Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Ik wou het in het Russisch doen, maar het forum pakt die tekens niet, dus: welke film (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1565981)

innogen 18-05-2007 23:04

The Life Aquatic - Bill Murray (L), nough said.

Paris, Je t'aime - wel een leuke film, niet echt heel spannend of interessant ofzo.

first eror 19-05-2007 00:01

The Fountain. Het is een maand of wat geleden dat ik zo stil was van een film. Wat een wonderlijke film is dat.

BendeBen 19-05-2007 00:47

Citaat:

first eror schreef op 19-05-2007 @ 01:01 :
The Fountain. Het is een maand of wat geleden dat ik zo stil was van een film. Wat een wonderlijke film is dat.
wauw een hele maand? :p

first eror 19-05-2007 11:49

Citaat:

BendeBen schreef op 19-05-2007 @ 01:47 :
wauw een hele maand? :p
Ik zie veel films ;)
Maar het is wèl lang geleden dat nieuw werk me zo stil kreeg.

Uice 19-05-2007 14:17

El Laberinto del Fauno

Fantastisch in alle betekenissen van het woord. Spannend, meeslepend, goed geacteerd, visueel overdonderend, mooie special effects (al vond ik niet alle CGI niet even overtuigend, Pale man wat echt geweldig), duister, ontroerend, heftig. Mijn favoriete film van het jaar tot nu toe (daarmee Hot Fuzz met gemak van deze positie verdrijvend). Ik ben lyrisch. Een film zoals een film hoort te zijn. Alles klopte. Roept herinneringen op aan hoe het vroeger was om als kind naar Aladdin enzo te gaan.
In een uitverkochte, warme zaal in Tuschinski gezien, waardoor de donkere sfeer nog beter overkwam. Heel erg mooi.

N00dles 19-05-2007 15:40

Naast twee geweldige South Park-afleveringen (11.1 'With apologies to Jesse Jackson' en 11.6 'D-Yikes!') en de pilot van Lost, ook de volgende films:

300

Aah, wat een mooi visueel spektakel. Bombastisch, stilistisch, adembenemend. Who cares dat het verhaaltje historisch incorrect is, of dat het script enkel uit one-liners bestaat: het is gewoon het puur grafische en muzikale geweld waar je van moet genieten.
En sommige scènes waren onbedoeld grappig :)

8/10

Severance

Een slasher met een knipoog naar het genre. Ik kreeg de slappe lach bij sommige scènes omdat ze echt enorm droog waren (de bazooka, de duikplank, enz.) en sommige personages zijn geweldig neergezet. Voor de rest is het echter weinig méér, want het is en blijft een slasher zoals vele andere.

6/10

Steamboy

Visueel overdonderend, met prachtige beelden die een uitstekende combinatie zijn van 2d- en 3d-animatie. De setting, Manchester en Londen in de 19e eeuw, met stoommachines en zeppelins, is zeer sfeervol neergezet. Je kan wel zien dat er zeer veel tijd in is gestoken, zowel in de concept art als in de uiteindelijke productie.
Dat het verhaal wat aan de zwakke kant is, neem je dan ook snel voor lief.

7/10

battlestar 19-05-2007 22:04

Pan's Labyrinth

was minder fantasie-achtig dan ik had gedacht, maar alsnog erg ok (y)

Kenjirro 19-05-2007 22:35

Skinny tiger & fatty dragon : Ik heb erg veel bruceploitation films gezien, maar de beste bruce lee imitator is ongetwijfeld Sammo Hung en dat bewijst hij maar mooi met deze film. Vet cool (y)

Dinalfos 19-05-2007 22:52

Death race 2000

Hihi

5/10

Dinalfos 19-05-2007 22:54

Oh enne:

La Grande Bouffe

Domme, saaie film. Uiteraard veel over gehoord, maar ik vond het maar tegevallen. Maar ja, wat moet je ook verwachten van een stel lutsers die zich dood willen neuken en vreten. Tja.

3/10

Dinalfos 19-05-2007 23:59

En Cure is nu bezig. Omg, ik zit alleen thuis op zaterdagavond, omg omg.

Dexter_M 20-05-2007 00:03

Snuff 102

rip-off van august underground. en na de zoveelste erge marteling heb ej het ook wel gezien 3/10

BendeBen 20-05-2007 02:26

Cinema Paradiso

prachtig. schitterend. geweldig.

ik heb de directors cut gezien. wat is precies het verschil met de theatrical version? (behalve het uur(!) tijdsverschil)

kan me niet voorstellen dat je een uur weg wil knippen uit deze film...

Paranoide 20-05-2007 02:35

Studieontwijkend gedrag en omdat ik hier vergeet te posten.

2001: A Space Odyssey en Sin City weer eens gezien. Geen groot offer, gave films moeten vaak gekeken worden, vooral als je ze daarbij laat zien aan mensen die ze nog niet kennen. Vooral bij Sin City vielen me een hoop extra details op die ik de eerste keer niet gezien had, maar dat was dan ook alweer een tijdje geleden. Space Odyssey, ik vind 'm nog steeds raar, maar met de vierde keer kijken komt de interpretatie toch echt flink op gang. De eerste keer was het puur visueel en muzikaal genieten, de tweede keer vallen je wat meer details op en zie je er duidelijk(er) een plot in, de derde keer denk je dat je 'm door hebt, maar nu is het tóch weer nóg een stukje duidelijker. Maar misschien toch maar eens opzoeken wat Kubrick er zelf mee wilde zeggen, je kan simpelweg té veel kanten op. Wel een geweldig fijne mindfuck en een geniale film, ik zou 'm zo nogmaals kijken.

Dinalfos 20-05-2007 10:25

Cure

Heh, prima thriller. Die kurosawa heeft er wel verstand van.

8/10

m3tr01dm1nd3d 20-05-2007 11:25

Spider man 1

Ik wou 1 en 2 nog effe zien voor ik 3 in de bios ga kijken, vraag me nu toch erg af waarom ik dat zo graag wil :s

Wild hogs

Kan komen door de brakheid waarmee we in de zaal zaten, maar heb er(eerste uur) nog flink om kunnen lachen :o

Sjakie en de Chocolade Fabriek

Burton en depp (y)
Had het niet verwacht, maar vond deze beter dan het origineel :o
2001 stukje en verwijzing naar psycho waren ook tof (y)

Drez 20-05-2007 12:56

iig Fracture. Mwah.
En Fucking Amal, die was wel schattig. Aaw.
Oh en Blade Runner. Gave sfeer, poepverhaal.

MargotTenenbaum12347 20-05-2007 15:43

Citaat:

Paranoide schreef op 20-05-2007 @ 03:35 :
Studieontwijkend gedrag en omdat ik hier vergeet te posten.

2001: A Space Odyssey en Sin City weer eens gezien. Geen groot offer, gave films moeten vaak gekeken worden, vooral als je ze daarbij laat zien aan mensen die ze nog niet kennen. Vooral bij Sin City vielen me een hoop extra details op die ik de eerste keer niet gezien had, maar dat was dan ook alweer een tijdje geleden. Space Odyssey, ik vind 'm nog steeds raar, maar met de vierde keer kijken komt de interpretatie toch echt flink op gang. De eerste keer was het puur visueel en muzikaal genieten, de tweede keer vallen je wat meer details op en zie je er duidelijk(er) een plot in, de derde keer denk je dat je 'm door hebt, maar nu is het tóch weer nóg een stukje duidelijker. Maar misschien toch maar eens opzoeken wat Kubrick er zelf mee wilde zeggen, je kan simpelweg té veel kanten op. Wel een geweldig fijne mindfuck en een geniale film, ik zou 'm zo nogmaals kijken.

2001 is mijn lievelingsfilm. http://www.kubrick2001.com/ ken je vast wel?

ik heb net fracture gezien. moah, entertaining... in het laatste shot waarin hopkins in beeld komt had ik bijna meedelijden met hem.

N00dles 20-05-2007 17:31

Twin Peaks: Fire Walk With Me

Na het zien van de volledige serie heb ik deze maar eens opnieuw gekeken. In de nieuwe context is één en ander wel veel duidelijker, maar ook nog steeds een hoop niet.

De vreemde cryptische scenes in de Red Room en met de Little Man From Another Place zijn heerlijk om te zien, en tillen de film naar een hoger niveau.

Minpunten:
- De film is wel donkerder en explicieter dan de serie. Het mist de sfeer van de tv-serie.
- Minder Dale Cooper, en wat we van hem zien, is serieuzer.
- Donna Hayward wordt gespeeld door Moira Kelly ipv Lara Flynn Boyle uit de serie. En hoewel goed geacteerd, heeft ze niet de uitstraling van laatstgenoemde.
- Het acteerwerk is soms wel heel slecht, met name dat van Sheryl Lee (Laura Palmer). Maar goed, dat was in de serie soms ook al het geval.

7/10

bbyn 20-05-2007 18:46

Gister in de bios:
Bridge to Terebithia --> wat een superlieve/zielige film (y)

Rooster 20-05-2007 19:59

Black Dawn:
steven Segal-film met Steven Segal geschreven door Steven Segal. Nou hoeft gelukkig niet iedere film diepgang te hebben, zeker niet bij hem, maar als hij niet eens zijn eigen vechtscenes gaat doen, dan is het wel een heel baggere Steven Segal-film.
1/5

Stefenootje 20-05-2007 22:54

Benny and Joon

Tja, net als met zoveel films: het is dat Johnny Depp erin zit...

DanielC 21-05-2007 09:51

http://i9.tinypic.com/6btjcwy.jpg

The Sweet Hereafter De verwachtingen lagen wat hoog, want mijn kameraad heeft een soort obsessie voor deze film en verteld altijd graag over 'de beste film van de jaren 90' (Toevallig, bij een user review van IMDB staat dat nu ook :P). Ik was bijna bang om 'm te gaan kijken, omdat het me sterk leek dat hij zó goed zou zijn. Maar, hij had gelijk. Njah, gelijk, ik zeg één van de beste films uit de jaren 90. Alles klopt gewoon, het sterke script, die prachtige shots van het koude landschap, de montage (dat niet gewoon een trucje is maar echt wat toevoegt), het fantastische spel van Ian Holms (Ongelofelijk dat hij niet eens een nominatie voor dat ene beeldje gehad heeft), Sarah Polly O+ , de prachtige mysterieuze muziek die het sprookje perfect begeleid. Oh, man! Als je 'm nog niet gezien hebt, ga er snel aan beginnen!

Oh, in mijn enthusiasme vergeet ik helemaal te zeggen dat ik The Bank Dick ook nog gezien heb, en die was hilarisch. W.C. Fields, wat een held. _O-

m3tr01dm1nd3d 21-05-2007 09:55

interview with a vampire

Wel aardig, alleen komt het niet echt ergens vandaag of gaat het ergens naartoe :(

requiem for a dream

eerste keer dat ik em zag kon ik em niet echt waarderen, nu vond ik em toch een stuk beter, maar nog steeds geen meesterwerk zoals het dvd doosje je laat geloven

Drez 21-05-2007 10:17

all about my mother - wel tof, leek langzaam maar je bleef toch geboeid kijken. alleen niet zo aangrijpend als het hoesje me vertelde.

Dinalfos 21-05-2007 10:33

The Messengers

Een DTV-film die in de bios wordt uitgebracht. Oh dear. Er is werkelijk helemaal niets aan The Messengers wat ook maar in de buurt komt van originaliteit danwel inventiviteit. Het is het klassieke spookverhaal van een gezin dat intrekt in een griezelig huis (uiteraard ver van de bewoonde wereld!) met een verleden. Je hebt het allemaal al 23.000.000 keer eerder gezien. Standaard schrikeffecten, gruwelijke logica, ongelovige ouders + verkeerd begrepen kind, zwijgzame peuter die voortdurend laat blijken dat ie van alles heeft gezien maar niet kan vertellen wat, etc. etc.

Het is ook de zoveelste film die de spanning volgens het meest uitgekauwde stramien opbouwt. Er is niets dat écht onverwachts gebeurt, je kunt precies vertellen hoe en wanneer "het enge" zich zal tonen of laten horen. Meestal met een goedkoop schrikeffect. Ik vraag me zo langzamerhand af waarom het zo verdomd moeilijk is om iets onverwachts te doen. Ik zou zeggen, time eens een stevig schrikeffect als er helemaal niets aan de hand lijkt te zijn. Dus niet als de hoofdpersoon (onder begeleiding van een zich langzaam naar de climax opbouwend griezelmuziekje) een kleed van een voorwerp wil trekken om te zien wat eronder zit, maar bijvoorbeeld midden in een normale dialoog zonder muziek. Goed, dat staat ook niet garant voor kwaliteit, maar het zou wel eens wat anders zijn.

In audiovisueel opzicht is het een competent gemaakte film met gedegen special effects en art direction. Leuk om te zien allemaal. Maar dat is het ook wel zo'n beetje. Normaal gesproken geef ik middenmoters een goede 5 of een krappe 6, mits de entertainmentwaarde hoog genoeg is, maar deze krijgt niet meer dan een 4. Ik ben de clichématigheid van dit soort films namelijk spuugzat.

4/10

Sevi 21-05-2007 12:04

Four rooms half, wat een kutfilm.

Chick Rock 21-05-2007 12:59

Gosford Park erg goed, maar vond em wel een beetje aan de lange kant! Moest ook enorm opletten, want heel veel personages :eek: 8/10

Dinalfos 21-05-2007 15:58

Paprika

Hoo! Die viel niet tegen, moet ik zeggen. Duurt misschien iets te kort naar mijn smaak.

8/10

Dexter_M 21-05-2007 16:03

The painted veil

erg mooi film, en Norton speelt weer fantastisch 7/10

Pups

matige film over 2 kinderen die een bank gaan overvallen.
Matige film erg druk en veel schreeuwen 5/10

DanielC 22-05-2007 08:41

Gisteravond Go gewoon een leuke film, een soort lichte pulp fiction. Daarna de remake van Dawn of the Dead en die was ook goed te pruimen.

Haligh 22-05-2007 12:46

eurotrip:

:( /10.

T_ID 22-05-2007 13:16

Eurotrip

Dertien-in-een-dozijn Amerikaanse teenager-comedyfilm die weer lekker wat domme cliches gebruikt waar uiteraard alleen domme Amerikanen in geloven. Met verstand op nul kijkende nog wel leuk, verder niks bijzonders.

Uice 22-05-2007 13:59

Aah fuck, Eurotrip gemist.

m3tr01dm1nd3d 22-05-2007 14:09

Spiderman 2

beter dan 1, heb me er wel mee vermaakt, als het goed is vanavond naar 3.

four rooms

Echt tempo komt nooit echt in de film, maar wel leuk en een beetje absurt

Blij dat we four rooms en niet eurotrip hebben gekeken (y)

Andijvie 22-05-2007 14:16

Drie delen Matrix, omdat ik het altijd al af wilde zien. En jeee, wat is dat slecht :D

DanielC 22-05-2007 14:29

Wat is er nu weer slecht aan the matrix?

Swlabr 22-05-2007 14:45

Eerste deel: Leuk.
Derde deel: Flut.

Andijvie 22-05-2007 14:45

Citaat:

DanielC schreef op 22-05-2007 @ 15:29 :
Wat is er nu weer slecht aan the matrix?
Het eerste deel is leuk, maar de twee erna zijn gewoon te walgelijk voor woorden. Ik zie niet in wat daar goed aan kan zijn.

DanielC 22-05-2007 15:11

Goed, die eerste is natuurlijk het best. Maar dat iedereen die andere twee altijd zo overdreven afzeikt is wat overdreven. Zijn gewoon leuke actiefilms die er fantastisch uitzien. Vooral die 2e is nog redelijk tof.

m3tr01dm1nd3d 22-05-2007 15:51

Citaat:

Andijvie schreef op 22-05-2007 @ 15:45 :
Het eerste deel is leuk, maar de twee erna zijn gewoon te walgelijk voor woorden.
je doet nu net of het eurotrip achtige films zijn:(

Haligh 22-05-2007 15:57

Citaat:

T_ID schreef op 22-05-2007 @ 14:16 :
Eurotrip

Dertien-in-een-dozijn Amerikaanse teenager-comedyfilm die weer lekker wat domme cliches gebruikt waar uiteraard alleen domme Amerikanen in geloven. Met verstand op nul kijkende nog wel leuk, verder niks bijzonders.

leuk detail dat amsterdam meer op venetie leek dan op amsterdam pffff.

Andijvie 22-05-2007 16:01

Citaat:

DanielC schreef op 22-05-2007 @ 16:11 :
Goed, die eerste is natuurlijk het best. Maar dat iedereen die andere twee altijd zo overdreven afzeikt is wat overdreven. Zijn gewoon leuke actiefilms die er fantastisch uitzien. Vooral die 2e is nog redelijk tof.
Nou ja, dat verwachtte ik dus wel; twee leuke actiefilms. Maar 't viel me echt zó tegen dat ik deel 1 nu ook gewoon slecht vind. Terminator is leuker :P

En Eurotrip heb ik ook gezien, vreselijk :D Altijd irritant om vage weergaves van Nederland te zien die compleet niet kloppen :o

Dinalfos 22-05-2007 17:18

Citaat:

Haligh schreef op 22-05-2007 @ 16:57 :
leuk detail dat amsterdam meer op venetie leek dan op amsterdam pffff.
De film was opgenomen in Praag :( :D

Uice 22-05-2007 18:06

Zaten er nou eigenlijk tieten in?

N00dles 22-05-2007 18:52

@Juice:
Volgens mij wel.

@DanielC:
Hm, ik kan me van The Sweet Hereafter niets meer herinneren. Zoveel indruk had ie niet gemaakt toen ik hem anderhalf jaar geleden zag, blijkbaar :D

The Matrix Revolutions

Opnieuw gekeken, stond op terwijl ik wat achter m'n computer zat te werken...
Wat een bagger. De personages zijn ééndimensionaal, het script bevat ontzettend lame one-liners ('Eat this!' was bijv. wel een dieptepunt), Mr. Smith kwam nog enkel karikaturaal over (terwijl ie in deel 1 nog enigszins tof was), het verhaal miste de diepgang van deel 1, de gevechten werden te lang uitgerekt en waren niets nieuws (de sfx maakten geen indruk meer zoals in deel 1), het einde was walgelijk cheesy.

4/10

Rooster 22-05-2007 22:19

Brick:

Slap verhaal met uiterst ongeloofwaardige hoofdpersoon.
De rest van de figuren waren net iets minder vervelend.
Irritante dialogen.
Zelfs de camera-standpunten waren klote.

Hoef ik nooooooooit meer te zien en ik raad hem aan iedereen af.
106 minuten die ik niet meer terugkrijg
0/5

N00dles 22-05-2007 23:48

Citaat:

Rooster schreef op 22-05-2007 @ 23:19 :
Brick:

Slap verhaal met uiterst ongeloofwaardige hoofdpersoon.
De rest van de figuren waren net iets minder vervelend.
Irritante dialogen.
Zelfs de camera-standpunten waren klote.

Hoef ik nooooooooit meer te zien en ik raad hem aan iedereen af.
106 minuten die ik niet meer terugkrijg
0/5

Dat was idd een boutfilm. Soort film noir/misdaad op z'n highschools (n) Ik ergerde me vanaf het begin al aan de pretentieuze stijl.

BendeBen 23-05-2007 00:09

confessions of a dangerous mind

cool.
en regelmatig erg grappig

DanielC 23-05-2007 07:34

Ik vond Brick erg gaaf. Ik kan 'm dan ook iedereen van harte aanraden. (y) Een erg leuke film en een goed debuut van een veelbelovend regisseur.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.