![]() |
gekookte andijvie + gekookte aardappels + vegetarische balletjes.
Schaaltje dubbelvla-flip |
Wij ook dubbelvla-flip, want die was in de aanbieding :p
En verder soep met broodjes. |
vooraf asperges en aardbeien
dan spaghetti bolognese en salade en doperwtjes en dan meloen met frambozen :) |
aardappelen met asperges en boter-ei-'saus'-achtig-spul en zalm
|
sedanini bolognese, zonder geraspte kaas deze keer.. en een iets andere groenten combo erin :p :p
Was erg lekker :) |
Barbecue, vegaburgers dus, en champignons, en gamba's, en heel veel stokbrood met heel lekkere knoflooksaus. En een magnum :o
|
Citaat:
|
gepofte aardappel met een of ander sausje erin van magere yoghurt en munt geloof ik + salade + quornreepjes
schaaltje dubbelvla-flip (vanillevla, aardbeivla en aardbeisaus) |
Vanavond eten wij rijst met roergebakken groenten, met een lekker groot stuk kip erbij (we maken een oosterse kip in de oven).
En als toetje heerlijke boer'n chocolade vla (y) |
penne rigate met rode peper en walnoten
(het recept is trouwens niet compleet. Volgens het recept moet je de peper, knoflook en walnoten snijden en er daarna niets meer mee doen ipv ze door het eten te mengen :p) |
Gekruide krieltjes, schnitzel met stroganoffsaus en spinazie.
|
Citaat:
ik at vandaag tagliatelle met champignonsaus, champignons, uitje, wat pesto en een salade van ijsbergsla met komkommer, croutons en honingmosterddressing |
Lijkt me stug, ik denk dat een gemiddeld avondeten zon 600-800kcal bevat..
En een x pizza of patat miss 800-1000 en pasta valt toch echt bij gemiddeld avondeten... |
Citaat:
*kijkt eens* nouja, als er 100 ml olijfolie voor 4 personen in gaat dan tikt dat aardig aan he. Maar mijn ouders (die kookten) hebben niet de aubergine eerst in olijfolie gemarineerd maar gewoon een beetje olie in de grillpan gesmeerd, dan heb je maar 5 ml olie per persoon ofzo. |
Citaat:
|
Vanavond kook ik, dus ben nog ff aan het denken wat ik ga maken :)
zat te denken aan raasdonders (rijst met kapucijners/mosterd/prei mix en speklapjes of een stukje kalfsoester). heb geen andere ideeen.. k hou niet van gerechten waar je creme freche of dat soort rotzooi in moet stoppen |
Citaat:
|
spaghetti Italiano van Miracoli (uit pakje dus)
|
Citaat:
Prei + kapucijners + mosterd niet |
Omg.
Crème fraîche is aangezuurde room, met 35% melkvet of meer, gemaakt van koemelk of geitenmelk. Voor het aanzuren gebruikt men melkzuurbacteriën en laat men het ongeveer 12 uur bij een temperatuur van 20°C rusten. Het is beter geschikt voor warme gerechten dan zure room (20% vet) omdat de kans op schiften veel kleiner is. Wat nou kunstmatig? Anyway, ik eet vanavond door mama gemaakte spaghetti. |
Pizza :)
|
ehm mie met currypaste en een heleboel roerbakgroente en champignons. Misschien rijst ipv. mie.
|
Citaat:
ontopic: dat ga ik nu eens bedenken ;) |
Tilapiafilet, gestoomde aardappel in de schil en broccoli met een beetje kaas uit de oven <3
|
Gekookte aardappelen, sperziebonen & gehaktbal
|
Vanavond toch maar wat anders,
chili con carne (y) En voor diegene die het lekker vind, wat rijst erbij |
Bietjes met aardappelen en picalilly.
|
Lasagne met aubergine en mozzarella. Yum. Nog vijf minuutjes wachten. :) En als toetje chocopudding.
|
gebonden courgettesoep
gevulde courgette + gekookte aardappels + ratatouille watergruwel |
Citaat:
Vandaag: tilapia met champignons en andere groenten die ik nog bij elkaar ga sprokkelen:) |
Volkorenpenne met broccoli, kalkoenfilet, ansjovis, ruccola en danish blue kaas.
Heel lekker recept van ah.nl (y) |
Nasi
|
Gisteren varkensschnitzel met boontjes en gekookte aardappelen, vandaag net als JoniB nasi.
|
couscous met aubergine, courgette, sinaasappel en gemengde noten
edit: en kaas |
Mie met geroerbakte champignons, broccoli en bosuitjes, met daarnaast een simpele salade van komkommer, cherry-tomaatjes en mozzarella.
|
Gebakken aardappelen met courgette, paprika en zo'n blikje met mais-andere kleine stukjes groenten. En een lekkerbekje uit de diepvries.
Ik heb niet zo'n zin om te koken. |
Asperges met ham/ei en gekookte krieltjes
|
Gekookte aardappels, sperziebonen en een lekker groot *bloederig* :p biefstukje erbij (y)
|
chicken tonight met quorn en pasta
|
Ik had pizza tonijn. :)
|
Pasta (schelpjes) met stroganoffsaus.
|
Een gebakken schol (ong 300gram per stuk incl graten) met stokbrood en knoflooksaus.
Niet mn favoriete maaltijd, maar toch best lekker :) |
Gisteren had ik een salade met geitenkaas en appel in filodeeg (y) Voor vandaag moet ik nog iets verzinnen, misschien iets uit de vriezer.
|
zelfgemaakte aardappelschijfjes met rozemarijn en soort van gewokte groente salade van courgette, spinazie, champignons, ui, mozzarella en zongedroogde tomaatjes met kruiden.
|
Kibbeling met broccoli en gekookte aardappelen.
|
Asperges met ham & ei, kaas-aardappel puree (nooit eerder gehad) en gepaneerde kipfilet ham/kaas
|
Couscous met sperziebonen en ananas.
|
Stimpstamp
|
Chili con carne van de slager (met rundergehakt).
|
Gestoofde rode kool met boskopappel en rozijnen, met aardappels en quorn. Erg lekker met dit weer. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58. |