd wordt, misschien ietsje sneller.

Komt dus wel goed joh :)

Oh en:
Krijgen we nog een foto? :p

'I'he Prophet 04-12-2006 03:15

Ik maak em iig niet, dus het hangt er vanaf of er anderen foto's van mij maken :p.

dext0r 04-12-2006 13:59

volgens mij staat die stiekem wel op zijn vampiregirls profile page.. :o

tarja 04-12-2006 18:19

Hij zit op m'n rechterschouder. Maar ik had idd al bedacht dat ik binnenkort terugga om 't te laten bijkleuren; woon in amsterdam dus dat is niet zo'n probleem:D

foto wordt moeilijk:P

thx!

Roosje 05-12-2006 10:59

Kun je een lippiercing ook direct met een ringetje laten zetten? :o

mandi 05-12-2006 11:14

Citaat:

Roosje schreef op 05-12-2006 @ 11:59 :
had ik wel. :)

Lo_Siento 05-12-2006 11:44

Hoop dat iemand mij kan helpen,

Heb nu mijn tragus piercing ongeveer 2,5 maand, en in het begin er niet echt last van. Nu begint dat ding sinds ongeveer 2 week echt fokking pijn te doen, lijkt ook net alsof mijn huid er overheen groeit. Heb gister even aan een vriendin laten zien en die zegt ook; het is net of de huid er overheen wil groeien maar dat kan niet dus groeit het zegmaar tegen de piercing aan. Beetje warrig verhaal geworden :rolleyes: , maar is er iemand die enig idee heeft wat ik hier in mee moet? Er uithalen?

Alvast dank

Qamra 05-12-2006 11:50

Lange staafje halen..

Misschien groei je een bult.

Magic1 05-12-2006 12:31

Idd.. niet uitdoen in ieder geval!
Dat zou jammer zijn!

Groter staafje nemen, of/en eens langsgaan bij je piercer! :)

Succes!

Gwen. 05-12-2006 12:47

Citaat:

Roosje schreef op 05-12-2006 @ 11:59 :
Vaak zeggen ze dat het niet zo goed is omdat een ringetje veel beweeglijker is en dus moeilijker geneest.
Mijn ex heeft er zelf na 2 weken of zo een ringetje ingedaan en hij heeft echt een heel groot gat en het duurde ook heel lang tot het was genezen. Ik zou er gewoon een week of , of het best nog langer een knopje in houden maar dan wel bij het piercen doorgeven dat je er een ringetje in wil doen, dan piercen ze hem hoger.

*oma* 05-12-2006 13:17

Citaat:

Lo_Siento schreef op 05-12-2006 @ 12:44 :
Hoop dat iemand mij kan helpen,

Heb nu mijn tragus piercing ongeveer 2,5 maand, en in het begin er niet echt last van. Nu begint dat ding sinds ongeveer 2 week echt fokking pijn te doen, lijkt ook net alsof mijn huid er overheen groeit. Heb gister even aan een vriendin laten zien en die zegt ook; het is net of de huid er overheen wil groeien maar dat kan niet dus groeit het zegmaar tegen de piercing aan. Beetje warrig verhaal geworden :rolleyes: , maar is er iemand die enig idee heeft wat ik hier in mee moet? Er uithalen?

Alvast dank

Ik heb volgens mij iets dergelijks. Het is iig niet helemaal goed (piercing willen bij mij gewoon niet op die plek denk ik...). Maar als het goed is trekt die bult vanzelf weer weg, omdat het kraakbeen is stroomt er minder bloed door ofzo, waardoor het helingsproces langer duurt, dus gewoon wachten (zei de dokter).

llell 05-12-2006 14:37

Citaat:

Gwen. schreef op 05-12-2006 @ 13:47 :
Vaak zeggen ze dat het niet zo goed is omdat een ringetje veel beweeglijker is en dus moeilijker geneest.
Mijn ex heeft er zelf na 2 weken of zo een ringetje ingedaan en hij heeft echt een heel groot gat en het duurde ook heel lang tot het was genezen. Ik zou er gewoon een week of , of het best nog langer een knopje in houden maar dan wel bij het piercen doorgeven dat je er een ringetje in wil doen, dan piercen ze hem hoger.

Maar elke piercer zegt er weer wat anders over. Sommige vinden een ring beter want dan kun je de wond makkelijke schoonhouden, en er is meer ruimte voor een eventuele zwelling.

Gwen. 05-12-2006 14:54

Citaat:

llell schreef op 05-12-2006 @ 15:37 :
Maar elke piercer zegt er weer wat anders over. Sommige vinden een ring beter want dan kun je de wond makkelijke schoonhouden, en er is meer ruimte voor een eventuele zwelling.
Ik zei ook "vaak".
En met een lange barbell is er meer ruimte voor een zwelling dan met een ring en kun je het ook goed schoonmaken.
Een ring draait natuurlijk wel alle kanten op en een staaf niet.

'I'he Prophet 05-12-2006 16:29

Ik heb aan de ene kant een staafje gehad eerst en aan de andere kant meteen een ringetje. En t ringetje geneest een stuk langzamer.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.