![]() |
ja maar hoe doe um dr in en dr uit eiglijk...weet beetje rare vraag mja als je dr zo over nadenkt vraag jeje af hoe je het er dan uit moet halen....
en mag je hem zomaar uitdoen als je sex wilt hebben?? |
Citaat:
|
Ik heb afgelopen anderhalve maand de pil doorgeslikt. Ik ben nu bezig met de tweede strip (moet nog drie pillen) en nu krijg ik een doorbraakbloeding. Moet ik dan toch de strip afmaken of mag ik nu stoppen en gewoon ongesteld worden en dan na een stopweek weer met een nieuwe strip beginnen?
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar dan stop ik gewoon, relaxt zeg. (y) |
sinds 2 weken ben ik opnieuw aan de pil gegaan, na ongeveer 2,5 jaar gestopt te zijn. Ik ben de eerste dag van mijn menstruatie begonnen. Nu komt er sinds gister donkerbruin bloed uit mijn vagina. Normaal heb ik behoorlijk last van mijn ongesteldheid, maar nu geen buikpijn ofzo. Ook ziet het er "anders" uit dan als ik normaal ongesteld ben. Wel ben ik al een paar dagen ziek (griep). Iemand enig idee of dit iets met de pil te maken kan hebben (niet het ziek zijn maar het bloedverlies) of waar het anders aan kan liggen?
|
door omstandigheden te lange stopweek genomen. donderdag nog gevreeen en moest vandaag de pil slikken. Is er een kans dat ik nu zwanger kan raken?
dan nog iets...als ik nu gewoon weer 7 dagen de pil slik, ben ik dan na die 7 dagen weer veilig? |
Citaat:
|
ik maak me druk :( normaal word ik op maandag ongesteld, niet vorige keer maar de keer ervoor werd ik pas dinsdagochtend heel vroeg ongesteld. de vorige keer was ik ziek en heb ik maar 14 pillen geslikt, toen werd ik woensdag ongesteld (terwijl ik het eigenlijk ook maandag had moeten worden). de volgende strip was niet veilig, dus heb ik de hele maand sex gehad met condoom, we hebben zo voorzichtig gedaan en zo goed opgelet. ik had gisteren ongesteld moeten worden, maar ben het nog steeds niet :( ook moet ik veel plassen (maar misschien verbeeld ik me dat, omdat ik er nu op let). ik moet er niet aan denken dat ik een test moet doen, dat durf ik niet :( en ik moet er al helemaal niet aan denken om zwanger te zijn, ik kan nu niet voor een kind zorgen :( ik probeer maar rustig te doen *zucht* zo dit moest ik even kwijt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
weet nu al dat ik het aan niemand durf te vertelle |
Citaat:
|
Citaat:
alhoewel ik sinds vandaag wel die nuvaring heb... |
Citaat:
Denk wel dat ik het weg zou laten halen omdat ik het kind niks te bieden heb omdat ik nu nog studeer en zeker mn studie af wil maken en geen geld heb enzo. Maar ik weet dat een abortus ook wel een hele impact heeft en dat je altijd zou blijven achtervolgen |
Geheel offtopic: ik vraag me af of sommige mensen nog wel van de seks kunnen genieten aangezien ze zich zoveel zorgen maken.. Begrijp me niet verkeerd, er serieus mee bezig zijn vind ik hartstikke goed.. Toch krijg ik soms het idee dat enkele daarin doorslaan..[/geheel offtopic]
|
ik ben gelukkig ongesteld geworden (al is het nog niet veel). nou vroeg ik me iets af: vorige strip en deze stopweek heb ik sex gehad met condoom (de pil was deze strip niet veilig omdat ik de strip ervoor maar 14 pillen heb geslikt). Is de strip waar ik vrijdag mee begin gewoon weer veilig?
|
[QUOTE]coopergirl schreef op 14-03-2006 @ 23:52 :
Geheel offtopic: ik vraag me af of sommige mensen nog wel van de seks kunnen genieten aangezien ze zich zoveel zorgen maken.. Begrijp me niet verkeerd, er serieus mee bezig zijn vind ik hartstikke goed.. Toch krijg ik soms het idee dat enkele daarin doorslaan..[/geheel offtopic] [/QUOTE nou bij mij werkt het zo coopergirl, als je hier of het forum er eenmaal over praat en alles dan ga je erover nadenken. maar als ik bij mn vriend ben..is er geen haar op me hoofd die denkt oh is dit wel goed...wat moet ik doen als...nee, ik geniet er volop van :cool: |
Citaat:
|
daar heb je wel gelijk in, maar ja je denkt er niet altijd aan. Zeker als je het zo gezellig hebt met je vriendje of wie dan ook en dan lekker sex gaat hebben...ik bedoel het is fout...maar soms kun je in zo n situatie terecht komen...
|
[QUOTE]jewelicious schreef op 15-03-2006 @ 12:58 :
Citaat:
|
Citaat:
|
Dan is je nieuwe strip gewoon vanaf de eerste pil weer veilig ja. Als je het echt helemaal zeker wilt weten, kun je altijd nog alleen de eerste week nog met een condoom seks hebben, maar het is volgens mij niet nodig.
|
Citaat:
|
Even snel een vraagje: ik heb vorige maand voor het eerst doorgeslikt (microgynon 30). Normaal gesproken word ik altijd op de derde dag van de stopweek ongesteld. Kan dit nu anders zijn, door het doorslikken? Dankjewel!
(dit zal vast al eens eerder gevraagd zijn, maar ik kon het zo snel niet vinden en heb even weinig tijd...) |
Citaat:
|
Hoe zwaar is de microgynon 30?
En kan het effect dat de pil op je heeft ook veranderen, ook al slik je al een paar jaar dezelfde? Ik vraag me namelijk af of bepaalde veranderingen daar aan kunnen liggen.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hey!
Ik zou graag ipv de pil een hormonenstaafje laten inplanten in mijn arm (da's dan voor 3 jaar), maar ik weet niet precies hoe dat in elkaar zit. In ieder geval, het lijkt me handiger en veiliger (om geen dag te vergeten) dan de gewone pil. Maar werkt zoiets direct nadat het ingepland is, of pas na een tijdje? En hoelang dan? Kan de huisdokter dat inplanten of moet dat door een gynaecoloog ofzo gebeuren? Bedankt! |
Citaat:
ik ben laatst naar mn huisarts geweest voor een nuvaring...dat is iets wat je vaginaal inbrengt en dat is dan voor 3 weken met 1 stopweek. dus daar je hoef je maar 1x in de maand aan te denken en het word ook helemaal vergoed door je verzekeraar. Ik heb dat genomen omdat ik ook zo nu en dan de pil vergat. En je hebt een gratis sms service dat precies bijhoudt wanneer je die ring weer moet veranderen. ik zeg dit alleen, want misschien is dit dan ook een optie :) |
heb vraagj:
ben je bij de micro.. nog iets pil (sorry weet ff niet psies nu hoe die heet maar is wel bekende pil) ook beschermd in de stopweek? kan het niet in het boekje vinden en heb pas gehoord dat je niet bij elke pil beschermd ben dan dus... wie slikt hem en weet dat? |
Citaat:
Ben je al begonnen? Als je op de eerste dag van je menstruatie begint, ben je veilig vanaf het begin, al moet je dan wel netjes je strip afmaken hè. :) Als je dat gedaan hebt, hou je een stopweek van maximaal 7 dagen. Na die zeven dagen (of minder) moet je wel op tijd aan je nieuwe strip beginnen en dan ben je dus ook veilig (en beschermd tegen zwangerschap) in de stopweek. |
Citaat:
De client die 'm liet zetten gaf te kennen dat het niet pijnlijk was. |
Kan het zijn dat je menstruatie uitblijft/verlaat door lichamelijk letsel zoals een gekneusd stuitje? (ben overigens niet aan de pil).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hey,
misschien staat het antwoord op mijn vraag in de vorige 438 posts, maar ik voel me te beroerd om terug te lezen. Ik heb een vraagje; Twaalf dagen geleden ben ik begonnen met de pil (microgynon 30) en na een week (afgelopen zondag) kreeg ik een soort spierpijn in m'n benen. Eerst viel het nog wel mee, maar nu is het echt erg. In de bijsluiter kan ik zo'n soort bijwerking niet vinden, dus misschien is het wat anders, maar ik heb deze pijn nog nooit gehad. Ik heb nu ook 39 graden koorts en voel me grieperig, misschien is het wel gewoon griep, maar ik vind die pijn in mijn benen zo raar. Zijn er meiden die dit herkennen? Een collega van me vertelde dat ze echt ziek is geweest toen ze net met de pil begon, zou dat bij mij ook zo zijn? Of is het gewoon griep? Alvast bedankt! |
Citaat:
|
Ik denk ook dat het gewoon griep is. Een bekend symptoom van een echte griep is ook spierpijn dus het lijkt me wel logisch :)
|
Ik heb een probleempje.. Ik heb diarree.. Pas sinds een uurtje ong. en heb me pil gisteravond rond 10 uur genomen.. ik ben in mijn laatste week van mijn strip?
What to do? |
Citaat:
Omdat je in de laatste week bent, maakt dat niks uit. Je moet dan dus volgende week vrijdag weer beginnen. |
Citaat:
|
Hey,
Ik heb net stopweek gehad, en normaal moet ik mijn pil dan terug beginnen nemen op zaterdag. Maar dat ben ik gisteren dus vergeten... Ik heb ze nu vandaag (zondag) wel genomen. Is het erg dat ik mijn stopweek met een dag verlengd heb (en ben ik dan nog veilig?)? Of moet ik de pil van gisteren ook ineens nemen? (maar dan ben ik zeker niet meer veilig, ik neem 'm smorgends dus de 12u is al lang voorbij) hmm, lastig :s |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En een extra pil innemen helpt niet meer natijd. Je moet in ieder geval de komende 7 dagen een extra voorbehoedsmiddel gebruiken als je seks hebt, en als je de afgelopen week seks hebt gehad, bestaat er een kans dat je zwanger bent geraakt. |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05. |