![]() |
Het smaakt kruidig, maar niet heel zoet.
|
Citaat:
|
Ik heb twee soort-van-Indische-tantes (soort-van-tantes dus he, niet soort-van-Indisch) en ook Indische familie, dus ik eet best vaak spekkoek (Y)(Y)
|
Nu ben ik wel benieuwd. Waar kun je zoiets krijgen? Of hoe maak je het? Dan heb ik iets te doen als ik klaar ben met mijn examens.
|
Zelf maken wordt niks denk ik, lees op Wikipedia dat het 'heel bewerkelijk' is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is wel zelf te maken, maar het duurt erg lang. Je hebt dus bijvoorbeeld twee soorten deeg/beslag (geen idee wat de consistentie van dat spul is) dat je om en om bakt. Je doet dus een laagje van 1-2 mm in een bakvorm, doet 'm in de oven (ik geloof zo'n 5-10 min), voegt het volgende laagje toe, weer in de oven, en dat herhalen tot je bijvoorbeeld 15 lagen hebt. Ik meen me te herinneren dat er traditioneel een vast aantal lagen in spekkoek zit, maar misschien heb ik dat ook wel zelf verzonnen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zelf maken is heel veel gedoe, maar je haalt het bij een goeie Indische toko. Soms ligt het ook in de supermarkt, bij nachtwinkels of snackbars, maar die is altijd vies en droog dus die moet je niet hebben. Anders weet je nog niet hoe het hoort.
In de Leidsestraat heb je een delicatessenzaakje waar ze erg goeie spekkoek hebben, die wordt ook daadwerkelijk eigenhandig gemaakt door de moeder van de eigenaar :cool: |
Oh en je eet het dus koud, niet warm uit de oven. Toch? Medekenners?
|
Citaat:
En ik vind spekkoek de shit. Haalde het vroeger altijd bij een Surinaamse toko in Roffa, maar tegenwoordig ligt het ook gewoon in de supermarkt. Ik eet het maar heel af en toe, want hoe lekker het ook is, het is wel machtig. |
Citaat:
|
Ik heb echt geen idee waar hier een Indische toko zit. Maar misschien kan ik het inderdaad beter niet uit de supermarkt halen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind gewoon de mix van hip-hop, funk, punk en bossa-nova(!) erg cool. En het is keihard jeugdsentiment natuurlijk. |
Ik heb besloten dat de verse gevulde pasta van de Aldi veel lekkerder is dan die van de AH. Jammer is dat de pasta bij de AH nog wel eens in de bonus is, maar bij de Aldi niet. Dus daar is het gewoon relatief duurder :(
|
Ik lees oude livejournal-entries, van toen ik vijftien en retarded was. Wat een masochisme.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Voor een scriptie en andere wetenschappelijke producten zijn gewoon richtlijnen opgesteld. Bronvermelding loopt door het hele stuk heen, een voetnoot begint iedere pagina opnieuw.
|
Wat meer bèta heeft geen voetnoten :o Ik noem auteurs in de tekst en uitgebreid alfabetisch in de literatuurlijst. Ik heb begrepen dat je bij recht echt de helft van de pagina kwijt bent aan voetnoten, maar het is ongetwijfeld te vinden in de richtlijnen idd.
|
Er vliegen hier buiten vleermuizen. Ik hoor met het raam open hun hoge piepgeluidjes.
|
Godver, mijn moeder had me al haar huis toegezegd voor 8 juni, kon ik daar fijn mijn verjaardagsfeestje houden, en nu kan het ineens toch niet.. Of we moeten voor 1 uur het huis uit zijn, en het opgeruimd achterlaten :s En nu weet ik niet wat te doen... heb al tegen aardig wat mensen gezegd dat ik op 8 juni een feestje vier...
|
Als ze het al toegezegd heeft, en je hebt ook al min of meer mensen uitgenodigd, kan het dan toch alsnog niet? Heeft ze daar geen begrip voor?
|
Bij paps kan het niet?
|
Ja zeg, als ik een romantische film kijk wil ik verdorie wel dat ze elkaar aan het eind even goed zoenen, niet dat de film vlak daarvoor ophoudt :mad:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Blegh, en ik vind het ook stom om mijn vader te vragen. Het is al zoveel strijd tussen die twee de laatste tijd om aandacht en wie wanneer waar mag komen... dat ik bang ben dat ie nu gepikeerd is omdat ie tweede keus is ofzo. Blugh. Sorry, ik ben ook een beetje down en deze mededeling valt nu gewoon even verkeerd en ik had het ook gewoon deze week willen vieren maarja.
|
*aai* voor Absinthe.
|
:o
Stom hoor, jarig zijn :p |
Citaat:
Kortom: in mijn eigen werkstukken en scriptie maak ik gebruik van voetnoten die ik door laat lopen. |
Citaat:
|
Ik kan het feestje ook gewoon overslaan, maar daar ga ik dan ook weer spijt van krijgen :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb wel heel veel zin in vrijdag trouwens!
|
Gelukkig maar! :p Ik ook!
|
Citaat:
|
Louis CK op Twitter:
Citaat:
|
Ik vind voetnoten als ze meer dan ca 20% van een pagina innemen gewoon een falend systeem en gruwelijk irritant.
|
Citaat:
|
Het slaat nergens op dat het dan zo'n groot deel van je pagina vult, de verwijzingen alleen al. Dan kun je beter een verhaal hebben dat doorloopt en wil je iets opzoeken dan kijk je maar in de bijlage met alle verwijzingen. Ik verwijs naar eerste auteur en jaartal, en dan in de lijst. Dat stoort minder dan elke keer vijf regels en weer naar een nieuwe pagina moeten.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42. |