![]() |
Citaat:
Ja ok ok, je kunt altijd blijven wachten hehe :). Zou gaaf zijn als amd binnekort weer ownt, zo blijven ze lekker bezig. |
Citaat:
|
wat een edit Ruttie!
Geheugengebruik kan je volgens mij perfect zelf instellen. |
Citaat:
en haha mooie edit inderdaad :D |
hier iig niet. Wel veel virtueel geheugen.
Maar misschien doet OSX dat ook wel maar laten ze dat gewoon niet zien :) |
het ram-gebruik van mijn kernel in osx is momenteel 68mb van de 512mb (y) daarnaast gebruikt de GUI nog 25mb en gebruikt finder (explorer er nog 15mb). een xp systeem een eindje verderop gebruikt op een installatie met slechts office en geen internetverbinding 531mb van de 1gb beschikbare hoeveelheid zonder duidelijk te zijn naar welke taken dit allemaal toegaat. ik ben helemaal geen windows-basher, maar dit soort zaken zijn toch wel vreemd.
nog een voordeel: reason loopt vast onder xp - alle programma's die dan op dat moment ook draaien zijn momenteel onbruikbaar zolang reason bezig is met crashen en worden soms meegesleept in de hele malaise als xp besluit om de hele kernel maar even op zijn gat te gooien. reason loopt vast onder osx - reason crasht en ondertussen ga je verder waarmee je bezig was zonder bang te hoeven zijn dat andere programma's crashen. |
moet je even aanklikken 'grootte virtueel geheugen' in taakbeheer..hier valt het echt reuze mee met xp. MSN en Winamp vebruiken meer ram en VM.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
weet ik sjef, 5 jaar informatica moeten ondergaan. Ik zeg ook niet dat XP geniaal is (ben trouwens wel benieuwd naar Vista); ging mij meer het hardware-verhaal.
|
Citaat:
|
no offence natuurlijk :) ben idd ook wel benieuwd naar Vista, ik geef het MS ook wel te doen als je ziet waar ze allemaal rekening mee moeten houden en wat voor hoge verwachtingen ze telkens moeten proberen waar te maken. laten we het erop houden dat het gewoon een kwestie van smaak blijft en dat Apple idd duur is als je het gaat vergelijken met wintel machines (y)
|
Zwarte Vans slip ons met witte schedeltjes.
En een H&M trainingsbroek van jawel, Madonna. |
Dat is vaker ook decadentie hehe.
Mooi spul iig, en lekker stabiel ook. [edit="at tom violence dus"] |
Citaat:
|
biostabiel.
|
Powerbook Tineke de Nooij edition
|
Citaat:
|
ruzie met mijn ouders, want ik 'amuseer mij te veel, spaar te weinig en denk dus te weinig aan de toekomst' oja alsof dat niet allemaal mijn keuze is ofzo.. :|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
gelukkig hoeven alleen fotografiestudenten dat :)
|
Zleep out, lol'z.
|
Citaat:
Reason is nog NOOIT! gecrasht op mijn xp, en ik gebruik het al 2 jaar. Als de cpu belasting op 80 komt zet hij het liedje uit. Maargoed, ik heb het niet over het OS. Win XP vind ik redelijk stabiel, stabiel genoeg. M'n windows gebruikt hier met echt veel residente shit draaiende 330mb. Ach ik geloof best dat OS X goed is, het is unix. Maar voor een pc van het zelfde geld ...... |
Citaat:
|
rutger je sig :D
|
Citaat:
maxi single baby |
Citaat:
|
Citaat:
Maar wat wil je precies horen? Dat een Apple niet beter is dan een PC omdat jij een laptop heb gekocht en diep in je hart een shiny Apple wilde? |
nieuwe eastpack
mijn rijbewijs (nouja, ouders die het betalen) kaartjes voor naar belle & het beest kaartjes voor naar marc marie huijbregts 25 euro aan h&m bonnen 20 euro aan only bonnen Tjitske Jansen - Het moest maar eens gaan sneeuwen Youp van 't Hek - Komen en gaan Het Impressionisme van Tashen Lars Saabye Christensen - Yesterday Haye van der Heyden - Ooo wat is het fijn om getrouwd te zijn Kluun - Komt een vrouw bij de dokter Bart Römer - De Veenheks 22,50 euro aan etos bonnen 15 euro aan dixons bonnen 40 euro aan cd bonnen 10 euro aan boekenbon ongeveer 90 euro armbandje met blauwe stenen ding voor aan mijn telefoon :confused: allemaal dingen voor als ik op kamers ga (blikopener enzo) 2 franse modetijdschriften hele gave zilveren armband jarig zijn is leuk \0/ |
Citaat:
|
oh en ik nam reason slechts als voorbeeld, slecht voorbeeld ook wat dat is idd een programma wat ik ook nog nooit heb zien crashen.
|
By the way. Het is niet onmogelijk om je kleurweergave te calibreren op een pc hoor.
Hier staat ook iets over het verschil tussen PC en MAC qua kleurweergave: "....There is a fundamental difference in the way that monitor calibration is handled in the Mac and Windows platforms. On the Macintosh, a monitor calibrator creates an ICC profile that is used at system level to correct the monitor image at system start up. Whatever application software is used, the monitor will always display a calibrated image, and this is one of the major advantages of the Apple system. In Windows, calibration changes will generally only appear when ICC compatible applications are run, and not necessarily at system start up. Because of the way some PC graphics cards work, monitor gamma settings are not always software adjustable, especially when the computer shares memory between system and graphics functions. This means a system-wide calibration can't always be used on the Windows PC. Adobe Gamma Control Panel The way out of this is to use the Adobe Gamma calibrator, and this program comes as part of Adobe Photoshop from version 5.0 onwards. It has the advantage that it is available to both Windows PC and Mac users, and is automatically installed in the Control Panels folder or directory by default both on the Mac and in Windows 98....." http://www.ephotozine.com/techniques...e.cfm?recid=12 of heb je daar slechte ervaringen mee gehad? |
|
Citaat:
Windows maakt nog altijd een rotzooi in het register en in de verschillende windows directories. Plus C:, D:, E: is echt een verouderd systeem, ben benieuwd wanneer ze daar mee kappen. |
jongens ik vind deze discussie saai :(
|
ik ook :)
|
ja ik ben benieuwd hoe ze het in Vista allemaal gaan aanpakken, wat ook nog steeds een probleem is dat ze weigeren om veel essentieele source-code vrij te geven. als ze dat zouden doen zou er een veel soepelere samenwerkingen tussen verschillende os-en kunnen zijn en zou veel software binnen windows beter kunnen functioneren.
|
Citaat:
Btw. Als je een live preview van een filmpje in de taskbar, doorzichtige vensters en sportuitslagen in je scherm serieuze verbeteringen vindt ben je echt geen serieuze computeraar. |
Citaat:
|
Bedrijven huren serieus mensen in voor het callibreren van monitoren.
|
een date met een chick
|
Citaat:
Ik wil ook weer jarig en/of verwend zijn. |
Citaat:
|
Je bent al verwend als je alleen al je rijbewijs krijgt van je ouders.
|
Citaat:
|
ik vind het wel opvallend dat ze behoorlijk wat kadobonnen heeft gekregen. Mijns begeeft zich in kringen vol fantasieloze mensen.
|
ik zou er geen problemen mee hebben (y)
|
Juist, liever een cadeaubon dan iets wat je eigenlijk niet wil hebben.
|
persoonlijk vind ik het vreselijk, het komt zo ongeintereseerd over (n)
Als het je buurvrouw is ok logisch maar van vrienden of naaste familieleden zou ik het behoorlijk irritant vinden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33. |