![]() |
Citaat:
En als toetje Optimel yoghurt (wat een verassing :P) met een babybanaan & kaneel (y) |
salade van sla, trostomaat, padano, kruidencroutons, olijven en met gewone dressing.
|
schnitzel met aardappelen en witlofsla
|
Vanavond op 't menu: Mie met geroerbakte groente (courgette, ui & wortel), stukjes Quorn & kruiden (y)
|
een of andere Indonesische schijf van albert heijn met gekookte aardappels en bloemkool
toetje; kokosyoghurt |
Salade met appel, granaatappelpitjes en mango en nog een broodje erbij.
|
Citaat:
Zelf ga ik couscous met rundergehakt, groenten en rozijnen eten (pakket van ah) |
Gisteren: recept uit de Allerhande, met tortelloni, spinazie, griekse yoghurt, oregano, rode ui, knoflook en walnoten. Lekker!
Vandaag: pannekoeken. (y) |
@ Kruimel: wil je dat recept hier posten of naar me PM'en? Klinkt lekker namelijk :)
Ontopic: Japanse brocollischotel met woknoodles, brocolli, spitskool en kip :) |
Tomaten-groente soep met brood. We zijn allebei nog brak van gister, geen zin in eten en geen zin in koken..
|
Benodigheden voor 4 pers:
1 el olijfolie, 2 rode uien, 2 zakken spinazie (à 300g), 2 bakken koelverse tortelloni met noten en kaas (à 250g), 2 teentjes knoflook (uitgeperst), 1 el gedroogde oregano, 250ml griekse yoghurt, 1 zakje walnoten (55g, grof gehakt). Bereidingswijze: - Verhit de olie in een ruime koekenpan en bak hierin de ui. Voeg, voor de ui kleurt, de spinazie in 2 of 3 porties toe. Laat elke portie steeds al omscheppend slinken en laat het vocht verdampen. Kook de tortelloni gaar volgens de aanwijzingen op de verpakking. Giet af. - Roer de knoflook en de oregano met zout en (versgemalen) peper naar smaak door de yoghurt. Schep het yoghurtmengsel door de spinazie en verwarm het 2 minuten mee. - Verdeel de tortelloni over 4 borden en schep de spinazie erop. Bestrooi het gerecht met de walnoten en serveer direct. 15 min. bereidingstijd. Bron: Allerhande 5 - 2007 |
Pastasalade met geitenkaas (y)
|
Zaterdag, dus brood :)
|
We zijn uit eten geweest bij de thai :)
|
vanmiddag werken bij de mac, dus het word een
Bigmac en Big tasty :P |
Citaat:
vandaag: rijst met gyros |
Chili con carne vanavond.
|
Pitabroodjes met shoarma & sla
|
spagetti met broccoli en mozzarella
|
Griekse aardappelschotel en komkommer :)
|
patat met SPERZIEBONEN en een biefstuk ;)
|
Citaat:
Ontopic: pizza 4 formaggi in een Italiaans eettentje, was lekker (y) |
Spinazie a la creme, gekookte aardappelen, ei en een boomstammetje
|
Gekookte aardappelen, 2 tomaten (geen zin in warme groente), beetje ketchup & een (gepaneerde!! :eek: ) Valess filet
|
rijst met "boontjes a la provence" (van iglo) en koolvisfilet
|
Citaat:
OT: Spaghetti met een gehakt/groenten prutje |
Vanavond eten wij rijst met roergebakken groenten, en kipdrumsticks.
lekkah (y) |
Argentijnse Beef Chimichurrie
|
gebonden spinaziesoep
Gekookte aardappels + javaanse schijf + broccoli maizenapap |
Citaat:
|
Pasta met kaassaus, hamblokjes en doperwten :)
|
Citaat:
ot: bloemkool met groentesaus, gekookte aardappels en een lekkerbekje. |
Vandaag chili con carne (groenten/gehakt/bonen)
ZONDER rijst dit keer omdat we geen rijst in huis hadden, maar tis eigenlijk ook veel lekkerder zonder rijst (y) Hoe eten jullie jullie chili con carne eigenlijk, met of zonder rijst? |
Met stokbrood.
|
Citaat:
ot: 3 eetlepels witte bonen, 1 salade (ijsbergsla, tomaat, komkommer, augurk, zilver uitjes) & 75 gram Quorn |
Tomaten rijsttaart met geitenkaas. Erg lekker en het zag er mooi uit voor zover dat belangrijk is.:p
|
Pitabroodjes met tomaat, pesto en mozzarella, omdat ze op moesten.
En chili eet ik met rijst. |
Ik at een meergranen boterham met halva jam & de rest hier thuis patat met een snack van de snackbar
|
Citaat:
ik at asperge soep met rozemarijn en meergranen stokbrood met boursin en griekse komkommer salade. |
Citaat:
OT: spagetti |
Citaat:
|
Vanavond aten we Tagliatelle bolognese met geraspte kaas
|
Gisteravond uiteindelijk toch nog 'gekookt': van die pasta uit een zakje waar al saus bij in zit, doperwtjes en een restje yoghurt.
|
Vanavond andijvie-stampot met spekjes en een halve rookworst, ja past echt bij dit weertje! :p
|
heldere tomatengroentesoep
Gekookte aardappels + cockailsalade + pitabroodje met oude kaas erin kersenpap |
Vanavond patat met braadworsten, we hebben 8 braadworsten (van elk 130gram) voor 4 personen..
dus dat word 2 per persoon, kan het nooit laten liggen.. te lekker :( |
Even een avondje ongezond.
Frietjes met mayo en een kroket. :cool: |
aardappelschijfjes, groenteprutje van whatever er nog in de koelkast ligt.
|
Simpel vanavond: tuinbonen met aardappels en een vegadinges (wel een tamelijk lekkere trouwens, geloof dat het quorn is.) Maar eigenlijk eet ik de aardappels niet omdat ze heel raar melig en smaakloos zijn en ik heb toch een héle grote berg tuinbonen.
|
Kaasfondue met stokbrood, cherrytomaatjes en komkommer, met salade erbij. (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17. |