![]() |
Als ik straks
papier ga kopen moet ik niet vergeten een hoed op te zetten. Het sneeuwt oude tijden buiten. Ze zijn bezig de stad bewoonbaar te maken. Ik blijf. Ik bouw niet mee. Ik weet het nog van vroeger. Ik weet hoe je vis kunt scheppen uit de zee. - Jan Arends |
@Em Lieke is inderdaad CSN. Bo is gezweetwel, als ik het me goed herinner.
|
De koffers in de hal de kasten leeg de ramen dicht
ik heb geen wensen meer. Hoe lang was ik verdwenen dagen weken een seconde. Ik hou van jou spookt als een mantra door mijn hoofd de maan een erfstuk zo nabij ik kan hem met mijn blote handen pakken. Drie hoeraatjes voor dit weerzien voor het reuzenrad pal naast de zee geplant, de neon vrolijkheid mijn knuffelbeer die ik met één keer schieten in de schiettent won. Ik hield het diertje warm onder mijn jas, een grijns op zijn gezicht gestikt – zou ik hem opensnijden watten puilden uit de buik de rug de kop dan bleef hij lachen, stil en stug. De nacht haalde me in op weg terug de lampen langs de kustweg als een snoer van parels een genadige gids, een felle lijn elektrisch licht. Alfred Schaffer 'Narcose' |
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphoto...67481722_n.jpg
(stiekem extra leuk omdat het als muurgedicht in mijn geboortestad te bezichtigen is, voor de fans: op de hoek van een steeg tussen de haarlemmerstraat en een slagerij) |
Ik ben geloof ik de enige actieve DoPper hier maar dat maakt niet uit *O*
Er is volgens mij geen topic met 'zinnen/gedichten waarvan je had gewild dat je ze zelf bedacht had' maar dat is een beetje hetzelfde als dit topic dus onder die noemer een paar regels van Spinvis die ik zo zo leuk en leuk bedacht vind: Hij zou zo graag misschien een keer/ Dat op een dag als het kon |
Ik kijk zo graag.
Ik weet raad met wat ik zie. Totdat er teruggekeken wordt. Nee, je krijgt geen kopje thee Nee, je kunt niet blijven Nee, ik ga niet uitleggen waarom. Ja, je kwam dat hele eind Ja, dat was drie uur met de trein Nee, je krijgt nog steeds geen thee. Je hebt gelijk, ik ben te leuk Ik heb de liefde in mijn ogen Daarmee kan ik kijken Daarmee keek ik ook naar jou Jij bent dat blijkbaar niet gewend Ik zal het niet meer doen. Nee, we gaan geen vrienden worden Nee, we gaan niet af en toe wel zien Ik geef je niet de tijd en ook geen reden Je kunt niet binnen komen Nee, we gaan geen brieven schrijven. Ja, je laatste trein is weg Nee, je kunt niet blijven slapen Nee, ook niet op het logeerbed. Er lopen wel meer op straat Moet ik die dan ook maar binnenlaten? - Tjitske Jansen |
Ik werd geboren
en iemand kwam aansjokken, zette een ladder tegen mij aan en klom naar boven met op zijn rug mijn ziel en mijn gedachten. Het begon te regenen en hij sprong naar beneden, holde weg om te schuilen, riep nog over zijn schouder: 'Wees gelukkig! Wees maar gelukkig!' De zon verscheen, maar er klom niemand meer naar boven. Niemand legde uit hoe ik mijn gedachten moest gebruiken, niemand bracht schaduw, niemand haalde de ladder weg, niemand zei dat er niemand meer zou komen. - Toon Tellegen |
SONNET Aan F.
ik had je bloemen willen zenden een soort bloemen dat je zou doen begrijpen hoe ik wandel onder welke luchten ik wandel over welke bodem ik wandel ik had je bloemen willen zenden een soort van winterbloemen met de bruine kleuren van de laatste roos en de geur van nachten lopen in gevaarlijk terrein door verwaarloosde heggen omgrensd waarachter men narcissen kon veroeden van de maanden die achter ons liggen narcissen van een geur die ik waarschijnlijk te liefelijk schat dat soort bloemen had ik je willen zenden niet per post en onverpakt neen ze zouden je worden gebracht door een zwarte jongen met een Grieks profiel die Duits studeert aan de universiteit die zichzelf een choreografie heeft geschreven op muziek van Mozart dat soort bloemen door zo'n soort jongen maar ik vernam dat je op reis bent en wel niet meer terug zult keren - Remco Campert |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14. |