Eigenlijk worden vrouwtjeskatten toch net zo goed gecastreerd, en niet gesteriliseerd? Dus dat de hele eierstokken eruit worden gehaald ipv dat er alleen klemmetjes op de eileiders worden gezet
Jep, eierstokken worden afgebonden en losgesneden. Over het algemeen blijft de baarmoeder zitten, maar als die er afwijkend uit ziet (wat nog weleens gebeurt bij oudere katten) wordt die er ook meteen uitgefloept.
Citaat:
Frayne schreef:
(Bericht 32935579)
Ik weet niet wat ze doen :O. Alleen dat steriliseren ongeveer 2 keer zo duur is :P
Dat komt omdat het een complete buikoperatie is. Castreren bij katers is letterlijk een snee zetten, bal eruit en klaar.
Noedelhap
11-12-2012 18:32
Citaat:
Little Phoebe schreef:
(Bericht 32935781)
Wat erg (N) toen ik een paar dagen bij mijn beste vriendin was, kwam er ook een vent voor weetikveel, de afvoer ofzo. Ik fluisterde dat ze hem wat te drinken moest aanbieden, maar dat durfde ze niet :confused: Moest ik, in haar huis, hem iets te drinken aanbieden.
:') Wat een socially awkward penguin is ze.
Chick Rock
11-12-2012 19:02
Citaat:
Sarah schreef:
(Bericht 32936188)
what not to wear kijken
Ik keek ook. Het lijkt me echt superleuk om mee te doen aan zoiets, behalve dan dat ik niet op tv wil :o Het lijkt me vooral heel leuk om een kapper volledig zijn gang te laten gaan, maar dat durf ik niet echt aan bij de gemiddelde kapper.
Quintiano
11-12-2012 19:02
Ik wil meedoen aan Maestro :bloos: En waarom zijn twee afleveringen niet beschikbaar op UZG :mad:
Sarah
11-12-2012 19:04
Nu modern family kijken :Y
Stefenootje
11-12-2012 19:05
Citaat:
Quintiano schreef:
(Bericht 32936309)
Ik wil meedoen aan Maestro :bloos:
ik ook ja! :y
Stefenootje
11-12-2012 19:06
Citaat:
Een studievriend van man ging samenwomen. Zij had nogal een dure smaak en hij was nogal zuinig, nouja zij ook wel. We waren uitgenodigd voor een feestje ter ere van hun samenwonen oid. Ik was wel van plan om iets mee te nemen voor hun nieuwe huis, maar voordat ik kon vragen of ze nog wensen had stuurde ze een link rond met een cadeaulijst van een hele dure woonwinkel. Nou stonden er bijna allemaal zeer dure cadeau's op en de paar goedkopere waren al afgevink. Ik had niet zoveel zin om 100 euro of meer uit te geven voor een cadeau van de lijst en ben naar deze winkel gegaan voor een cadeaubon (25 euro) zodat ze zelf wat kon kopen.
Het feestje was karig te noemen, maar dat maakte niet zo heel veel uit want het was best gezellig. Totdat om 22.00 uur het drinken op was. Het bier was al eerder op. Hapjes waren er al helemaal niet.
Ook nog niet zo erg, want daarna nog even naar de kroeg.
Het ergste was dat ze ons later aansprak over ons cadeau. Ze had toch een cadeaulijst rondgestuurd en ze was uiterst verbolgen dat we ons niet aan de cadeaulijst hadden gehouden. Toen ik uitlegde dat ik geen 100 euro wilde uitgeven was ze diep beledigd. Ze is zelfs nog naar de winkel terug geweest om de bon te ruilen voor geld, maar daar begonnen ze niet aan.
Het gore lef van sommige mensen :|
.sann
11-12-2012 19:06
anbei finden Sie Unterlagen zu Ihrem Vertrag.Bitte ?berpr?fen Sie die Angaben.Der Widerrufsrecht betr?gt 14 Tage nach Erhalt der Unterlagen.
Vielen Dank im Voraus
Hoe zouden jullie bovenstaande vertalen? En er zit een zip bij. :lisa: moet ik 'm openen of weggooien? Ik ben op m'n werk trouwens, geen privemail.
.sann
11-12-2012 19:07
Inclusief vraagtekens enzo dus, maar dat kunnen natuurlijk gekke Duitse tekens zijn :'( Ich WEISS ES NICHT.
kid606
11-12-2012 19:07
Citaat:
Stefenootje schreef:
(Bericht 32936317)
Het gore lef van sommige mensen :|
hahahaha wow, gevalletje kthanksbye nooit meer spreken.
kid606
11-12-2012 19:10
Citaat:
sann schreef:
(Bericht 32936318)
anbei finden Sie Unterlagen zu Ihrem Vertrag.Bitte ?berpr?fen Sie die Angaben.Der Widerrufsrecht betr?gt 14 Tage nach Erhalt der Unterlagen.
Vielen Dank im Voraus
Hoe zouden jullie bovenstaande vertalen? En er zit een zip bij. :lisa: moet ik 'm openen of weggooien? Ik ben op m'n werk trouwens, geen privemail.
Please find enclosed information regarding your contract. Please? DaytonaPlease Fen the Angaben.Der Withdrawal concerning gt 14 days after receiving the documents.
Thanks in advance
Chick Rock
11-12-2012 19:15
Ik probeer me voor te stellen wat een kapper met mijn haar zou doen, maar het wil niet zo lukken :d Lang? Kort? Steil? Krullend? Blond? Rood? Bruin? Blauw? Wat vinden jullie?
Please find enclosed information regarding your contract. Please? DaytonaPlease Fen the Angaben.Der Withdrawal concerning gt 14 days after receiving the documents.
Thanks in advance
Welk stuk zou je willen doen? Ikzelf zit te denken aan Dies Irae uit Mozart's Requiem (alleen al vanwege de fenomenale overgang bij 'Salva me' :bloos:) of eehm, Voyage to Avalon van Kenji Kawaii of eh, 't tweede pianoconcert van Brahms, tweede movement. Maar ook wel het thema van Das Boot. Irritante vraag dit, zoveel stukken en het gaat toch nooit gebeuren :mad:
Quintiano
11-12-2012 19:24
Citaat:
Chick Rock schreef:
(Bericht 32936327)
Ik probeer me voor te stellen wat een kapper met mijn haar zou doen, maar het wil niet zo lukken :d Lang? Kort? Steil? Krullend? Blond? Rood? Bruin? Blauw? Wat vinden jullie?
Lang donkerrood. Hoe moeilijk kan 't zijn, zeg.
kid606
11-12-2012 19:24
Citaat:
sann schreef:
(Bericht 32936331)
Ja pipo, google translate ken ik ook :D
Ik wou graag je helpen maar mijn Duits is fenomenaal slecht!
Lusi
11-12-2012 19:25
Pipo :herp:
Lusi
11-12-2012 19:25
Misschien moet er even een apart topic komen voor mensen die overmatig veel nieuwe smilies willen gebruiken.
Stefenootje
11-12-2012 19:28
Citaat:
Quintiano schreef:
(Bericht 32936337)
Welk stuk zou je willen doen? Ikzelf zit te denken aan Dies Irae uit Mozart's Requiem (alleen al vanwege de fenomenale overgang bij 'Salva me' :bloos:) of eehm, Voyage to Avalon van Kenji Kawaii of eh, 't tweede pianoconcert van Brahms, tweede movement. Maar ook wel het thema van Das Boot. Irritante vraag dit, zoveel stukken en het gaat toch nooit gebeuren :mad:
Oh heb eigenlijk geen voorkeur, eerst maar eens kijken of het uberhaupt wat wordt en ik niet de tweede Michiel Romeyn ben :')
Chick Rock
11-12-2012 19:29
Citaat:
Quintiano schreef:
(Bericht 32936338)
Lang donkerrood. Hoe moeilijk kan 't zijn, zeg.
:d Donkerrood ja? Ik denk niet dat ik dát zo snel zou doen.
Sarah
11-12-2012 19:31
waarom is modern family vaak zo abrupt afgelopen?
Quintiano
11-12-2012 19:32
Citaat:
Stefenootje schreef:
(Bericht 32936349)
Oh heb eigenlijk geen voorkeur, eerst maar eens kijken of het uberhaupt wat wordt en ik niet de tweede Michiel Romeyn ben :')
Wat raar dat je geen voorkeur hebt. En nou, inderdaad. Wel grappig om te zien dat de violiste in het jurypanel helemaal ging soppen op 'm :D En het moet gezegd; hij is wel verrekte grappig. 'Ga jij maar in de hoek staan... MET JE VIOOL.' Ik ging stuk :D
Citaat:
Chick Rock schreef:
(Bericht 32936351)
:d Donkerrood ja? Ik denk niet dat ik dát zo snel zou doen.
In ieder geval niet 'oranje'-rood. Beyond dat, dus.
.sann
11-12-2012 19:33
Sukkels help me eens :mad:
fizzle-fluffy
11-12-2012 19:34
Citaat:
sann schreef:
(Bericht 32936318)
Vielen Dank im Voraus
Bijgevoegd vindt u de bijlagen bij uw verdrag. Kijkt u de punten alstublieft na. Uw recht op wederroeping bedraagt 14 dagen na het ontvangen van de bijlagen. Veel dank alvast.
Maar dan in dure woorden en met slechte grammatica. Ik denk dat het met een vertaalmachine gedaan is en zou het niet openen.
fizzle-fluffy
11-12-2012 19:34
Kusje Sann
Noedelhap
11-12-2012 19:35
Citaat:
Quintiano schreef:
(Bericht 32936360)
Wel grappig om te zien dat de violiste in het jurypanel helemaal ging soppen op 'm :D En het moet gezegd; hij is wel verrekte grappig. 'Ga jij maar in de hoek staan... MET JE VIOOL.' Ik ging stuk :D
Die violiste was wel erg ja. Laatste aflevering zat ze ineens te soppen op Kleine Viezerik, volgens mij, terwijl ie het bar slecht deed.
Michiel Romeyn was helaas niet heel serieus, maar soms wel grappig, ja :D
Wolter Kroes is pas echt erg.
Chick Rock
11-12-2012 19:36
Citaat:
Quintiano schreef:
(Bericht 32936360)
In ieder geval niet 'oranje'-rood. Beyond dat, dus.
Maar ik hou juist van oranjerood :(
.sann
11-12-2012 19:36
Citaat:
fizzle-fluffy schreef:
(Bericht 32936370)
Bijgevoegd vindt u de bijlagen bij uw verdrag. Kijkt u de punten alstublieft na. Uw recht op wederroeping bedraagt 14 dagen na het ontvangen van de bijlagen. Veel dank alvast.
Maar dan in dure woorden en met slechte grammatica. Ik denk dat het met een vertaalmachine gedaan is en zou het niet openen.
Dank je wel lieve fizzle! Ik dacht al zoiets, dan gaat ie weg (Y) Thanks!
Quintiano
11-12-2012 19:40
Citaat:
Noedelhap schreef:
(Bericht 32936375)
Die violiste was wel erg ja. Laatste aflevering zat ze ineens te soppen op Kleine Viezerik, volgens mij, terwijl ie het bar slecht deed.
Michiel Romeyn was helaas niet heel serieus, maar soms wel grappig, ja :D
Wolter Kroes is pas echt erg.
Kroes is echt een kneus inderdaad. Tanja en Lunette/Lenette/whatever kunnen 't wel. Met name Tanja. Rawr :bloos: Als een soort elegante sorceress staat ze daar te musiceren <3
Quintiano
11-12-2012 19:40
Citaat:
Chick Rock schreef:
(Bericht 32936377)
Liefde maakt blind.
Chick Rock
11-12-2012 19:42
Citaat:
Quintiano schreef:
(Bericht 32936385)
Liefde maakt blind.
Nou, dat scheelt dan weer :p
Sarah
11-12-2012 19:45
Nu kijk ik naar je zal het maar zijn. Vinden jullie ook dat Lola Brood vreemd praat?
Ned3
fizzle-fluffy
11-12-2012 19:46
Citaat:
sann schreef:
(Bericht 32936378)
Dank je wel lieve fizzle! Ik dacht al zoiets, dan gaat ie weg (Y) Thanks!
Asjeblieft!
Lusi
11-12-2012 19:46
Ja het is een ouwe aflevering. Ze praat alsof ze niet helemaal.. 100% is :o
Sarah
11-12-2012 19:47
Ja precies. Ze praat een beetje als een kind van tien of elf.
Trimm Trabb
11-12-2012 19:48
Er werd net aangebeld en ik dacht echt 'Godver, wat nou weer', want het was al de 3e keer vandaag.
Het bleken 2 jongens te zijn die een enquete hielden om te zien of mensen in onze flat ook collectief/goedkoop internet willen (want in alle andere SLS-flats hebben ze dat al) en hoeveel we daarvoor willen betalen en of het ook gecombineerd moet worden met HD-TV en bellen enzo.
En de baardmans van de 2 stelde de vragen en deed de uitleg en was gewoon chill, maar de schrijver/aanvinker keek de hele tijd heel lief naar me en hij lachte heel schattig en ik vond het bijna onbeleefd dat ik vooral naar die andere kerel keek omdat hij steeds aan het woord was.
:o :ghe:
Sarah
11-12-2012 19:48
Haar mimiek en motoriek ook, trouwens
Trimm Trabb
11-12-2012 19:52
Dit is mijn favo Maestro moment evar. (De Nederlandse heb ik nog nooit gezien).
Ik ben sowieso een beetje op Sue Perkins.
Paranoide
11-12-2012 19:53
Turk naamzoek. Ik ben Blue Velvet aan het kijken maar ik vind hem nu al mateloos irritant. Ongeloofwaardige interacties, lam acteerwerk, rare montage. Die eindeloze betekenisvolle stiltes en pregnante close-ups, die dramatische score terwijl er niks aan de hand is. De dialogen zijn onlogisch en lopen voor geen kant. Personages zijn inconsistent en veranderen continu van mening, zonder daar verder uitleg bij te geven.
Ik ga mijn ergernissen gedurende de hele film uitschrijven voor je, zodat je kan zien hoe erg ik lijd als ik Lynch moet kijken.
Spoiler
Waarom doen ze zo gemakkelijk over dat inbreken? Je breekt niet zomaar in in een huis wiens bewoners iets te maken kunnen hebben met afgesneden oren.
Waarom gaan ze eerst uit eten en kijken hoe dat mokkel zingt? Dat is juist de perfecte tijd om in te breken, want dan is ze niet thuis. Nu moeten ze haasten.
Ze komt ook echt bijna meteen al thuis. Waarom spreken ze zo'n opvallend toetersignaal af? En waarom gebruikt die jongen de wc in een huis waar hij zich wil verstoppen? Meteen na binnenkomst ook echt. Wat een mongool. Zelfs als 'ie zich niet realiseerde dat het geluid van de stortbak het toetersignaal zou kunnen overstemmen, waarom ging 'ie niet even tegen een boom, vóórdat hij andermans huis binnensloop? Waarom hoort die zangvrouw de stortbak niet? We weten dat dat geluid samenvalt met 't moment dat zij de flat binnenloopt, dus die zou nog lawaai moeten maken.
Hoezo heeft dat meisje de auto mee, trouwens? Het is overduidelijk dat haar huis, 't huis van de jongen en dat appartement op loopafstand zijn. Ze weten niet hoe z'n avontuur in dat huis afloopt, het was waarschijnlijker dat hij die auto veel beter kan gebruiken.
Vervolgens wordt 'ie betrapt. Waarom neemt hij z'n portemonnee mee als hij ergens gaat inbreken? Dat is inbraak 101, je laat je papieren thuis. Ik zou hier gewoonlijk niet over zeuren maar hij heeft dit debiele plan beraamd met de dochter van een politieagent, zij zou beter moeten weten. Ze had 'm trouwens ook mogen aanraden om een petje op te doen toen hij zich kwam voordoen als pesticideman, dan had ze 'm nu niet herkend, maar okay.
Vervolgens verkracht de zangvrouw 'm een beetje. Daar vindt Lynch weinig mis mee, maar er wordt wel vaker licht gedaan over vrouwen die mannen verkrachten, dus dat kan ik 'm niet per se aanrekenen. Wat ik 'm wél kwalijk kan nemen is dat die vrouw net nog met haar agressieve schizofrene loverrrr getelefoneerd, en ze weet ogenschijnlijk dat hij 't is als hij plots op de stoep staat, dus ze verwacht 'm, dus hoezo gaat ze vozen met onze inbrekert? Ze wil niet dat de schizofreen 'm ziet want ze verstopt hem in de kast. Had 'm dan gewoon meteen de deur uit gewerkt, dom wijf.
Dan die gewelddadige seksscene tussen haar en de schizofreen. Nouja, okay.
Maar waarom komt die jongen zo snel en makkelijk weer uit de kast als de schizofreen weer weg is? Dat is onlogisch, na al dat geweld. En waarom doen ze de voordeur niet even op slot als ze vervolgens halfnaakt op de bank gaan liggen?
Na 51 minuten het eerste zinnige ding uit de film. Ze vraagt 'm op hoi-ik-ben-een-gestoord-wijf-hysterische toon of hij haar wil slaan, waar die jongen vriendelijk voor bedankt. Dan gaat hij weg.
Wel bekijkt 'ie eerst nog de foto die hij haar zag verstoppen en ziet daar een kind met een feesthoedje op. Hij zegt zelfs 'oh my god, the hat', dus we weten nu dat 't een belangrijk hoedje is. We hebben 'm ook al eerder gezien, kan ik me herinneren. We hebben alleen geen idee waar, want Lynch heeft 'm verstopt in dertig duizend andere dramatische close-ups.
Ah ja, tijd voor de onheilspellende non-verhalende sequentie. Het is vast een droom. Hopelijk zijn alle personages na 't ontwaken nog steeds zichzelf, want Lynch doet graag dingen met dromen. Dingen als 'hihi, de hele eerste helft van de film telt niet meer en iedereen is nu iemand anders'.
Hier, daar ga je al, de inbrekert wordt wakker in z'n bed en we worden getrakteerd op dramatische close-up #2939.
Nu spreekt hij met de politiedochter en vertelt haar met verbazingwekkende helderheid van geest wat er volgens hem aan de hand is. MAAR! Nu is het opeens algemene kennis dat ze de informatie over de gewelddadige man niet kunnen gebruiken in 't politieonderzoek naar dat afgesneden oor. HAD DAT EVEN BEDACHT VOOR JE DAAR INBRAK OMG. Het is zelfs niet eens dat ze 't nu pas bedenken, want hij doet heel laconiek van 'ja, we kunnen niks met die informatie want hij is illegaal verkregen en we zouden gevaar kunnen lopen'. Wat betekent dat ze zich daar eerder ook van bewust waren. Dat brengt het totaalaantal redelijke motivaties om überhaupt te willen inbreken in dat huis dus terug tot 0.
Nu ga ik thee zetten want ik moet even pauze. Vieze kutLynch.
kid606
11-12-2012 19:55
Citaat:
Chick Rock schreef:
(Bericht 32936377)
Oranjerood is prima :bloos:
fizzle-fluffy
11-12-2012 19:55
PARA mag ik je iets awesomes vertellen
fizzle-fluffy
11-12-2012 19:56
Niet hier :o
Paranoide
11-12-2012 19:57
Okay, PM maar (y)
fizzle-fluffy
Ik wil wel meteen reactie en allesssss :cool: :cool: :herp:
Chick Rock
Citaat:
kid606 schreef:
(Bericht 32936426)
Oranjerood is prima :bloos:
Hah, zie je wel :cool:
Trimm Trabb
11-12-2012 19:58
Ja Godver, nu ben ik nieuwsgierig! :mad:
@Para: nog bedankt voor het sturen van je linkje enzo, maar ik ben een retard en vergeet altijd te replyen. :o