Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   'Vies' en 'Schoon' zijn geen woorden die ik met saai associeer #1523 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1844364)

Trimm Trabb 08-10-2011 00:46

Citaat:

lentekriebel schreef: (Bericht 31998303)
Ohja trouwens, ik word bijlesjuf! hoe stoer is dat! Ik heb een paar jaar geleden twee keer geprobeerd te werken en dat liep beide uit op een fiasco, maar ik ga dit gewoon doen en het lijkt me tof en het voelt goed en dan ben ik gewoon een werkende miep! Ookal wordt het denk ik maar twee uurtjes per week ofzo. Voor mij voelt het echt wel cool. Ik heb werk :cool:

Gefeli! *O*
Hoezo liep het eerst uit op een fiasco, btw? Ben zelf ook wel eens gevraagd om bijles te geven en dat ging ook niet zo lekker...

Citaat:

Stefenootje schreef: (Bericht 31998313)
Ik doe telefonisch marktonderzoek. Dus enquetes afnemen eigenlijk. Maar dan niet op het niveau 'wat is je favoriete Knorr-maaltijd' ofzo, maar vrij serieuze onderzoeken. Onder schoolverlaters van grafische opleidingen bijvoorbeeld, of mensen die een bedrijf willen gaan beginnen.

Hoe kom je dan aan de nummers van die specifieke mensen? En zijn die niet heel snel afkeurend, omdat het om vrij persoonlijke vragen gaat? Het klinkt verder wel als goed werk. :y

Stefenootje 08-10-2011 00:52

Citaat:

Trimm Trabb schreef: (Bericht 31998331)
Hoe kom je dan aan de nummers van die specifieke mensen? En zijn die niet heel snel afkeurend, omdat het om vrij persoonlijke vragen gaat? Het klinkt verder wel als goed werk. :y

Ligt aan het onderzoek. Bij dat schoolverlaters-onderzoek kregen we de nummers van de scholen zelf, omdat die zelf dingen willen verbeteren. En we dus de schoolverlaters van de afgelopen 2 jaar konden bevragen.
Met dat onderzoek deed bijna iedereen mee, omdat het om hun opleiding ging, en ze er dus echt iets zinnigs over konden zeggen.

Eerder hadden we een onderzoek waar we mensen moesten bevragen over of ze van plan waren om binnen korte tijd een bedrijf te starten, omdat we de ondernemersgeest in Nederland wilden onderzoeken. Toen hadden we niet echt een gerichte database, maar echt random nummers, en dat was soms wel naar, omdat daar ook bejaarden tussenzitten, en mensen die totaal niks met het onderwerp hebben.

Ook hebben we een onderzoek gehad onder mensen die te maken hebben gehad met een reintegratietraject, wat hun ervaringen daar mee waren. Kregen we nummers van die instellingen zelf.
Dat was soms wel kut, want die mensen zitten niet voor niks in dat traject. Of ze kunnen slecht Nederlands, of ze zijn niet helemaal 100%, of gewoon tokkie ofzo.

Het ligt dus erg aan het onderzoek zelf of je leuke coöperatieve mensen aan de lijn krijgt.

Lang verhaal geworden, sorry :D

Lentekriebel 08-10-2011 00:54

Citaat:

Trimm Trabb schreef: (Bericht 31998331)
Gefeli! *O*
Hoezo liep het eerst uit op een fiasco, btw? Ben zelf ook wel eens gevraagd om bijles te geven en dat ging ook niet zo lekker...

Ah nee die twee baantjes waren hele andere baantjes. Een in een supermarkt op de "kaas"afdeling. Ik wilde niet op de slagerij werken want ik ben vegetariër. Of ik wel met kaas wilde werken. Nou geen probleem dacht ik, maar dat bleek kaas en vleeswaren te zijn en ik was alsnog alleen maar vlees aan het snijden... Bovendien op een tempo dat ik echt niet bijhield.
Het andere baantje was in de thuiszorg. Op dat moment stond ik echt nog niet sterk in mijn schoenen en durfde nergens nee op te zeggen. Ook werkte ik een paar keer bij een vrouw die toch behoorlijk dement was en dan mij de schuld gaf als er iets vergeten was. Dan wilde ik die vrouw niet laten zitten met de helft van haar boodschappen, dus ging ik terug naar de winkel (tot drie keer toe) en was flink aan het overwerken, maar durfde niets te zeggen. Ik wist niets van dementie en al helemaal niet hoe ik daar me om moest gaan en mijn fout was dat ik niet de organisatie belde en mijn probleem voorlegde. Tja, toen was ik vrij snel op.

Noedelhap 08-10-2011 01:33

Dood hier :eek:

Little Phoebe 08-10-2011 01:37

Ik heb gister mijn teen gestoten en het doet nu zo'n zeeheer :(

Korreltjezout 08-10-2011 01:49

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 31998344)
Ik heb gister mijn teen gestoten en het doet nu zo'n zeeheer :(

Nahwww :(-O-

Stefenootje 08-10-2011 02:17

Citaat:

Noedelhap schreef: (Bericht 31998342)
Dood hier :eek:

Niet normaal

Little Phoebe 08-10-2011 02:18

Zou het helpen als ik mijn teen ijste? Ik kan niet eens meer op mijn voet staan, zo'n zeer doet het :mad:

Stefenootje 08-10-2011 02:26

IJste?

Kutjebef, ik ben ineens best wel dronken.

Little Phoebe 08-10-2011 02:29

Ja, als in, ijs erop houden :p

Trimm Trabb 08-10-2011 02:44

Ik eis dat jij je teen ijst.

En ik ga appeltaart eten. NOM

Little Phoebe 08-10-2011 02:49

Ik geloof niet dat het werkt :( ik kan er nog steeds niet op staan. Maar ik kijk nog eventjes Graham Norton en dan ga ik slapen en hopen dat het morgen over is. Hoop doet leven :p

Stefenootje 08-10-2011 02:51

Ikben zo drinoken dat ik bijna niet meerj kan tyopern.

Little Phoebe 08-10-2011 02:59

Ik heb zo'n pijn, ik kan wel janken.

En aangezien ik nog wel kan typen met ijs tegen mijn kloppende teen aan, win ik :p

Ik ga slapen, kusje!

Stefenootje 08-10-2011 03:01

Trusten!

The Larch 08-10-2011 06:37

Ik had vannacht heel mooi gedroomd. :cool: Dan is het altijd zo jammer om wakker te worden!

Chicka Little 08-10-2011 08:01

morgen*O*

Chicka Little 08-10-2011 08:06

ik ga vandaag of volgende week met een meisje uit mijn klas naar body language*O*

Apate 08-10-2011 08:24

Goeiemorgen :O

Het is vroeg, ik heb keihard keelpijn :cool: maar ik ga windsurfen vandaag. Ik ben heeel benieuwd naar hoe dat is :O:O

The Larch 08-10-2011 08:27

Okee, ik denk dat ik zo weer naar bed ga om te kijken of het me lukt om mijn droom nu nog voort te zetten. :o Lekker naar bed. Bomenbed. Mm.

Chicka Little 08-10-2011 08:30

Citaat:

Apate schreef: (Bericht 31998421)

Het is vroeg, ik heb keihard keelpijn :cool: maar ik ga windsurfen vandaag. Ik ben heeel benieuwd naar hoe dat is :O:O

cool, maar met sit weer.

ik werd om half8 mn bed uitgegooid omdat ik gezegd dat ik veel toetsen had. Maar ik was echt moe. en als ik moe ben kan ik ook niet leren.
mijn stem is weg. :(

Apate 08-10-2011 08:46

Oh :O de zon schijnt hier gewoon hoor :O

Nemo 08-10-2011 08:49

Citaat:

Apate schreef: (Bericht 31998421)

Dat is zo tof <3 :o /meeleest

moesasji_oud2 08-10-2011 08:52

Mogguh. vroeggggggg

Chicka Little 08-10-2011 08:57

Citaat:

Apate schreef: (Bericht 31998432)
Oh :O de zon schijnt hier gewoon hoor :O

ruilen.

Apate 08-10-2011 09:03

Nee dank je wel :O ondertussen is het hier ook al gaan regenen en gestopt overigens :D:D

Maar wij gaan geloof ik nu weg! Doei!

Chicka Little 08-10-2011 09:05

doei, hier regent het al 2dagen aan een stuk door. en ik ga douchen om de kou weg te krijgen. Bye

Chick Rock 08-10-2011 09:39

Guten morgen :)

Chicka Little 08-10-2011 09:41

ah wat sgattig in vond een lang-trui-jurk-ding in mn kast met hello kitty erop.

Chicka Little 08-10-2011 09:41

morgen.

The Larch 08-10-2011 09:43

Ik heb een nieuw zielig land gevonden: Toeva. Ik zat bij hun hele geschiedenis zo van 'ahhhw'. Dat je de hele tijd druk bezig bent met alles in je land een beetje recht te breien en dat je dan toch zo nonchalant verpletterd wordt door allemaal grote landen rondom!

Hij komt op mijn lijstje met Zielige Landen.

Chick Rock 08-10-2011 09:45

Wat zijn nog meer zielige landen?

Chick Rock 08-10-2011 09:46

Overigens klinkt het woord 'Toeva' net als een land uit een boek van Tonke Dragt (Y)

The Larch 08-10-2011 09:48

Hun taal staat niet eens bij het lijstje talen waarin de wiki over Toeva bestaat. :d Ahw. Dit is de zieligste tot nu toe.

Citaat:

Chick Rock schreef: (Bericht 31998485)
Wat zijn nog meer zielige landen?

Centraal-Afrikaanse Republiek, Dagestan, Zuid-Ossetie (die hebben een onafhankelijkheidsdag terwijl ze helemaal niet onafhankelijk zijn, dat vond ik echt een heel droevig gegeven. :(), Tsjetsjenie (al is dat een twijfelgeval), Micronesie en Panama.

The Larch 08-10-2011 09:50

O, en Palestina en Israel vind ik ook allebei best wel zielig. Ze zijn allebei een beetje geisoleerd en vooral geconcentreerd op de haat voor elkaar. Droefjes. :(

En Amerika, omdat ze steeds denken dat ze de powers hebben om de wereld te veroveren en besturen maar het lukt ze steeds niet. :d Net van die tekenfilmslechteriken.

Chicka Little 08-10-2011 09:51

wow mijn avatr een mini rollende egel.

Chicka Little 08-10-2011 09:52

deze is leuker.

The Larch 08-10-2011 09:57

De eerste zin van hun wiki (die trouwens leest als een boekverslag.:D): "Toeva (ook wel Tannoe-Toeva; Toevaans: Tьвa ; vereenvoudigd Chinees: 图瓦人民共和国) was een kleine onafhankelijke staat, die tussen Mongolië en Rusland in lag."

'Er was eens een kleine, onafhankelijk landje dat tussen twee megalanden inlag...'. En dat het dan slecht afloopt voor dat landje. :'( Arme, arme Toevanen.

Chicka Little 08-10-2011 09:58

Citaat:

The Larch schreef: (Bericht 31998518)
De eerste zin van hun wiki: "Toeva (ook wel Tannoe-Toeva; Toevaans: Tьвa ; vereenvoudigd Chinees: 图瓦人民共和国) was een kleine onafhankelijke staat, die tussen Mongolië en Rusland in lag."

'Er was eens een kleine, onafhankelijk landje dat tussen twee megalanden inlag...'. En dat het dan slecht afloopt voor dat landje. :'( Arme, arme Toevanen.

/troost.

Chick Rock 08-10-2011 09:59

Citaat:

The Larch schreef: (Bericht 31998502)
O, en Palestina en Israel vind ik ook allebei best wel zielig. Ze zijn allebei een beetje geisoleerd en vooral geconcentreerd op de haat voor elkaar. Droefjes. :(

En Amerika, omdat ze steeds denken dat ze de powers hebben om de wereld te veroveren en besturen maar het lukt ze steeds niet. :d Net van die tekenfilmslechteriken.

Ik vind Israel niet zo heel zielig eigenlijk :o

Chick Rock 08-10-2011 10:00

Citaat:

The Larch schreef: (Bericht 31998518)
De eerste zin van hun wiki (die trouwens leest als een boekverslag.:D): "Toeva (ook wel Tannoe-Toeva; Toevaans: Tьвa ; vereenvoudigd Chinees: 图瓦人民共和国) was een kleine onafhankelijke staat, die tussen Mongolië en Rusland in lag."

Maar lees dan ook even verder: "Toen had een kleine groep Toevanen de macht in Toeva, omdat zij het Mongoolse bewind steunden. Zij waren landheren en heersten in een soort feodaal systeem over de nomadische bevolking. Toen de Chinezen de Mongoolse gebieden veroverden, steunden de landheren de Chinese overheersers en konden zo weer rekenen op de beste baantjes."

Chicka Little 08-10-2011 10:00

breakdancende egels bestaan niet.:'(

The Larch 08-10-2011 10:01

Citaat:

Chick Rock schreef: (Bericht 31998523)
Ik vind Israel niet zo heel zielig eigenlijk :o

O, ik wel hoor. Je moet je indenken, er zijn daar allemaal mensen heenverhuisd in de hoop het Beloofde Land aan te treffen, en wat vinden ze? Een heleboel zand, brandende zon, kapotte tempels en een heleboel kwade Arabieren. :d Dat vind ik best sneu.

Chick Rock 08-10-2011 10:03

Citaat:

The Larch schreef: (Bericht 31998526)
O, ik wel hoor. Je moet je indenken, er zijn daar allemaal mensen heenverhuisd in de hoop het Beloofde Land aan te treffen, en wat vinden ze? Een heleboel zand, brandende zon, kapotte tempels en een heleboel kwade Arabieren. :d Dat vind ik best sneu.

Tja, zo kan je het natuurlijk bekijken ja :)

The Larch 08-10-2011 10:03

Citaat:

Chick Rock schreef: (Bericht 31998524)
Maar lees dan ook even verder: "Toen had een kleine groep Toevanen de macht in Toeva, omdat zij het Mongoolse bewind steunden. Zij waren landheren en heersten in een soort feodaal systeem over de nomadische bevolking. Toen de Chinezen de Mongoolse gebieden veroverden, steunden de landheren de Chinese overheersers en konden zo weer rekenen op de beste baantjes."

Ja, maar dat waren er dus maar een paar. De rest van de Toevanen zuchtte onder dit bewind en deden hun best om te overleven, en die megastaten kwamen en gingen, maar eigenlijk veranderde er niks. Tot ze op een gegeven moment onafhankelijk werden, dat bleven ze even en toen was het feest, en daarna werden ze definitief opgeslokt. :(
Al zou het waarschijnlijk niet eens zo positief zijn als ze weer onafhankelijk werden - kijk maar naar Kirgizie enzo, daar is het nu ook een puinhoop. Maar het klinkt toch wel erg verdrietig allemaal!

Citaat:

Chicka Little schreef: (Bericht 31998525)
breakdancende egels bestaan niet.:'(

Je geloofde toch in bomen, dan kunnen breakdancende egels daar ook wel bij. (Y)

moesasji_oud2 08-10-2011 10:04

ik heb 3 katten op me

Chicka Little 08-10-2011 10:04

Citaat:

The Larch schreef: (Bericht 31998532)
Je geloofde toch in bomen, dan kunnen breakdancende egels daar ook wel bij. (Y)

maar dat is aleen fantasie.en niet echt.:(

Chicka Little 08-10-2011 10:05

Citaat:

mijamoto schreef: (Bericht 31998533)
ik heb 3 katten op me

gezellig toch.

ik heb er een die pc-verslaafd is.

Gnork 08-10-2011 10:05

Citaat:

ik heb 3 katten op me

(y)

The Larch 08-10-2011 10:06

Citaat:

ik heb 3 katten op me

(Y)

Onze kat praat in haar slaap. :cool:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57.