![]() |
Ik moet eens leren schaken.
|
Pinke? :p
|
Minkiepinkiepielemuis!
Ik vind hem nog steeds leuk. Nou ja, pielemuis betekent natuurlijk wel piemel, maar goed. |
Ik heb nu wel voor elkaar dat ik met 5 queens alle velden besla :cool:
|
Oh nee fuck, die is ook niet goed. Toch lastiger dan ik dacht. :p
|
Ik vraag me af of je in een hoek moet gaan staan of niet. Ik denk het niet.
|
Haha Kazet :D
|
Hebben jullie er een schaakbord bijgepakt oid, ik raak nogal psychotisch van het visualiseren :|
|
Ik heb 8x8 vakjes getekend in paint :)
En je moet het zeker tekenen ja. Anders lukt het nooit. |
Wat ik me nu bedenk. Het is uiteraard gewoon een sudoku. Maar dan zonder gegeven hints. En daaruit kun je concluderen dat er 8 mogelijke oplossingen moeten zijn.
Of zeg ik nu iets doms? |
Volgens mij heb ik 'm nu, tenzij ik weer iets over het hoofd zie.
Spoiler
|
terug *O*
|
Ik heb m!
Spoiler
|
Kazet was eerder :(
Maar hij is wel anders! |
Hm, maar jullie gebruiken wel allebei hetzelfde patroon, het trucje is natuurlijk om de blinde vlek van de dame te gebruiken.
|
Ik heb ooit op schaakles gezeten!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb zelfs een KNSB-rating.
|
ik heb ook op schaakles gezeten. dat was toen normaal voor hoogbegaafde kinderen ofzo :|
|
Op mijn topmoment was ik 10e van 20 op de groepsranglijst :(
|
Citaat:
|
Ik heb ook op schaakles gezeten, het is een complot. :d
|
Citaat:
|
Ik heb ook op schaakles gezeten!! :eek:
|
Ben ik hier dan de enige die niet op schaakles heeft gezeten?
|
Citaat:
|
Antwoord van die site:
Spoiler
|
ik heb waarschijnlijk vroeger in een toernooi mijn huidige vriend verslagen, echt 15 jaar geleden ofzo, voordat we elkaar kenden. want ik was 2e en hij 3e :D
|
Ok, volgende probleem! *O*
It is your task to determine how high you can drop a billiard ball without it breaking. There is a 100 story building and you must determine which is the highest floor you can drop a ball from without it breaking. You have only two billiard balls to use as test objects. If both of them break before you determine the answer then you have failed at your task. What is the order of floors that you should drop the balls from to minimize the number of droppings that you will have to make to determine the answer? Assume that if a ball doesn't break you can reuse it without worrying about it being weakened. |
Citaat:
|
Citaat:
|
weer terug!
|
eentje van de 50e laten vallen en als die breekt gewoon onderaan beginnen? en anders naar 75 en dan weer hetzelfde. dan naar 87, etc?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Lijkt me vrij duidelijk... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Je hebt 2 ballen. Dus met eentje moet je een 'grove' schatting maken om het aantal worpen te verminderen. En zodra ie breekt zal je wel een stukje terug moeten en nog een paar keer gooien met de 2e om m precies te bepalen.
Als je 1 voor 1 de verdiepingen pakt, dan heb je niks aan die 2e bal natuurlijk. |
Citaat:
en als de bovenste bal wel breekt ga je vanaf het vorige bereikte punt naar boven |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08. |