![]() |
Ik wil beginnen met de Diane pil, wanneer moet je dan beginnen. Ik ben vandaag ongesteld geworden, moet ik vandaag beginnen of op de eerste dag dat ik niet meer ongesteld ben?
|
Citaat:
Als je op de 1e dag van je menstruatie begint (dus vandaag), dan is hij gelijk veilig. Als je morgen begint, duurt het 1 maand voordat hij veilig is. |
ff om te tjekken.. ik heb stopweek en vorige week woensdag de laatste pil genomen en dat zou dus betekenen dat ik hem vanavond weer moet nemen of donderdag? :o
|
Citaat:
1e dag van stopweek = donderdag 2e dag van stopweek = vrijdag 3e dag van stopweek = zaterdag 4e dag van stopweek = zondag 5e dag van stopweek = maandag 6e dag van stopweek = dinsdag 7e en laatste dag van stopweek = woensdag Vandaag hoort dus nog bij je stopweek :) Maar een dag te vroeg met een nieuwe strip beginnen kan geen kwaad. |
ok bedankt (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar of het veel is, (is een simpel inlegkruisje niet voldoende?) Voordat je het merkt enz. :bloos: |
Ik weet niet of ik dit hier mag posten maar goed :)
Ik wil eigenlijk aan de pil. Mijn moeder vindt dit dus helemaal geen goed idee. Nou ga ik volgende week naar de dokter voor informatie, maar ik weet niet hoe ik mijn moeder over kan halen. :( Heeft iemand hier ervaring mee ofzo? (Als ik dit hier niet mag posten, sorry!) |
Citaat:
Als je 16 jaar of ouder bent mag je zelf naar de dokter stappen zonder dat je ouders er iets vanaf hoeven te weten, de dokter heeft namelijk zwijgplicht. T enige waar je op moet letten is dat ze de pilstrips niet te zien krijgen. Als je onder de 16 bent kun je vertellen waarom je zo graag aan de pil wilt, en dat ze zelf ook jong zijn geweest etc. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ok, ik heb 2 vraagjes:
- ik neem de pil elke dag rond half 5 (gisteren iets voor half 6). nu heb ik vandaag al 2 keer diarree gehad. dit was rond een uur of 3 en erna nog een keer. moet ik dan de extra maatregel (7 dagen een condoom) aanhouden, of is dit pas als de diarree langer aanhoudt? (ik moet toch al een maand n condooom gebruiken, omdat ik vorige strip maar 14 pillen heb geslikt, maar ik wilde het even weten). - ik heb vorige strip maar 14 pillen geslikt (omdat ik ziek werd. de 15e ben ik gestopt omdat dat och de 1e pil van week 3 was). ik ben gewoon ongesteld geworden. 3 dagen voor mijn laatst geslikte pil van die strip heb ik voor t laatst sex gehad. kan je daarvan zwanger worden of geldt dit alleen als je de pil in de 1e week vergeet? |
Citaat:
Iemand? :bloos: |
Citaat:
|
Citaat:
Misschien heeft iemand anders een betere reden hiervoor? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maargoed, je kunt als je 12-15 bent dus wel aan de pil terwijl dit niet van je ouders mag, maar je loopt dan wel kans dat je ruzie met je ouders krijgt ;) |
Ze zeggen dat als het nodig is, dat ik dan wel aan de pil mag, ik vind dat het nodig is, maar ik durf dat niet te vertellen omdat ze dan waarschijnlijk kwaad worden omdat ik al zo jong, ehm, rotzooi.
Ik ben ook nog geen 16, en ze komen er achter, ik kan de afschriften niet verstoppen, de strippen zelf misschien wel, maar je krijgt toch afschriften van de zorgverzekeraar ofzo? |
Citaat:
|
Ik ben vorige week donderdag begonnen met de pil, dat was gelijk de eerste dag van m'n menstruatie. Is het raar dat ik nu al meer als 7 dagen ongesteld ben? Of hoort dat gewoon bij de bijwerkingen van de pil en word dat in de loop der tijd weer normaal?
Want erg relax vind ik niet :| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Kan iemand me uitleggen waarom er bij een stopweek geen eisprong plaats vind maar als je een dag de pil vergeet of net te laat inneemt wel?
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe kan dat dan? En hebben meerdere meisjes het gehad? Dit is niet zo fraai |
Citaat:
|
Citaat:
Verschrikkelijk lastig idd (n) |
Citaat:
ik ben 2,5 maand geleden begonnen met de pil, en ben nu ongeveer een week pas van die irritante ongesteldheid af. Het was bij mij niet veel, maar heb wel iets meer dan 2 maanden gebloed. zeer irritant. |
Citaat:
Daarom de vraag, waarom je als je een dagje de pil vergeet wel een eisprong kan krijgen, maar als je een stopweek houdt, dat niet gebeurd. |
Hoii
Ik heb een dingend vraagje want ik weet niet wat ik moet doen.. Ik zou woensdag 22/2 weer hebben moeten beginnen met de pil, dit ben ik vergeten en kom er vandaag pas achter (25/2)... ik snap er niks van want ik heb me er altijd hele netjes aangehouden om het in te nemen. Nu is mijn vraag wat moet ik doen, nu beginnen met de pil? En ik heb geslachtsgemeenschap gehad vandaag. wat moet ik doen, de morning after Pil halen? Alvast bedankt voor de reactie. Liefs Nicole |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar die ene dag bedoelde ik niet na die stopweek, maar in de strip zelf zeg maar :) |
Omdat ik over twee maanden met school naar Griekenland ga, maar dan net ongesteld moet worden, heeft de huisarts mij microgynon 30 voorgeschreven. In de bijsluiter staat dat je op de eerste dag van je cyclus/menstruatie moet beginnen. Dat was echter afgelopen zaterdag. Nu staat er dat je ook binnen 2 tot 5 dagen ná die dag mag beginnen, maar ik wil graag donderdag beginnen, dat is een fijne startdag. Nu heeft de huisarts aan mij niet gevraagd of ik ongesteld ben en wanneer dat dat dan begonnen is. Mag ik donderdag gewoon beginnen? Of het veilig is of niet maakt me niet uit, ik slik hem puur om m'n menstruatie uit te kunnen stellen en minder last te hebben.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Is het afhankelijk van de pil die je gebruikt hoeveel last je hebt van je 'menstruatie' tijdens de stopweek?
|
Citaat:
|
Ik kom net terug van de apotheek. Had altijd Tri-minulet, maar die schijnt uit de handel te zijn genomen. Nu heb ik Triodeen meegekregen, wat blijkbaar precies dezelfde stoffen in dezelfde hoeveelheden bevat.
Nu las ik in de bijsluiter dat je als je overstapt van de ene pil naar de andere, geen stopweek moet houden. Zou dit dan ook gelden voor deze 'overstap', of niet omdat dit eigenlijk precies hetzelfde is? (mij lijkt het tweede) En wat een domme, ouderwetse verpakking heeft deze... Vooral ook geen handig meeneem-design :s |
Citaat:
|
Citaat:
Zelf heb ik nog nooit een doorbraakbloeding gehad, maar van wat ik zo hoor, is het nooit erg veel. Misschien een inlegkruisje? Al kan het natuurlijk erg van persoon tot persoon verschillen. Maar goed, begin gewoon donderdag met de pil, dan kun je het zelf ervaren. Hopelijk gaat het goed. :) |
ongeveer een week geleden heb ik overgeven, ongeveer 3 uur nadat ik de pil had ingenomen.
in de week voor dat ik had overgegeven heb ik ngo gevrëen en na dat ik had overgegeven die dag erna ook nog gevrëen omdat ik nog niet wist dat het uitmaakte als je overgaf. ik zat toen in de eerste week van mn strip. het is nu heel erg goed mogelijk dat ik zwanger ben zeker? :( |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik ga naar de huisarts toe. ik ben te laat met de morning after pil ja :( kan je bij de huisarts gelijk een test laten doen al? |
Citaat:
Sterkte! En laat even weten hoe het afgelopen is :) |
Citaat:
ik ben echt bang dat ik straks zwanger ben :( |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:51. |